Rascoala imbecililor
Scris de Sebastian BargauDe cateva zile vad pe tot netul o poza cu un mesaj izvorat din puţul gandirii vreunui hipster american care sufera prea mult de el. Mesajul suna bine, atat ca e un pic cam gresit, daca te duce cat de cat capul… Poza o puteti vedea in continuare, apoi discutam pe aceasta tema.

Eu am primit poza pe e-mail saptamana trecuta (in caz ca sar unii sa-mi ceara sursa), dar am vazut-o pe o gramada de conturi de facebook, pe twitter si pe multe alte site-uri in ultimele zile. Toti prostanii cred ca au gasit explicatia la “de ce suntem prosti si de ce sunteti nemultumiti de noi”.
Da, draga generatie tanara, suntem nemultumiti de numarul imbecililor dintre voi. Si noi, si parintii vostri sunt nemultumiti de ei. Dar NU E VINA NOASTRA. Stiti de ce nu e vina noastra? Pentru ca…
1. Voi ati ales sa fiti prosti
Si eu am fost rebel cand am fost tanar si nelinistit. Si eu mi-am taiat blugii, si eu ma enervam cand parintii mei nu intelegeau ce vreau, si eu faceam spume atunci cand nu mi se dadeau cati bani puteam eu sa cheltui, si eu scrasneam din dinti cand mi se punea cartea in fata si nu ma lasau la discoteca.
Dar generatia mea a ales sa invete si apoi sa se distreze. Generatia mea a ales sa ia BAC-ul, sa intre la facultate si abia apoi sa umple discotecile. In generatia mea nu vedeai pustoaice de 12 ani insarcinate. In generatia mea nu se venea cu pistolul sau cutitul la scoala si nu erau arestati elevi. Generatia mea a avut alte prioritati.
2. Parintii nu s-au schimbat si nu se vor schimba
Chiar daca nu sunt inca parinte, va pot spune ca toti parintii sunt la fel. Si cei de o varsta cu mine, si cei de o varsta cu parintii mei si cei de o varsta cu parintii parintilor mei sunt la fel. Parintele, in marea majoritate a cazurilor, vrea binele copilului sau.
Eu nu cred, sincer va spun, ca exista parinte (unul, nu mii sau milioane) care sa-i spuna copilului sau:
“Auzi Gogule, lasa dracului cartea aia de romana si ia de aici niste bani si mergi cu baietii la o manea in masina in fata blocului, beti si fumati cat puteti, rupeti discotecile, futeti pustoaice ca o copilarie aveti. Ce-ti trebuie carte? Uite la mine, eu bag ca vita 12 ore in uzina, mai fur niste cabluri, mai o combinatie, treaba merge! Lasa cartea si mars la distractie cu toti ratatii din cartier!”
Nu cred ca exista asa ceva. In schimb cred ca exista parinte care isi pedepseste copilul pentru ca a luat o nota proasta. Il pedepseste daca s-a batut la scoala. Nu este de acord cu anturajul plodului si asa mai departe. Asa ca nu parintele e de vina cand tu freci mentosanul la o bere la pet in fata blocului, cand tocesti canapelele din discoteca si cand chiulesti de la scoala. TU esti de vina!
Si eu am trecut prin asta, si eu am fost pedepsit cand ma inhaitam cu toti golanii si, dupa ce-au vazut ai mei ca nu merge cu bataia si cu retinutul in casa, m-au luat de manuta si m-au prezentat prietenilor lor.
“Acesta este Domnul Popescu, directorul de la fabrica X. Acesta este Domnul Georgescu, director la firma Y. Acesta este Domnul Ionescu, director la… I-ai vazut? Acum hai sa ti-i arat si pe ceilalti. Acesta este Nea Vasilica, om bun la toate. Sudeaza, taie cu flexul, schimba uleiul, vopseste si da si cu pickhammer-ul. Acesta este Nea Gheorghita, alt necalificat. Polizeaza, matura prin sectie, mai schimba o siguranta, mai da o gaura… Uite-l si pe Nea Marinica. E baiat bun, stie sa varuiasca, stie sa-ti desfunde WC-ul, iti cara sacii de cartofi… E bun la casa omului. Tu ce vrei sa te faci: Domn sau Nea?”
Asta a fost intrebarea cea mai simpla pe care au putut sa mi-o puna parintii mei pentru a ma impulsiona sa ma tin de carte si nu de golanii. Eu am vrut sa devin un domn si nu un nea. Chiar daca nu cer nimanui sa-mi spuna “Domnul Bargau”, eu “Nea’ Sebi” nu voi fi niciodata. De ce? Pentru ca asa vreau eu si pentru ca-mi permit sa nu accept asta.
In schimb, generatia asta care stie doar sa se planga, va fi o generatie de “Nea”. BAC – canci, bani – canci, combinatiile deja se termina pentru ca politia le cam inchide, si ajung “rebelii” ori in puscarie, ori cu dansa-n mana spunand “Si eu acum, ce fac? Ca nu stiu nimic…”. Si hai sa dea vina, din nou, pe cei care i-au crescut.
3. Nu doar parintii te cresc
Rolul parintilor, fie oameni, fie animale, este simplu: te-am facut, ti-am dat de mancare, te-am aparat, incerc sa te educ. Da, si animalele fac la fel (mai putin partea cu imbracatul). Ei bine, de la “incerc sa te educ”, si copilul trebuie sa participe. Parintele incearca sa isi educe progenitura si ca om si ca animal. Pasarea isi invata puiul sa zboare si sa se apere de pradatori (sau sa vaneze, dupa caz). Leul isi invata puiul sa se apere si sa vaneze. Si asa mai departe. Daca puiul de pasare e prost si nu invata sa zboare pentru ca-i mai frumos doar sa primeasca mancare de la mamica, atunci va muri. Daca puiul de leu nu invata sa vaneze pentru ca ii este lene, cand va muri mamica, va muri si el.
Asa-i si cu oamenii. Cat e bine si frumos la mamica acasa, nici un copil nu vrea sa invete. Cand nu mai e caldura si mancare, a cui e vina? A mamicii, bine inteles. Ea nu si-a dat silinta, ea nu s-a interesat de soarta copilului, ea n-a fost la scoala, ea… Ce mai conteaza ca mamica muncea zi lumina pentru a aduce o paine pe masa si a da si plodului ceva bani de buzunar, ea e de vina pentru esecul copilului. Ei bine, nu. Nu e vina mamicii.
Intrebati orice rahat din asta cu ochi care nu mai poate de victima ce e: cine-ti plateste internetul? Cine ti-a cumparat calculatorul? Cine iti plateste abonamentul la telefon? De unde ai bani de iesit cu prietenii in oras? Samd.
E vina parintilor? Daca parintii il puneau, asa cum au facut cu mine, sa munceasca (in vacantele de vara, cel putin), oare ar fi gandit altfel sau tot vina parintilor era pentru ca-l persecutau? Da, recunosc, cand m-au bagat ai mei ca necalificat pe santier am zis ca vor sa ma omoare. Apoi mi-am dat seama ca mi-au facut un bine. Un mare bine. De fapt, mi-au facut doi de bine.
In primul rand am realizat ca, orice s-ar intampla, nu voi muri de foame. Voi sapa santuri, voi turna beton, voi face tot ce trebuie pentru a supravietui. In al doilea rand, mi-am dat seama ce nu vreau sa ajung, de ce anume trebuie sa fug si ca doar eu am solutia pentru a face asta. Si am facut-o. Dar asta trebuie sa o realizezi si singur, parintii poate nu au puterea tot timpul sa-ti arate asta.
Concluzie
Prin urmare si din punctul meu de vedere, vina pentru ca tu esti un ratat nu este a generatiei care te-a crescut ci a ta. TU esti singurul care poti face ceva pentru tine, parintii doar te pot indruma si ajuta in limita posibilitatilor. Daca esti un imbecil care prefera un anturaj de idioti, atunci un idiot vei ajunge. Daca realizezi ca anturajul tau, peste cativa ani, iti va desfunda WC-ul, lasa-i si mergi mai departe. Pune mana pe carte, invata si, ce-i si mai important, NU DA VINA PE ALTII PENTRU ESECUL TAU.
Maica-mea a facut facultatea la seral. Venisera comunistii, a luat tot ce apartinea familiei ei si, dintr-o familie cu stare s-a trezit ca nu mai are aproape nimic. Asa ca ziua muncea si seara mergea la facultate. Si a terminat facultatea, a ajuns inginer si a iesit la pensie inginera. Si ca ea sunt multi, foarte multi.
Si eu am luat, la un moment dat, niste decizii gresite, crezand ca eu stiu mai bine decat ai mei cum sta treaba. S-a dovedit ca n-am avut dreptate si, spre norocul meu, mi-am dat seama foarte repede si am remediat ce s-a putut remedia atunci cand inca se mai putea. Dar niciodata n-am dat vina pe parintii mei pentru esecurile mele.
De ce? Pentru ca sunt destul de responsabil incat sa-mi recunosc greselile si sa nu dau vina pe altii atunci cand nu merge asa cum trebuie. Nu-mi caut scuze si, cu atat mai mult, nu le voi reprosa parintilor ca, daca erau mai severi un pic cu mine, acum poate eram ministru. Sunt multumit asa cum sunt si, in continuare, vreau mai mult. Dar asta tine doar de mine.
Asa cum tine si de restul care, din nefericire, isi justifica prostia, lenea si indolenta acuzand acum generatia care a incercat sa-i creasca. Da, stiu, “ar fi trebuit sa ma bati sa invat, de ce n-ai facut-o?”, “trebuia sa-mi spui sa nu mai ies cu golanii aia!”, “trebuia sa ma legi de pat sa nu fug pe geam in discoteca!”. Da, asta-i vina parintilor. Ca nu-s severi.
Dar ce sa-i faci, cand te destepti un pic si vezi cat de prost ai fost, hop cu vina pe altul.
Si uite asa o pui de o revolutie pe Facebook sau Twitter, in care explici lumii cum nu-i vina ta ca esti un viitor spalator de WC-uri sau sapator de santuri ci-i a generatiei care te-a crescut…
E mult mai usor sa dai vina pe altii pentru ceea ce tu nu ai putut/vrut sa faci. Si cam asta si invata unii din anturaj, din media: ca se poate si fara scoala, ca poti face si dezacoarde cand faci un ban din invarteli. Doar ca nici unul nu se gandeste ca nu merge mult asa.
Comment by dragosmone — October 3, 2011 @ 12:16 am
Pastreaza randurile astea sa le arat copilului meu cand o sa vina sa nu faca asa
Legat de faza cu Nea, toate generatiile astea mai mici decat mine(incepand cu ’90) nu au sanse sa ajunga nea pt ca pula meserie nici macar nea nu pot fi ca sunt invatati sa se tunda deampulea si sa le dea parintii, nici macar munca nu le place. Eu daca tot nu am invatat cat trebuia macar am ales munca si da, intre timp am vazut ca aveau dreptate ai mei cu facultatea si m-am apucat de ea si am si destui bani incat sa imi permit sa ma distrez acum( da, fac parte din categoria de golani mici care si-au dat seama ca nu au incotro dupa 18 ani si au inceput sa munceasca si cu timpul, le-a mai venit din minte la cap si incearca sa indrepte acum ce nu au facut acu 3-4 ani) Pe de-o parte mi-a prins bine ca am ales munca mai intai, macar stiu ce e aia pe de alta poate am gresit dar din cate vad fac progrese
Comment by GabeLBz — October 3, 2011 @ 1:03 am
Trebuie sa te contrazic intr-o anume privinta, si anume legat de ceea ce vrea acel text sa spuna: conflictul dintre generatii nu a aparut de niciunde, angoasele generatiei noi sunt generate de generatia veche si ca este necesar ca acea generatie anterioara sa isi recunoasca greselile. Acel text este un indemn la asumarea raspunderii de catre parinti.
Stiu ce inseamna sa te tragi dintr-o familie disfunctionala, din parinti care nici macar acum, dupa 20 de ani de greseli nu au demnitatea de a-si asuma raspunderea, parinti care si acum dau vina pe altii pentru greselile lor.
Cat despre cei care preiau poza si o dau mai departe pe facebook, mail si messenger, fara a intelege despre ce e vorba sau la ce indeamna, care, cum spunea si visurat, o servesc pe post de scuza patetica pentru greseli care nu au de-a face cu generatia de dinainte, va rog sa va uitati la cateva filme cu zombie de ale lui Romero, apoi inca o data la “hipsteri”.
Comment by Seren — October 3, 2011 @ 1:46 am
http://violetamov.blogspot.com/2011/10/mai-prosti-de-atat-nu-cred-ca-se-poate.html
Comment by ildi — October 3, 2011 @ 5:37 am
mai inainte de poza respectiva a fost un “protest” al unui prostan, pentru care toata lumea era de vina, mai putin el – http://www.zoonapolitikon.ro/2011/07/19/protestul-loazelor/
Comment by Cata — October 3, 2011 @ 7:57 am
those = forma de plural pentru that. That, pronoun, used to indicate a person, thing, idea, state, event, time, remark, etc., as pointed out or present, mentioned before, supposed to be understood, or by way of emphasis: That is her mother. After that we saw each other.
Mie mi-au zis parintii la un moment dat, eram printr-a sasea (nu era nevoie sa imi zica asta, cred ca au spus-o preventiv): daca nu faci scoala, sunt suficiente santuri de sapat prin tara. In acea perioada Romtelecom-ul incepuse sa isi bage cabluri noi de telefonie. Sapau baietii aia zi lumina, primavara, vara, toamna. A functionat impulsul.
Cu o mama in sistemul de invatamant, pot spune ca parintii isi au cea mai mare parte din vina. Asadar imaginea nu e intru totul gresita. Parinti care considera ca e treaba scolii sa ii instruiasca si sa ii EDUCE pe copiii aia. Numerele arata clar ca este imposibil: un cadru didactic, la ora, are 25 de salbatici in fata, pe care nu poatesa ii altoiasca (ceea ce un parnte poate face, daca e nevoie), poate doar sa ii dea nota mica. Nota mica isi pierde din valoare cand acasa e un parinte pentru care sistemul de invatamant si-a pierdut deja din valoare, tinand cont de modelele pe care le avem.
Insa, daca baietii astia sunt suficient de destepti sa isi dea seama de cauza – efect in relatia cu parintii lor, inseamna ca sunt suficient de destepti sa si repare ceva. Insa nu vor!
Aici e vina lor, pe care nu o pot arunca pe nimeni! Pisica moarta e in buzunarul lor!
Comment by zaqk — October 3, 2011 @ 8:55 am
@GabeLBz: ai putea sa nu bagi toti oamenii nascuti dupa ’90 in aceeasi oala, ca nu ai idee cum vad eu (nascut in 1990) ce se intampla acum cu copii astia ..
@topic: ce naiba, toti am chiulit, toti ne-am tinut si de prostii la un moment dat, dar unii dintre noi au reusit sa ramana cu anumite chestii importante din scoala si nu s-au pierdut cu restul de rejecti.. pentru ca si scoala noastra este de tot cacatul, multe materii indesate fara rost, peste 1/2 nici nu te intereseaza… de profesori nici numai zic, daca iti dicteaza din carte nu se poate astepta decat la acelasi lucru la testele ulterioare… ca exemplu, mie nu mi-a placut fizica, dar stiu o gramada din liceu, pentru ca am avut un profesor capabil sa faca din niste formule care ma plictiseau, ceva interesant…
..incepe sa devina offtopic si uit unde vreau sa ajung, si anume ca nu numai copii astia sunt vinovati, alaturi de faptul ca sunt prosti este si problema majoritatii parintilor, care nu au avut mare lucru pe vremea impuscatului si acum isi pupa plodul in fund mai ceva ca pestisorul de aur… eu zic ca e bine (chiar daca esti avut) sa-ti cresti copilul intr-un mediu decent, nici prea jos, nici prea sus; desigur, sa nu-i uitam pe profesorii care in loc sa indrume mintea in formare a unui copil, il lasa de capul lui, ii dicteaza din carte si apoi pleaca la cafea, si alte dureri in fund de genul asta… daca nu-ti convine renumeratia primita esti liber oricand sa incerci si in alta parte, nu te obliga nimeni sa stai la un loc de munca daca nu-ti convine… pentru ca nu faci decat sa-ti bati joc de mintile lor
sunt curios unde gresesc in ce gandesc.
Comment by Rauch — October 3, 2011 @ 9:32 am
E simplu să căutăm vinovaţi şi sursă de vină.
Al dracului de greu e să îţi asumi vina proprie, să o rumegi şi să acţionezi cumva.
E vina părinţilor fiindcă sunt prea îngăduitori:
- ai mei au crescut cu nişte lipsuri teribile, generaţie născută în anul victoriei împotriva nazismului, crescută cu marea foamete şi pe care s-au făcut primele experimente comuniste educaţionale şi behavioriste. Durerile alea i-au împins să mă copleşească cu lucruri materiale – DAR NU MI-AU DAT BANI PE MÂNĂ MAI MULT DECÂT STRICTUL NECESAR! dar nu au fost prea prezenţi afectiv, fiindcă pe de o parte am fost eu un copil sucit şi pe de altă parte fiindcă trebuiau produşi banii ăia necesari pentru varii jucării.
De pe la 4-5 ani îmi aduc aminte că am fost impulsionată să învăţ prin contra-exemplul văcarului satului care nu avea nevoie de carte. Şi care urma să se pensioneze cam când împlineam eu 14 ani, terminat 8 clase, nu-mi trebuia mai mult pt jobul de cowgirl.
O parte dintre părinţii actuali păcătuiesc şi ei prin faptul că-s prea indulgenţi: m-a trimis mama să mă culc la 8 pm în copilărie? Eu îmi las plodul să se culce când vrea el, ca să nu mă perceapă drept tiran! Mie nu mi-a luat jucărica x? Eu îi iau plodului şi ce vrea şi ce nu vrea, ca să se simtă iubit. Dar lipsa de fermitate va fi interpretată de copil – care nu e nicdecum ”nobilul sălbatic” ca cedare a poziţiei de alfa în haită. Aşa părinţii îşi transformă pruncul în tiran egoist şi răsfăţat care mâine o să-i ia la bătaie fiindcă, evident, din cauza lui şi-a ratat viaţa şi a devenit un beţiv/ botanist de frunte. Nu zic că e ideal să-ţi faci copilul să cerşească fiecare leuţ în parte. Dar cred cu tărie că e cazul să ştie că banul nu e o hârtie oarecare ci are o valoare. (Da, dus gunoiul, mers la piaţă, făcut curat în alte camere decât a lui, tuns iarba/ curăţat aleile etc. în funcţie de vârstă).
Partea majoră de vină a părinţilor e faptul că nu sunt capabili să devină modele pentru copii proprii. Câtă vreme copilul vede că părintele se închină la guţă, mutu, cruduţa whatever, se va închina şi el aceloraşi idoli falşi, sărindu peste respectul faţă de mamă şi tată. Şi da, respectul se câştigă, inclusiv în familie, nu se acordă garantat.
Dar sunt şi copii ai căror părinţi le asigură un cămin decent, o familie funcţională şi care aleg ”benevol” să devină nea Caisă. Atunci se aplică sistemul american: ai 18 ani, nu-ţi plac regulile mele, na, ia-ţi valiza şi pleacă. Supra-cocoloşirea românească dă roade adverse pe termen lung.
Acum să vorbim despre ”vina” copiilor. Când pe la un 10-15 ani începi să realizezi că ce-ţi oferă mamiţa şi tăticul nu prea bate în marea schemă a lucrurilor, atunci e cazul să faci ceva. Ori dacă ai un talent, ţi-l cultivi, ori pui mâna pe carte şi înveţi ceva ca să poţi să devii ”domn” nu ”nea”.
Comment by Belle d”Imagination — October 3, 2011 @ 10:11 am
de curiozitate unde se vad persoanele astea peste 10 ani ?
Comment by dan28 — October 3, 2011 @ 11:06 am
Bun exemplul ala cu Domn sau Nea, foarte bun! Felicitari alor tai ca au pus punctul pe “i” si tie ca ai priceput mesajul!
Comment by corco — October 3, 2011 @ 11:25 am
Pe de altă parte, aplicând aceeaşi regulă enunţată mai sus, problemele pe care le are plodul, le are din cauza mea, problemele pe care eu le sunt din vina mamei, and so on, pe linie ascendentă până spre începuturile creştinismului. Că din ce am citit eu despre daci, ceia credeau cu tărie în educarea odraslelor pe principiul asumării răspunderii personale.
Dar în creştinism există un principiu de bază: respectă pe tatăl şi pe mama ta – care contravine cu culpabilizarea acestora deci clenci.
Comment by Belle d”Imagination — October 3, 2011 @ 11:28 am
nea sebi, tu ai putea sa oferi lectii de viata. SUperb articol:)
Comment by Amon — October 3, 2011 @ 11:32 am
mi-a placut acest articol. noi, cei de 2x ani am avut totul de-a gata pentru ca parintii ne-au oferit totul. acum cand ei nu mai au de unde sa ne dea, parca nu ne mai convine. munca nu ne place, suntem invidiosi pe cei care reusesc, ne tot mintim ca o data tot vom face ceva cu capul nostru, dar degeaba.
felicitari pentru faptul ca te-ai descurcat singur si ca iti merge bine.
Comment by ol — October 3, 2011 @ 12:59 pm
Firea umana este lasa. Toti aruncam vina pe altii pentru diferite chestii. Uita-te la greci… e de vina UE, guvernarile trecute, nemtii, oricine numai nu ei. Daca o ditai tara intrata practic in faliment nu are puterea de a-si asuma responsabilitatea, tu ai pretentia de la niste copii sa si-o asume?
Comment by vlad — October 3, 2011 @ 1:32 pm
Si, cum e pana la urma? Nea` sau Domnu Bargau?
Comment by gsxr 1300 — October 3, 2011 @ 2:02 pm
e mai simplu sa dai vina pe altii,decat sa iti dai seama ca tu ai gresit si ca trebuie sa iti vina mintea la cap..sunt multi copii care sunt foarte rasfatati si parintii le fac toate poftele,aceea nu vor stii niciodata cum e sa faci dupa capul tau si sa nu ti se mai dea mura in gura..
Comment by Roby — October 3, 2011 @ 2:45 pm
Si indirect ai ridicat o problema care mie mi se pare foarte importanta in societatea actuala: proliferarea si supravietuirea rebuturilor.
Comment by Hanzo — October 3, 2011 @ 2:46 pm
[...] sunt de acord cu asta (via Visurât): ”Dar generatia mea a ales sa invete si apoi sa se distreze. Generatia mea a ales sa ia [...]
Pingback by Re: răscoala imbecililor. « loc pentru nume — October 3, 2011 @ 3:02 pm
Chestia e ca nu-i vina parintilor, ci lipsa lor, adica a capsunarilor. Ajunge in fiecare gasca sa se formeze o masa critica de asemenea indivizi, ca restul se simt nevoiti sa ii copieze, pentru a nu fi considerati outsideri.
Comment by Luci — October 3, 2011 @ 3:35 pm
Generaţia de azi întâi merge în cluburi de manele, apoi la facultate, şi dup-aia îşi cumpără şi BAC-ul.
Comment by Iasmina — October 3, 2011 @ 4:10 pm
Noi am avut un strop de normalitate ca reper. EI NU!
Cinste parintilor tai! Acum ce exemplu mai pot da eu copilului meu? Un inginer in Romania castiga cat ultimul “sclav” in Italia. Un semianalfabet cu 4 clase are ditamai casoaia cu 20 camere in timp ce altii care muncesc o viata se ingramadesc in 2 camere.
Din pacate se merge pe ideea prost sa fii noroc sa ai, asta vad copii in ziua de azi. Pentru ei, cat si pentru multi dintre noi, bani = respect.
Ce educatie poti da prin telefon o data pe saptamana in timp ce muncesti in strainatate. Cum sa ii explici copilului tau ca e bine sa inveti, sa muncesti, cand te vade pe tine ca iti rupi spatele pe 200 euro in timp ce altii vin si sparg 2000-3000 euro intr-o luna de concediu chit ca sunt scalvi acolo unde muncesc?
Iti trimiti copilul la scoala si vine acasa cu 7-8. Asta e, nu toti avem genii in familie. Ii mai dai si bani de un suc si o pizza , poate si o iesire in club. Dar cand vezi ca acel copil de 7-8 iti ia 3 la bac cum ar trebui sa reactionezi? Eu nu am auzit pana anul asta de 70% repetenti…de ce oare???
Hai sa nu aruncam pisica moarta de la unu la altu. Si parintii au partea lor de vina/neputinta, si copii, invatamantul, societatea in care traim, faptul ca suntem experti in a adopta cam tot ce e negativ din exterior.
Comment by fluture — October 3, 2011 @ 4:27 pm
Sper sa nu ma intelegeti gresit, dar am 3 chestii de comentat:
1. canapele in discoteca??? apara si pazeste. pai nu mergi sa te zbengui acolo? mergi sa zaci? cata lene poti sa in tine ai sa mergi in club/discoteca si sa vegetezi pe canapea?? Pai pe vremea mea nu aveam nici scaune destule, necum canapele…
2 daca nu ai exemple de urmat, nu ai ce urma. parintii de azi nu mai sunt parintii de acu 15 ani, ai tai sau ai mei. Parintii de azi is prea ocupati cu munca(aci sau afara) si lasa scolii si profesorilor problema educatiei. Care scoala si profesori isi baga toate picioarele ca ce, parinti n-au? Eu sunt platit decat sa le predau, ce altceva mai vreti- citat din profu de mate al lu sor`mea mai mica. Care are peste 40, go figure.
Rezulta ca rolul de educatori le revine exclusiv copiilor/tinerilor. Care au nenumarate exemple pt “a-si da seama singuri”, nu? Isi dau seama de un singur lucru: tre sa te invarti ca sa reusesti in viata, nu sa inveti. Uita-te la parinti, spala batrani sau isi rup spatele in constructii prin tari straine si au impresia ca daca le dau bani copiilor responsabilitatea lor s-a incheiat. Profesori? Please, orice prost stie ca dascalii sunt in plus, rupti in gura de comunisti, zabalosi care vor sex si altii carora nu le mai ajung meditatiile si vor bani in plus. Nu de alta, dar stiu si ei ca esti o loaza cu tot cu meditatii da macar daca pretul e corect, pot sa puna o pila unde trebuie. La asemenea exemple.. care e rezultatul? E ce a fost la bac. Nici nu vreau sa ma gandesc la rezultatul din 2015. Asta sa nu zic ca la varsta aia functioneaza mai greu exemplul cu nea si domnul. Nu de alta, dar la mine nu a functionat pana nu am cazut de la 10m din copac> pana atunci credeam ca sunt invincibil- nu are cum sa mi se intample mie. Eh, s-a intamplat, m-am trezit cand l-am auzit pe nea Mosu.Da, asa i se zicea- repara usi, geamuri, motoru la dacie, teava si robinetul la baie, punea ciment, facea si tuica. Si era si batran al naibii, taica-meu se jura si acum ca nea Mosu era la fel cand era el copil. Stiti ce mi-a zis- ba, eu numa cand sunt beat muci pot sa fiu asa prost, poa` nici atunci. Na, exemplu.
3 la cat de ofticati sunteti voi/noi minoritarii( in sensul ca ce spune sebi in articol e minoritar si ce am spus eu la pct 2 e majoritar- asta daca nu vreti cumva sa aruncati murdaria sub covor si sa pretindeti ca nu exista) cred ca ar ajuta un remediu de genul Battle Royale:http://www.imdb.com/title/tt0266308/
Comment by ASdfix — October 3, 2011 @ 7:30 pm
edit la2 “care profesor are peste 40″, mersi.
Comment by ASdfix — October 3, 2011 @ 7:35 pm
Da,explicit si bine zis.pacat doar ca subiectii articolului nu vor intelege niciodata ideea.e prea mult de citit.incearca sa transformi randurile de mai sus in manea si poate or sa inteleaga cativa
Comment by Joint — October 3, 2011 @ 7:55 pm
” 1. Voi ati ales sa fiti prosti ”
Poate nemernici sau jeguri. Inteligenta este influentata in mare parte de geneticul persoanei respective.
Comment by Dark — October 3, 2011 @ 8:54 pm
@joint, decat manea si sperante sa inteleaga ceva mai bine sper sa le fie lene sa respire intr-o zi.
Comment by ASdfix — October 3, 2011 @ 10:04 pm
Nu pot fi toți miniștri. Trebuie spălate și WC-urile, nu? De o lună am întâlnit un chelner care terminase Finanțe-Bănci(!?) la Babeș-Bolyai.
Comment by Daniel — October 3, 2011 @ 10:25 pm
[...] are 31 de ani. In al doilea rand, acelasi personaj are vreo 11-12 ani de facultate. Daca ieri ziceam ca nu toti parintii sunt de vina pentru esecurile copiilor, acum hai sa discutam despre cei care sunt de vina pentru esecurile [...]
Pingback by Unde gresesc parintii » visurat.ro blog — October 4, 2011 @ 12:08 am
Si daca se rascoala ce????
Cine ii baga in seama???
Comment by Ana — October 4, 2011 @ 10:01 am
http://www.facebook.com/l.php?u=http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DLDmlbStUB10%26feature&h=OAQBAbmbLAQDHQmc5wLInPzkNfAvXhhgA7krAJgcBLhFNsw
Comment by Ana — October 4, 2011 @ 10:05 am
Au si parintii o mare (cea mai mare) parte din vina totusi. Nu ne putem compara cu animalele, pentru ca instinctul lor de supravietuire e mult mai puternic.
Eu am vazut si parinti care ziceau “dracu sa o ia de educatoare / invatatoare / profesoara, cum isi permite sa-ti dea notele astea, ca doar tu esti desteptul mamii”, “cum isi permite sa tipe la tine, ce daca ai injurat-o”, “lasa ca vine tata la scoala si rezolva”, “ce va da atat de invatat pentru acasa, nu-i destul cat faceti la scoala”, etc. Si sunt cam multi parinti de genul asta, din ce in ce mai multi.
Eu daca eram urecheat la scoala si auzeau parintii, intai luam una dupa cap si dupa aia ma intrebau ce am facut, ca nu eram urecheat sau luam nota mica degeaba. Acum daca primesti note mici, te persecuta profesorul, iar daca treci clasa e suficient, sa nu mai vorbim de plasele si plicurile duse prin scoli si facultati, tot de parinti.
Iar copiii, normal ca aleg calea cea mai usoara la momentul respectiv, pentru ca, fara indrumare e foarte greu sa gandesti in perspectiva si sa-ti planifici viitorul cand esti tanar si nu sti ce inseamna lipsurile, iar cand iti dai seama, de obicei e cam tarziu si nu mai poti face mare lucru, asa ce e normal sa dai vina pe parinti.
E ca si cum ai da unui diabetic prajituri, ca iti pare rau de el cand saliveaza si nu mai poate de pofta. Fara sa vrei, si fara sa sti de multe ori, ii faci mai mult rau decat bine, chiar daca intentia ta a fost alta.
Comment by bezmetique — October 4, 2011 @ 12:50 pm
Aceeasi poveste a fost si la mine. Din gimnaziu am inceput sa preiau din treburile bunicii(care m-a crescut). La inceput imi faceam temele afara, printre gaini, in liceu ajungeam acasa si caram cu roaba pana seara, sapat santuri, facut mortar pt ziduri, beton etc. Culmea am luat bacul cu o nota f mare si am terminat o facultate importanta. Acum sunt inginer si ma bucur ca bunica-mea nu ma lasa in oras, nu ma lasa cu prietenii mei pt ca “nu am ce cauta cu aia” si nu m-a crescut maica-mea. Mi-am luat exemplele negative si daca am gasit o persoana mai trecuta prin viata sau care stia mai multe intr-un domeniu, am plecat urechea(vezi alegerea facultatii).
Comment by cl — October 4, 2011 @ 2:06 pm
[...] văzut-o iniţial pe facebook, dar data asta mi-a sărit în ochi la visurat, într-un articol unde a tratat problema foarte [...]
Pingback by Controversa asta ma bucura :B(âr)logul lupului — October 4, 2011 @ 3:19 pm
@bezmetique – +1, +1, +1, +1, +1, pana la infinit… parintii au mare parte din vina, fix exemplele care le-ai dat tu le am si eu in cap. Daca copilul e “retard” si este un pic urecheat profesorii au toate sansele sa ajunga cu capul spart ori de “retard” ori chiar de parintii “retardului”
Comment by Osciompekus — October 4, 2011 @ 5:32 pm
Foarte tare!
Comment by Anonimus — October 5, 2011 @ 9:47 pm
Eu sunt si eu din generatia asta care toti o critica pe de o parte si altii o apara si o protejeaza pe de alta parte…Chiar daca am crescut si eu tot cu genurile de copii care ai scris intr-un articol cu acei oameni cu handicap…inca si sper sa fie asa de acum in colo mi se pare ca e ceva anormal si ceva ciudat sa faci asta unui om…este adevarat ca marea majoritate a generatiei mele vor:bani,faima ,putere,respect dar nu multi sunt cei care realizeaza ca nu au puterea si varsta pentru a le tine piept…Cred ca sunt singurul care gandeste asta fiindca vad din ce in ce mai des ca sa le zicem tinerii se afirma prin lucruri din ce in ce mai ilegale…In privinta vinei parintilor cred intr-un fel ca ai dreptate dar cred si de alta parte ca nu ai fiindca consider ca parintii acelor copii,sa zic asa,,fac de ras” generatia care(din pacate)fac si eu parte sunt ori famiili dezbinate,ori au fost si ei la randul lor niste pramatii…Incercand sa schimbi mentalitatea acestora cred ca e un lucru cam imposibil tinand cont faptul ca din ce in ce mai multe generatii vor fi mult mai rau decat acestea..Imi pare rau ca fac parte din aceasta generatia o repet dar asta este…Life goes on:)
Toata stima,
un ,,pustan” din generatia pe care o critici
Comment by Dragosh — October 9, 2011 @ 4:11 pm
[...] ca multi bloggeri o discuta si atinge o coarda sensibila pentru majoritatea tinerilor. Cele mai corecte dezbateri se leaga de deciziile pe care le ia noua generatie: ati facut decizii proaste in viata si ati ajuns [...]
Pingback by Noua generatie. « Zeta Life — January 2, 2012 @ 4:25 pm