Tu cum ai proceda?
Scris de Sebastian BargauNu voi discuta despre dobitocii care te injura sau te jignesc atunci cand iti dai o parere, in loc sa-ti explice frumos ca-i posibil sa gresesti sau de ce nu este buna ideea ta ci despre altceva.
Vreau sa vorbesc despre alt articol, de fapt despre o discutie foarte interesanta pe care am avut-o pe marginea acelui articol.
Un prieten, dupa ce a citit articolul mentionat mai sus, mi-a povestit o intamplare dramatica si foarte reala.
Acum vreo opt ani, o tipa a mers la un spital romanesc pentru a dona sange. O cunostinta de-a ei avusese un accident si a mers sa faca o fapta buna. Dupa cum stim cu totii ca o fapta buna nu ramane niciodata nepedepsita, dupa cateva zile a fost sunata si anuntata ca este infectata cu HIV.
A urmat o perioada de lacrimi, scandal, panarama, ancheta etc. Si s-a dovedit ca, pe langa ea, au mai fost infectate in acea zi (cand dona sange) inca vreo trei persoane. Totul din neglijenta unei asistente. S-au luat masuri romanesti pentru pedepsirea vinovatilor (adica asistenta a fost concediata, niste doctori au fost suspendati cateva luni si li s-a taiat un procent din salariu) si s-a inchis cazul.
Nu voi insista pe acest caz. Este o mizerie care se intampla des in tarisoara noastra, despre altceva este acest articol.
Tipa respectiva cica este foarte frumoasa. Daca e sa-l citez pe respectivul prieten, “pe langa ea, iepurasii PlayBoy arata ca traseistele din parcarile de tiruri”. Pe langa aceasta, este si foarte desteapta si decenta. Are enorm de mult bun simt, e spontana iar cand iesi cu ea in oras te simti superb si nu te plictisesti nici o secunda.
Ca oricarei alte fete de varsta ei (~26 de ani) ii place si viata. Iese in cluburi, se distreaza etc.
Ei bine, pe langa toate acestea, parca lipseste ceva.
Presupun ca va imaginati toti ce anume lipseste, nu?
O partida de sex cu cel pe care-l iubeste si care o iubeste.
Aici e problema. Pretendentii sunt garla cand o cunosc, dar dispar in secunda doi in care le spune ca este infectata cu HIV. Cumva e si normal, intai te gandesti la tine si apoi la altii si parca nu te-ai risca sa te trezesti cu SIDA dupa o relatie. Aici nu intevine partea cu stigmatizarea sau eliminarea din societate a bolnavilor de SIDA. Tipa respectiva nu a fost data la o parte de prieteni, nu a fost alungata din grup etc. Pur si simplu este refuzata atunci cand ar dori o noapte de dragoste pasionala alaturi de cineva la care tine (nu un vibrator de plastic). Si, dupa cum stim, cu totii avem nevoie de momente de acest gen.
Acum vine intrebarea: Daca gasesti o persoana la care sa tii enorm, care sa te faca sa te simti bine in orice moment, in care sa ai incredere totala sau pentru care ai darama muntii, te-ai culca cu ea daca ti-ar spune ca are HIV?
In cazul baietilor, v-ati pune doua-trei prezervative odata (sa fie siguranta sporita) pentru a face fericita o persoana care merita toata dragostea voastra dar e bolnava de SIDA?
In cazul fetelor, ati face dragoste cu un baiat infectat cu HIV daca si-ar pune doua-trei prezervative odata (sa fie siguranta sporita) in conditiile in care il iubiti enorm?
Astept raspunsuri sincere.
LATER EDIT: Va rog limitati comentariile la un DA sau NU cu eventuale justificari. Nu vreau discutii filosofice, nu vreau situatii teoretice sau bărbi si gargara. Intrebarea e simpla si vreau sa vad un raspuns din punctul vostru de vedere. Cazul e clar descris mai sus iar tu esti in postura persoanei care se risca si care poate spune DA sau NU. Ipoteza este ca iubesti persoana (nu ca nu vei ajunge sa o iubesti sau mai stiu eu ce dume-ti pot da prin cap sa eviti raspunsul) si trebuie sa iei o decizie. Atat vreau sa stiu: Ce vei spune si, eventual, de ce vei spune asa?
Da.
Comment by Diana — February 15, 2010 @ 1:10 am
Sincer nu.
Nu pentru ca as marginaliza persoanele bolnave, ci din cauza fricii. Daca se intampla ceva? Tu faci dragoste dar in acelasi timp te gandesti ca poate te imbolnavesti si tu.. Gandind in felul asta crezi ca iti mai arde de sex, mai poti sa o satisfaci? Viata si-asa e scurta, vrei sa o scurtezi si mai mult pentru a indeplini o “dorinta”? Nu cred..
Comment by Pancu — February 15, 2010 @ 1:18 am
Daca ai scrie un articol in care sa intrebi “ti-ai da viata pentru dragostea ta?” sunt sigur ca majoritatea ar raspunde foarte sigur “Da”. Sa vezi acum diferenta, aproape ca e amuzant…
Comment by Retarded — February 15, 2010 @ 1:56 am
da..nu cred ca mai are rost sa dau si explicatii
Comment by d_ovanny — February 15, 2010 @ 1:56 am
Da.
Comment by Toma Nicolau — February 15, 2010 @ 2:04 am
DA..pt ca dragostea sincera e pe cale de disparitie..chiar in seara asta am vazut un cuplu format dintr-o persoana care suferea de handicap si o persoana normala..baiatu era imobilizat intr-un scaun cu rotile iar fata..care era frumoasa nu ii era rusine sa coboare din masina sa ii aduca scaunu cu rotile la usa masini..si sa il ajute pe acesta sa urce..asa ceva este foarte rar..din pacate..
Comment by riPPeR — February 15, 2010 @ 2:08 am
“Love is overrated” din punctul de vedere al multora, iar din punctul meu de vedere nu există.
Asta se observă cel mai bine acum, de Valentine’s Day. Lumea face lucruri romantice doar acum. Flori, bomboane, cină romantică etc. Face aceste lucruri acum pentru că acum pare firesc să le facă, dar nu, firesc e să fie la fel mereu. Teoretic dragostea ar trebui să fie un sentiment permanent, constant, dar în schimul sentimentului ăsta, în majoritatea timpului e doar rutină și sex.
Ca sa nu mai vorbesc de imbecilitatea ideii de a-ți risca viața prin sex.
În concluzie, fără să discriminez – nu, nu mi-aș risca viața. Cel puțin nu așa.
Comment by Dragoș — February 15, 2010 @ 2:17 am
da
Comment by Mihai — February 15, 2010 @ 2:32 am
WTF, in niciun caz nu.
Nu m-am tampit.
Comment by Andrea — February 15, 2010 @ 2:44 am
cred ca raspunsul e cat se poate de simplu la intrebare, chiar daca unii se ascund dupa deget. NU. vorba aia, stii cum e, mai bine dai o laba decat sa te risti.
da, e trist, nu e vina ei ca s-a infectat. dar nici in cazul unui accident ca pasager, nu e vina ta ca ai ramas fara un picior. s-a intimplat, pur si simplu. partea buna (daca pot s-o numesc buna) intr-un accident e ca-ti ramane gaura, dar cine mai iasa cu tine in oras fara un picior? nu le poti avea pe toate, chiar daca n-a fost vina ta. faith!
daca incerci sa ajuti fata, un raspuns realist ar fi sa-si caute un partener infectat cu acelasi virus. parerea mea. nu stiu daca ar putea aparea complicatii in cazul asta, dar e o idee.
piticii au vreo vina ca s-au nascut asa? nu. cauta relatii cu oameni normali? nu. la fel ar trebui sa caute si ea, un partener potrivit ei. sunt convins ca sunt atatia barbati frumosi si inteligenti, purtatori de acest virus si care au aceeasi problema cu a ei: vor sa si-o puna.
p.s. nu cred ca exista persoane (neinfectate) care sa iubeasca o persoana infectata cu hiv. da, ar putea tine atat de mult la aceea persoana incat s-o minta c-o iubeste, ca sa-i fie bine. sau cazul unei casnici, unde imbolnavirea vine dupa casatorie. omul gandeste asa: doar nu s-a terminat pamantul! hai sa fim sinceri.
Comment by ko_deina — February 15, 2010 @ 2:50 am
da
Comment by spi-oana — February 15, 2010 @ 2:51 am
Io nu inteleg cum poti ajunge sa iubesti o persoana si sa nu fi avut inca relatii sexuale cu ea. Adica vorbim de generala aici?
Comment by Andrea — February 15, 2010 @ 2:54 am
@Andrea: gandeste-te ca ajungi sa-ti iubesti prietenul cel mai bun. Sa realizezi ca este exact ce-ti trebuie tie. Si te poti indragosti fara sa fi avut relatii sexuale cu el.
Comment by VisUrat — February 15, 2010 @ 3:06 am
Sigur n-as ajunge sa-l iubesc, ca n-am preteni de sex masculin.
Oricum, nu pot face un exercitiu de imaginatie.
Situatii pot exista garla, ipoteice. Sa zicem ca sunt deja cu persoana respectiva, de multa vreme, ba chiar si relatii sexuale sa fi avut dar sa contacteze virusul mai tarziu.
Io tre sa ma intreb, daca s-a gandit careva care a raspuns da, cu ce stres o sa ajunga sa si-o traga. Pai, decat sa tegandesti in fiecare clipa si sa fii paranoic “oae acum ce-o sa mearga gresit”, io zic ca mai bine nu te culci deloc. Face bine sanatatii tale psihice si in acest caz poate chiar si celei fizice, raportandu-ma la situatie.
Sunt de parere ca e posibil ca prin marea dragoste sa ajungi sa te culci cu el stiind de boala lui. Dar cat te va tine? Sa stii mereu ca e posibil sa te infectezi si tu. Io zic ca stresul isi va lasa amprenta mai devreme sau mai tarziu, mai degraba devreme.
Si atunci, eu zic ca as prefera sa evit si sa punct capat din start. Cunoscandu-ma pe mine, ar ajunge sa fie totul un chin din perspectiva ambilor.
Dar daca tot e dragostea atat de mare si ma orbeste, sper doar sa am langa mine persoane care sa ma scuture si sa ma faca sa vad clar si in ce anume m-as fi bagat.
Scuze de raspunsul lung si atat de detaliat.
Comment by Andrea — February 15, 2010 @ 3:16 am
Intrebarea este tampita, o astfel de persoana la care sa tii enorm, care sa te faca sa te simti bine in orice moment, in care sa ai incredere totala sau pentru care ai darama muntii nu-ti cere sa faci sex
Comment by jaiz — February 15, 2010 @ 4:18 am
daca ar fi jumatatea mea, why the hell no?! bineinteles ca as face asta!
Comment by incultu — February 15, 2010 @ 4:24 am
@jaiz: voi ignora faptul ca nu ai citit editarea de la final si nu-ti dau ban din prima. Tinand cont toti avem nevoie de apropiere, ca d’aia suntem animale sociale, acea persoana are si ea nevoie de apropiere mai mult decat sufleteasca. Asa ca, intrebarea ramane: Ai zice DA sau NU?
PS: Restul comentariilor care nu contin raspunsul ci doar aprecieri si supozitii vor fi sterse pentru ca ignora cererea acestui articol. Insistentele vor avea parte de ban. Daca doriti, voi scrie alt articol la care sa discutam despre situatii, teorii si ce mai vreti voi. Aici vreau raspunsuri clare.
Comment by VisUrat — February 15, 2010 @ 4:26 am
Sincer – NU. Dar as putea pastra o relatie de amicitie, fara probleme.
Comment by siginutz — February 15, 2010 @ 4:26 am
Nasoala intrebare, nasoala rau de tot. DA, dar asta o zic din fata monitorului. In viata reala, nu stiu daca as mai fi atat de hotarat si sper nici sa nu fiu nevoit sa aflu.
Comment by rzvwien — February 15, 2010 @ 4:50 am
da
Comment by dugy — February 15, 2010 @ 4:52 am
as muri pentru iubitul meu. DA cu toata inima.
Comment by Elisa — February 15, 2010 @ 4:58 am
nu
Comment by ciresica cu numele de MaMeMiMoMu — February 15, 2010 @ 6:20 am
Sincer sa fiu nu as putea, si nu pentru ca mi-e frica de boala ci este acel ceva care te tine departe de persoane care au anumite probleme.
Comment by iceman — February 15, 2010 @ 6:22 am
NU.
Ar fi nobil sa spun ca da, insa noaptea aia poate sa vina si sa plece. Riscul este mult prea mare. Trist pentru fata aia… In situatii de genul asta, imi permit sa fiu egoist
Comment by zaqk — February 15, 2010 @ 7:43 am
nu as face sex cu cineva stiind ca are HIV, nici cu prezervativ.
dar as ramane prieten cu persoana respectiva si m`as comporta absolut normal, incercand sa o ajut cu o vorba buna, cu sprijinul si cu prietenia mea.
Comment by maddy — February 15, 2010 @ 8:03 am
Da
Comment by geom — February 15, 2010 @ 8:42 am
DA – pentru jumatatea mea as face orice; pune-te o clipa in locul ei sau al lui si vezi cum e; avem o singura viata si nimeni nu merita sa fie singur mai ales la greu.
Comment by floto13 — February 15, 2010 @ 8:52 am
Da.
Comment by EmyD — February 15, 2010 @ 9:07 am
Sincer sa fiu, raspunsul din paretea barbatilor sta in povestea ta.
Comment by zaone — February 15, 2010 @ 9:20 am
Nu
Comment by Vlad — February 15, 2010 @ 9:21 am
Da, viata nu are rost fara persoana iubita; protectie ?!? da, dar doar pt a avea puterea de a avea grija de ea cand boala avanseaza in stadiile finale
Comment by OM — February 15, 2010 @ 9:26 am
La obiect: nu as face. Mai devreme sau mai tarziu, HIV ucide. Mijloacele de protectie au capacitate de protectie subunitara (la fiecare 100000 de utilizatori, cativa se trezesc cu surprize).
Offtopic (referitor la “dupa cateva zile a fost anuntata ca are HIV”): wikipedia spune ca dureaza minim 12 zile ca sa detectezi o infectie HIV. Alte surse mentioneaza intervale incepand cu o luna. Povestea e moralizatoare, dar la mijloc, probabil, e mai mult decat cele scrise de tine.
Comment by Gheorghita Teodoru — February 15, 2010 @ 9:34 am
da
Comment by Alin — February 15, 2010 @ 9:36 am
da
Comment by ailime — February 15, 2010 @ 9:36 am
…discutand acum, de la distanta, NU, nu cred ca as putea face asta…insa, tocmai asta e problema cu teoria: de la distanta totul pare sa fie clar, deciziile se iau usor, cantarind la rece toate optiunile alegi varianta cea ma buna; insa atunci cand ajungi in fata faptului implinit, nimic din ce credeai / stiai inainte nu mai este la fel si hotararea pe care o iei te poate surprinde si pe tine…
…insa problema se poate pune si altfel: daca ai fi in locul persoanei infectate, ai putea sa-i ceri celui pe care il iubesti sa isi asume un astfel de risc, stiind ca is atatea lucruri care pot merge rau(nu doar din punct de vedere sexual, pot aparea si alte complicatii neprevazute)?…ai putea accepta riscul de a supune pe cineva la care tii unei situatii pe care tu cu greu o stapanesti?…si aici (cred ca) raspunsul ar fi tot NU…
Comment by un_plugar — February 15, 2010 @ 9:38 am
Nu (alta Diana).
Comment by diana — February 15, 2010 @ 9:43 am
Nu: orice relatie cu un partener bolnav, mai ales cu asa o boala, e a priori mai fragila decat una cu o persoana sanatoasa (nu mai vb de planuri de viitor inexistente, depresii si teama continua etc.); deci nu e vorba numai de riscul de a ma infecta pe mine, ci e si riscul ca relatia sa nu mearga, si in consecinta daca se intampla amandoua, inseamna ca eu devin vector al transmisiei. no, thank you, e un pret prea mare
Comment by claudiu — February 15, 2010 @ 9:46 am
da.
Comment by cosovo — February 15, 2010 @ 9:51 am
DA, daca iubesc persoana aceea, cred ca as fi de accord sa ma infestez si eu
Comment by Anticalofilul — February 15, 2010 @ 9:55 am
Se presupune ca iubesti nespus acea persoana. Cred ca nimic nu mi-ar sta in cale sa spun DA.
Si nu cu 3 prezervative… unul singur e de ajuns…
Daca se produce vreun accident si o iau si eu… din moment ce o iubesc atat de mult… cum spui tu… suferim impreuna, asta e
Comment by somerio — February 15, 2010 @ 10:14 am
Da… daca nu iti iei un prezervativ la 50 de bani care sa se rupa in timp ce faci sex nu e nici o problema…(cel putin asa cred eu)…+ conteaza mult si cat de mult tii la acea persoana
Comment by silence — February 15, 2010 @ 10:21 am
Da, daca s-ar pune problema cu actuala, pe care o iubesc enorm, nici nu mi-ar pasa daca ma infectez si eu.
Comment by elf — February 15, 2010 @ 10:23 am
Da.
P.S. Ideea de a folosii 2,3…n prezervative unul peste altul este total gresita. Ele nu sporesc siguranta ci dimpotriva, o diminueaza, deoarece coeficientul de frecare dintre 2 straturi de latex (fie ele si lubrifiate) este mare, ceea ce poate duce la ruperea lor. Pentru o mai buna siguranta exista prezervative groase (gen durex extrasafe). Evident, poate aveti noroc si nu se rupe nici unul, dar sunt mari sanse sa se rupa amandoua.
Oricum probabil daca as fii pus in situatia de mai sus, m-as documenta foarte bine in ceea ce priveste metoda de protectie in astfel de cazuri
mai multe informatii aici : http://sida_info.tripod.com/id11.html
Comment by Andrei — February 15, 2010 @ 10:29 am
Bai, nu
Comment by Blogatu — February 15, 2010 @ 10:32 am
Daca este vorba de iubire adevarata din ambele parti … DA. Oricum toti murim la un moment dat … si daca mori in brate cu o persoana pe care o iubesti si te iubeste … merita orice sacrificiu.
Comment by Adrian din Arad — February 15, 2010 @ 10:35 am
2-3 prezervative da. Iar in cazul in care o iau de nevasta e clar ca nu facem copil ca sa nu iasa infectat. Atunci as da jos prezervativele mai tarziu daca relatia tine 10+ ani.
Comment by EroticaXP — February 15, 2010 @ 10:47 am
Da, cu sotul meu as face asta (si-as fi facut si inainte de a ne casatori, daca-si inchipuie cineva ca certificatul schimba ceva. Nu schimba). Si-n ipoteza ca … se intampla si ma infectez: daca el poate sa traiasca avand boala asta si e atat de tare psihic incat sa-si construiasca o viata normala, atunci pot si eu.
Comment by Ingrid — February 15, 2010 @ 10:52 am
Astia cu “iau si eu boala, ca ne iubim si sa suferim impreuna” ia vedeti sa nu aduceti si un plod infectat pe lumea asta, nu de alta dar poate el ar fi decis altfel si ar fi mai constient de actiunile sale.
Multumesc, in numele umanitatii.
Comment by Andrea — February 15, 2010 @ 11:03 am
Nu.
Comment by Adrienntilla — February 15, 2010 @ 11:06 am
@Andrea, doi oameni care au HIV si totusi, isi continua viata impreuna avand grija unul de altul nu sunt in niciun caz atat de iresponsabili incat sa aduca pe lume un copil (plod poate nasti tu). Dincolo de faptul ca cei 2 se protejeaza ca cu infinit mai multa atentie decat ar face-o, poate, in alte conditii, exista si anticonceptionale, si pilula de a doua zi si, in ultima instanta, avortul.
Umanitatea iti multumeste ca te gandesti la ea.
Comment by Ingrid — February 15, 2010 @ 11:08 am
Nu. Decat daca as fi si eu pozitiv.
Comment by corcodusul — February 15, 2010 @ 11:10 am
@ Ingrid, avand in vedere cu cata usurinta vorbesc unii de contactarea virusului, nu mi se pare deloc deplasat, ba dimpotriva mi se pare chiar plauzibil sa le treaca prin cap sa aduca un copil pe lumea asta. Sa sufere impreuna, ca o familie frumoasa.
Comment by Andrea — February 15, 2010 @ 11:18 am
Nu. Cum spunea cineva mai sus, in astfel de situatii, imi permit sa fiu egoist. SIngura exceptie ar fi cea spusa de Corcodusul, doar daca as fi si eu pozitiv
Comment by Traian — February 15, 2010 @ 11:27 am
Astazi spun Da, maine nu stiu ce as raspunde, poate asta e si idea, sa traim in prezent. Un om cu hiv poate trai multi ani fara ca boala sa se declanseze.
Comment by Roxana — February 15, 2010 @ 11:34 am
daca gacica are acum aproximativ 22 de ani inseamna ca a donat sange pe la 14…cred ca subiectul e o facatura de amorul artei
Comment by anouk — February 15, 2010 @ 11:38 am
Roxana are dreptate, a sesizat un aspect la care nu s-a gandit nimeni (nici eu). Poti trai cu HIV zeci de ani fara ca boala sa se declanseze.
Sebi, cred ca ar fi util si-un sondaj de opinie din perspectiva opusa: cum v-ati simti voi daca, deja socati si daramati de faptul ca sunteti seropozitivi (atentie, n-am zis ”bolnavi de SIDA”), ati avea de infruntat si despartirea de partenerul care nu doreste sa se puna in pericol?
*voi = toti cei care spun ca n-ar fi in stare sa.
Comment by Ingrid — February 15, 2010 @ 11:40 am
Da
Comment by Radu Luca — February 15, 2010 @ 11:41 am
Pentru un one night stand trebuie sa fii tampit sa risti. da, daca esti indragostit de ea, aia e, merita orice.
Comment by Arhi — February 15, 2010 @ 11:44 am
Nu
Comment by Roby — February 15, 2010 @ 11:55 am
Nu, nu m-ar ține.
Comment by Robintel — February 15, 2010 @ 11:57 am
NU
Comment by Takju — February 15, 2010 @ 12:06 pm
NU
Viata e prea scurta si asa nu vreau sa ma sinucid. Sexul ar fi ruleta ruseasca cu 5 gloante din 6 in incarcator, chiar si convietuirea cu o persoana seropozitiva reprezinta riscuri. Un gest simplu gen “sa-ti pup buba” daca este leziune a pielii poate duce la infectare.
Dragoste platonica, telefonsex, labe triste innecate in lacrimi.
Ar fi absurd ca cea/cel seropozitiva sa-ti ceara sex in cazul asta, daca are un pic de omenie in ea si te iubeste chiar ea te-ar opri sa-ti pui viata in pericol.
@ ingrid – ai datoria umana sa nu pui in pericol viata altora , ca exemplu :daca ai patit ceva intr-un accident de masina nu incepi sa calci pietonii, mai repede devii un pionier al sigurantei in trafic deci renunti voluntar la sex
Comment by kalm-man — February 15, 2010 @ 12:12 pm
Nu. Desi virusul poate fi tinut sub control medicamentos si SIDA sa nu se declanseze niciodata. desi e posibil ca in urmatorii 10 ani sa apara tratament care sa duca la vindecarea totala a bolii… Nu cred as putea sa am o relatie cu un om bolnav de HIV, dar cum se spunea mai sus, niciodata nu stii de ce esti sau ce nu esti in stare pana nu esti pus in fata situatiei.
PS: cu raspunsul doar cu DA sau NU, nu cred ca este cazul, subiectul este prea delicat si prea complex pentru a putea raspunde cu un simplu DA sau cu un simplu NU.
Comment by heto — February 15, 2010 @ 12:16 pm
Da.
Comment by DjG — February 15, 2010 @ 12:24 pm
Un subiect destul de sensibil….cred ca indiferent cat de mult l-as iubi nu as putea…teama m-ar domina mod sigur. E f greu sa-ti imaginezi..cred totusi ca depinde si de taria de caracter a fiecaruia.
Cat despre cei bolnavi care vor copii din cate stiu exista ceva tratament si e posibil ca boala sa nu se transmita la copil.
Comment by Coral — February 15, 2010 @ 12:28 pm
Nu. Pentru a contra un exemplu anterior, o dizabilitate locomotorie NU SE IA. Nu am nicio treaba daca barbatul este, doamne-fereste, in scaun cu rotile sau fara o mana. SIDA din pacate insa e mai cu cantec. As fi alaturi de persoana in cauza, as iubi-o, dar cam atat. Pana la urma nu risti decat viata.
Ca iesi in oras cu fata in cauza, socializezi, sunteti “suflet pereche”, absolut OK. Nu se ia SIDA asa din aer. Dar sa risc sa o iau exact printr-o metoda “clasica” de raspandire, mi s-ar parea cam riscant. Dupa cum spuneam, eu nu as face pasul asta, oricat de mare e iubirea. Pentru o noapte de amor imi pot duce naibii tot viitorul.
Comment by Dojo — February 15, 2010 @ 12:35 pm
Da! iar daca ar fi fost vorba de femeia pe care am iubit-o, as fi facut-o si fara!!!poate vor fi multi care ma vor blama dar…
Comment by freeman — February 15, 2010 @ 12:38 pm
da ,daca ar fi dupa mine..nu,tinand cont ca erectia e o chestie instabila..dar daca ea vrea..ar depinde de ea atunci..asta ca sa nu fim chiar foarte patrunsi de subiect si sa ne-aducem aminte ca:nu exista barbat impotent ci numai femeie nepriceputa..
p.s. io n-am hiv dar am un infarct..si pot ..sa mor oricand ..fericit.
Comment by laurentiucat — February 15, 2010 @ 12:38 pm
nu
Comment by zolo — February 15, 2010 @ 12:44 pm
Clar da. Pana la urma, barbatii se infecteaza mai greu cu HIV in urma contactelor sexuale cu o femeie infectata. Asta far aprezervativ. Cu prezervativ, sansele sunt extrem de mici.
Comment by old school — February 15, 2010 @ 12:50 pm
chiar dak e iubirea vietii tale NU se merita sa-ti pierzi viata pt el.deci raspunsu e clar NU
Comment by iulia — February 15, 2010 @ 12:58 pm
no fuckin’ way. pai te distruge psihic sa fii tot timpul cu gandul la asta. si prin tot timpul nu ma refer doar la cat tine partida de sex (in timpul careia ar trebui sa ai grija tot timpul, sa te verifici pe tine si partener de orice leziune, inclusiv mici leziuni bucale), ci chiar tot timpul: la munca, la o bere, la cumparaturi. tot ingrijorat, tot cu controale periodice si emotii in asteptarea rezultatelor… plm, poate nu-s eu suficient de altruist…
Comment by gushteru — February 15, 2010 @ 1:05 pm
1) NU. daca boala progreseaza suficient de repede poti muri si in cateva luni. si sa stai cu gandul ca la orice raceala ai putea muri, nu prea e de mine. in plus de asta, mai am un pic si imi iau diploma de medic. HIV+ = la revedere drept de libera practica.
2) vorba cuiva de mai sus: cum a donat ea sange acum 8 ani, si acum are 22? minorii nu au dreptul sa doneze. mai verifica-ti cifrele cand faci scenarii dintr-astea.
3) barbati seropozitivi nu gaseste?
Comment by XaeL — February 15, 2010 @ 1:06 pm
Da, dar numai dacă aş vrea să-mi petrec tot restul vieţii alături de acea persoană. Pentru o noapte sau pentru o relaţie al cărui viitor îmi pare incert, sigur nu.
Comment by TNH — February 15, 2010 @ 1:12 pm
Nu
Comment by torgau — February 15, 2010 @ 1:46 pm
Nu daca e o singura noapte
Da daca suntem iubiti/casatorii etc..
Comment by SkizZ — February 15, 2010 @ 1:56 pm
“Daca gasesti o persoana la care sa tii enorm, care sa te faca sa te simti bine in orice moment, in care sa ai incredere totala sau pentru care ai darama muntii” m-as culca cu ea, desigur cu protectie si daca nu ar fi vorba doar de o aventura…
Comment by cristi — February 15, 2010 @ 2:08 pm
Dacă e vorba de iubire, dragoste adevărată, nu cred că SIDA poate opri o partidă de sex. De aceea cred că întrebarea se pune altfel: “Te-ai angaja într-o relaţie cu un partener diagnosticat cu SIDA?” Ceea ce înseamnă că nu vă cunoaşteţi, relaţia porneşte de la zero. Abia atunci poţi vorbi despre o alegere. Dacă deja iubeşti persoana respectivă hotărîrea se ea sentimental, dacă nu vă cunoaşteţi şi sînteţi la începutul relaţiei atunci alegerea e mai mult raţională.
Comment by Meneopol — February 15, 2010 @ 2:16 pm
NU. copilul meu are prioritate si mai ales, are nevoie de mine in viata.
Comment by clara — February 15, 2010 @ 2:26 pm
Ma alatur celor spuse de SkizZ.
Pentru o noapte NU. Nini daca pur si simplu ne intilnim. Daca totul merge spre casatorie, sau deja suntem casatoriti atunci Da.
VisUrat, dar tu cum ai proceda? Nu ti’ai expus parerea.
Comment by Machiavelli — February 15, 2010 @ 2:37 pm
Nu. Nu se merita
Comment by unuplusnoua — February 15, 2010 @ 2:38 pm
DA. In situatia descrisa de tine cu siguranta DA.
Comment by Vasi — February 15, 2010 @ 2:43 pm
NU
Comment by webteh — February 15, 2010 @ 2:53 pm
da, cu siguranta ca da. daca tipa e si frumoasa si inteligenta si amuzanta, atunci se poate trece si peste micul amanunt, bineinteles cu protectie.
Alta problema vad eu: daca o iubesc enorm si chiar as dori sa traiesc toata viata cu ea, ar fi cea mai mare suferinta sa ti vezi persoana iubita chinuindu-se pe un pat de spital, apoi murind sub ochii tai.
Comment by Victor B — February 15, 2010 @ 3:00 pm
DA, poate cu o anumite ezitare la inceput, dar DA. Atunci cand iubesti, singurul lucru care conteaza e persoana iubita, nu te mai gandesti la ce ti s-ar putea intampla.
sidenote: toti cei care au spus NU, probabil n-au simtit niciodata ceea ce descrii tu acolo
@visurat: raspunsul tau care e? DA sau NU?
Comment by shimrut — February 15, 2010 @ 3:33 pm
varul meu primar a aflat la varsta de 23 de ani ca e infectat cu HIV inca de la varsta de 6 luni(transfuzie de sange,copil cu probleme,bla bla)iar momentan supravietuieste-nu se stie pentru cata vreme-doar cu ajutorul a 6 medicamente pe care le ia zilnic.de cateva luni are o iubita.o fata care stie ca el e bolnav dar cu toate astea au o relatie absolut normala(da,si sexuala).nu le pasa de ceea ce va urma si isi traiesc clipa.cred ca asta e raspunsul la intrebarea ta.
Comment by Lau — February 15, 2010 @ 3:59 pm
Garantat DA! In conditiile in care iubesti neconditionat pe cel de langa tine, poate sa aiba si raie din pct meu de vedere. La bine si la rau, nu? Chiar daca nu e cu acte… Decat o viata lunga si fara persoana iubita, sau fara sa te poti simti implinit langa ea, mai bine una scurta si plina de satisfactii! In caz de contaminare, mai mult ca sigur, aceste 2 persoane se vor intelege si se vor sprijini mult mai bine una pe cealalta. Sper ca parerea mea este destul de clara!
Comment by mofete — February 15, 2010 @ 4:01 pm
Daca cunosc un tip misto, care-mi place si aflu ca are HIV – nu, nu m-as culca cu el. Pentru ca la inceput este vorba de atractie, nu ai timp sa te atasezi de el si balta are si alti pesti. Insa daca afli mai tarziu – de exemplu dupa ce trec 3-4 luni de relatie nesexuala (da, e posibil, eu cu prietenul meu m-am culcat dupa 2 luni desi am 22 de ani – bine, atunci aveam 20) si apuci sa te indragostesti/atasezi/obisnuiesti cu omul, cred ca e posibil sa zic da (asta in cazul in care as putea trece peste faptul ca nu a fost sincer de la inceput cu mine). Depinde de om.
Comment by Raluca — February 15, 2010 @ 4:04 pm
NU , din motive care s-au mai zis si pe care nu are rost sa le reiterez.
In plus, asa cum spunea Camil Petrescu, “dragostea este un lung proces de auto-sugestie”.
@ vis urat: mi-ar placea sa stiu rapunsul tau la intrebarea pe care ai pus-o (desi intr-o oarecare masura, cred ca il intuiesc) (P.S. sorry de raspunsul amplu.)
Comment by Cristina — February 15, 2010 @ 4:06 pm
Privind detasat, te-ai grabi sa dai un raspuns, ori DA ori NU.
Problema insa isi schimba complexitatea atunci cand treci din partea teoretica in partea practica
Raspunsul corect cred ca se da atunci cand se stabileste corect si ireversibil relatia dintre cei doi
Comment by Scorpion — February 15, 2010 @ 4:12 pm
NU – nu as face dragoste cu o persoana infectata cu HIV/SIDA. Nu cred ca m-as putea indragosti de ea.
Comment by Popa Ovidiu — February 15, 2010 @ 4:17 pm
@Popa Ovidiu: si daca afli ca e seropozitiva abia DUPA ce te-ai indragostit de ea? Chestia asta nu se marturiseste la prima intalnire… nici macar la a noua, ci doar dupa ce stabilesti o relatie sufleteasca si capeti incredere in persoana respectiva. Evident, asta daca pana atunci nu se pune problema sexului.
Observ, citind commenturile, ca majoritatea tind sa spuna ”nu, daca e vorba de o aventura”. Perfect de acord, in aceeasi barca sunt si eu. Ma intreb insa, cei care sunt intr-o relatie stabila…. cum vad ei viitorul alaturi de persoana respectiva, din moment ce nu sunt dispusi sa-i fie alaturi by all means, la bine si la rau? Sau or fi dat acestei expresii conotatia ”la bine – amandoi, cand mi-e rau mie – amandoi, cand ti-e rau numai tie – adio Mario/Pandele”?
Comment by Ingrid — February 15, 2010 @ 4:28 pm
Nu, chiar dacă îmi iau vot de blam din partea societăţii. Prefer să mor altfel decât de hiv/ sida dacă se poate. de preferinţă cu o cărămidă căzută de la et 10 în cap. quick and painless
Comment by tahemet@blogspot.com — February 15, 2010 @ 4:37 pm
da ,chiar si fara prezervativ ,atata timp cat nu exista sangerari de la niciunul din parteneri .
dupa cum se stie ,sida nu se ia chiar asa usor .
daca iubesti persoana respectiva accepti si ca are sida sau are draci pe ea .
Comment by jokeru — February 15, 2010 @ 4:50 pm
NU! si asta nu pt c tin prea mult la onorabilul meu hoit, ci pt ca daca e sa ma pricopsesc cu vreo boala, vreau sa mi-o fac cu mana mea…o ciroza de la vodca, un cancer pulmonar sau gastric…in nici un caz din cauza unui prost care s-a infectat cu hiv. Pe proasta din povestire, daca tot a izbit-o bunavointa si a vrut sa pozeze in sf fecioara maria plina de milostivenie, trebuia sa-i palpaie neuronul ala de-l mai avea si sa se asigure ca seringa e sigilata. Prostia si domnia costa. Deci, NU
Comment by IONA — February 15, 2010 @ 4:55 pm
Si inca ceva… daca iubesti o persoana ii vrei binele.Deci in nici un caz nu ii propui iubitei/iubitului sa se culce cu tine stiind ca ai hiv….asta inseamna ca nu dai 2 bani pe viata si sanatatea lui/ei si nu esti decat un porc/vaca imputita. In cazul tipei, daca o mananca asa tare scorbura sa-si ia frate un morcov si sa si-l bage. Bah..astia cu sida trebuiesc izolati pt c ii imbolnavesc si pe altii intentionat. Cum e satul ala de leprosi sa faca si unu cu seropozitivi. Sa stea naibii acolo, sa se reproduca cu virusii lor si sa ne lase naibii in pace cu dramele lor. HIV-in 98% din cazuri- iei doar daca esti prost. Pt restul de 2%-in care intra si aia intepati in autobuze sau pe strada in mod intentionat-am toata compasiunea.
Comment by IONA — February 15, 2010 @ 5:02 pm
NU! doar daca as fi kamikaze as face-o.si daca mi s-ar intampla mie, nu as condamna pe nimeni ca nu vrea sa faca asta cu mine, desi mi-ar fi greu.
Comment by Andra — February 15, 2010 @ 5:06 pm
nu
Comment by Back — February 15, 2010 @ 5:28 pm
nu, nu merita riscu` sincer..
sa zicem ca asta e un caz fericit, in care ea/el iti zice ca infectata cu hiv
Comment by cipoc — February 15, 2010 @ 5:30 pm
conform povestii ar fi avut aproximativ 14 ani la donare ?!
Comment by andreea — February 15, 2010 @ 5:52 pm
@andreea: am modificat, era greseala mea. oricum, e prea putin important acest aspect, nu ti se pare?
Comment by VisUrat — February 15, 2010 @ 5:59 pm
Eu zic DA,altii NU.Oameni diferiti,conceptii diferite.Chiar si despre iubire.
Comment by razvan — February 15, 2010 @ 7:11 pm
NU! De la iubirea vietii mele am luat-o de ma doare si acum. Nu mai cred in asa ceva. In cel mai bun caz as sacrifica totul(mai putin viata)pentru a gasii un antidot(un italian si-a vindecat copilul de o boala pe care medicii spuneau ca nu o pot vindeca cu ceva extracte din ulei de masline daca-mi aduc bine aminte) si in caz de esec as fi alaturi de ea pana la final. Stiu ce insamna suferinta si cred ca fac fata.
Comment by Dan Neagu — February 15, 2010 @ 7:24 pm
Da.
Dar cu o conditie, sa fie dragoste reciproca.
Comment by oaki — February 15, 2010 @ 7:58 pm
Şi ce bun era un plugin de editat mesajul după ce ai postat…
Comment by Meneopol — February 15, 2010 @ 8:16 pm
da
Comment by Alex — February 15, 2010 @ 8:20 pm
DA. apropos, google sida pe net si o sa aveti surpriza sa aflati ca … nu doar 1 din 100 de partide de sex NEPROTEJAT poate genera HIV daca la mijloc a fost o eprsoane infectata
ps. NU recomand sex-ul neprotejat cu o persoana bolnava de HIV
Comment by IuliusAugustus — February 15, 2010 @ 9:20 pm
DA, dar doar protejat.
Comment by seaqxx — February 15, 2010 @ 9:32 pm
@VisUrat – da, ai dreptate , era un amanunt prea putin important daca tot ce conteaza sunt raspunsurile la intrebare si nu povestea in sine.
Povestea in sine , dramatica si reala , este usor deformata .Din punctul meu de vedere nu are credibilitate mare.Nu neg ca s-au intamplat lucruri de genul asta dar mi-e greu sa cred ca la inceputul anilor 2000 o persoana cu educatie nu ar fi observat ca i se recolteaza sange cu un ac care a mai fost folosit. Oare ce poveste va iesi dupa acesta poveste?
Comment by andreea — February 15, 2010 @ 10:23 pm
@andreea: ideea articolului era despre situatie nu despre poveste, iar intrebarea trebuia sa te puna in fata unui caz personal nu a unei povesti. Pentru ca tu nu ai de ales daca sa te culci sau nu cu fata din poveste ci cu o persoana aflata in postura ei.
Comment by VisUrat — February 15, 2010 @ 10:52 pm
Sebi, no offence, ideea ta – de a incita la dialog, de a provoca la expunerea parerii – e buna. E interesanta si prin ceea ce poate da la iveala. Intr-atat incat, daca e fake, eu ma bucur! Ma bucur ca macar e o drama mai putin…
Pe de alta parte insa, nu toata lumea e incantata sa se exprime pe un subiect pe care-l crede real, care este prezentat ca atare si despre care afla apoi ca a fost inventat.
De aceea, mai lucreaza un pic la ”detaliile tehnice”; de exemplu, fata nu avea cum sa stie dupa doar cateva zile ca a fost infectata cu HIV; virusul devine detectabil dupa minimum sase luni de la momentul contaminarii; cel mult putea sa i se fi spus ca acul a fost folosit si pentru un bolnav de SIDA… in care caz, povestea primea mai mult suspans (teroarea celor sase luni de asteptare, samd).
Sper sa nu-mi iau ban, nu ti-o zic cu rea intentie, dar pe viitor ar fi bine sa alegi: ori zici de la inceput ca e un caz ipotetic, ori il elaborezi bine de tot, ca sa nu aiba astfel de scapari.
Comment by Ingrid — February 15, 2010 @ 10:54 pm
@Ingrid: eu, asa cum am spus in articol, nu cunosc cazul. Mi-a fost povestit de catre un prieten iar eu l-am relatat asa cum l-am inteles. Cu alte cuvinte, a fost telefonul fara fir. Oare sa fi fost greseala mea ca am dat mai multe detalii decat trebuia si, eventual, am facut cateva erori care nu au nici o legatura cu ideea articolului? Ar fi fost mai bine ma limitez doar la o simpla intrebare?
Comment by VisUrat — February 15, 2010 @ 11:30 pm
Acum vine intrebarea: Daca gasesti o persoana la care sa tii enorm, care sa te faca sa te simti bine in orice moment, in care sa ai incredere totala sau pentru care ai darama muntii, te-ai culca cu ea daca ti-ar spune ca are HIV?
In cazul baietilor, v-ati pune doua-trei prezervative odata (sa fie siguranta sporita) pentru a face fericita o persoana care merita toata dragostea voastra dar e bolnava de SIDA?
In cazul fetelor, ati face dragoste cu un baiat infectat cu HIV daca si-ar pune doua-trei prezervative odata (sa fie siguranta sporita) in conditiile in care il iubiti enorm?
1. HIV sau SIDA?
( .
2. doua-trei prezervative odata (sa fie siguranta sporita) ?
Sorry, ai dat-o in bara rau.
p.s. trecand peste observatiile mele , ti-am inteles ideea, dar nu stiu ce as face . Stiu sigur ca nu as face-o cu unul care se gandeste sa isi puna 2-3 prezervative odata
. Unul este mai sigur decat 2-3 odata .
Comment by andreea — February 16, 2010 @ 12:02 am
@andreea: sorry, aici tu ai dat-o in bara rau. HIV este virusul pe care-l ai (drept urmare cineva iti poate spune ca are HIV), SIDA este boala cauzata de acest virus (asadar o persoana este bolnava de SIDA, nu de HIV). E ca si cum ai spune ca amigdalele si amigdalita sunt acelasi lucru.
Acum pricepi de ce-si sparg prostii capul cand se arunca in gard inainte sa vada daca-i moale?
Cu alte cuvinte, intai te documentezi, te interesezi, intrebi un prieten, si apoi vii si dai cu oistea in gard, da?
Comment by VisUrat — February 16, 2010 @ 12:44 am
@VisUrat —
. nu ai inteles , poate nu m-am facut inteleasa….asa ca m-am gandit sa incerc din nou. Eu fac diferenta intre virus si boala tocmai de-aia ti-am atras atentia. Infectia HIV decurge diferit de la om la om. Pot aparea diferite boli, insa se poate ca pina la dezvoltarea stadiului SIDA sa nu apara nici un fel de simptome, ori asta poate insemna ani .HIV este un virus cu actiune lenta (din familia retrovirusurilor, subfamilia lentivirusurilor). Evolutia infectiei acopera, în medie, o perioada de peste 10 ani.SIDA este un sindrom, adica un ansamblu de semne si simptome care apar la persoanele infectate cu HIV, într-o stare avansata de distrugere a sistemului imunitar.
Cu alte cuvinte, intai te documentezi, te interesezi, intrebi un prieten, si apoi vii si dai cu oistea in gard, da?
Comment by andreea — February 16, 2010 @ 7:19 am
HIV, virusul imunodeficientei umane, este cel care poate conduce la SIDA-sindromul imunodeficientei dobandite. Este important sa intelegem diferenta dintre acesti doi termeni. Daca o persoana este pozitiva la testul HIV (notat uneori cu HIV+) inseamna ca la testul de sange prezenta acestui virus a fost detectata.Nu inseamna insa ca este bolnav, ca are SIDA sau ca va avea. Daca o persoana are SIDA inseamna ca virusul HIV, pe parcursul anilor, i-a slabit sistemul imunitar si a permis unui sir de infectii sa il imbolnaveasca.
Deci despre ce vorbim?
Comment by andreea — February 16, 2010 @ 7:27 am
@andreea: si eu cu ce am gresit cand am spus “infectat cu HIV” si “bolnav de SIDA”? Sau ai impresia ca daca ai SIDA nu mai poti infesta pe altcineva cu HIV? Explica mai clar pentru ca am impresia ca ne certam cand suntem de acord cu acelasi lucru.
Comment by VisUrat — February 16, 2010 @ 7:57 am
@VisUrat – Sa ne intelegem , HIV nu inseamna SIDA.
In ambele cazuri te poti infecta Este o optiune personala daca decizi sa faci dragoste cu un om care este seropozitiv sau care a dezvoltat boala.
Poti trai cu o persoana seropozitiva si sa ajunga peste 10-20 de ani sa dezvolte boala ceea ce inseamna ca cel putin, teoretic, ai putea sa te gandesti ca ai putea avea niste ani langa persoana pe care o iu besti. Daca vorbim de o persoana care deja are SIDA si nu stii daca maine va face o pneumonie si moare …asta n u insemna ca o sa-l iubesti mai putin dar s-ar putea sa schimbe perspectiva “implinirii” relatiei din punct de vedere sexual. Este o parere personala .
p.s. nu comentez de dragul de a comenta ..nu obisnuiesc sa comenetz dar subiectul ma intriga . De fapt ma intriga superficialitatea .
Ozi buna,
Tantaluca
Comment by andreea — February 16, 2010 @ 8:31 am
Da..clar.
Comment by BrainDead — February 16, 2010 @ 8:36 am
Da. Intotdeauna este un risc de a te imbolnavi (de orice boala transmisibila prin activitate sexuala, nu doar hiv/sida) daca nu iti iei mijloacele de protectie necesare.
In aceasta situatie ar fi un risc constient si, de aceea, intr-o oarecare masura, controlat.
Comment by Dan-Marius — February 16, 2010 @ 2:25 pm
Da!
Comment by Ramo — February 17, 2010 @ 11:41 pm
Da.
(we live togheter but we die alone.. nu, macar stii ca e finalul pentru tine, la un anumit capitol si totul se schimba din momentul ala)
Comment by Magic — February 21, 2010 @ 10:59 pm
nu ai de unde sa sti daca vei spune da sau nu pana nu ajungi sa t confrunti k asa ceva…..
Comment by cryys — May 6, 2010 @ 11:19 am
Da
Comment by Whatever — June 6, 2010 @ 4:52 pm
Eu m-as culca cu ea fara imi fie frica.
Comment by Proaudiostore — July 12, 2010 @ 3:27 pm
Am observat ceva aici… toate fetele zic da iar toti baieti zic nu. Concluzia este ca femeile iubesc mai mult decat baieti. Eu sunt baiat si daca as afla ca prietena mea este sero+ as ramane alaturi de ea pana la capat dar i-as propune sa facem dragoste cu prezervativ in cazul in care eu nu sunt infectat. Stiu ca sunt cam dur dar nu cred ca ar fi mare tragedie sa facem dragoste cu prezervativ… in fine poate nu gandesc eu bn acum.
Alex
Comment by DA SI NU — August 10, 2010 @ 6:34 am
da!
fireste!
a iubi inseamna a trai, deci…
Comment by Loredana — September 13, 2010 @ 10:18 pm