Visurât: Gânduri la turație maximă

19 03

Legea se termina la usa mea

Scris de Sebastian Bargau

Vroiam sa scriu ieri acest articol dar am zis, hai sa scriu altul pregatitor inainte, prin care sa cer pareri. Nu de alta, dar cine stie, poate ma insel, poate gandesc gresit, poate nu asa trebuie sa gandesc. Dar, in urma concluziilor trase din comentariile de la articolul respectiv, am ajuns sa cred ca am dreptate.
Asa ca, fara nici o strangere de inima si fara nici o ipocrizie, va pot spune impacat faptul ca legea se termina la usa mea.

Asadar, daca un strain care-mi intra in casa cu intentia clara de a fura/viola/ucide, acel strain iese viu doar cu mine mort agatat de gatul lui. Eu sunt de parere ca familia, proprietatea si persoana ta trebuie aparate prin orice mijloace. Fara analize asupra gradelor de arma, fara anchete sa se vada daca nu cumva ala nu ridicase inca mana sa te ameninte ci doar sa se scarpine etc.
Nu. Ai intrat la mine in casa inseamna ca-ti asumi niste riscuri, inclusiv cel de a deceda intr-un mod extrem de violent.
In secunda in care ai spart geamul, ai fortat usa, ti-ai dat drumul pe cos, ai uitat ca exista lege in tara asta si deja vorbim de legea junglei, unde cel mai mare, mai priceput sau cu parul mai mare castiga. E simplu. Si nu voi ezita nici o secunda sa-mi apar familia si proprietatea in cel mai violent mod posibil.

Unii vor intelege acest articol drept instigare la violenta. Poate ca este. Eu va sfatuiesc pe toti (si va si instig cu aceasta ocazie) sa crapati capul celui care intra peste tine in casa cu intentia clara de a-ti aduce un prejudiciu (material sau fizic). Pui mana pe ce prinzi si-i crapi infractorului capul. De ce? Pentru ca mortul nu mai are cum sa te dea in judecata.
In Romania, nu stiu daca v-ati dat seama, infractorii au inceput sa aiba mai multe drepturi decat oamenii cinstiti. Tiganca aia de la Timisoara si-a dat in judecata victima pentru ca s-a ranit la picior in timp ce o batea. Zeci de alti infractori te baga in puscarie pentru ca i-ai lovit prea tare in timp ce te talhareau. Si exemplele pot continua.

Asa ca, inainte de a ajunge o natie terorizata de infractori, cred ca a venit timpul sa le aratam ca nu mai merge. Intai le crapam capatanile cand vin la furat, apoi niste suturi in cap cand vor sa iti fure portofelul in tramvai/autobuz si asa mai departe. Pentru ca nu se mai poate. Javrele iti dau in cap si se plimba pe strada ranjind fara sa le atinga nimeni, vin in stoluri pentru a te intimida, si politia iti spune sa astepti pana se calmeaza.

Ei bine, eu zic gata si incep cu intratul in casa (nu ma voi apuca sa chem infractori in casa doar pentru a-i casapi, nu-s nebun). Daca mi-a calcat pragul prin efractie ori moare el, ori eu.

Pentru ca altfel nu se mai poate.

PS: Zilele urmatoare va voi povesti cum va puteti lua permisul de port-arma, cat costa, unde trebuie sa mergeti etc. Plus alte romanisme si mizerii intampinate in acest proces.


Pe aceeaşi temă




39 Comments »

  1. daca a citit aici, de-acum infractorul ori renunta ori se antreneaza cand vrea sa intre la tine in casa :) )

      Comment by Anticalofilul — March 19, 2010 @ 5:27 am

  2. E bine de tinut prin casa si o arma pentru infractor, gen cutit,topor, etc.
    Dupa ce-i rece, il inarmezi daca nu era destul de inarmat. Si nu mai comenteaza nimeni ca el de fapt venea cu colinda sau cu sorcova in august….

      Comment by Iuli — March 19, 2010 @ 6:20 am

  3. Oricum nu cred ca exista infractor care sa anunte pe ma-sa “vezi ca plec la Visu acasa sa fur” deci daca l-ai prins in casa nu o sa stie nimeni de el :D

      Comment by Retarded — March 19, 2010 @ 7:14 am

  4. Multam sefu`, chiar m-ar interesa un asemenea permis. Daca e pentru arma letala, cu atat mai bine…

      Comment by Nae — March 19, 2010 @ 7:38 am

  5. Sunt cu totul de acord cu tine.

      Comment by diana — March 19, 2010 @ 9:01 am

  6. Asa ar trebui sa procedeze toata lumea. Si chiar e util de stiut cum poti dobandi permisul de port-arma. Asteptam informatiile.

      Comment by Candidatu' Ideal — March 19, 2010 @ 9:10 am

  7. in momentul in care familia iti este amenintata iese la suprafata instinctul de aparare!
    acum doi ani ma plimbam pe strada cu sotia, moment in care cineva a vrut sa-i smulga poseta.Nu stiu cum am facut dar respectivul si-a luat somn in secunda doi!
    nu intelegeti gresit! nu ma laud. uimitor e faptul ca am inteles de la politisti ca respectivul era foarte periculos!

      Comment by costi — March 19, 2010 @ 9:41 am

  8. Chestia asta e cat se pate de adevarata. Acum mai multi ani ma pregateam sa plec in oras cand ma trezesc in hol cu unu la vre-o 50 de ani, duhnind a alcool…ce crezi ca am stat sa intreb cine si cum s-a nascut?!? Canci. I-am bagat mana in jugulara si cu pumni in cap l-am scos pe casa scarii. Acolo se mai poate sta de vorba ca intre necunoscuti, plus ca e mai aerisit:
    - Ce cauti ma in casa la mine?
    - Pai o caut pe Cutareasca, fata mea!
    - Nu sta nici o Cutareasca in scara asta si nici in blocul asta! Mars afara pana nu te catapultez eu!
    Atat.

      Comment by Marius — March 19, 2010 @ 10:05 am

  9. Cel mai bine e sa fi pregatit in orice situatie. Da, ai dreptate…daca cineva iti intra in propria casa cu scopul de a face rau, atunci legea morala! iti da dreptul sa-l scoti bucatele afara. Cat despre legea “buna”…probabil iei ceva ani de inchisoare.

      Comment by Marius Moga — March 19, 2010 @ 10:31 am

  10. Ce tare ar fi ca, dupa toate chestiile astea (omorat, transat, etc) ala din familia ta, pe care l-ai aparat, sa te dea in gat la politie :) )

      Comment by PHNC — March 19, 2010 @ 10:37 am

  11. ok omori infractorul “crapandu`i capul”, cum poti trai restul vietii stiind ca ai omorat un om? nu zic sa stati si sa va uitati cum hotul va pradeaza casa, dar majoritatea cred ca ar fugi daca sunt vazuti, scopul lor e sa fure, nu sa ucida. si daca tragi cu pistolul (daca ai unul) un foc de avertisment sunt convinsa ca infractorul ar fugi.

      Comment by maddy — March 19, 2010 @ 10:51 am

  12. asta pare articol scris la nervi si e prea plin de teribilisme ieftine sa il iau in serios.
    am un prieten politist care a ranit foarte grav un hot acum cativa ani, l-a bagat cateva luni in coma. imaginati-va un om de 1,80 si 100kile tremurand cu ideea ca aproape a omorat un om. i-a luat luni sa se obisnuiasca si inca nu poate sa atinga un pistol.
    in contextul asta, toti justitiarii “de tastatura” care se bat cu pumnul in piept cum o sa eradice ei infractionalitatea rivalizand cu steven seagal sunt undeva la limita intre penibil si amuzant.
    de ce ti-ai dori sa omori un om? e simplu pe calculator, crezi ca poti trai apoi cu ce ai facut? crede-ma, o perioada luuuunga in inchisoare e cu mult mai dureroasa decat sa mori.

      Comment by stefan — March 19, 2010 @ 11:17 am

  13. @stefan: Nu se pune problema de omorat. Daca vrei, poti sa ucizi un om foarte simplu si fara arma. Este vorba mai mult de speriat, de intimidat. Indiferent cum ar fi, totusi prima data nu tragi la cap fara somatie, fara avertisment, etc. Am avut pistol chiar daca era trecut la categoria neletale si stiu ce inseamna sa indrepti o arma, fie ea si cu AC calibrul 4,5 mm, spre un om, fie si in gluma. Deja din momentul in care o ridici in mana incepi sa-ti pui intrebari cu privire la siguranta, la incarcatura, etc. Asa daca nu esti sarit de pe fix sau daca nu ai probleme cu “plamanul”….

      Comment by Nae — March 19, 2010 @ 11:23 am

  14. @ maddy

    stii cum pot trai? Foarte satisfacut. Gandindu-ma ca daca nu faceam acea fapta (pe care eu o consider BUNA) poate fiica mea crestea terorizata c-a fost violata la 10 ani. Poate sotia mea se prapadea la 40 pentru c-a luat sida de la nenorocitul care-a violat-o si asa mai departe. Ma doare-n cur de animale. Daca ma plimb prin brasov si m-ataca ursu’ n-o sa am nicio secunda in viata mea regretul c-am scos pistolul si i-am zburat creierul… pentru ca daca nu-l scoteam, eu eram cel mort.

      Comment by EstNordEst — March 19, 2010 @ 11:26 am

  15. @EstNordEst: Ca tot ziceai de Brasov, bunicul meu locuieste pe langa Brasov, intr-o localitate din zona. Acum 3-4 ani, s-a dus la camp, ca avea ceva hectare de teren in zona respectiva, si a venit acasa batut mar. Om la 85 ani, care de-abia se urca in caruta. De niste (cum sa le zic sa nu fiu apostrofat) cetateni bronzati, care se credeau pe mosia lu` ma-sa si pornisera sa-i recolteze cartofii inainte de termen. Pacat ca la noi nu e ca-n America, cu simtul proprietatii dus aproape de limita. Ceva de genu`: l-am prins pe proprietatea mea, pot sa-l si omor ca nu avea ce cauta acolo fara acceptul meu.

      Comment by Nae — March 19, 2010 @ 11:33 am

  16. @visurat: m-ar interesa FOARTE TARE sa stiu cum imi pot lua acel minunat permis….astept cu nerabdare (sper ca procedurile / mizeriile sa fie aceleasi si la capitala).

    Bafta,

      Comment by mirc — March 19, 2010 @ 12:02 pm

  17. deci parerea mea e ca romanul din ziua de azi a uitat de buna cuvinta si respectul fata de aproapele lui de aceea consider ca fiind necesar o seama de exemple la fel cu cel al tau foarte interesant postul

      Comment by Necunoscutul — March 19, 2010 @ 12:10 pm

  18. Am avut o experienta personala neplacuta vara trecuta cand, in toiul noptii, doi indivizi mi-au spart/fortat usa de la intrare, s-au plimbat prin toata casa, mi-au luat laptopul, portmoneul si un cutit de prin 1918 si au plecat. Eu am dormit tot timpul si portmoneul era la 2 m de mine.
    No, nici acum nu mai pot dormi in casa aceea, mi-am luat bata, spray cu piper sau ce o fi si teaser gun.
    Pot sa spun cu mana pe inima ca i-as crapa capul sau i-as scoate ochii cu mainile goale strainului care mi-ar intra in casa, noaptea, fara acordul meu. Senzatia aia de neputinta si de a fi victima cuiva e cumplita.

    Partea buna a fost ca politia romana mi-a recuperat laptopul in 2 saptamani in stare buna.

      Comment by buzaneagra — March 19, 2010 @ 12:41 pm

  19. @VisUrit E foarte adevarat ce spus, dar am de facut o remarca: apararea asta (a propriei persoane, a familiei si prietenilor) se aplica oriunde ai fi. Nu vad nici o deosebire intre o intrare prin efractie acasa sau in vreo camera de hotel, rezultatul este acelasi. O agresiune in casa sau una pe strada ramine tot o agresiune, iar reactia ar trebui sa fie aceeasi.

    Cind e vorba de apararea persoanelor la care tine fiecare reactia normala este una singura: mai intii tragi (luati-o la figurat, nu este neaparat nevoie de o arma de foc) apoi pui intrebarile. Orice altceva este o aberatie.

      Comment by Dan-Marius — March 19, 2010 @ 1:33 pm

  20. VisUrat, eu nu te inteleg. Nu te-ai obisnuit pana acum cu comentatori care nu-ti inteleg mesajul sau nu sunt de acord cu ce spui tu? De ce de fiecare data cand scrii un articol mai “acid”, a doua zi imediat scrii altul in care incerci sa explici ce ziceai din cauza alora? Masochism?

      Comment by scorojit — March 19, 2010 @ 1:53 pm

  21. Moș Crăciun Must Die :)

      Comment by Laur — March 19, 2010 @ 2:02 pm

  22. Uite una tare http://www.gandul.info/international/nu-e-banc-piratii-somalezi-au-atacat-dintr-o-regretabila-eroare-o-nava-de-razboi-olandeza-5757069 . Piratii au atacat nava, si-au luat-o pe coaja, au fost luati si prizonieri, dupa care au foste eliberati (ca cica EU NAVFOR n-au voie sa aresteze…). In locul lor as pleca de-acolo cu navele, sa isi faca piratii de cap daca asa stau lucrurile. So, daca nu impart altii dreptatea… cineva trebuie s-o faca. Macar in chestiuni de ordin personal.

      Comment by mollahu — March 19, 2010 @ 2:48 pm

  23. abia astept urmatoarele posturi. VIGILANTES FOREVA!

      Comment by karmapolice — March 19, 2010 @ 2:48 pm

  24. Adevarul e ca in viata pot interveni tot felul de situatii extrem de neplacute, dar nu prea are rost sa ne consumam, adunand energie negativa pentru si gandindu-ne ce am face in cine stie ce situatii care in 90% dintre cazuri nu o sa aiba loc. Tu nu faci acum decat sa te incurajezi singur cu urlete de razboi. Adevarul e ca un barbat adevarat stie ce are de facut intr-o situatie din asta, si nu are nevoie sa caute confirmare si galerie la cei din jur!
    Pe de alta parte, poate ai primit vreo amenintare si te-ai hotarat sa le arati ca nu esti genul care se baga sub pat. Numai intr-o astfel de situatie ti-as putea intelege atitudinea. Altfel, mi se pare cocosism ieftin si de parada.

      Comment by Moldoveanca — March 19, 2010 @ 2:50 pm

  25. Nu cunosc legea… dar data fiind creearea precedentului “Adrian Iovan”, nu inseamna ca orice picior strain prinzi la tine in casa ai drept LEGAL sa-l ciuruiesti? Daca este vreun jurist pe-aci poate ne lamureste. De ce ne punem problema care are arma mai mare- victima sau agresorul? Esti in legitima aparare, ai tras, l-ai ciuruit, te-ai aparat, end of story. Nu ai timp sa-i faci un consult psihologic agresorului, sa stabilesti exact ce anume cauta: praful de pe rafturi, banii din saltea sau nevasta din dotare.
    Mai ales ca exista un precedent, orice avocat poate sa te apere. Sau s-au schimbat legile de la episodul Iovan?

      Comment by De ce m-am nascut fata??? — March 19, 2010 @ 2:51 pm

  26. @ Nae

    Legea asta n-am s-o inteleg niciodata. Frate, ai sarit gardul la mine in curte si te-am prins furand… poc, te-am taxat.

    Pai asa… o sa ajungem ca pe vremea triburilor… ne jefuim intre noi :)

      Comment by EstNordEst — March 19, 2010 @ 2:57 pm

  27. http://nt.politiaromana.ro/utile/arme_si_explozivi.pdf
    http://nt.politiaromana.ro/utile/arme_tipizate.php

    E util de citit :D

      Comment by Scorpion — March 19, 2010 @ 2:57 pm

  28. @Laur: Aprob! “Aprob pozitiv!” Stimabile. :D

      Comment by Marius — March 19, 2010 @ 3:02 pm

  29. Cand esti in casa, poate ai cu ce sa ii dai in cap. Dar cand esti pe strada si te ia prin surprindere ce faci atunci?

    Daca as vedea pe cineva furand nu as avea curajul sa ma duc sa-i trag 2 peste cap respectivului. Ma tem ca daca ii vine “partenerul” si ma gaureste tot eu ies rau, chiar daca am vrut sa fac ceva bine.

    Si uite aici un caz asemanator cu ce vrei tu sa faci. http://www.roportal.ro/discutii/ftopic5820.html

      Comment by Francisc — March 19, 2010 @ 5:21 pm

  30. Dupa parerea mea casa ta este refugiul in care te retragi dupa o zi lunga de munca, este locul in care i-ti cresti copii, este locul in care i-ti iubesti sotia, samd. Este locul tau personal. E sacru!
    E castelul tau! Ca e casa sau apartament, cumparat sau inchiriat n-are nici o importanta! Sper ca intr-o buna zi legea se va schimba si in Romania.
    Din fericire eu locuiesc in Florida unde legea e foarte simpla din punctul asta de vedere: daca te-ai hotarit sa intri in casa cuiva prin forta semneaza-ti mai intii testamentul!!!
    Fara glume! Politia nici macar nu investigheaza un caz de genul asta! Home invasion este o crima pe care politia o trateaza foarte serios.
    Exemplu!
    It’s 11:45 pm. I just got home from work after a fucked up day! I had a fight with my boss, the insurance company denied my claim for medication for my son $2,500 worth ( preexisting conditions excuse!!!) and my wife called to tell me that she is going to stay with her mom for three more days( that was actually good news!!!)
    After I cracked open the fifth beer I decided that CSI is too boring so I started to clean my guns.
    That allways relaxes me. I have three guns: a 357 Magnum, a 9mm Glock and a .32 Beretta Tomcat. It’s now about 2:35AM. The patio door starts to make noise on its own! Metal on metal!
    That’s no fucking cat for sure!!! The door is all glass but is covered with blinds so I can’t see!
    I grabbed the Glock and I went into the kitchen. Sure enough, about one minute later the patio door gave up and the guy walked in!! With a crowbar in his hand!
    With no hesitation, I downloaded three rounds in his chest. Not fast enough! The second guy
    raised his arm with a gun ( afterwords I find out it was .38 Special revolver- same caliber with my 357 Magnum.) I shot two more times. One hit the head, the other the shoulder( he was aiming at me!) The problem was that he just yelled ” RUN” wich ment a third person!!!
    I ran across the house, open the front door and I saw the third guy trying to get in to the runaway car. I lost it! I opened fire shooting tires , windows, everything , till he started yelling
    STOP, STOP,STOP, STOP, I gave up!!! He stayed there in a fetal position until the cops showed up. He, also had a gun!!!
    Two bastards dead, one in custody!
    Guess what the cops asked me:
    - Do you know this guys?
    - No sir!
    -Are you sure?
    -Yes sir!
    - We are going to keep your gun to check the balistics. You can have it back in a few days!
    Thank you!!!
    Asa ar trebui sa fie peste tot, incluzind Romania!

      Comment by QUINTUS — March 20, 2010 @ 8:14 am

  31. Quintus, excelenta povestea.

    Nu doresc sa stiu cum este sa fii atacat in casa ta. Nu doresc sa stiu ce inseamna sa fii nevoit sa iti aperi familia sau propria persoana, dar, asa cum zic si altii, my home my rules. Ai intrat in casa “neanuntat”, fii sigur ca pun cainii pe tine sau incerc orice sa iti fac rau.

    Si nici nu as avea remuscari ca am omorat un “om”. Un om NU vine sa imi fure din casa. Un om NU vine sa imi atace familia. Ala e doar o bestie ce merita o tura de gloante in fund.

    Sa speram ca nu voi avea “ocazia” sa testez reactiile in asemenea caz. Oricum raman traume, chiar si cand esti “invingator”.

      Comment by Dojo — March 20, 2010 @ 3:23 pm

  32. Mi se pare normal. Te-am prins in casa mea ridicand mana la sotia/copilul meu? in secunda urmatoarea ti-am busit o vaza in cap si joc batuta pe capul tau pana vine politia sau vreun vecin mai milos te scoate din mainile mele. Viu nu.

      Comment by Magic — March 20, 2010 @ 10:26 pm

  33. Problema cu sistemul ăsta sunt posibilele abuzuri. Să nu uităm de cazul tipului ăla care a fost împușcat în cap doar pentru că se afla la iarbă verde lângă un heleșteu privat. Chiar considerați că trebuia omorât? Iar în ceea ce privește cazul “Adrian Iovan” dacă ăla era amantul ei și ea l-a chemat în vizită de “lucru”, vi se mai pare normală împușcarea sa?
    Eu sunt de acord cu autoapărarea, dar ce ne facem cu cazurile astea și cum le prevenim?

      Comment by Cristian — March 21, 2010 @ 7:18 pm

  34. @ Nae
    Daca vrei arma letala angajeaza-te in M.A.I., ca persoana fizica nu poti detine decat arma neletala
    Si eu sunt foarte curios Sebi de cat e de complicat acest proces de eliberare si sunt nerabdator sa scrii articolul

      Comment by cosmindeva — March 22, 2010 @ 12:26 am

  35. Eu cred ca doar te lauzi ca orice Lake. Daca ai sange, uite aici o chestie simpla, pentru care nu-ti trebuie acte:

    1) Pune mana si antreneaza-te serios in lupte corp la corp. Orice chestie de-asta de arte martiale e buna: iei numai partea fizica, nu te baga in zen si alte kkturi. In cel mai rau caz, te alegi cu ceva vana, reflexe mai bune si iti face foarte bine la sanatate. (Plus ca i-ai putea face fata lui Badea ;-) … )

    2) In momentul in care ai prins pe unul in casa, sau pe strada, incercand sa te talhareasca, vei avea mai multe sanse impotriva lui. Loveste-l puternic si repetat in zona unui organ vital -ficat, rinchi, splina- in asa fel incat sa-i produci o hemoragie intena, si apoi incearca sa dispari rapid – sau fa-l pe el sa dispara dupa ce l-ai knock down. Nu o sa moara imediat, dar moare cu siguranta, fiindca borfasii astia sunt in general ignoranti: ei nu se duc la spital decit daca vad sange, dar de data asta nu vad sangele, dar hemoragia lucreaza…

    3) Daca il prinzi in casa, sa-l lovesti pina cade – ideea e sa nu mai fie constient. Apoi, cu un ciorap umplut cu nisip, sau in care ai pus o portocala, il lovesti puternic peste ambii rinchi ca sa-i disloci. Loviturile astea nu lasa urme exterioare, iar durerea de mijloc el o sa o puna pe seama cazaturii. Vezi cum scapi de el: ori il lasi sa plece, ori chemi Politia. Totul e sa nu moara la tine in casa. Daca il ia Politia, probabil ca si ei il vor bate, asa ca daca moare la ei, vor musamaliza ei cazul.

    Ia in calcul si cazul in care luand legea in mana ta, s-ar putea ca tu sa ai de-a face cu legea. Totusi, daca il omori cu mainile goale plasand niste lovituri de expert, e relativ greu sa se dovedeasca cum ca n-ai lovit asa din intamplare, la frica, asa ca te alegi cu “lovitura cauzatoare de moarte” care se poate transforma in “legitima aparare”. (Nu esti sportiv de performanta, nu esti militar sau SSP, esti putin credibil ca intr-adevar esti capabil sa omori cu mainile goale.)

    Ei, ce zici? Nu e mai pasionant decit kktul ala de airsoft?

      Comment by Dr.Barbie — March 22, 2010 @ 6:15 am

  36. @ Dr.Barbie.. cine nu-i un pic normal ? :P

    Cred ca intradevar ti-ar trebui ceva prin casa sa te aperi, dar armele letale nu sunt o solutie. Statele Unite sunt un exemplu negativ in acest sens. Macar la noi baietii de cartier se bat cu bate nu se impusca ca negrii prin ghetourile lor..

      Comment by Codin — March 24, 2010 @ 12:29 am

  37. Am mai citit o data..

    Ce dracu mah.. de unde plm iei potcoava ? :) )))))))

      Comment by Codin — March 24, 2010 @ 12:30 am

  38. Ce prostii de legi avem… Ce daca sunt sportiv de performanta (aka boxer). L-am prins in casa, i-am dat una in mecla, a cazut cu capul de masa (sau i-am infipt dracu` piramida nazala in creier :P )sa fie sanatos… Violare de domiciliu la casa boxerului iti trebe`

    Sa mearga sa jefuiasca casa lui Base data viitoare… Credeti ca daca pe unu din asta il ciuruie vreun SPP`ist face puscarie ? Sa fim seriosi :) )

      Comment by Codin — March 24, 2010 @ 12:34 am

  39. De apreciat articolul tau……adevarata realitate asta e!!!!! In casa u faci legea.

      Comment by autoo — January 10, 2011 @ 8:42 am

Leave a comment

Notify me of followup comments via e-mail. You can also subscribe without commenting.