Visurât: Gânduri la turație maximă

16 04

Traiasca legile romanesti

Scris de Sebastian Bargau

Am citit zilele trecute o chestie care m-a pus pe ganduri.
Un nene pe bicicleta nu s-a asigurat si a intrat intr-o masina. In urma coliziunii, biciclistul s-a accidentat (mi se pare normal). Ce nu mi se pare normal e altceva.

“In urma cercetarilor s-a stabilit faptul ca de vina pentru producerea accidentului a fost biciclistul (n. red. Hans Klein). La efectuarea unui viraj la stanga, acesta nu s-a asigurat si nu a acordat prioritate de trecere autovehiculului care se deplasa regulamentar. Biciclistul se va alege cu dosar penal pentru savarsirea infractiunii de vatamare corporala, chiar daca el este cel care a devenit victima. Nu se stie care va fi sanctiunea, acest lucru va fi stabilit in instanta”

sursa

Cu alte cuvinte, si batut si cu banii luati. Nu-i de ajuns ca s-a accidentat omul, acu-i mai fac politistii si dosar penal ca a fost victima. Cum vine asta? Incerc acum sa-mi gasesc cuvintele dar nu reusesc. Eu stiu ca esti cercetat penal pentru vatamare corporala atunci cand altcineva e victima, nu cand tu esti cel vatamat (chiar daca-i din vina ta).
In conditiile acestea vatamare corporala constituie si faptul ca te uiti dupa avioane, cazi intr-un canal si-ti rupi o mana. Tot dosar penal iti trebuie? Eventual si niste zile de puscarie pentru ca ai avut nevoie de ingrijiri medicale mai mult de 30 de zile.

Mai ramane sa te dai singur in judecata si sa-ti ceri si daune…


Pe aceeaşi temă




40 Comments »

  1. asta cu datul singur in judecata deja este functiune: un primar din nu stiu ce oras/comuna s-a dat singur in judecata si culmea a castigat :D

      Comment by george — April 16, 2010 @ 10:54 am

  2. nu s`a dat singur in judecata..a dat primaria ca institutie..el o conducea..dar nu s`a dat in judecata ca persoana fizica..ci el ca angajat al institutiei

      Comment by BrainDead — April 16, 2010 @ 11:03 am

  3. Asa e legea in cara asta de kkt. Oricum o sa primeasca NUP… dar vor mai trece luni bune pana instanta (sau procurorul) isi va da seama ca nu doreste sa se dea singur in judecata…

      Comment by MirifiCu — April 16, 2010 @ 11:06 am

  4. in cazul ala cetateanul a dat in judecata primarul (chiar daca era una si aceeasi persoana) pentru a-si mari salariul. pentru asa ceva romanii gasesc solutii.

    cat despre biciclist… la noi in cazul in care vine ambulanta la locul accidentului se intocmeste dosar penal vinovatului. chestia e ca biciclistul a stat si cateva zile in spital… se cor calcula zilele astea la pedeapsa? oare cum ar fi fost mai bine… schilodit in propriul pat sau vindecat si in puscarie? :)

      Comment by tudor — April 16, 2010 @ 11:06 am

  5. :) ))
    Suuper tare!
    Ar trebui sa se aplice si in cazul sinucigasilor a caror actiune nu le iese din prima!
    Sa le faca dosar penal pentru tentativa de omor! :) ))
    Sau daca le reuseste actiunea, sa le faca dosar penal pentru crima si s-ai bage la parnaie in sali spciale cu multe grade sub minu! Se rezolva doua probleme dintr-un foc. Si criminalul isi primeste pedeapsa si familia scapa de grija mortului pentru o buna perioada de timp!
    :) ))
    Tara stupiditatilor si aberatiilor!

      Comment by oblio — April 16, 2010 @ 11:24 am

  6. In orice accident unde exista vatamare corporala se incepe urmarirea penala. Cel putin asa stiu

      Comment by SilviuB — April 16, 2010 @ 11:29 am

  7. Salut,
    Din pacate asa este. Daca te accidentezi singur ti se deschide dosar penal. Tot la fel de bine rezolutia pe care o primesti este de neincepere a urmaririi penale :) .

      Comment by Alex Farca — April 16, 2010 @ 11:34 am

  8. am citit despre un caz intamplat pe centura Ploiestiului, cand aceasta inca era in reparatii. Un sofer a intrat intr-o movila de pamant nesemnalizata…in urma accidentului a avut nevoie de ingrijiri medicale. Ca sa ii faca viata si mai placuta, politia s-a gandit ca, dat fiind faptul ca accidentul a avut victime, sa inceapa cercetarea in vederea urmarii penale a soferului vinovat…..pentru ca se pare ca asa e legea, iar legea se respecta ;)

      Comment by Adrian — April 16, 2010 @ 11:35 am

  9. In plus, daca soferul masinii are CASCO si isi repara masina pe casco (ceva zgarieturi/indoituri o fi avand), firma de asigurari va cere de la bicilist contravaloarea reparatiilor platite.

      Comment by Cata — April 16, 2010 @ 11:40 am

  10. i se face dosar penal pt ca din cauza prostiei lui, cineva a fost ranit. nu conteaza cine a fost acel “cineva”. de data asta a fost chiar el, data viitoare poate fi un om nevinovat…

      Comment by khazar — April 16, 2010 @ 12:10 pm

  11. Eu m-am lovit de mai multe ori de treaba asta pentru ca lucrez in presa si primesc comunicatele de la Politie. Si la un moment dat era un caz cu un nenea care isi luase viata si la final era trecut faptul ca s-a facut dosar penal. Normal ca suna ciudat si am intrebat si mi s-a spus de la Politie ca se face “dosar penal pe situatie”, nu omului. Oricum sun[ ciudat, dar n-ar fi prima lege de genul [sta.

      Comment by Kaysha — April 16, 2010 @ 12:14 pm

  12. incredibil…wtf???

      Comment by Mirunika — April 16, 2010 @ 12:28 pm

  13. Confuzia vine de la faptul ca in situatii de genul accident cu victima decizia cine este vinovat se ia de catre procurori. Pentru aceasta se deschide dosarul penal. In acest caz pur si simplu se va da NUP. Nu mi se pare ceva neobisnuit, doar niste hartii care se vor plimba intre politie si procuratura. Omul respectiv nu va ajunge niciodata sa discute cu un procuror. Pur si simplu declaratiile luate de politie la momentul accidentului sunt puse la dosar si dosarul ajunge la Procuratura de unde se intoarce cu verdictul NUP.

      Comment by costin — April 16, 2010 @ 12:29 pm

  14. Da, din punct de vedere moral ai dreptate. Insa bicicletele sunt considerate parte din trafic. E normal ca si biciclistii sa suporte aceleasi consecinte legale ca toti conducatorii auto.

      Comment by Marius Moga — April 16, 2010 @ 12:41 pm

  15. pai nu stiai?In romania daca te dai cu capu de copac iti fac aia dosar penal pt vatamare corporala.:))

      Comment by erikk — April 16, 2010 @ 12:59 pm

  16. AOLeeeeeeeoooooooo!!!! Sunati repede la politie ca am cazut de pe scaun cand am citit asta si mi-am rupt o mana – o luna ghips. Sa mi se faca dosar penal, am zis. Asta este o prostie, probabil era beat politistul. Asa ceva nu e normal altfel de fiecare data cand cineva s-ar rani pe sine i s-ar intocmi dosar – absurd. Oricum am aflat zilele trecute ca in sibiu se aplica alte legi, conform zonei – spunea un politist de-al lor.

      Comment by maniak — April 16, 2010 @ 1:52 pm

  17. La fel e si la motociclisti. Daca din greseala te tavalesti cu motorul pe jos si te ranesti si ajungi la spital si le spui asta, ei o sa cheme politia si iti fac dosar penal pt vatamare corporala. Cel mai bine e sa zici ca ai patit altceva.

      Comment by radu — April 16, 2010 @ 2:12 pm

  18. Bun, am înţeles ştirea. Cum rămâne cu cei care au tentative de suicid? Li se deschide şi lor dosar penal?

      Comment by Victor B — April 16, 2010 @ 2:26 pm

  19. bine ca nu l`a dar in judecata si soferul ca i`a lovit masina.

      Comment by maddy — April 16, 2010 @ 2:35 pm

  20. Nu legile sunt vinovate in acest caz, ci “logica” organului, poate ceara din urechile reporterului/jurnalistului sau vocabularul uber-bogat al purtatorului de cuvant al politiei(chiar ma intrebam unde-i gasesc pe astia, ca si bunica de la coada sapei se iesprima mai fluent).

    Ce e putin infricosator e ca daca nenea asta nu isi ia un avocat bun care sa-i demonstreze instantei ca nu poti cumula calitatea de inculpat si victima in procesul penal(sau civil for that mater) va fi bun de plata. Poate procurorul va fi suficient de bine pregatit incat sa-i dea nup.

    Poate este invinuit de vatamarea corporala din culpa a soferului care s-o fi lovit cu capu de volan, mai stii?(again, dau vina pe jurnalist si pe vasta lui intelegere a termenilor juridici)

      Comment by buzaneagra — April 16, 2010 @ 2:41 pm

  21. fara indoiala ca biciclistul a fost de vina… pana aici sunt de acord.

    daca el ii spargea un far aluia cu masina, iar soferul il dadea pe biciclist in judecata ca i-a spart farul… mi se parea la fel de normal ca ala de pe 2 roti (vinovat fiind) sa plateasca…

    dar din moment ce el este singura victima… nu inteleg nimic… ma minunez doar :)

      Comment by EstNordEst — April 16, 2010 @ 2:46 pm

  22. Din cate mai tin eu minte din cursurile de drept penal, vinovatul si victima sunt doua entitati care se trateaza distinct din punctul de vedere al procedurii penale. In cazul accidentelor rutiere cu victime umane, vinovatului i se intocmeste dosar penal pentru vataare corporala (in cel mai lejer dintre cazuri, cel mai grav fiind ucidere din culpa, la o adica).

    In cazul asta distinct, biciclistul este autorul infractiunii prin neacordare de prioritate, conform codului rutier. In urma actiunilor, evenimentul s-a soldat cu victima umana, in speta vatamare corporala prin neglijenta, conform reglementarilor coduui rutier. Intamplarea sau hazardul face ca vinovatul si victima sa fie una si aceeasi persoana. Drept pentru care i se face dosar penal pentru vatamare corporala, chiar daca-i vorba de vatamarea lui corporala in urma propriei neglijente.

    La urma urmei, vorba aia cu “domnia si prostia se platesc” nu-i dar o vorba…

      Comment by Raka — April 16, 2010 @ 3:23 pm

  23. Din cate stiu, tentativa de suiucid, teoretic, legal, se pedepseste… Facilitarea sinuciderii, cat si tentativa sinuciderea se pedepseste. :p Doar ca exista putine precedente pedepsite… Conform legii :D

      Comment by Dani B. — April 16, 2010 @ 3:24 pm

  24. Cel mult poate sa ii faca dosar penal pentru distrugere (daunele cauzate autoturismului). Nu are cum sa fie dosar penal pentru vatamare corporala decat daca in urma “coliziunii” cineva din autoturism a avut de suferit, lucru care mi se pare putin probabil…
    Ma gandesc ca stirea e atat de prost redactata, incat cel care a scris-o n-a mai verificat-o!

      Comment by Arthur — April 16, 2010 @ 3:24 pm

  25. Da guvernantilor nostri care ne accidenteaza zilnic nu le deschide nimeni dosar penal?

      Comment by jimisv — April 16, 2010 @ 3:32 pm

  26. Tara mea de glorii, tara mea de dor! Atat! Adica lendavciois!

      Comment by marius — April 16, 2010 @ 3:48 pm

  27. @Dani B., pe bune?
    Eu daca vreau sa-mi pun capat zilelor, dar nu reusesc, pentru ca-s mai prost sau nu vreau chiar sa-mi iau viata ci doar asa, sa cochetez, imi face dosar penal?!

    Si daca imi reuseste tentativa, imi fac dosar penal pentru omor (eventual deosebit de grav, in cazul in care incep sa-mi ciopartesc membrele)???
    :) )))
    Dar daca nu circul corespunzator pe strada si ma impiedic ca bolovanu, imi sparg capul si odata cu capul meu, indoi si aripa unei masini?
    :)

      Comment by oblio — April 16, 2010 @ 4:12 pm

  28. Incadrarea juridica data faptei este hazardata. Pentru a exista vat. corporala, nr. de ingrijiri medicale trebuie sa fie intre 21 si 60 de zile. Putin posibil in situatia noastra. Cel mai probabil s-ar aplica art. 180, lovirea si alte violente, care prevede un nr. intre 1 si 20 de zile de ingrijiri medicale. DAR, in ambele situatii, actiunea penala se pune in miscare la plangerea prealabila a victimei. Adica a biciclistului. E logic ca omul nostru nu-si va face singur plangere. Conform art. 279 Cpp, punerea in miscare a act. pen. se face numai la plangerea prealabila a ps. vatamate. Daca incadram fapta la infractiuni flagrante (un posibil paradox), organul de politie e obligat sa constate savarsirea ei si sa cheme ps. vatamata pt. a o intreba daca face plangere.In caz contrar, procurorul dispune incetarea UP. Incetarea e necesara, pentru ca in cauza s-a inceput urmarirea penala prin intocmirea procesului-verbal de constatare a flagrantului, in care faptuitorul are deja prin lege calitatea de invinuit. Nu poate exista o rezolutie anterioara de incepere a UP, pentru ca vorbim de flagrant. In situatia de fata, organele de urm. pen. doar constata fapta. Cata vreme nu exista o plangere prealabila (ma indoiesc ca biciclistul isi va face plangere prealabila) nu poate fi depasit stadiul aratat.

      Comment by Lex — April 16, 2010 @ 4:40 pm

  29. urmeaza ca sinucigasii sa fie condamnati pe viata pentru crima .
    cool.

      Comment by xman — April 16, 2010 @ 5:31 pm

  30. nu e nevoie sa intelegi. traim intr-o tara de kkt!

      Comment by Alexino — April 16, 2010 @ 7:36 pm

  31. ba, se deschide dosar de cercetare penala. e o mare diferenta. faptul ca “penal” are o aura de mister si groaza, nu inseamna nimic. ci doar ca aia de la cercetari penale sunt indrituiti sa faca cercetarea, deci e un dosar de cercetare penala.

      Comment by Arhi — April 16, 2010 @ 8:29 pm

  32. [...] Vis urât are astăzi un subiect intradevăr apăsător, dar care a devenit deja banal veche poveste cu legiile date aiurea – eu te calc şi tu mă despăgubeşti! [...]

      Pingback by Blogosfera de azi | Blogul lui Ivy — April 16, 2010 @ 8:31 pm

  33. aberatii de ziaristi, ce legatura are una cu alt probabil s-a accidentat biciclistul respectiv dar e la fel de posibil ca si soferul sau pasagerul/erii masinii sa fi suferit diverse leziuni. Iar faptul ca este cercetat nu are nici o legatura cu judecata. Ar fi perfect daca ziaristii ar lasa chestiile legale doar in seama celor care se pricep, si ar cita aceste persoane si atat.

      Comment by paisie — April 16, 2010 @ 9:29 pm

  34. @Paisie, adevar graiesti, insa in tara Basebocurdeea, justitia se face prin intermediul mass media.
    :)

      Comment by oblio — April 17, 2010 @ 10:24 am

  35. Avand in vedere consecintele spetei, este necesara cercetare penala.
    Ca a trecut un Gigi pe acolo de la nu-s ce gazeta (sau nu stiu care blog) si si-a dat cu parerea ca e bicilistul de vina e una…realitatea trebuie determinata in conditii legale (dupa legile astea strambe..care sunt).
    Pe de alta parte, nea biciclistul, peste vreo luna isi poate aminti subit ca de fapt el stationa si ala cu masina s-a miscat un pic si a facut dreapta spre el…si mai gaseste si vreo cativa “martori” si-l baga in necaz pe sofer.
    Asa ca nenea Visurat, geaba faci matale show si incerci sa manipulezi opinia cititorilor… cacaturile astea cu vatamari, cel mai bine se inchid cu sentinta definitiva si irevocabila data de un tribunal.

      Comment by liviu croitoru — April 18, 2010 @ 1:00 am

  36. dna judecator Toader de la sectia I penala a Tribunalului Bucuresti, stau si ma gandesc ce fel de om sunteti, dar de fapt nu cred ca sunteti om, o bestie cu chip de om. Am ajuns la concluzia ca infractionalitatea cea mai mare se produce in salile de judecata. Am vazut cum ii puneti in libertate pe cei vinovati, si cum ii condamnati pe cei nevinovati. Credeti-ma ce va spun o sa primiti multe lovituri in viata dvs. Nu v-ati ales bine meseria-la cata suferinta provocati in jurul dvs, cata durere, cate vieti distrugeti- o sa primiti la fel aceasta durere. Sa fiti sigura de ce va spun.
    DVs sunteti mai infractoare decat toti pe ce care ii judecati. sunteti un monstru cu chip de om.
    Si asta o spune si trecutul dvs glorios. sa va fie rusine. Mai aveti o sansa sa va intoarceti fata catre Dumnezeu

      Comment by Lidia Popovici — April 18, 2010 @ 11:35 am

  37. Vina aparţine în totalitate biciclistului pentru că circulând pe drumurile publice şi-a asumat şi a acceptat să respecte regulile de circulaţie de pe asfalt. Cu siguranţă că şi tentativa de suicid este pedepsită prin lege, dar numai pe trotuar. În consecinţă, a alege să mergi spre o sinucidere curată respectând codul rutier este tolerabil pe lângă nesimţirea crasă de a te decide, lipsindu-ţi două roţi, să virezi la stânga conştient fiind că oricum îţi lipseşte o doagă angajând atata circ şi comentarii pe marginea unei tentative de suicid nereuşite. Pe străzile româneşti bicicliştii sunt interzişi prin lege, aşa cum cei care fac legea pe şosele n-au decât două roţi. Eu nu m-aş duce în Serengetti sau în parcul Kruger cu bicicleta pentru că îmi place să sfidez legea junglei. Ca un paradox, chiar dacă ciclismul este interzis prin lege pe drumurile publice româneşti sunt admise totuşi personaje dotate cu căşti de protecţie, veste fosforescente şi pistoale cu bile pentru câini.

      Comment by Brandart — April 18, 2010 @ 10:26 pm

  38. pai poate in articolul respectiv nu scrie despre conducatorul masinii daca a fost accidentat,ori cand a facut vreo manevra de evitare,ori cand a vrut sa franeze.atunci ar fi vorba intr-adevar de vatamare,nu crezi?

      Comment by eu — April 30, 2010 @ 7:00 pm

  39. pai poate in articolul respectiv nu se specifica ceva despe soferul masinii,poate s-a accidentat cand a vrut sa franeze sau sa evite biciclistul.atunci da,ar fi vorba de vatamare corporala,nu crezi?

      Comment by eu — April 30, 2010 @ 7:02 pm

  40. BAI DANI B. Unde ai auzit tu ca se pedepseste tentativa de sinucidere omule esti normal la cap? Unde naiba ai auzit tu asa ceva? In ce cod penal? Nici in viitorul cod penal nici in actualul nu scrie asa ceva omul , aberezi..sau ai citit cumva pe trombon.ro? :) )))))))))))))))))) Citeste-le daca nu crezi! Nu se pedepseste tentativa de sinucidere…

      Comment by FLIK-FLAK — May 16, 2010 @ 10:51 pm

Leave a comment

Notify me of followup comments via e-mail. You can also subscribe without commenting.