Visurât: Gânduri la turație maximă

2 09

Popii, aceasta binecuvantare

Scris de Sebastian Bargau

Cum stateam eu ieri linistit, hop un tweet de-al lui Cosmin. Intru plictisit, citesc si incep sa ma enervez. Ma enervez pentru ca vad declaratiile unor popi care ori sunt atat de tampiti incat cred ca religia ortodoxa trebuie sa fie pura, ori sunt atat de infometati incat vor cat mai multi dobitoci care sa plateasca.
In continuare voi da cateva citate, sa nu fiu singurul care se enerveaza.

Concluzia mea este ca un pericol mare ne paste. … Acum cateva zile, sosesc aici doua masini luxoase si ei, bine imbracati, vin la mine. Intram in discutii, dar, dupa vreo cateva minute, aerul s-a schimbat in camera si am mirosit imediat un iz strain, n-as vrea sa-i supar, dar era miros specific de rom. Am facut pomelnicele, erau doua familii cu 16 membri. In aceeasi zi, seara, pe la orele 8, o caldararita cu un puradel dupa ea a intrat la mine. O intreb cati copii mai are acasa in afara de cel care o insotea si imi raspunde ca mai are 9. Deci acestia 10, cu 16 de dimineata, 26 de copii in trei familii. Or, la noi, intr-un sat intreg nu s-au inscris 26 de copii la inceputul anului scolar. Vedeti dumneavoastra unde ne gasim cu starea natiei noastre! Cat la suta mai e dac, cat mai e roman, cat mai e rom, cat mai e moldovean, cat mai e oltean, cat mai e banatean?
Casatoriile, nu mai vorbim, se fac de-a valma, fetele pentru un ghiul, un inel, leaga prietenie cu negri, finlandezi, arabi si se casatoresc cu ei. Am primit deunazi un grup de tineri la chilie si m-au surprins cei doi negri care ii insoteau. Insa ei erau asa de deprinsi, obisnuiti unii cu altii, incat m-am mirat foarte tare, fiindca cei doi aveau prietene romance, probabil se vor casatori. Ei bine, dragii mei, aceste legaturi biologice care se nasc in cadrul natiunii noastre nu ne mai dau voie sa vorbim de prestigiu. Unde mai este prestigiul de crestin ortodox, unde mai este prestigiul smereniei, unde mai este caracterul de demnitate si de omenie romaneasca?
Pr. Iustin Parvu

Da, si eu sunt ala rasist… Eu, care n-am nici un Dumnezeu, eu, care beau si fumez, eu, care injur… Continuam.

Nu mai putin daunatoare pentru viata de familie sunt si casatoriile mixte, adica cele care se incheie intre crestinii ortodocsi cu parteneri apartinand altor confesiuni, catolica, protestanta sau cultelor neprotestante sau chiar necrestini: mahomedani, evrei, budisti, hinduisti, brahmani si altii. In conditiile in care se desfasoara viata in tara noastra, cand capata tot mai multa realitate economia de piata si patrunderea elementului strain, mai ales in domeniul vietii comerciale, se constata si o crestere a numarului casatoriilor mixte, incheiate intre romani, mai ales femei, si straini de toate nationalitatile si de toate religiile sau confesiunile ori cultele crestine. Neavand aceeasi credinta, aceeasi limba si aceleasi obiceiuri si traditii culturale si de familie, in mod firesc, aceste cupluri isi impropriaza un mod deosebit de viata, care difera de cel obisnuit sau traditional, cu efecte negative asupra celor doi parteneri. Cei mai multi din partenerii acestor casatorii traiesc necununati, iar copiii raman de foarte multe ori nebotezati. Oricum, latura religioasa este cea afectata poate cel mai mult.
..In privinta casatoriilor mixte, este bine ca preotii sa insiste ca acestea sa nu aiba loc, iar atunci cand ele sunt inevitabile, mai ales ca sunt incurajate de legislatia civila, cununia religioasa sa nu se faca decat dupa convertirea partii necrestine sau neortodoxe.
Pr. Prof. Dr. Nicolae D. Necula

Ati inteles dragi cititori? Legislatia civila incurajeaza casatoria, indiferent de religia sotilor. Pai e strigator la cer dom’le! Ne spurcam sangele si, citez, “latura religioasa este cea afectata poate cel mai mult”. Adica nu vin doi prosti sa cotizeze la biserica, vine doar unul. Si vine pana cand il convinge celalalt sa-si vada de treaba si sa nu mai dea banii pe prostii. Daca tot e sa-i dea unui labagiu care canta, mai bine-i da unui lautar decat unui popa.
Asa ca popii ar trebui sa faca un pic de scandal (BOR, se aude acolo in spate?) si sa schimbe si legislatia civila. Pai unde s-a mai pomenit ca organele statului sa incurajeze casatoria? Da, casatoria! Ca e mixta, trixa, pixa sau orice altceva, nu intereseaza decat pe popi. Ei vor sa boteze necredinciosii (pe bani mai, doar nu credeti ca-i moca… cam 500 de lei e un botez acum) si sa le ia si bani la nunta.
Continuam?

Cea mai mare datorie pe care o aveti voi cei casatoriti, asta este: sa aveti mare grija cum va cresteti copiii. Daca in familie, cat ai copilul acasa in cei sapte ani, nu te-ai grijit sa-l inveti rugaciuni, sa faca cruce, sa stie Tatal nostru, Crezul, sa-l duci la biserica, sa stie ce inseamna post, sa stie ce inseamna pacat, sa se fereasca de pacat, atunci cresc niste bestii, niste fiare. Vai si amar de lumea asta!
Pr. Arsenie Papacioc

Dom’le, Papăcioc asta are dreptate. Trebuie sa inveti copilul de mic sa-i fie frica. Sa-i fie frica de o zeitate si, pentru a-i intra in gratii respectivului prieten imaginar, trebuie sa-l inveti rugaciuni si sa-l duci la biserica. Altfel e vai si amar. Deschide naibii ochii copilul, vede mizeria si jegul din jurul lui si se apuca de scuipat imbuibati in sutana si, doamne fereste, le mai da si un sut in cur in cazul in care ii cer bani pentru a-l cununa… Niste bestii, fiare, nu alta. In fine.

Hai ca ma opresc aici pentru ca deja mi-e scarba sa vad atata propaganda pentru banii si supunerea orbeasca a romanilor. Daca va tine stomacul puteti citi aici restul.

Concluzia mea e aceeasi ca si pana acum: Pana nu scapam de popi si de religie nu vom evolua ci vom ramane aceiasi sclavi care-si cauta salvarea in ceruri, platind din greu gratiile unui zeu inventat de niste imbuibati nesimtiti.

PS: Am un hemoroid. Oare pot sa chem un popa sa-l boteze, sa-l faca crestin? Nu de alta, dar s-a atasat puternic de mine si, de ce nu, e sange din sangele meu care, teoretic, e ortodox… Poate, dupa botez, nu ma va mai durea in cur de religie. La propriu.


Pe aceeaşi temă




20 Comments »

  1. Sunt de acord cu tine, sunt de acord (subliniez) partial (atentie partial) cu ce spun si ei. Oricum … din pacate in ziua de azi femeile cu care am interactionat eu m-au dezamagit, multe au o gramada de aventuri, inseala, mint, sunt interesate doar de bani si alte cele, aici se vede cum au fost crescute si alte asemenea. Nu generalizez, spun doar. In rest … preotii de acum sunt si ei dupa bani, bautura si altele … oricum … faza ii ca ai dreptate … si sansele sa imbunatatim tara in care traim … sunt daca nu mici … f. mici sau chiar inexistente.

      Comment by Adrian din Arad — September 2, 2010 @ 3:14 am

  2. Clar, noi suntem rasistii. Si as vrea si eu ce fumeaza distinsii, ca se pare ca e iarba buna :D

      Comment by dojo — September 2, 2010 @ 5:30 am

  3. Asta cred ca e un curent promovat de BOR prin toti popii: de curand, o prietena de-a mea s-a maritat cu un norvegian, si popa ortodox nu a vrut sa-i cunune pana nu l-a botezat intai pe amicul dintre fiorduri :) I-am spus prietenei mele ca l-as fi intrebat pe popa cam cat de gros tre’ sa fie teancul cu bani pentru o derogare ceva, macar sa vedem cam cati arginti mai costa credinta in ziua de azi direct de la sursa :) ) Oricum sunt niste ipocriti si niste lacomi popii …

      Comment by Cata — September 2, 2010 @ 7:01 am

  4. @Cata: credinta nu costa. Doar religia si “obiceiurile” costa. Nu trebuie sa dai bani pentru ca tu crezi in ceva, trebuie sa dai bani pentru niste obiceiuri invechite si exploatate de niste nesimtiti care vor sa munceasca putin pe bani multi. ;)

      Comment by VisUrat — September 2, 2010 @ 7:05 am

  5. Astia cred ca au auzit ca se castiga bine din standup comedy si au facut repertoriu comun pentru BOR. Deja nu ma mai mira nimic… curvari sunt, betivi sunt, hoti sunt, dece nu putin si de KKK? :)

      Comment by AndreiPietrosu — September 2, 2010 @ 7:46 am

  6. cu riscul de a fi plictisitor intreb din nou : a vazut carva chitanta la biserica la pomelnic, lumanari sau alte evenimente ????
    singura institutie necontrolata de stat este biserica.

      Comment by costi — September 2, 2010 @ 8:23 am

  7. Cu asta chiar mi-ai stricat ziua. Ma cac pe ei de jegosi, ca nu mai pot sa-i suport.

      Comment by teddy2k — September 2, 2010 @ 9:37 am

  8. Sunt ateu, slavă Domnului!
    Eu sunt catolic, nevasta protestantă (adică părinţii noştrii ne-au băgat sub apă în biserici de aceste feluri) dar niciodată nu ne-a interesat cultul de care aparţine partenera. Copilul l-am băgat sub apă la insistenţele familiei superstiţioase, că altfel nu punea el picior în biserică până la 18 ani sau până nu creşte destul să se decidă pentru el dacă vrea sau nu să fie religios.
    N-am înţeles niciodată cu ce drept pretinde biserica bani de la mine în schimbul salvării sufletului meu – contravine total principiilor lăsate moştenire de acel martir zis mântuitor şi crucificat acum circa 2000 de ani.
    Cred că mai marii bisericii visează la puterea politică şi financiară de altădată.

      Comment by The Fan — September 2, 2010 @ 9:49 am

  9. Exagerezi acum, inteleg 1-2-3 posturi, dar totusi las-o mai moale.
    Daca tu esti ateu, nu mai arunca atatea pietre in cei care merg la biserica numindu-i prosti si orbi si nu mai ataca atat de dur preotii. Nu neg, sunt destui preoti care sunt mai degraba afaceristi decat oameni cu har, insa sunt si multi, foarte multi, care fac bine oamenilor din jurul lor, cu un sfat, cu o spovedanie, cu un cuvant de alinare. Lasa oamenii de la sat fara preot si biserica si i-ai lasat fara un ghid. Si in sate cred ca gasesti preotii cei mai apropiati de asa cum ar trebui sa fie, mai documenteaza-te un pic inainte sa dai cu parul.

      Comment by alexduduman — September 2, 2010 @ 10:03 am

  10. @alexduduman: da, i-ai lasat fara cine sa le spuna cum sa voteze, si dupa aia trebuie investit mai mult ca sa trimiti raspindaci in orice catun cu 50 de voturi…

    P.S. Sint de acord ca sint si preoti care se pot numi OAMENI, dar nu sint “foarte multi” in nici un caz. Lasi oamenii de la sat fara preot si biserica si le oferi EDUCATIE. Eu zic ca asta ar fi o afacere buna…

    P.S.2 Nu ma fa sa povestesc de nemernicii de pochi de la sat pe care ii stiu…

      Comment by KodrutZ — September 2, 2010 @ 10:29 am

  11. Sondaj Gallup: PIB si Religie
    http://infounderground.net/media.php?id=286

      Comment by RoLitoral — September 2, 2010 @ 10:45 am

  12. :) ) trebuie sa faci ce zice popa nu ce face el!

      Comment by Pato Basil — September 2, 2010 @ 12:24 pm

  13. @ VisUrat: stiu asta. una e credinta si alta e cutuma, obiceiul. Din pacate, pentru habotnici si pentru prosti ele sunt unul si acelasi lucru.

      Comment by Cata — September 2, 2010 @ 12:30 pm

  14. @visurat : Proctolog supozitoare si crema de galbenele . Mai bune ca botezul.

      Comment by julie — September 2, 2010 @ 1:00 pm

  15. ba ala cu oamenii de la tara fara ghid, unde te crezi? in secolul 12? aia sunt oi, nu au nimic in afara de un ghiorlan de popa? cred ca suferi putin de tine

      Comment by arhi — September 2, 2010 @ 1:43 pm

  16. @arhi: nu-s popa, chill. :)

      Comment by alexduduman — September 2, 2010 @ 2:06 pm

  17. @alexduduman intr-adevar….ce ar face oamenii de la tara daca n-ar mai renova casa popii si n-ar cotiza la gipanul lui,ci in schimb ar renova scoala, de exemplu, sa nu le inghete copiii de frig iarna ca nu sunt geamuri. Ar fi tragedie, haos, s-ar cobori necuratu’ peste sat!

      Comment by julie — September 2, 2010 @ 2:45 pm

  18. @alexduduman: Numai in sat la ai mei e valabila chestia ca popa e al doilea cel mai barosan dupa primar?

      Comment by lulwut — September 2, 2010 @ 3:10 pm

  19. Ha, ha! Sa vezi la greci legi. Nu esti crestin-ortodox nu iei cetatenie. Sa vii aici sa vezi biserici din 100 in 100 de metri :) .

      Comment by Dusmanul — September 2, 2010 @ 3:37 pm

  20. Mizeriile tipice popimii.Azi-miine ne pun rucasacul cu trotil in spate si ne trimit la Meca in timpul pelerinajului.
    A propos,aia cu discriminarea n-au nimic de spus despre cele citate de mai sus?

      Comment by jimisv — September 2, 2010 @ 3:40 pm

Leave a comment

Notify me of followup comments via e-mail. You can also subscribe without commenting.