Nu plânge că s-a terminat, bucură-te că s-a întâmplat!

Am vazut pe un blog o declaratie a unui profesor universitar care m-a lasat pur si simplu fara cuvinte. Respectivul are si o carte scrisa despre victimologie si-si da cu parerea despre cazul nebunului care injunghia femeile din Iasi. Priviti ce poate debita acest individ:

“Femeile trebuie sa stie cum se urca in lift si sa nu ne napadeasca pe noi ca au fost violate. [...] Sa nu bata ca exploratorii in miez de noapte parcurile si sa vina apoi la adresa politiei c-au fost violate. [...] Comportamentul asta de lelita balcanica, din pacate, … aaaa … cu exceptia acestor victime care nu au dat dovada de el, este caracteristic pitipoancelor si ele devin victime pentru ca sunt victime de tip provocator, marea majoritate dintre ele.”

Cu alte cuvinte, daca tu ai treaba intr-o anume zona si la o anumita ora, e vina ta ca te-a violat sau omorat un nebun. De ce te-ai dus tu acolo cand ala statea cu cutitul in mana si cu chef de o partida de sex? E vina ta! Trebuia sa te incui in casa, sa nu mai iesi nesupravegheata sau insotita, nu sa mergi tu pe strada ca ai treaba, nu? Ce mai conteaza ca politia trebuie sa te protejeze, ce mai conteaza ca infractorii umbla liberi pe strada si sunt eliberati din puscarie destul de repede pentru ca “nu mai prezinta pericol social”? Tu trebuie ori sa stai in casa ori sa taci atunci cand ai fost violata pe o straduta intunecata pe care umblai de nevoie pentru ca ti-ai cautat-o si n-are rost sa deranjezi organul de politie pentru o fapta a carei vinovata ai fost chiar tu. Poate mai risti sa te dea si in judecata violatorul pentru ca l-ai provocat sa comita o infractiune.

Eventual, poate propune acest ilustru dom’ profesor si o lege. Daca violul s-a comis pe o strada intunecata, violatorul sa fie iertat pentru ca femeia l-a provocat. Nu-i asa, dom’ profesor?
Revenind la normalitate, ma intreb daca profesorii mai sunt sau nu controlati psihiatric. Pentru ca un astfel de individ preda unor sute de studenti. Acest om educa generatii intregi. Acest om incearca sa bage frica in romani spunand ca victimele pot fi vinovate.

Vi se pare normal?




27 Comments »

  1. Oamenii cu gandire de genu mi se par periculosi, parca-si cauta in avans scuze pentru fapte mizerabile, sau poate se simt cu musca pe caciula pentru ceva…
    Indiferent cum e imbracata femeia si pe unde are curajul sa mearga in mijloc de seara violul e tot viol. Daca nu te poti controla cand vezi o femeie imbracata provocator interneaza-te nenica inainte sa faci rau cuiva!
    Si mai trist ca exista si oameni cu functii onorabile care debiteaza prostii de genu.

      Comment by Retarded — March 5, 2010 @ 12:29 am

  2. Nici profesorii, nici soferii auto, probabil nici politistii sau soldatii nu sunt controlati psihiatric. De deputati, senatori, nici nu mai zic…si ce control s-o face, se face doar ca sa fie acolo trecut ca s-a facut

      Comment by Alex — March 5, 2010 @ 1:02 am

  3. nici macar psihologii nu sunt controlati “la cap”.

      Comment by MiDaS — March 5, 2010 @ 2:59 am

  4. mai sunt si scapari in sistem :) )

      Comment by Anticalofilul — March 5, 2010 @ 6:34 am

  5. exista vorba romaneasca ” si-a cautat-o cu lumanarea”…. cand stii ca sistemul e vai mama lui, reduci pe cat posibil situatiile de risc care te-ar putea expune. nu ma duc noaptea singura in ferentari. daca e nevoie sa o fac, ma duc insotita. sau cu o masina. sau mai bine nu ma duc de loc. acum, nu stiu daca acele victime au neglijat sa fie prudente sau nu, tot ce vreau sa subliniez este ca adevarul este, ca de obicei, la mijloc.

      Comment by clara — March 5, 2010 @ 6:46 am

  6. Ceea ce zici tu aici este cazul ideal…si stii bine ca nu o sa se ajunga niciodata acolo.
    Sunt de acord cu tine, dar este imposibil sa protejezi toata populatia.

    El vorbeste de victimologie (putin dusa la extrem), dar in mare are dreptate.
    Stii bine ca pe strazi sunt milioane de nebuni (care nu se duc de buna voie sa se interneze)…si in cazul asta de ce mai iesi pe strada mai mult dezbracata decat imbracata ?

    A nu se intelege ca iau apararea violatorilor sau celor care fac chestii cretine si ilegale, dar este doar realitatea.

      Comment by Sagi — March 5, 2010 @ 8:18 am

  7. Depinde de care parte a baricadei te afli. Se pare că profesorul face echipă cu pshihopatul.

      Comment by Takju — March 5, 2010 @ 8:33 am

  8. Acu nu știu care e treaba cu tipul din Iași, dar la cum se îmbracă femeile, cam și-o caută cu lumânarea…

    Ok, trebuie să traversezi orașul? Ia un taxi și/sau nu te îmbrăca cu haine cât mai mulate…

    Câte urâte au fost violate până acum? :D

      Comment by Ionut Staicu — March 5, 2010 @ 8:56 am

  9. hm..nah..in idee ai dreptate..dar (nu ca iau apararea violatorului) sunt si cateva(pesto tot cate 2-3-4) care prin felul de a merge si a se imbraca provoaca un viol doua la un moment dat. Eu nu zic sa te baricadezi in casa..dar daca tot ai treaba prin Dacia la ora 11 noaptea..eu zic sa nu te duci cu o fusta care`i mai subtire decat o curea..cu o tzâtzã pe afara si rujata ca ultima parasuta..ca o sa creasca tare de tot sansele sa te vada unu cu un cutin in mana si tu sa`i starnesti niste pofte..

      Comment by BrainDead — March 5, 2010 @ 9:03 am

  10. tin sa precizez ca nu am scris dupa ce am vazut ce`a zis Ionut Staicu :) ) doar mi`a luat mie mai mult timp :D

      Comment by BrainDead — March 5, 2010 @ 9:05 am

  11. Ba da,sunt controlati.Dar numai cei din invatamantul preuniversitar.In “universitati” ajung in ultima vreme din ce in ce mai multi tineri pilosi care au ratat diverse examene si concursuri(daca imi acorzi permisiunea,pot relata mai pe larg in acest spatiu macar doua cazuri pe care le cunosc personal).Acesti luminatori ai neamului sunt obligati,pentru cresterea nivelului SRL-ului care ii ocroteste si-i plateste,sa presteze “munca de cercetare” prin elaborarea de lucrari “stiintifice”.Rezulta,printre altele, ineptia pe care ai dat-o drept exemplu.

      Comment by Bear Grylls — March 5, 2010 @ 9:13 am

  12. Femeile acelea din Iasi au fost atacate la amiaza mare in zone centrale ( Copou) si erau f acoperite de haine.

      Comment by Alexandrina — March 5, 2010 @ 9:19 am

  13. Omul ala se referea la alte situatii, la alt gen de femei, nu la alea atacate la Iasi, dar tu ai inteles ce-ai vrut din afirmatiile lui.

      Comment by zaone — March 5, 2010 @ 9:45 am

  14. profesorul ala merita o sfanta bataie dar nu asa oricum …….doar daca il prinzi dupa ce se lasa seara pe o strada intunecata ……poate fi si in fata casei lui cand se ia lumina……..sunt curios daca va face reclamatie la politie……..este o diferenta intre a sfatui populatia sa evite anumite zone si a o face partasa sau autor moral indirect la posibila agresiune……..ar fi cazul ca multi domni profesori sa plece in pensie iar aia care au facut-o sa nu isi mai gaseasca treaba pe la catedre ca sunt destui tineri care sa le ia locul……sper ca nu am deranjat pe nimeni ….iar daca am facut-o va dau adresa mea si ma interesez cand se ia lumina la mine pe strada sa puteti actiona fara mustrari de cuget …toate bune

      Comment by ThoR — March 5, 2010 @ 10:47 am

  15. da, profesorii sunt controlati la fiecare inceput de an scolar. n-am sa zic exact cat de corecte sunt rezultatele acelor teste sau cu cata acuratete arata ele starea noastra psihica. si nici n-am sa descriu cat ma distrez eu la testele astea. :P

    in ceea ce-l priveste pe nenea universitarul, e absurd sa consideri victima vinovata. nu exista nici o situatie care sa justifice omorul sau violul. orice barbat normal la cap se poate abtine indiferent cat de provocatoare este o femeie.

    pe de alta parte e la fel de absurd sa ignoram faptul ca femeile sunt victime mult mai usoare decat barbatii. si nu ma refer aici doar la omor si viol ci si la un simplu jaf. si, iarasi, nu putem ignora ca nu toti oamenii care umbla liber pe strazi sunt normali la cap. putina precautie nu strica niciodata.

      Comment by oana — March 5, 2010 @ 11:38 am

  16. Pentru noi o asemenea atitudine (a profesorului) este una absurda si multi dintre noi i-am dat o mama de bataie pentru asa, dar in realitate ce spune ele nu este decit o ramasita a unei mentalitati mai vechi.

      Comment by Dan-Marius — March 5, 2010 @ 11:57 am

  17. “Câte urâte au fost violate până acum?
    Comment by Ionut Staicu ”

    Ai sa fii surprins ca de fapt ca studiile de specialitate contin statistici care arata contrariul a ceea ce declara expertii nostri autoctoni.

    Majoritatea victimelor nu si-au provocat in vreun chip agresorul, cele mai multe dintre ele fiind alese tocmai dintre cele mai smerite si rusinoase ca sa nu aiba tupeul sa alerge la politie sa-l demaste pe agresor, eventual sa nu zica nimanui de rusine (aceeasi mentalitate tampa se intalneste si in randul sotiilor batute, dar asta e o alta discutie tot privind violenta), sau din randul personelor cu dizabilitati care par mai lipsite de aparare si nu pot fugi. Mai sunt si psihopati pedofili care agreseaza copii lipsiti chiar de orice aparare!! … ca sa nu mai vorbim de toate cazurile televizate cu babe…

    Este ridicol ce spui tu acolo, daca ar fi asa intr-un sat musulman in care n-a ajuns nici o pitipoanca vreodata si toate femeile isi acopera pana si chipul ar trebui sa nu exite violuri.

      Comment by BlindGirl — March 5, 2010 @ 1:51 pm

  18. Exista “Psihologia victimei”, capitol al Psihologiei judiciare care se studiaza la facultatile de drept si numeroase studii privind victimologia. Exista situatii in care victimele influenteaza punerea in executare a unei rezolutii criminale (ex. postasul mort de beat care devine o tinta atractiva pentru un infractor). Daca m-as lua dupa logica ca politia trebuie sa-si faca datoria atunci ar trebui sa nu am usa la casa si sa tin masina descuiata, cu cheile in contact, in parcarea din spatele blocului.
    In prezent exista dispozitii care se aplica persoanelor juridice privind modul cum se incaseaza si se pastreaza banii sau alte valor iar incalcarea acestora se pedepseste cu amenda. Acelasi lucru ar trebui aplicat si persoanelor fizice pentru ca este stiut ca nu ai ce cauta in zone rau famate sau in locuri unde nu poti fi salvat atat timp cat esti singur si nu ai nici un mod sau arma de a te proteja de eventuali infractori. Fiecare persoana trebuie sa se gandesca in primul rand sa-si asigure siguranta sa si a bunurilor sale astfel ca sa nu devina o tinta usoara.
    Cazul acelui dereglat mintal de la Iasi este o exceptie tocmai datorita conditiei psihice a faptuitorului din care a rezultat modul in care a actionat. Un astfel de comportament nu poate fi anticipat pentru ca nu este des intalnit.

    Trebuie sa constientizam ca nu exista niciunde in lume un loc unde putem spune ca suntem feriti de orice rau, ca exista oameni cu un comportament deviant, mai mult decat atat, stim in majoritatea cazurilor unde si cand ne putem intalni cu ei si daca decidem sa ne aventuram in apropierea lor atunci ar trebui sa ne luam toate masurile de precautie pentru ca nicaieri nu va exista un politist la fiecare colt de strada sau dupa fiecare copac din parc sa pazeasca fiecare cetatean in parte.

      Comment by iceman — March 5, 2010 @ 2:06 pm

  19. off topic, @visurat: multumesc :)

      Comment by irina — March 5, 2010 @ 3:11 pm

  20. dar mai e ceva normal in romania?

      Comment by andreea — March 5, 2010 @ 4:29 pm

  21. @Iceman: NU exista nici o scuza care sa determine un asa-zis expert si cica si bun psiholog sa declare asa ceva pe post, oferind practic gratis o scuza tuturor agresorilor. Ca psiholog trebuia sa-si dea seama ce face spunand poporului asa ceva, sa fie constient de consecintele faptelor sale.

    Toti agresorii au probleme psihice grave ce duc la devieri comportamentale. Tocmai de aia ce spui tu nu ii ofera scuza. Practic orice poate atata un nebun, pana si culoarea mov, pixul albastru, etc, depinde pe ce a facut omul fixatie. Nu ai cum sa anticipezi ce anume declanseaza la un nebun un comportament agresiv, ce gesturi ii provoaca tot felul de amintiri, etc…

      Comment by BlindGirl — March 5, 2010 @ 5:05 pm

  22. Domnul nici macar nu vorbea pe caz, a zis el asa, sa precizeze ceva ce nu avea legatura.. cazul la care fusese invitat era despre cutitarul din iasi care se lega ziua in amiaza mare pe strada de femei, injunghiind si eleve decent imbracate ce ieseau de la scoala. Chiar cazul la care vorbea spunea multe contra afirmatiilor lui gratuite.

    Eliberarea lui chit ca are potential criminogen si antecedente (violuri printea care si o minora de 13 ani) a fost o greseala. Pentru ca unii au judecat stramb ala statea in libertate si fetele ieseau cu frica pe poarta liceului…..aici chiar nu era vorba de incuiat usa!!! Ar trebui si trioul politie – psiholog – judecator sa isi faca treaba calumea in loc sa dea vina pe victime! Sunt patetici!

      Comment by BlindGirl — March 5, 2010 @ 5:20 pm

  23. acest om? Asta e nebun clar.din cate stiu in invatamantul preuniversitar se da un simplu test gen psihologic,cu intrebari de genul: “auzi voci, ti se pare ca toti ceilalti au ceva cu tine”…etc

      Comment by iyli — March 5, 2010 @ 8:01 pm

  24. Draga visule, e de jale. In dulcele targ al iesilor,ca sa te prezinti la concursul de titularizare sau suplinire ai nevoie de o adeverinta de la doctor cum ca ai toate tiglele la locul lor si nu e nici un bai daca iti da statul pe mana cateva zeci de copii.Adeverinta cu pricina o obtii contra sumei d 20 ron de la policlinica mare de langa inspectorat si o obtii in 2 minute. Alte neclaritati?

      Comment by Joint — March 5, 2010 @ 10:15 pm

  25. totusi ideea e corecta. si asta e baza societatii americane! nimeni nu e responsabil de soarta sa decat el insusi. Daca politicienii ma forteaza sa muncesc la canal, imi iau arma si ma apar. De asta e prevazut la ei in constitutie ca fiecare cetatean are dreptul sa poarte arma! dar in lipsa informarii, educatiei, si accesului la mijloace prin care te poti proteja in Ro fiecare se bazeaza pe altcineva sa se protejeze. Imagineaza-ti ca fiecare din cele 20 de victime avea un pistol si avea baza legala sa se protejeze. Ce vreau sa zic, e ca in Romania e foarte puternic curentul de autovictimizare. Nimeni nu e personal de vina, todeauna e altcineva. Politicienii, medicii, sistemul, hotii, tiganii. Cred ca asta incearca sa spuna de fapt . In momentul in care sunt luate din context , sau partial explicate, pot fi interpretate ca stupide, dar in context are o oarecare dreptate. Ca la asigurari- daca nu ai un sistem de protectie, asigurarea nu te despagubeste pentru furtul auto. Preventia e raspunderea ta. De abia atunci poti sa zici, ok, pentru asta nu eu sunt de vina. Am asigurare pe masina, are alarma, e parcata intr-o locatie marcata, e inchisa, si am votat corect bugetul local si acesta permite ca sa fie o patrula noapte in zona, ok, nu e vina mea ca s-a furat masina. Daca am lasat-o noaptea pe o strada laturalnica, cu geamu deschis, fara alarma, cine e de vina ? Ideal ar fi sa poti sa le lasi deschise toate fara griji, dar nu traim intr-o lume ideala.

      Comment by alexnicolae — March 8, 2010 @ 11:29 am

  26. @alexnicolae: in California platesti o gramada despagubiri la proces daca te-ai apucat sa te iei de vreo femeie…
    Compari un obiect (masina) cu o fiinta vie. Cat de corecta e comparatia ta? Masina nu se poate plimba singura, nici de-ar vrea.
    De babele violate nu se zice nimic? Ce-aveau ele atat de sexy incat sa atraga violatorii?

      Comment by Xelomon — March 8, 2010 @ 4:04 pm

  27. revin, cred ca ai dreptate, nu se pot compara in mod real, nici nu am incercat. am incercat sa incurajez ideea ca fiecare persoana are o gramada de resurse personale pentru protejare pe care nu le acceseaza. – nu face sport, nu se educa, nu voteaza legi in cunostiinta de cauza, nu se implica in comunitate- lipsa acestora duce la cresterea riscurilor in societatea imediata. si daca in acest sens era tonul articolului – il sustineam.

      Comment by alexnicolae — May 20, 2010 @ 12:42 am

Leave a comment


Performance Optimization WordPress Plugins by W3 EDGE