Hai sa omoram ciocoii!
Scris de Sebastian BargauVad ca, la foamea care este acum in tara, toata lumea cere salarii marite. Da, sunt de acord. Hai sa cerem mariri. Dar sa nu ne intrebam de unde. Asta nu ne intereseaza. Ce daca nu produce fabrica nimic? Hai frate sa cerem salarii mai mari, doar avem sindicat, ce mama ma-sii!
Suntem impingatori de hartii publice platiti de stat? Hai sa cerem prime de frecat menta, de aruncat cu privirea si de pus cetatenii pe drumuri. Ce ma intereseaza pe mine ca nu-s bani sau ca sunt platiti o gramada de incompetenti? Noi vrem salarii mai mari!
Pentru ca tot am ajuns la functionarii publici, hai sa va mai zic una alta. In Romania se platesc vreo 200 de taxe. In Suedia, doar doua. Cu alte cuvinte, in Suedia te duci de doua ori pe an (poate chiar o data) si platesti cele doua taxe. Sunt foarte mari, dar sunt doar doua.
Poate au si ei impingatori de hartii, dar una-i sa te duci de doua ori pe an la un ghiseu de la care sa iei formular, la altul sa-i dea stampila, la al treilea sa-ti dea numar si la al patrulea sa platesti si una-i sa te duci de cateva ori pe luna la plimbarea de dimineata de la ghisee.
Sa faca si la noi doar doua taxe. Sa cumuleze toate taxele in doar doua si apoi sa vada ei cum isi impart banii. Sa vezi cata distractie va fi cand chiar nu va mai fi nevoie de cinci oameni pentru un formular, cand nu va mai fi atat timp pierdut dupa stampile, timbre si alte cacaturi si cand nu vor mai avea nimic de comentat plimbatorii de hartii atunci cand nu va mai fi nevoie de ei.
Dar ce facem cu ciocoii?
Dupa cum stiti, mi-am facut firma in ianuarie. Atunci cand s-au inchis 6000 de firme, eu mi-am facut firma. Am stat sa ma gandesc daca-s boier sau nu. Am zis ca hai sa fiu boier. De ce sa ma duc eu sa ma obosesc cu munca? Imi angajez om si face treaba.
Am vorbit cu niste oameni si le-am propus procent, nu salariu.
“Frate, atat vinzi, atat iei. Vinzi mai mult, iei mai mult. Nu te intereseaza, iei ciuciu.”
Nimeni n-a vrut. De ce? Pentru ca erau ei competentii lumii? Nu! Nu au vrut pentru ca ei vroiau sa frece menta pe salariu fix. Ca munceste sau nu, tot atat ia, de ce sa trebuiasca sa munceasca pentru bani?
Asta-i cu ciocoii. Ca-i Nokia, Dacia sau cine mai stie ce firma, situatia e aceeasi. Angajatii vor mai multi bani dar nu-i intereseaza faptul ca nu produc sau nu vand. E normal sa spuna ca vor, ca doar nu-i doare gura. Dar nu se gandesc oare ca nu este de unde? Eu nu-mi permit sa-mi platesc acum un angajat cu salariu lunar fix. Daca vrea procent, bine, daca nu, servus. Caut altul care vrea pentru ca eu atat pot oferi. E atat de simplu. E o foame in tara asta incat gasesc imediat un om care vrea sa munceasca in loc sa moara de inanitie.
Iar cu cerutul asta atunci cand nu-i de unde, era o vorba: Nu-i prost cine cere, e prost cine da.
pun pariu ca institutiile ar functiona mult mai bine prin sistemul rotatiei.ca la fotbal…cine joaca bine merge in Champions league cine nu retrogradeaza. In prima instanta dai 50% afara si vezi daca cei care au ramas trag tare…daca nu altii luna viitoare…procent sau contract de colaborare cu drept de prelungire din partea angajatorului
Comment by Alex — February 16, 2010 @ 1:32 am
pe langa ca sunt incompetenti mai sunt si multi.a trebuit sa ma duc 4 zile la posta ca sa intreb de alocatia mea (postasul nu venise, eu am implinit 18 ani asa ca trebuia sa vina in jur de 4 milioane, cam atat se stransese), in primele 3 zile fiecare dadea alt raspuns, si in final intra4a zi imi da alocatia dupa ce vorbesc cu diriginta de acolo si evident ca era pe jumatate fiindca nu se putea sa nu greeasca cei care se ocupa cu alocatiile.
solutia e urmatoarea…procese peste procese, cei care nu isi fac treaba sa fie dati afara, sa fie dati in judecata si apoi s atraiasca pe strazi… apoi poate ceilati vor avea ceva mai multa friica si isi vor lua slujba mai in serios fie ca matura strada fie ca sunt asistente si au viata unor oameni in maini.
Comment by gc — February 16, 2010 @ 1:55 am
ce pacat ca toata lumea vede, stie, si nu face nimic
Comment by victor — February 16, 2010 @ 2:06 am
ar fi tare un miting al somerilor de la privat contra angajatilor de la stat, sa iasa frumusel 800.000 de oameni care au ajuns la disperare in timp ce nenorocitii de la stat care freaca menta cer mariri, pentru suntem mai multi si avem putere, da navem cuaie si minte…in frantza dadeau dracu foc la tzara dak era situatia din romania, aia stiu sasi ceara dreptu si fac scandal pt orice. acum si grecia… noi tot o tzara de lasi am ramas?
VOI BLOGGERI AVETI PUTEREA SA MOBILIZATI OAMENI, SUNTETI FORMATORI DE OPINII SI PUETI FACE CEVA IN SENSUL ASTA
un mitting al bunului simt, facut de privati nu de bugetari mancatori de cacat! cum ar fi? sa facem un zid uman in juru parlamentului sai tinem pe alesi inauntru pana se schimba ceva?
Comment by victor — February 16, 2010 @ 2:09 am
@victor: ce drepturi vrei sa-ti ceri? esti platit sa produci un cacat care nu se vinde pentru ca e criza si n-are lumea bani. de ce nu zici mersi ca ESTI PLATIT inca in loc sa urli ca vrei mai mult?
Comment by VisUrat — February 16, 2010 @ 2:18 am
Urat, urat din partea ta sa faci asta. Ai firma la inceput, da? Nu iti permiti angajat cu salariu fix, da? Dar vrei sa fii boier si sa pui pe altul sa munceasca pe comision, la o firma necunoscuta, despre care nu stie: ce cifra de afaceri are, cati clienti (in momentul de fata si potentiali) etc.
Am mai auzit pe unii care pleaca la drum cu firma si nu au bani de angajati cu salariu fix. Insa aia au pus osul la munca si au muncit ei, fara comision, fara nimic, ca sa le mearga treaba. Mai gandeste-te ce ii ceri omului!
Comment by zaqk — February 16, 2010 @ 7:29 am
@zaqk: omul are din start toate informatiile. Depinde doar de el daca vrea sa munceasca sau nu. Are control asupra incasarilor, ofer contract si sunt cinstit cu el. Daca munceste, primeste bani cum trebuie. Daca nu-i convine, sa stea frate acasa si sa faca foamea. Asa-i cand esti domn.
Sincer sa fiu, nici n-am cautat prea mult un angajat. Am destul timp sa ma ocup singur de firma momentan. Dar cei cu care am vorbit initial m-au facut sa ma crucesc cu pretentiile lor. E o munca necalificata pana la urma (inchiriere de echipamente de paintball, parca am mai spus o data, mai de mult) si nu poti cere 10-15 milioane pe luna pentru opt ore pe saptamana de munca in conditiile in care tu faci de patru luni foame acasa pentru ca nu te angajeaza nimeni.
Parerea mea.
Comment by VisUrat — February 16, 2010 @ 7:52 am
Ma ocup eu de divizia de distributie din Bucuresti
Comment by Alex — February 16, 2010 @ 7:59 am
@ visurat eu nu lucrez pentru stat, lucrez in sistemul privat unde se lucreaza pentru ca exista cerere, si nu sunt deacord sa fiu taxat pe salariu in halu asta. firmele sunt pur si simplu jupuite de bani de catre stat si bagate in tot felul de rahaturi din cauza birocratziei si reavointzei unor babe care au o zi proasta ori sunt deranjate cand le intrerupi din discutiile cu colegele de ghiseu etc.
Comment by victor — February 16, 2010 @ 8:17 am
si nu vreau mai mult, vreau sa fie corect pentru toti, sa reduca din povara dusa de privati pentru intretzinerea a n-shpe neamuri puse ampulea pe posturi cu activitati fictive la bugetari
Comment by victor — February 16, 2010 @ 8:18 am
Somajul eset 75% din minimul brut pe economie. Asta inseamna vreo 520 de lei. Cand muncesti, inainte de a genera venituri, generezi costuri. Daca stai acasa si mananci la un loc cu familia, se mai imparte pranzul/ cina cu restul. Daca te duci la lucru, iti trebuie o portie separata doar tie. Acasa nu platesti bilet de autobuz, dar la lucru nu poti sa te duci pe jos (poate ai de facut 10 km si uzezi pantofii, deci costuri suplimentare). Acasa stai in trening rupt in fund, ca nu iti permiti unul nou, la lucru trebuie sa te duci cu haine intregi. Daca diferenta de venit nu acopera costurile astea, atunci e de inteles ca nu merita. Iar cifra vehiculata de tine, 1000-1500 de lei, sugereaza ca ai oferit mai putin de asta omului, sa indraznesc sa vehiculez suma de 600-700 de lei?
Daca tot te-ai facut patron, sa nu cazi si tu in capcana celorlalti patroni, care cred ca detin angajatii si isi permit sa ii trateze cum vor ei, pentru ca.. “eu sunt patronul”.
Comment by zaqk — February 16, 2010 @ 8:26 am
[...] Pana atunci, romanul ramane sclav al mentalitatii din batrani, capul plecat sabia nu-l taie, si trebuie sa accepte ceea ce i se ofera pentru ca, nu?, doar nu o sa moara de foame cu ajutorul de somaj. Mai bine ii dam 100 de lei in plus ca sa ne pupe picioarele. [...]
Pingback by Recunostinta fata de patron/ administrator « Toţi îţi vor binele. Nu ţi-l lăsa luat. — February 16, 2010 @ 9:08 am
Nu sunt patron si nu o sa fiu niciodata (nu ma intereseaza
) … dar … frecatul mentei la servici , furtul , micile “chitibuserii” , find ca se poate … se practica din greu . Pe de alta parte , ai o diploma , ai vointa , nu poti face nimic ca te trag altii in jos si salariul nu ti l-ai mai luat de mult ? fara sa zic ca e mic , findca “nu se poate” , si nu conteaza ca stai cite 10 ore sa iti termini treaba (fara suplimentare ca la birou nu se poate ), iar patronul/patroana tocmai a achizitionat a 5-a masina , un jeep hibrid de 100.000 de euro ? asta cum e ?
O sa ziceti ca sa-ti cauti in alta parte … unde ? ai o specializare si fara “pile” nu intri intr-un loc bun , sau intri dar trebuie sa treaca cel putin 2 ani de la angajare sa ajungi la salarul cerut … sau macar beneficii …
As face uz de gloante pentru capetele minunate de la conducerea tarii , pentru toate “facilitatile” ce ni le creaza … fara sa mai zic de alte minuni…
Bafta
Comment by Suminona — February 16, 2010 @ 9:17 am
@zaqk: cum spuneam si in titlu, hai sa omoram ciocoii. Eventual ia vezi, poate-l reinvii pe Ceausescu. Pe vremea lui era mai bine, nu?
Comment by VisUrat — February 16, 2010 @ 9:32 am
multe din posturile de la stat sunt pentru cumetrii politice (fata lu’ / nevasta lu’ / varu’ lu’ cumatru’ etc.) si sunt si unii care muncesc si fac toata treaba aia de nu iau cine stie ce salariu si sunt frecati ca icrele
eu lucrez in privat dar am multe tangente cu institutii de stat si pot sa-ti dau cateva exemple :
la SPCLEP nu mai zic orasul stiu unu care are treaba fix 2 ore pe zi si apoi fute buha pe la calculator sa joaca pe net downloadeaza una alta si castiga 1800 ron in mana
la alta institutie publica e un pulete de vro 26 de ani e Director Administrativ si nu face nimic, un prost de nu stia ce e aia “antetul institutiei” si nici macar sa formuleze o cerere in schimb e tare in goarna si activist de partid
sunt institutii publice care la ora actuala au cate doi directori ca cel plecat cu ordonata xxx care mai tarziu a fost declarata neconstitutionala a castigat instanta si a venit inapoi si a ramas si directorul coordonator care a veni in locul lui si uite asa se platesc bani de pomana si apoi personalul care isi face treaba are de suferit
la alta institutie fostul director de la partidu x a fost retrogradat ca director la dep Informatic chiar daca el e un bou notoriu care nu stie nici macar cum sa deschida un client de mail si sa-si citeasca corespondenta si toata munca o face un amic de-al meu care castiga de doua-trrei ori mai putin ca ala.
Ala cand era director general nici nu iesea din birou de frica sa nu-l intrebe cineva ceva ca nu avea raspuns cam asa de incompetent era iar laptopul in val cam de 60 de mil nici nu fusese utilizat era ca nou si-l punea pe saracu amic sa-i scoata mailurile pe motiv ca el nu poate citi la calculator dar maimutzoiul conducea una din masinile 4×4 ale institutiei in schimb ce puletii care munceau si sambata si duminica si nu au avut concediu 2 ani de zile (da exista la stat si asa ceva) ramaneau impotmoliti pana la gat cu loganurile in camp.
La alta institutie publica primes server IBM de cam 170 de mil si-l tin vro doi ani in magazie ca nu stiau ce sa faca cu el, pentru o maimuta care nu stie sa umble la calculaor se aloca unul de domeniul sf-ului iar alti care mucesc se chinuie ce ciurucuri, sute de mii de euro cheltuite pe niste echipamente speciale si softuri care stau nefolosite si multe altele
tzara asta e stricata la toate nivelurile nu se mai face bine
Comment by Puiu Zaharia — February 16, 2010 @ 9:39 am
@Visurat: Nu ma confunda cu neo comunistii sau cu nostalgicii dupa Ceausescu. M-am certat cu unii rau de tot pe tema asta.
Unul din principiile de baza din cartile pe care le-am citit despre lucrul cu oamenii este urmatorul: “De la fiecare dupa puteri si fiecaruia dupa nevoi”. Adica, de la omul respectiv tu cereai sa gestioneze inchirierea echipamentelor tale sportive. Asta era pe masura puterilor lui, ca de aia l-ai luat in calcul, nu? Dar si tu trebuie sa ii dai lui dupa nevoi (a nu se intelege prin asta vacante in Caraibe). Daca nu poti sa ii oferi, mai bine muncesti singur.
Comment by zaqk — February 16, 2010 @ 10:21 am
@zaqk: tu stii cate nevoi poate avea un roman? E plin de nevoi. Daca ar fi sa-i dai salariul dupa nevoi, crede-ma ca nu i-ar ajunge toti banii din lume. Stii ce frumos e sa-ti zica un muritor de foame ca nu munceste opt ore pe saptamana pentru mai putin de 12.8 milioane pentru ca atat lua la ultimul sau serviciu de la care a fost dat afara acum 4 luni?
Nevoile ti le mai reglezi atunci cand esti in cacat, iti mai scazi standardele de viata ca na, nu e de unde. Dar nu-mi vii cu pretentii ca vrei salariu de inginer cu experienta atunci cand tu esti fost muncitor cu carca si n-ai mai vazut bani de patru luni de zile, dar nu poti fuma decat Marlboro si bea doar Peroni. Intelegi ideea?
Inteleg nevoile, dar nu toti le inteleg ca mine. Si eu nu sunt asupritorul si nici sclavi nu caut. Eu i-am oferit un procent mai mult decat decent. Daca ala reusea sa inchirieze echipamentele de doua ori pe saptamana, avea o suma lunara foarte apropiata decat a cerut. Dar asta insemna sa convinga lumea, sa iasa din casa… E grele. Mai bine cu somajul decat cu munca. Cand se termina si ala, mai vedem. Poate va veni dupa doua luni la mine sa spuna ca s-a razgandit. Atunci nu voi mai vrea eu.
Comment by VisUrat — February 16, 2010 @ 10:53 am
@VisUrât
Te-ai fi aşteptat ca angajaţii Dacia să aibă raţionament economic? Lasă că la chestia asta de acum îşi vor tăia singuri crăcile de sub picioare.
Salarii mai mari = restructurare de buget, iar de aici se pot face scenarii cu restructurări de personal în perioada de stagnare sau declin. E scris în cartea de istorie şi în aia de economie.
Comment by Takju — February 16, 2010 @ 11:10 am
hai sa nu adjustam salariu dupa nevoi, ca e aberant, vb ta visurat, nevoi nelimitate. dar macar procentual, procent din profitu firmei, ca sa nu fie discutii, si impozitele de bun simt, nu dupa nevoile de leasing la s-klasse ale guvernantilor. si bugetarii sa aibe salarii echivalente cu mediul privat, nu dupa cum li se scoala lor. si eventual o optimizare a mecanismului de stat sa scapam de paraziti, cumularea taxelor etc.
solutii au toti, problele le stiu toti, am mai spus asta.
problema e lipsa de atitudine a romanului. si tu in loc sa scri cacaturi care le stiu toti, mai bine ai incerca sa faci ceva in sensu asta nu sa te plangi ca restul lumii.
ai blog, ai o oarecare influenta, daca chiar iti pasa fa ceva, pana la urma nu ai nimic de pierdut.
sunt satul de vorbe si plangaciosi
Comment by victor — February 16, 2010 @ 11:12 am
ai procedat foarte bine. anul trecut am fost si eu pus cam in aceeasi situatie si ofeream un salariu mic si un comision mai mult decat frumos care putea sa-i aduca viitorului agent de vanzari(despre jobul asta era vorba) sume foarte frumoase, dar efectiv nu am gasit un om competentsi suficient de motivat; jobul putea sa-ti aduca ca si angajat si 800 de euro lunar..dar nu-ti garanta mai mult de 100 daca nu alergai.:D
ultimul curs de vanzari la care am fost m-ainvatat asta: “salariul unui om de vanzari, trebuie sa-i acopere sucul, cafeaua si tigarile; restul e comision”
Comment by marcel — February 16, 2010 @ 11:17 am
din cate stiu eu, in danemarca exista fix o singura taxa, (jumatate fata de numarul celor din suedia
), care e undeva pe la 50% din venitul brut.
Comment by XaeL — February 16, 2010 @ 11:26 am
@zaqk
Oamenii ca tine sunt ăia care vor să facă grevă la Dacia. Oamenii ca tine mă determină pe mine să emigrez.
Plata se face în funcţie de performanţă amice, nu după nevoi. Adică dacă tu eşti imbecil şi nu faci performanţă dar ai 2 copii de întreţinut, rate la bancă şi chirie de plătit eşti în măsură să primeşti la fel ca unul care face perfomanţă?
Tu de capitalism ai auzit? Aici supravieşte ăla care face perfomanţă, care munceşte… nu ăla care are nevoi mai mari decât poate acoperi. Că şi nevoile astea, vin proporţionate cu capacitatea de câştig şi nu invers. După logica ta, câştigul vine după nevoie şi nu invers.
Dacă tu decizi să cumperi azi o maşină în leasing (pe care nu ţi-l permiţi) ţi se pare normal să ţi se mărească mâine salariul?
Mai citeşte o dată aici şi pe urmă citeşte comentariul tău cu pantalonii rupţi:
http://en.wikipedia.org/wiki/Capitalism
Îţi doresc să ai numai colegi care nu vor face nimic la muncă dar care vor câştiga în funcţie de nevoi. Să vezi ce bine va fi pentru colectiv.
Comment by Takju — February 16, 2010 @ 11:26 am
@Takju: Da, am auzit de capitalism. Sunt in mijlocul lui si nu ma plang. Ceea ce tu si altii omiteti este echilibrul care trebuie gasit. Daca eu nu am nevoie de un om, nu il angajez. Punct. Daca insa am nevoie de el, nu il iau sa imi bat joc de el. Ii dau pe masura nevoilor lui (da, rata la casa samd) si cer de la el performanta. Daca nu imi ofera, il schimb.
Ai punctat bine: omul are nevoi care vin proportionate cu capacitatea de castig. Nevoile astea sunt unele de baza, altele dobandite ulterior. Acum, tu, daca ai intrat la rate (casa, masina) si ti-ai pierdut job-ul, iti cauti un job care iti ofera la fel de mult ca precedentul. Sau mai reduci din pretentiile tale – nu mai mergi cu masina, nu mai fumezi, nu mai bei, nu mai iesi la restaurant – ca sa te incadrezi in noul venit. Dar daca nu ai de unde sa scazi?
Comment by zaqk — February 16, 2010 @ 12:05 pm
Visurat de ce nu esti sincer si nu recunosti ca te doare la basca de angajat, interesul tau e sa-ti faca jobul pe care i-l dai si nu-ti pasa de situatia lui. Si ceva de genul, daca nu-ti convine pleaca. Mie nu mi-ar conveni sa lucrez pentru cineva care nu e interesat de persoana mea, macar atat cat e normal dpdv colegial, de ce as fi interesat sau motivat sa lucrez si sa dau tot ce pot, doar pentru bani? Crezi ca singura motivatie la un job sunt banii?
Nu stiu ce pretentii au avut cei de care zici, probabil unii au exagerat, sunt multi nesimtiti, dar hai sa recunoastem ca in Romania cu un salar de 10-12 milioane nu poti face mai nimic decat sa traiesti la minim, asa ca mi se pare normal sa cer un salar care sa-mi asigure nevoile de baza cum zicea cineva mai sus.
Din punctul meu de vedere un angajator trebuie sa ii asigure unui om un salar minim pt a avea o decenta sociala (ca sa nu inceapa sa-ti fure din firma sau sa te fure prin ciubucuri) si apoi restul dupa performanta, implicare dar si pregatire. Procentual e ok pentru cei care au mai multe joburi din astea si pot compensa.
Comment by Sirg — February 16, 2010 @ 12:07 pm
Sebi, la noi e tocmai invers. Lucram de la 8 dimineata la 8 seara zilnic. Avem atat de mult de lucru…si nici cu incasarile nu stam rau. Prima data la noi s-a taiat pranzul, dupa care ni s-a taiat si din salar 100 lei. Inainte lucram 8 ore si acasa ca nu mai era nevoie de ore suplimentare , cum a venit criza si s-au inchis fabricile am ajuns sa lucram pana seara zilnic, iar daca nu -ti convine poti pleca. Interesant este ca fabrica isi creste profitul, intr-o luna cumpara 3 masini (q7, octavia si clio cu 0 km), dar noua ni se trage din salar. Asa profita patronii, ca de 2 ani n-a mai marit nici un salar. As avea dreptul sa cer?
Comment by Adrienntilla — February 16, 2010 @ 12:16 pm
@Takju: Inca o intrebare: Unde vrei sa emigrezi? In Franta, unde cand oamenii vor sa faca greva, pun tara pe butuci in 5 minute si nu mai misca nimic acolo? In Germania, tara in care sindicatele au asa de mare putere incat daca bat cu pumnul in masa, castiga orice? Acolo unde greva conducatorilor de trenuri au blocat Munchen-ul de vreo 10 ori anul trecut?
Si vii acum si ma acuzi pe mine ca sunt precum aia care vor sa faca greva la Dacia. Ceea ce nu intelege nimeni este ca angajatul este un bun de valoare. In orice firma. Iar daca ti-ai luat niste lenesi, atunci e problema ta, ca angajator. Dar patronatul nu are voie sa trateze ca pe ultimul om pe nici unul din angajatii lui. Asta se intampla in tarile in care vrei sa emigrezi tu in urma cu vreo 200 de ani. De atunci aia s-au mai desteptat. Noi, insa, vrem sa reinventam roata, nu? Capitalismul salbatic, in care patronul exploateaza pe om, nu?
Comment by zaqk — February 16, 2010 @ 12:26 pm
nush daca ar fi taman momentul fix nimerit ptr cereri de mariri salariale in privat. de greve nu mai zic. bugetarii e normal sa gandeasca la modul asta (adica sa nu gandeasca) dar astia care mai sunt pe la patron ar trebui sa se gandeasca de shpe ori inainte sa mearga cu turma.
Comment by georg — February 16, 2010 @ 12:41 pm
Cati romani mai si gandesc? Nu prea multi! Altfel ar observa ca de cele mai multe ori deciziile lor sunt proaste. Chestia cu grevele e un exemplu. Cel care participa la greva nu se gandeste la consecintele pe care le poate avea greva asupra companiei si bineinteles asupra locului sau de munca. de cele mai multe ori prin greva salariatul de rand are de pierdut nu de castigat, dar e greu cu ganditul asta, nu-i asa?
Comment by mkornishi — February 16, 2010 @ 12:49 pm
cum bine spui, sa-i omoram pe nemernicii astia de patroni
! daca nu inchid singuri firma, sa le-o inchidem noi! daca nu ii falimenteaza guvernul, sa-i falimentam noi. si dupa ce vom fi terminat cu toti, sa ne ducem la usa statului reformat – poate ne angajeaza el si ne da de 2 ori mai mult decat ceream noi de la patron. poate ne lasa sa stam si-acasa si ne plateste!
Comment by zara — February 16, 2010 @ 12:53 pm
cum bine spui, sa-i omoram pe nemernicii astia de patroni
! daca nu inchid singuri firma, sa le-o inchidem noi! daca nu ii falimenteaza guvernul, sa-i falimentam noi. si dupa ce vom fi terminat cu toti, sa ne ducem la usa statului reformat – poate ne angajeaza el si ne da de 2 ori mai mult decat ceream noi de la patron. poate ne lasa sa stam si-acasa si ne plateste!
Comment by paul — February 16, 2010 @ 12:58 pm
daca pana si atunci cand e groasa la dosul nostru, daca pana si angajatii din privat gandesc astfel in timp ce statisticile se cocoseaza de someri… inseamna ca avem o problema la cap. ca natie ma refer!
Comment by icsenstein — February 16, 2010 @ 1:08 pm
Hai sa distrugem tot, sa nu mai functioneze nimic in tara asta. Cred ca asta se doreste. Angajatii la stat ne sfideaza de cate ori avem de-a face cu ei desi sunt platiti si din banii nostri. iar angajatii de la privat isi vad de treaba lor pana isi baga coada liderii de sindicat acolo unde exista sindicat. IMM-urile le-au pus pe faras guvernantii. Acum oare a venit randul intreprinderilor mai mari, pe mana sindicatelor? ca la noi la nimeni. Japonezii nu fac greve si uite ce bine le merge, eu nu am auzit de criza la ei.
Comment by marcy — February 16, 2010 @ 1:11 pm
Fiecare trebuie sa traiasca…sau nu. Daca nu vrea el, poate vrea altul. Daca nu-i dai tu atunci poate ii da altul s.m.d. Daca ne-ar fi bine tuturor atunci de ce am mai munci, sa ne zbatem pentru ce? Trebuie sa ceri caci mai degraba muritor de foame cu pretentii, care poate sa ceara inca decat muritor de foame cu spatele indoit de munca. Nu e mare dilema…e un fel de instinct de autoconservare. Cat despre Romanica ce sa zic, la noi sunt atat de multe pe dos incat se apropie de o normalitate. Imi vin in minte reclamele de la “Clasic Romanesc”…..atat de romanesc:)
Comment by moi_gatee — February 16, 2010 @ 1:24 pm
cum asa mai? pai nu zicea baltazar ca romania este eldorado, unde orice investitor daca e destept vine si baga bani gramada looool? ca dupa aia se trezeste ca locuitorii din eldorado il linseaza, dupa ce el le-a dat o paine, asta ar fi o alta socoteala.
Comment by jinx — February 16, 2010 @ 1:29 pm
Asta e ca cealalta tampenie romaneasca, marca inregistrata – sa moara si capra vecinului. Romanul are prostul obicei sa se uite mai mult in curtile celorlalti decat in gradina proprie. De parca banii patronului ar pica din cer. Dar ce sa inteleaga tugulanul din productivitatea muncii? de parca i-ar si pasa.
Comment by marian popescu — February 16, 2010 @ 1:33 pm
Daca nu-i doare gura sa ceara bani, zic de cei din privat, s-ar putea in schimb sa-i doara buzunarul cand vor fi trimisi in somaj tehnic pe perioada nedeterminata. La Dacia s-a intamplat anul trecut si toata lumea tinea degetele incrucisate pe urma si se ruga la al de sus.
Comment by ada — February 16, 2010 @ 2:07 pm
Depinde de cum stii sa te chibzuiesti. Noi am trait un an de zile dintr-o singura sursa de venit (aprox. 2500 lei) doi adulti, dintre care unul fumeaza un pachet pe zi (si ala Marlboro, ca altceva cica nu are gust!). Nu avem datorii (intretinere, banci), ne-am luat inca un calculator, am adus imbunatari pe cel vechi, nu cumpar detergent ieftin, ca sa ma prefac doar ca spal haine in masina de spalat achizitionata anul trecut, nu facem foamea (mai ales ca se mananca de regim, gatit proaspat, fara carne de porc sau mezeluri, legume, fructe, peste si pui sau curcan), am bani de o carte, o revista, un spectacol, de creme si cosmetice, de parfumuri si jocuri pe calculator, de medicamentele pentru inima (sunt aproape integral compensate, mai platim cam 60-70 lei la fiecare reteta, depinde de farmacia de unde le luam), de taxi de colo-colo. Se poate! Dar si noi la inceput ne-am speriat, am zis ca nu ne vom descurca, dupa aprox. trei luni am realizat ca nu e asa greu, putem duce o viata decenta fara probleme. De 2 luni, am trecut la alt nivel, pentru ca vrem masina, si nu in rate, ci cu banii jos.
Comment by Alina — February 16, 2010 @ 2:23 pm
@ zaqk
Da mă… cum sunt ăia vai mama lor. Fancezii ăştia dimpreună cu nemţii. Să nu mă duc acolo mă. Să stau aici unde angajaţii fac apeluri la sentimente în faţa patronilor unde angajatul trebuie plătit după câte nevoi are şi nu conform prestaţiei individuale. Unde angajatul vine la muncă la 8:30 şi stă la cafele până la 10 după care freacă chederu’ până la 15:59 când rupe uşa de la ieşire. Unde angajaţii fură hârtie din copiator şi radiere.
Prietenul meu neamţ mi-a spus ultima dată că nu poate să ceară o mărire dacă nu a demonstrat cel puţin jumătate de an că merită. Altfel s-ar face de râs. Hai să vedem ce merită angajaţii de la Dacia, ce merită funcţionarii publici. Hai să judecăm cu măsura occidentală ţara noastră.
Amice, slujba ta este să faci performanţă. Să munceşti pentru a fi remarcat, nu să aştepţi să îţi pice din cer. Simplu. Ideal ar fi să înţelegi că de acolo de unde nu este, nimeni nu îţi poate da mai mult. Românii vor mai mult mereu şi mereu nejustificat.
Eu am fost angajat, acum lucrez pe cont propriu şi ştiu ce înseamnă o firmă, ştiu cum se fac banii şi stiu ce înseamnă valoare şi ştiu cum se măresc salariile. Tu nu ştii şi nici nu pricepi. Nu te exploatează nimeni prietene… pur şi simplu nu ţi se poate da mai mult, sau dacă ţi se va da mai mult după ce faci grevă, creşterea nu va putea fi susţinută pe termen lung.
Angajatul trebuie să demonstreze că e un bun de valoare. Care este valoarea angajatului dacă nu salariul? Cum creşte angajatul în valoare (salariul) dacă nu prin performanţă? Vrei să ştii de ce aveam cel mai mare salariu din firmă? Fiindcă am muncit pentru asta, iar patronul era de-a dreptul fascist dar asta nu l-a împiedicat din a-mi mări salariul.
Am fost în zeci de medii de lucru. Hypermarket-uri, birouri, service-uri auto… 90% freacă buha şi la ora 4 sparg uşa. S-o lăsăm moartă prietene…
Recent mi-am plătit asigurarea la Ardaf într-un birou, la ora 15, unde angajaţii se certau între ei că nu se puteau pune de acord cine pleacă mai repede acasă si cine acoperă munca celorlalţi.
Am să scriu o carte despre putorile din România ca e mult de scris pe tema asta. Du-te în Germania şi trăieşte acolo cu mentalitatea asta. Nici la spălat geamuri nu ai rezista.
Comment by Takju — February 16, 2010 @ 2:33 pm
Hai la lupta cea mare, prost cu prost sa il unim, salariile sa le descreasca, pe patroni sa-i saracim. Din putul gandirii liderilor de sindicat. Chiar ca iti trebuie o doza mare de prostie sa ii asculti pe acesti indivizi care nu fac decat sa vorbeasca pe la tv si sa se imbuibe.
Comment by cristi — February 16, 2010 @ 2:39 pm
Romanasul intotdeauna trebuie sa ceara el ceva, pentru ca altfel nu se simte bine, dar nu realizeaza ca face asta exact cand i s-a urat cu binele. Mai sunt foarte putine domenii de activitate unde chiar iese si ceva profit si exact acolo se intampla cate o greva, ceva, orice numai sa nu mai mearga nimic. De bugetari nu mai zic, astia fac greve dictate politic, asta e foarte clar, dar la privat majoritatea isi vad de treaba, pana nu isi baga coada politicul sau alte interese si pe acolo.
Comment by leonas — February 16, 2010 @ 2:56 pm
acum nu poti sa stii, poate la ,,ciocoii” de la pitesti (dacia) n-o fi ajuns criza.
ca la aia de la cluj (nokia) n-a ajuns sigur nicio criza. daca n-a ajuns ea in ograda mamei lui boc n-ar fi aiurea sa bata taman la poarta nokia sau dacia sau a oricarei alte firme private?
Comment by rebo — February 16, 2010 @ 3:06 pm
Eu cred ca ciocoii sunt chiar liderii de sindicat. Astia sunt platiti din banii sindicalistilor si nu fac nimic decat pentru propriile persoane. sa ne uitam doar cati lideri de sindicat au intrat in politica si in Parlament. Astia sunt ciocoii, nu patronii.
Comment by poppy — February 16, 2010 @ 3:46 pm
unii din voi chiar nu gandesc…difera de la o firma la alta salariul primit..ca e fix sau in procente…luati’o si voi logic…VisUrat da un procent..ok ?? e posibil ca in primele 2 luni angajatul sa ia undeva de 6-7 milioane…putin , n’ai ce face cu ei..dar dupa ce firma se ridica…poate depasii 20 mil..si atunci zice sarumana..iar Sebi , daca imi permite sa’i spun asa , gandeste destul de clar…vrei bani si respect muncesti…nu vrei , “o iei in mana”…stiti vb aia “pana nu esti mic , nu ai ucm sa fi mare”…la compania la care lucrez..mie unu mi ar convenii sa i au procent…depasesc luna de luna 1 miliard
)..asa ca..depinde si udne lucrezi..iar cu ceea ce se ocupa Sebi..in cateval uni poti castiga bani frumosi..fara sa iti rupi carca
bafta , si ganditi’va inainte sa comentati…eu unu nu as avea rabdarea lui
Comment by Viduka — February 16, 2010 @ 4:16 pm
PS : ca sa intelegeti…sunt supervisor…si lucrez mai mult casier..si banii firmii pe carca mea depasesc 1 miliard..nu salariul meu..sa nu intelegeti gresit..ca mai sunt d’astia care comenteaza doar pt o exprima gresita..bafta
Comment by Viduka — February 16, 2010 @ 4:17 pm
Hai sa mai si muncim si sa nu mai vorbim atat. asta e problema noastra. dam prea mult din noi pe degeaba. situatia e naspa rau de tot si daca nu incercam macar sa ne vedem de treaba pana trece vartejul s-ar putea sa fim inghititi de el.
Comment by marcela — February 16, 2010 @ 4:28 pm
victor, primesti procent din profit, cand esti actionar. In rest ai salariu. Serios
Sebi .. e plin de oameni care refuza orice, in ideea ca e mai bine sa stai acasa. Inteleg si ca unii isi calculeaza ca ajutorul de somaj ca aproape de salariul minim pe care il pot lua si prefera sa stea acasa. probabil ca ajutorul de somaj este inca prea mare si se da prea mult timp, daca permite asemenea calcule. Nu stiu detaliile, cand am fost data afara dintr-un job, mi-am cautat imediat altceva, nu am stat la somaj. Si chiar daca ieseam mai bine sau pe aproape daca stateam pe somaj, ma gandesc ca, daca am sansa de a-mi castiga banii, nu e “civic” sa stau pe banii pe care i-ar folosi un alt amarat. ca tot povestim de spirit civic toata ziua …
Este o perioada foarte tampita pentru toti si acum se vor vedea adevaratele caractere. Vor iesi la iveala noi intreprinzatori, unii isi vor reface viata profesionala, incercand si altceva, unii vor avea succes si vor invata din experienta asta. Din pacate vor exista si victime ale “sistemului”, pentru ca se intampla mereu ceva. Eu imi mangai sufletul cu o idee: daca in perioada asta atat de naspa si pentru mine, pot “supravietui” financiar, inseamna ca ma asteapta si niste ani mai buni, in care voi stii sa iau niste decizii mai intelepte decat in trecut.
Comment by Dojo — February 16, 2010 @ 4:54 pm
nu mi se pare normal sa dai omului procent din ce faci.daca tie nu iti merge firma?eu de ex am chirie de platit, as vrea sa am asigurat macar un sal minim cat sa imi acopar cheltuielile…iar restul sal ar putea sa fie procent din ce fac. in general bancile platesc asa…procent din ce contracte faci, din ce vinzi.si ghici ce:un om cu experienta si competent nu s-ar baga la asa ceva niciodata, sau daca cunoaste cineva o pers, sa zica:). si sa mai ai si familie de intretinut.astfel de job-uri isi iau in general studentii, ca au bani de la tata iar caminul costa un mil pe luna.
Comment by Andra — February 16, 2010 @ 5:02 pm
eheee, daca ar putea patronul sa ne mareasca salariul in fiecare luna, sa ne dea concediu in fiecare luna, eventual asigurat in bahamas sau hawaii, ia sa vezi ca n-ar mai fi ciocoi. desi nu garantez ca nu s-ar gasi motiv de greva chiar si in astfel de conditii :=). romanii sunt vesnic nemultumiti, culmea!, majoritatea nestiind sa faca prea multe.
Comment by Claudiu — February 16, 2010 @ 5:40 pm
Mai sunteti multi care comentati si folositi sintagma “de etnie rroma”? Voi n-ati auzit de cuvantul tigan? Sau v-ati tampit cu totul? Adevarul e ca in Romania nu exista proceduri pe care un politist sa le aplice in misiune iar ambiguitatea aceasta e intretunuta intentionat de alti infractori aflati in fruntea statului.
Comment by Alfa Dog — February 16, 2010 @ 7:45 pm
[...] – AlexandruNegrea.ro; ” Noi suntem doar angajaţi ” – Arhi.ro; ” Hai să omorîm ciocoii” – Visurât.ro… Nu ştiu de ce dar am sentimentul că lista ar putea continua. [...]
Pingback by Pioneza dintre fese» Blog Archive » Staborul* — February 16, 2010 @ 7:48 pm
@Takju: nu cred ca faci parte din personalul uzinei Dacia dupa cu iti permiti sa vorbesti despre grevele lor. du-te si lucreaza o luna in banda, si mai discutam dupa.
@vis: ti-ai facut un plan de afaceri? sau numa te-ai gandit sa deschizi firma si las ca vezi dup-aia ce si cum. romanu nu e orientat spre castiguri “variabile”. el vrea ceva sigur, chiar daca mai putin daca esti asa de sigur ca in 3-4 luni un agent de vanzari va avea numai din comision, un salar de cca 4-500 euro, nu e mai bine pt tine sa angajezi cu salar fix de 200 euro de la inceput? in 6-8 luni vei fi in avantaj. inteleg logica ta, de a stimula angajatul sa lucreze mai mult, dar intelege ca un angajat nu e sclav, daca nu vinde nu ia salar deloc, chiar daca s-a straduit. e ca in gastile de cersetori: nu aduci acas bani, esti batut, nu conteaza cat ai stat pe strada.
toate cele bune
Comment by vveninosu — February 16, 2010 @ 8:38 pm
@vveninosu…nu cred ca ai lucrat vreodata in vanzari, dupa cum vorbesti. In primul rand un om de vanzari trebuie sa vinda. Pentru ca mi se pare ilogic ca un angajator sa plateasca un om care sa vina de pe teren cu scuza “n-au vrut sa cumpere nimic”. Asta poate face si angajatorul. Asta poate face si nepoata-mea de 5 ani, daca stau sa ma gandesc. Iti pot spune in cunostinta de cauza ca cine angajeaza oameni de vanzari le pune un target atat pe vanzari CAT SI PE INCASARI , pentru ca o cheltuiala cu angajatul trebuie sa ie justificata de un profit dar si de abilitatea acestuia de a incheia ciclul vanzarii , de a aduce inapoi banii din piata pentru ca angajatorul sa isi poata plati la randul lui furnizorii. Asa ca un om de vanzari care “nu vinde si nu ia salar deloc, ca in gastile de cersetori” ar fi cazul sa se orienteze spre alta specializare
Comment by julie — February 16, 2010 @ 10:09 pm
@vveninosu
Nu am de ce să mă duc. După cum vorbeşti nu cred că ai muncit 12-13 ore pe zi timp de 2 luni de zile, cu termene limită, la proiecte de miliarde, inclusiv duminica şi sâmbăta doar pentru a demonstra că meriţi mai mult. Hai să nu facem atacuri la persoană, că nu cărai tu în locul meu căte 30 de kg de marfă, cu trenul, în adolescenţă.
Comment by Takju — February 16, 2010 @ 11:03 pm
Extraordinar, ce vă mai văicăriţi! Că pe VisUrat nu-l interesează nevoile omului, că are mentalitate de stăpân de sclavi, etc. Nu mai faceţi pe interesanţii, că ideea e simplă: nu a obligat pe nimeni. Mie când nu mi-a convenit un job, nu m-am dus acolo. CLAR, nu? Cerere şi ofertă. Îţi convine – bine, nu-ţi convine – la fel. Nu te ia nimeni cu arcanul dacă nu vrei. Atâta vă plângeţi!
Măcar omul a propus o colaborare cu acte, nu ca patronii de tarabe pentru care lucrezi la negru.
Dacă vin eu mâine şi zic “doneaza-mi mie casa ta”, începi să te văicăreşti că sunt nesimţită în loc să-mi închizi uşa-n nas. Doh!
Comment by TNH — February 16, 2010 @ 11:41 pm
am lucrat din 93 la privat si am ajuns al doilea in firma in f de dir ec intr-o firma de productie cu vreo 2 mil de euro cifra de afaceri si 100 de salariati.acum am o pensie pe caz de boala si o firma in domeniul pescuitului.tovarasul meu putea lucra la mine dar am zis ..ma fa si tu o firma si impartim pestele jumate -jumate,sau banii,tot aia.eu sunt cu masina,barca ,motor,el leaga plasele si e cu “stiinta”.cred ca am procedat corect si stimulativ..cat prindem,atat impartim..daca era salariat poate nu avea stimulentul necesar,daca faceam alte procente..poate se uita la gramada mea mai mare..asa eu zic ca e si echitabil si eficient ptr o aacere mica..ne mai ciondanim,ne mai contrazicem da mergem inainte.acum nu toate persoanele sunt genu intreprinzator si se multumesc cu mai putin dar sigur.nimeni nu trebuie blamat pe chestia asta.in romanica se practica salarizarea la minim si japca pe angajati.din ce in ce mai multi patroni au inceput sa constientizeze ca banu il face angajatu si nu masina sau laptopul.adica angajatu ala te poate fura,iti poate strica utilajul,iti poate distruge clientela.asa ca incepe sa-si fidelizeze personalul.patronii care cica:maine gasesc 10 sau 100 la poarta..le cam trece..oamenii buni nu mai lucreaza pe doi bani sau pe vorbe frumoase.nu gasesc in romania,pleaca afara,isi fac ceva pe cont propriu …in ce priveste taxarea,e adevarat ca sunt multe taxe dar nivelul general al taxarii in romania e mic.sa nu mai vorbim de evaziunea pe care o poti face la noi si pe care nu cred ca ti-ai permite sa o faci in germania,suedia sau danemarca..la noi e o chestie de prostie .orice taxa sau impozit are un randament,aici nu prea se tine cont la noi daca “renteaza” sa aplici o taxa(sau impozit).daca cheltuielile de aplicare + “deranjul” contribuabilor de a achita acea taxa sunt mai mari decat veniturile la buget aduse atunci acea taxa trebuie eliminata…ori la noi cred ca statul da de munca mascat la o gramada de slujbasi prin tot felul de taxe micute,dar deranjante sipe care le intampini peste tot.adica vrei sa faci ceva trebuie sa te plimbi pe 2-3 ghisee,completezi o cerere si platesti taxe.nu mari,dar stresante.sau te duci la posta si cumperi timbre judiciare, stai la coada,nu stii de care sa iei,iti faci griji.pe urmataxa nu platesti la institutia respectiva undeai treaba ci la trezorerie..drumuri,frecus.astea-s problemele taxarii la noi .nu zicem de taxele cu regim protectionist sau taxele restrictive care au alt scop decat acela de a strange bani la buget.in concluzie la sistemul de taxare este stufos,agasant si enervant prin multitudinea taxelor si al timpului pierdut pe la ghisee.ca si procent de taxare nu este mare ci chiar este printre cele mai mici din europa dar ca la noi la nimeni de ce sa facem rapid si eficient cand putem sa facem complicat si in timp…cat priveste referirile la nicolae filimon..n-am grija..ciocoii noi si-au luat multi un sut in cur si s-au trezit ca de la viata de dolce far niente, pe care incepusera sa o duca,trebuie sa vina iar primu la serviciu si sa fie ultimu care stinge lumina..ce mi-a fost mai greata la ciocoi sunt aerele..cum si-au tras scaun din ala directorial..au devenit mai destepti,mai ca le stiu pe toate si nu prea mai accepta pareri contradictorii…putini,f putini si-au pastrat omenia, lucreaza cot la cot cu tine te trateaza ca pe un coleg de serviciu si nu au devenit grobieni,infatuati,suspiciosi si ..cu aerul ca esti la mana lor,la mila lor.
Comment by laurentiucat — February 17, 2010 @ 12:20 am
[...] nu se intelege prin asta vacante in Caraibe). Daca nu poti sa ii oferi, mai bine muncesti singur. Comment by zaqk — February 16, 2010 @ 10:21 amRationamentul este cumva corect. Dupa puteri si dupa nevoi. Cate puteri are romanul? Daca nu stiti, [...]
Pingback by Hai sa omoram ciocoii! (2) » visurat.ro — February 17, 2010 @ 3:19 am
@julie: da, nu sunt “om de vanzari”, dar inteleg ideea. si mi se pare putin gresita. in domeniul in care lucrez, in “after sales” e problema caci din cauza unor asemenea vanzatori,care au vandut prin orice mijloace (inclusiv mintind) se genereaza costuri de after sales care sunt ENORME!
@takju: te rog sa lasi abureala. nu am atacat persoana, am atacat ideea ta, de a da cu rahat fara a avea cea mai mica ideea despre ce vbesti. conteaza cat si ce lucrez? sau e importanta eficienta mea? sau varsta? sau sexul? sau faptul ca nu ma poti contrazice si atunci aduci vorba de “miliarde”….
Comment by vveninosu — February 17, 2010 @ 6:29 pm
@takju: argumentele mele erau de a te face sa realizezi ca, in o tara capitalista (cum sunt germania si franta) aspectul social este foarte bine dezvoltat. La noi nu este. Noi nu stim, preluam forme fara fond si, atunci cand se gandeste unul sa spuna lucrurilor pe nume, este acuzat de tot felul de orientari (cripto)comuniste.
Amice, am fost in Germania si am lucrat acolo, cot la cot cu ceilalti. Stiu foarte bine cum se lucreaza acolo. Stiu si ce drepturi are un angajat acolo, asa ca nu ma aburi tu pe mine cu chestii din astea.
Din comentariul tau se vede ca ai trecut prin multe, dar de invatat, nada. Nu conteaza cate proiecte iti trec prin mana, ce valoare au ele, daca tu esti ca gasca prin apa.
Comment by zaqk — February 17, 2010 @ 10:44 pm