Oare doar profesorii sunt vinovati?
Scris de VisUratNu cred ca exista luna in care sa nu apara pe internet un filmulet facut cu telefonul intr-o sala de clasa in care este un profesor pus intr-o lumina proasta. Si, daca nu este un filmulet, e un scandal cu o eleva si un profesor care… stiti voi. Sau invers, cu un elev si o profesoara. In fine.
Ideea este ca, lunar, un profesor este discreditat si prezentat intr-un intuneric diavolesc. De ce? Pentru ca niste elevi filmeaza cu telefonul absolut orice, dar pun pe internet sau trimit la ziare doar ce le convine.
A dat profesorul o palma unei jigodii impertinente? Hop pe net. “Profesorul ne omoara in clasa! Sariti oameni buni!”. Dar filmul in care il scuipati pe acel profesor unde este? Filmul in care il injurati si-l umiliti de ce nu-l puneti pe net jigodiilor?
“Vai, profesorul cutare a avut o relatie amoroasa cu o eleva! Ce oroare, strigator la cer!”.
Zilele trecute asteptam un prieten. Peste drum era un liceu. Am stat vreo 20 de minute pana a venit prietenul respectiv, asa ca am avut destul timp sa vad cine intra si cine iese din acel liceu.
Initial am crezut ca-i vreun congres anual al curvelor din judet. Serios! Am crezut ca toate traseistele din parcarile de tiruri au inchiriat vreo sala sa faca o chermeza, eventual vreun sindicat.
Apoi mi-am dat seama ca prostituatele se imbraca mai decent si am realizat ca alea erau eleve care, la ora 11, veneau la scoala. De unde veneau, nu stiu. Nu le-am intrebat.
Ei bine, imaginati-va ca o pitipoanca din asta face avansuri unui profesor mai tanar pentru o nota mai buna. Ea e proasta de sparge si dispusa la orice pentru a trece clasa. Pe cine condamnam?
Curva vine si plange ca-i minora si ca a fost corupta si ca i s-a promis marea cu sarea si a cedat. Profesorul este dat afara si infunda puscaria orice ar spune.
E corect?
Nu este deloc corect. Curva behaie de proasta ce e, vrea note bune pentru a le arata parintilor ce desteapta este si-si pune curul la bataie pentru asta. Profesorul musca momeala (da, surprinzator, barbatii gandesc cu celalalt cap atunci cand vad un san) si pica in plasa. Apoi curva da totul pe fata, plange cu lacrimi de crocodil si televizunile ii fac reclama. Deci i-a crescut tariful, nu-si mai ridica coada pentru un rahat de nota, o ridica pentru un BMW. Si nimeni nu condamna sarmana traseista, toti il infiereaza pe profesorul pervers.
Pentru ca profesorii nu filmeaza orele de clasa. Nu apare nici un clip cu javrele din clase, cu nesimtii si cu cocalarii de pe bancile scolii care stiu ca pot face orice pentru ca vine taticul cu spaga la directoare si se rezolva eventualele probleme.
Oare cand se vor trezi profesorii si vor inregistra orele de clasa, dupa care sa le puna pe net sa vedem si noi curvele si cocalarii in care ne punem baza ca ne vor plati pensiile?




total de acord cu tine
Dar dacă se pune pe net filmuleţ cu cocalarii şi pitipoancele din clasa, nu vor fi iar profesorii de vină??-> “uite ce varză e la ora ăstuia! Nu poate să ţină în frâu o clasa de copii!”
Eventual dacă filmuleţul e însoţit de filmarea şpăgii tăticului la directoare …. poate vor direcţiona tunurile şi către elevii ăştia de azi.
În încheiere: “bătaia e ruptă din rai” .
Comment by manuku — February 12, 2010 @ 12:59 am
Exagerezi. In primul rand nu stiu la ce liceu ti-ai asteptat prietenul, dar banuiesc ca realizezi ca nu sunt neaparat toate asa. Mai mult, in ultimii ani este pur si simplu … o moda, ce instiga adolescentele sa se imbrace dupa cum ai descris mai sus. Si banuiesc ca si asta stii.
In incheiere, tin sa spun ca in problema descrisa mai sus cu profesor/minora, vina este a profesorului. Just. Ar trebui sa fie constient ca pe langa faptul ca respectiva este o minora (si astfel pasibil de inchisoare), aceasta este si (foarte posibil) o eleva de a lui, iar prin urmare isi merita pe deplin soarta.
In ceea ce priveste situatia cu filmarile cu profesorii abuzivi, este arhicunoscut ca mass-media nu promoveaza decat socantul si extraordinarul si prin urmare te bati cu morile de vant.
Semnat, un elev care nu a avut parte de scandaluri de acest gen in liceu.
Comment by Un elev — February 12, 2010 @ 1:07 am
Fapt real: elev in clasa a 10-a profil tehnic(eu) profesor de muzica la vreo 27-28 de ani. In timpul orei respectivul trece pe langa banca mea si observa ca nu prea le am cu cantatul.
prof: – De ce esti nesimtit ma?
eu: – De ce domn profesor?
prof: – De ce nu canti?
eu: – pai cant
prof: – asa se canta? Lasa prostiile si canta cum trebuie
eu: – pai asa pot eu sa cant domnu
prof: – mai maidanezule vrei sa ma enervezi?
eu(mirat): – nu
prof – vino cu mine!
Ma scoate din clasa, efectiv tragea de mine, eu avand impresia ca mergem la directoare l-am urmat. Cand am iesit din clasa imi fute o palma si ma si injura de mortii mamii. Reactia mea i-am futut un pumn in piept si unul in cap(undeva in crestet ca s-a aplecat). Intra in clasa aoleo ma omoara a sarit sa ma bata. (eu mai rosu pe obrazul stang decat pe dreptul, el fara nici un semn) io dupa el zic cine a sarit sa dea si injura ma? El nimic, ca io l-am batut ca el nu mi-a facut nimic. A plecat a venit cu directoarea in clasa. Ca sa nu facem circ directoarea ne-a luat la ea in birou sa ii explicam situatia. El o tinea pe a lui eu pe a mea. La inceput directoarea l-a crezut pe el pana m-a vazut mai bine la fata. Recunosc, nu am procedat bine a fost o reactie de moment. Acum dupa 5 ani intreb si io ca tot veni vorba; tu ce ai fi facut in locul meu? Am gresit eu undeva? Care e jigodia aici, eu ca nu am stiut sa cant si i-am dat mai mult decat el mie sau el ca si-a luat dreptul de a-mi da o palma? Nu sunt de acord cu tinutul elevilor in puf, am mai fost atentionat de profesori prin asa-zisa bataie dar sa ma injure si sa imi dea o palma un carnat de 20 si ceva de ani care se simte mai bazat decat un copil nu mi se pare chiar normal pt. un profesor care ar trebui sa invete elevii ceva. Intr-adevar, sunt exceptii in ambele “tabere”. Prin comentariul asta am vrut sa iti arat ca si profesorii sunt javre nu numai elevii. P.S. Sper sa nu te fi deranjat in vreun fel nu asta a fost intentia mea. Frumos blog te citesc de vreun an si ceva, keep up the good work.
P.P.S. Nu considera o obligatie sa raspunzi la intrebarile de mai sus, sunt doar curios altii ce ar fi facut deaia am intrebat.
Comment by GabeLBz — February 12, 2010 @ 1:11 am
Cind vor incerca sa inregistreze, o sa fie acuzati ca se joaca de-a Big Brother si ca violeaza intimitatea acelor curve si cocalari. Oricum ar fi, tot ei ar iesi sifonati.
Comment by Buha Neagra — February 12, 2010 @ 1:35 am
Asa cum un vanzator atunci cand se duce la locul te munca e obligat sa zambeasca si sa trateze respectuos fiecare client, indiferent de problemele de acasa sau de faptul ca singurul lucru pe care l-ar merita cumparatorul ar fi o flegma intre ochi, la fel si profesorul trebuie sa gaseasca o modalitate de a reusi sa se impuna in fata elevilor fara sa foloseasca violenta. Atat timp cat se presupune ca tu trebuie sa fii cel care ii educa pe altii, nu poti sa dai frau liber refularilor. Nu poti face lucrul acesta, schimba-ti meseria. Esti cadru didactic, inseamna ca nu iti permiti sa mergi pe principiul “Lasa-ma sa te las”, “la ce sa incerc eu sa discut cu un elev cand stiu ca e un golan si singura lege pe care stie sa o respecte e care a pumnului” sau “de ce n-as profita si eu de o eleva, daca tot profita intreg cartierul de ea?!”. Ori lasi acasa aerele de superioritate si gasesti o modalitate sa comunici cu fiecare pe intelesul sau, ori iti incerci norocul in alta meserie. Alegerea e a fiecaruia …
Comment by medgidiotul — February 12, 2010 @ 1:53 am
profesorul este vinovat pentru ca nu stie sa isi apere cu dintii singurul lucru care nu ii poate fi luat dar la care a cam renuntat de buna-voie: demnitatea. ca sa fii demn nu e o chestiune de bani si nici nu tine de cine este la guvernare.
Comment by clara — February 12, 2010 @ 4:51 am
Ai tu subiecte pe care exagerezi, dar aici chiar ai zis-o la fix.
Am fost si eu intr-un liceu de curand si am vazut destule fete asa cum zici.
Legea cu 18 ani sau 16+acordul parintilor este de rahat. Cand fetele isi incep viata sexuala (multe din ele) la 14 ani si mai devreme, pai ma condami ca i-ai tras-o sub coada unei curvite de 17 ani jumate care se cordeste de la 12?
Comment by dc++ — February 12, 2010 @ 6:42 am
Corect ar fi ca fiecare putzoi din asta care isi filmeaza proful la scoala sa isi filmeze si parintii acasa si sa puna filmele pe net, langa alea cu profesori. Sunt cu duiumul profesori incompetenti sau corupti sau fara chef de meserie sau chiar carora le este frica de copiii din clasa lor dar crede ca sunt mai multi parinti care habar nu au sa isi educe progeniturile de mici.
Comment by Cata — February 12, 2010 @ 6:52 am
Profesorii, uneori, n-au nicio vina. Ma gandesc si eu ca o parte din vina li se datoreaza si parintii. Curvele, n-ar fi curve daca nu le-ar lasa parintii sa fie asa. Daca parintii continua sa spuna: “Fata mea n-avea cum sa faca asta” pentru ca au incredere in ea, o sa ajunga s-o vada pe net cum si-o trage, iar reactia o sa fie aceeasi.
Inteleg, trebuie sa ai incredere in copilul tau, dar asta nu inseamna ca trebuie sa ai ochelari de cal si sa nu accepti si parerea celorlalti
Comment by Grim_Cris — February 12, 2010 @ 7:36 am
Am vazut in viata mea scolara destule, si profesori care exagerau cu palmele si insultele si elevi care dadeau prin bat. Ca pustanii de azi nu au respect e bine stiut, ca elevele se imbraca ca la bordel, asememnea.
Cand eram in liceu, Domnul Arsene ne-a facut bucata la toti: a luat o camera video, ne-a ridicat in picioare si ne-a pus intrebari din materie. Inregistrarea a ajuns pe masa directoarei si cu aceasta ocazie nimeni nu a mai comentat ca e el al dracu’ (cu toate ca, sincer, era).
Problema se pune ca la cursurile de pedagogie nu te invata sa-ti impui autoritatea. Asta ar trebui sa fie un criteriu important cand lucrezi cu elevi. Si nu toti oamenii pot sa exercite o functie ce presupune asta. Ma intreb, totusi, de ce profesorii nu folosesc cea mai la indemina arma, nota. Da in fiecare zi lucrari de control, lasa corijenti pe capete si sa vezi dupa aia cum ii faci mielusei.
Comment by iceman — February 12, 2010 @ 7:56 am
am 26 de ani si a trecut ceva vreme de cand am terminat liceul.
“pe vremea mea” nu erau atatea scandaluri in scoala, da, mai chiuleam, mai era unul obraznic la ore dar nimic din ce aud acuma ca se intampla. fetele erau decent imbracate (blugi si bluza), fara tocuri, machiaj, oja rosie (maxim roz sau lac incolor) si cel mai socant lucru ca sa zic asa era cand mai fumau unii in WC.
zici ca`s bunica`mea dar acuma elevii mi se pare mult mai dezmatati si lipsiti de respect.
daca as fi directoare de liceu as interzice folosirea telefoanelor mobile in timpul orelor, e chestie de bun simt. noua ni le confisca pana la sfarsitul zilei daca sunau sau ne prindeau ca ne jucam snake pe nokia 3110 sau ce aveam atunci.
Comment by maddy — February 12, 2010 @ 8:58 am
la mine la liceu s-a dorit instalarea camerelor de supraveghere si in clase, toata lumea s-a opus, si profesori si elevi; e de inteles, e putin stanjenitor, dar pentru a demonstra ce ai zis tu cred era mai bine
Comment by Anticalofilul — February 12, 2010 @ 9:17 am
Un pedofil se da la 2 pustoaice de pana in 13 ani:
- Fetelor, daca va dau o ciocolata va dati bluzitele jos pt mine?
- cum sa nu nene,,si hopaa cu bluzitele fetelor..
- si daca va mai dau o ciocolata..va dati si fustitele jos pt mine?
- cum sa nu nene…si jos cu fustitele fetelor..
- si daca va mai dau o ciocolata…va dati si sutienele jos pt mine?
- cum sa nu nene…si fetele facura elicoptere cu sutienele fetelor..
- daca va mai dau ….
la care una zice:
- hai fa sa mergem, ca pana ne fute…asta dam draq in diabet
Comment by dc++ — February 12, 2010 @ 9:19 am
Se poate scrie un articol la fel de “inversunat” si din perspectiva elevilor sau a parintilor.
In definitiv, sunt cu totii vinovati: parinti, elevi, profesori, sistem. O atitudine determina un comportament care determina un eveniment, pentru ca acesta sa determine un nou comportament… si tot asa.
Comment by Teo — February 12, 2010 @ 9:32 am
Profesorii nu trebuie sa faca amorlacuri cu eleve iar daca o fac sa fie dati afara si bagati la parnaie conform legii .
,deci peste vreo 10 ani cand va iesi la pensie si generatia scolita pe vremea lui ceasca situatia va deveni extrem de dramatica…
Disciplina elevilor lasa mult de dorit profesorii in loc sa faca materia respectiva ore pierd ora incercand sa mentina situatia sub control, iar pe urma unii se mai mira de calitatea invatamantului.
Profesori tineri cu 7-8 ani vechime au in jur de 1000 ron ,pai la banii astia sunt un exemplu de NeUrmat practic in sistem vor intra 95% incompetenti si 5% care mai au parinti care sa ii intretina ca angajati
Comment by Vasile D — February 12, 2010 @ 10:24 am
Nu vezi frate unde s-a ajuns? Profesorii se bat parte în parte cu elevii (aşa scrie un cititor de-al tău). Dar să trecem peste asta. Aş vrea să scot în evidenţă un alt aspect: pe pereţii unei televiziuni afgane stau scrise toate legile ce ţin de deontologia profesională, printre ele este cea care zice că nu are voie pe post o ştire care nu are surse credibile sau nu este verificată din toate sursele. În cazul filmuleţelor făcute cu telefonul de către elevi nu este nimic credibil, pot fi făcături “originale” dar asta nu a împiedicat nici o televiziune românească se le folosească. Mai e mult pînă departe!
Comment by Meneopol — February 12, 2010 @ 10:32 am
@iceman:stii ce s-ar intampla daca ar face cum ai zis tu?l-ar chema directoarea(directorul) pe respectivul profesor la el/ea in birou si i-ar tine morala ca nu da bine la imaginea scolii si ca parintii acelor copii -care parinti cotizeaza la fondul de concediu a directorului/directoarei- fac scandal cum se poate asa ceva.Nu da bine sa ai o clasa de corigenti si repetenti,aici intervine dirigintele care si el face figuri ca nu se poate asa ceva.
problema pleaca de acasa.vad ca li se permite orice,ca pot sa faca ce vor,ca nu ii intreaba nimic si atunci fac acelasi lucru si la scoala.
caz real: o educatoare- s-a dus la scoala si un copil a trimis-o la maica-sa-n…..nu i-a facut nimic,doar i-a dat un nesatisfacator (sau cum se da nota 4 acum) la care a 2-a zi au venit parintii respectivului si au facut-o cu ou si cu otet cum isi permite asa ceva?
Vi se pare normal?
Comment by s1lv1u — February 12, 2010 @ 10:51 am
In mare parte sunt profesorii de vina, elevii trebuie tinuti in frau, chiar daca asta inseamna sa raspunda cu aceeasi moneda.
Comment by zaone — February 12, 2010 @ 10:57 am
Nici profesorii nu procedează cum trebuie.În loc să le ardă numai note de 3 și 2 cocalarilor care fac panaramă în ore, și să-i lase repetenți, ei sunt indulgenți și buni, pentru că, nu-i așa, elevul are nevoie de note mari, că așa îi trebuie lui.
Bine, mai e și situația când cocalarul respectiv îi distruge mașina profesorului, sau când vine cu șatra să-l bată.
În concluzie, nu prea există rezolvare în astfel de situații.În liceele bune nu se întâmplă chestii de astea. De ce ?Pentru că acolo intră numai copii cu familii ce i-au educat și care au oarecum tangențe cu școala.
Deci…da.Nu pot să găsesc nicio rezolvare.Nah..nu vă mai faceți profesori.Și așa sunt salarii de rahat.
Iar pentru chestia cu : bărbații gândesc cu alt cap când văd un sân, scuză-mă nene, da dacă nu ești în stare să gândești cu capul potrivit în momentul potrivit, marș la păscut oile !
Comment by Bulina Neserioasă — February 12, 2010 @ 10:59 am
Nu sunt de acord cu pedeapsa prin note mici. Cati elevi inteligenti nu sunt indisciplinati? O gramada!
Fostul meu prof de romana zicea mereu: “n-o sa-i stric situatia in catalog copilului doar pt ca a facut o nazdravanie. il va afecta mult mai mult pe viitor decat o palma”(aici am dat eu exemplu, cu palma.
Comment by Oaie — February 12, 2010 @ 11:16 am
@oaie:daca nu ai voie sa-l atingi,nu poti sa-i dai note mici ca apoi trebuie sa-i platesti terapie la psiholog,ca doar lui ii spun acasa parintii ca e cel mai destept si tu nu recunosti asta…atunci cum se presupune ca ar trebui sa-l tii sub control?ce parghie mai are profesorul impotriva unui prost crescut?si nu cred ca in articol este vorba de cei care fac doar “O” nazdravanie…
Comment by s1lv1u — February 12, 2010 @ 11:20 am
Sa va povestesc ce-am patit la ora de franceza, in primul semestru, spre final.
Un coleg s-a gandit sa dea cu spray cu piper prin clasa. Ce-o fi fost in capul lui, nu stiu, o fi vrut sa faca o gluma. Nu-i iau apararea, nu ma intelegeti gresit.
Am inceput toti sa tusim, iar profa a intrebat cine a dat cu spray. Tipul care daduse era din bancile din spate(am aflat ulterior), asa ca majoritatea habar n-aveau cine a dat.
Profa s-a dus dupa catalg si a zis ca pana se intoarce, vrea sa afle raspunsul. A iesit, am inceput sa vorbim, dar nimeni n-a recunoscut. Cand a venit profa in clasa, ne-a dat tuturor extemporal, pe motiv ca ne acoperim. Din cauza asta mi-a iesit media 7 la franceza, cea mai mica medie pe care am avut-o vreodata.
Acum sincer, e corect?
Comment by Oaie — February 12, 2010 @ 11:21 am
PS: sunt clasa a 10a
Comment by Oaie — February 12, 2010 @ 11:21 am
S1lv1u, intr-adevar, e o situatie destul de complicata.
Comment by Oaie — February 12, 2010 @ 11:23 am
nu e corect 100% ce a facut profesoara.si nici noi n-am fi recunoscut pentru ca in liceu si in scoli invatam primele lucruri despre solidaritate…dar puteati si voi sa-l faceti pe el sa recunoasca…sau macar sa-i corectati voi comportamentul,asa intre voi sa nu fie violenta din partea profesorului:)
Comment by s1lv1u — February 12, 2010 @ 11:24 am
A intervenit doamna diriginta, spunand in fata clasei: Maine sunt in scoala pana la ora 12. Voi la cat intrati? la 11? Ok, deci cel ce a facut asta are timp sa vina la mine, sa recunoasca si sa-si ceara scuze, dupa care subiectul va fi incheiat. Daca nu, voi afla si il voi umili in fata clasei cum nu si-a imaginat vreodata ca e posibil.
Si elevul s-a dus si a recunoscut, iar dna diriginta s-a tinut de cuvant, adica a incheiat subiectul, fara note scazute, etc.
Comment by Oaie — February 12, 2010 @ 11:28 am
Eu am terminat un liceu bun si n-am vazut multe obraznicii.Dar ce-am vazut in scoala generala mi-a fost de ajuns sa imi doresc sa nu devin NICIODATA profesoara.Si am terminat generala acum 10 ani!
Comment by ana — February 12, 2010 @ 12:01 pm
ar trebuie montate camere de supraveghere si in clase pentru a avea si profesorii dovezi….macar una… dar vai se ridica elevii cu pretentii ca le rapesc intimitatea. Ce dracu or face in clasa aia de vor atata intimitate nus…
Comment by eGlossy.com — February 12, 2010 @ 12:53 pm
@oaie:
esti amuzant. cum sa nu fie corect sa va dea extemporal? nu e extemporalul o modalitate de testare a cunostinelor elevilor? mergi la scoala ca sa inveti sau ca sa ai note mari? extemporalul e o masura punitiva sau un lucru normal? motivatia pentru care se da un extemporal nu e importanta. opinia mi-o exprim presupunand ca extemporalul a fost din materia studiata.
hai sa mai clarificam – ziceti ca nu stiati cine a dat, deci nici macar nu ati actionat din solidaritate. asta ca o paranteza ca se vorbea de solidaritate. in toata tarasenia respectiva exista un singur vinovat – colegul cu spray-ul. diriginta voastra a procedat cu tact, cu exceptia ca eu as fi zis ca de data asta e cu suspendare insa la urmatoarea abatere se va lua in calcul, urmand ca masura disciplinara sa fie mai severa decat s-ar impune.
Comment by tudor — February 12, 2010 @ 1:28 pm
Sunt profesoara, cu o vechime de doar 2 ani… Predau la 3 scoli si momentan, nu am avut probleme foarte grave, decat cate un elev frustrat si nervos pe mine ca are si fizica (materia care o predau) in orar… Interesanta postare. I subscribe! Personal, sunt foarte nemultumita de invatamantul romanesc si ma gandesc foarte serios sa ies din sistem…
Comment by Ionela Baloi — February 12, 2010 @ 1:46 pm
Mare grija am si eu cu chestia asta. Am doua fete, au abia 11 ani dar de pe acum le vad ca vor sa fie cochete si sunt atente la cum arata. Deocamdata le pasa si de invatatura si sunt sigura ca parintii au un cuvant greu de spus, in ceea ce priveste comportamentul odraslelor, dar o teama mica acolo, tot am.
Profesorii ar trebui sa faca cursuri de psilogie ca sa se puna la curent cu strategiile adolescentilor de azi, ca ei saracii au invatat in alte vremuri.
Comment by nina — February 12, 2010 @ 1:51 pm
@nina- cine crezi ca le plateste cursurile alea?sau crezi ca isi permit din salariile lor?ma indoiesc amarnic.marea majoritate abia le ajung banii care ii castiga si asa
sunt si profesori care castiga foarte bine,dar de obicei sunt cei care forteaza elevii sa ia ore in particular cu amenintarea ca nu le dau note mari altfel
Comment by s1lv1u — February 12, 2010 @ 1:55 pm
Aprins subiect… invatamantul din ziua de azi. Am terminat liceul acum 10 ani si cine ma vede ma intreaba daca am terminat liceul si sunt la facultate… Facultatea am terminat-o de 6 ani.
Ma uitam in jur, la elevele care sunt la liceu… ele par de facultate. Unde s-a ajuns.
Citesti peste tot despre fete de 13 ani care nasc. Cum este posibil??? Simplu: mediul, familia din care vin.
Mama mea e profesoara de 25 de ani si directoare momentan. Nimeni nu indrazneste in clasa sa ii iasa din cuvant. Si asa se intampla cu profesorii cu ani de experienta in spate si care prin tinuta stiu sa se impuna. Legea protejeaza copiii nu profesorii. Imi povestea mama ca are profesoare tinere, venite de pe bancile facultatii, care ies plangand de la ore, care nu rezista, nu pot sa tina o ora deoarece exista un X sau Y, “oaia neagra” care deranjeaza ora si atrage si colegii in jocul lui. Ca sa demonstreze… ce???
Eu stiam una si buna cand eram in scoala… ca vreau o facultate si pentru asta trebuie sa invat. Si acum 10 ani erau fete care mergeau in apuza sau in timpul orei la o tigara, pe ascuns, in baie. Ulterior am aflat ca se mai si drogau unele.. ca sa incerce senzatii tari. Aveam in clasa un coleg-doi, mai tupeisti dar erau nostimi si cu bun simt si respect. Faceau traznai, erau pedepsiti sau iertati… pana si profii radeau de ingeniozitatea poznelor.
Sunt deacord cu @tudor.
@oaie: cum adica? pentru ce te duci la scoala? sa socializezi? ai ora cu profesoara? daca va dadea extemporal si colegul vostru nu dadea cu piper ce era? nu acelasi lucru?
O singura data am tinut ora unui prieten care era profesor, intr-o clasa aproape numai de fete… Respect? Nu cred ca stiau cuvantul…
@denisa a scris un articol “ce ai vrut sa te faci cand vei fi mare?”. Eu am vrut sa fiu profesoara de matematica ca si mama. Am vrut asta pana in clasa 12 cand urma sa dau la facultate. Atunci mama mi-a dat un sfat intelept: “Numai profesoara sa nu te faci. Nici motivata financiar nu esti, si in ziua de azi daca nu esti un caracter puternic, nu faci fata in fata unor liceeni.” Acum ma bucur ca am ascultat-o.
Si vorba lui @visurat… astia or sa ne plateasca noua pensiile???
Comment by ailime — February 12, 2010 @ 2:00 pm
am functionat ca profesor suplinitor intr-o scoala la tara si nu am avut prea multe probleme sa ma impun in fata unor copii.se fataiau niste fetisoare de clasa a X-a dar trebuie sa fi tampit rau sa te incurci cu o pustoiaca d’sta de care nu mai scapi pe urma.nu cred ca un adult cu ceva in cap, nu poate domina si-si impune vointa in fata unui copil.insemana ca nu-l duce capul..sau nu-l intereseaza..
Comment by laurentiucat — February 12, 2010 @ 3:12 pm
Am terminat liceul in 99. Nu am vazut nici elevi batuti de profesori si nici profesori batuti de elevi. Profesori tineri erau, ca peste tot dar nu a fost nici un scandal care sa implice relatii (sexuale sau nu) intre elevi/eleve si profesori. Telefoane mobile existau, insa in timpul orelor erau pe silent in ghiozdan, nici macar pe vibratii. In afara cu partea cu relatiile sexuale sunt intru totul de acord cu Sebastian. Dar eu mai am o intrebare: parintii nu vad cum pleaca elevii de acasa? Stiu ce o sa spuneti: daca se imbracxa altfel sau daca nu are mobil la ore este neadaptat, nu se integreaza in colectiv, etc. Da’ de ce trebuie sa se integreze daca regulile colectivului sunt gresite? Daca toata clasa se duce sa se arunce de pe pod o sa iti lasi si tu copilul? Cati parinti mai verifica lectiile copiilor? Cati ii mai intreba ce au de invatat, ii asculta la lectii sau le verifica tema? Cati mai suna dirigintele saptamanal sa intrebe cum se descurca odrasla?
Intr-adevar, au si profesorii vina lor, insa eu cred ca principala cauza a declinului invatamantului romanesc este lipsa de preocupare a parintilor.
Comment by Zarionu — February 12, 2010 @ 3:52 pm
Cu siguranta si profesorii au vina lor dar vina cea mai mare pentru ceea ce se intampla in clasa apartine elevului si parintilor acestuia pentru ca nu au fost in stare sa isi educe odrasla acasa! Tot ce se intampla in clasa se intampla din cauza idiotilor care nu au cei 7 ani de acasa, care nu stiu sa se poarte in lume. Acu vreo 10 ani intr-o clasa de 30 de elevi erau 2-3 prosti maxim, acum e invers…
Comment by cristi — February 12, 2010 @ 6:04 pm
cum zicea un prieten militzian acuma cand fugi dupa vreun hot de buzunare pe strada trebuie sa ai grija cum il troznesti ca tot cocalarul are telefon cu “camara” video si nici nu stii cum ramai fara job ca ai pacnit un “ciorditor” care mai avea putin si scotea cutitul la tine.
Comment by paisie — February 12, 2010 @ 7:34 pm
Eu sunt momentan la liceu, asa ca am informatii “first hand” despre ce se intampla. Nu zic ca nu e adevarata in mare parte faza cu tinuta elevelor, dar nu considera nici profesorii niste sfinti. Probabil ca ai terminat liceul de vreo 15 ani si inca ii mai crezi ca atunci: demni, responsabili, corecti (in limita in care poate fi un om asa), dar atata timp cat pe noi de cheama la meditatii de la obraz “ca altfel nu va trec” sau ne pun sa semnam cereri pentru ore in plus la materia respectiva “ca sa nu ramanem corigenti, nu de alta” e evident ca situatia s’a mai schimbat intre timp.
In legatura cu cine corupe pe cine, inca nu mi’e prea clar. Daca nu mi s’ar fi intamplat sa fiu pipaita sau sa mi se faca apropouri… indecente de catre profesori (in conditiile in care ma imbrac absolut normal, blugi si o camasa sau un tricou, nici vreun decolteu dramatic, nici talie cu fundul la vedere) mai ca as crede ce zici, dar asa… mai greu.
PS: Scuzati stilul usor alambicat, cu multe paranteze…
Comment by Diana — February 12, 2010 @ 10:22 pm
da, intr-un fel suint de acord cu tine cand zici de fete, asa sunt si la mine in liceu, dar cand vine vorba de profesori nu toti sunt ingerasi, eu am o profesoara care nici nu stie sa vorbeasca cu elevul, il injura, il insulta si il face toate animalele din lume pentru ca asa i se nazareste ei. Da sunt si multi elevi problema, am si eu ceva de genu in liceu, multi inca, dar nici profi nu sunt sfinti.
Comment by Gelu — February 12, 2010 @ 11:28 pm
am auzit de profesori idioti din astia care se dau la eleve dar ii consider nistre frustrati care nu-s in stare sa agate o tipa,sa o “convinga’..eu zic ca ii linistesti usor cu telefonul..si cu cartea.si la noi erau nedreptati..de regula aveam 2 de zece si o nota mica..de la 2 pana la 5-6 ca pana acolo stiam,cand ma luam in gura cu profesorul..la lucrari si la teze..nu aveau ce sa-mi faca ca io faceam subiectele la toate numerele..la mate ma duceam la olimpiada,la istorie a venit profa sa o intrebe pe maica-mea ce carti citesc si sa nu o mai intreb nimic la ora..daca vrei..te poti lua in bete cu ei..dar tre sa fi nash..asa daca esti tilicar,mai faci si gura..?referitor la vestimentatie..ce m-a dezgustat cel mai tare e ..burta..la fete de 14,15,16 ani..o vezi ca are mini,e machiata,boita..cu gust ,fara gust..da cu burta..pacat.
Comment by laurentiucat — February 12, 2010 @ 11:33 pm
Zarionu, in ‘99 elevii bateau profesorii fara sa fie mediatizati sau sa se auda de asta(legende de la “aia mai batrani”) Spunea cineva mai sus ca in liceele bune sunt copiii mai educati. Liceul terminat de mine e unul industrial si intr-o zona rea a orasului, cu toate astea eu sunt educat ai mei au avut tangente cu scoala. Ce era sa fac in situatia data de mine mai sus? Sa ma duc la directoare? Cine ma credea, fara martori? Sa tac? Am preferat sa ripostez.
Comment by GabeLBz — February 13, 2010 @ 12:37 am
[...] articol al lui Sebi se înscrie frumos în serie, şi se intitulează bombastic “Oare doar profesorii sunt vinovaţi?“. E exact aceeaşi reţetă: se remarcă un aspect (elevii care filmează ce vor ei) şi se [...]
Pingback by Marea problemă cu elevii patriei OMFG « dAImon's — February 13, 2010 @ 1:59 am
Cum las trackback? Am vrut sa raspund, dar pana la urma mi-a iesit un articol de blog…. http://ioanabis.blogspot.com/2010/02/can-you-do-work.html
Comment by ioanabis — February 13, 2010 @ 3:00 pm
legea e clara, intretinerea de relatii sexuale cu minori se pedepseste, blabla. nu zice nicaieri ca exista vreo exceptie, profesorii. deci lasati vrajeala ca saracii sunt pacaliti de copilele de 16 ani.
in alta ordine de idei, vestimentatia si machiajul la scoala se supun regulamentelor institutiei respective. din nou e clar. s-a discutat si rasdiscutat problema uniformelor scolare, dar de fapt nu acolo trebuie umblat, ci la un cod vestimentar adecvat. la discoteca mergi cum vrei (sau cum te lasa parintii), dar la scoala noi facem educatie, noi iti zicem cum te imbraci! bineinteles, un asemenea cod trebuie sa lase o anumita libertate, tocmai de aceea s-a scos uniforma, dar in Ro libertatea e prost inteleasa si trebuie explicata.
purtarea se supune de asemenea unor regulamente interioare. nu sunt de acord cu penalizarea unui elev obraznic prin note proaste, caci nu e corect. pt asta exista nota la purtare! ce legatura are matematica cu obraznicia? esti magar? ok, se face “referat”, se da avertisment, scade nota la purtare, exmatriculare pe cateva zile sau alte penalizari, iar punctul culminant poate fi exmatricularea permanenta. sa nu uitam ca nota la purtare poate fi scazuta, iar unitatile de invatamant superior care se respecta (academii militare etc) inca mai au in cerinte un prag in acest sens.
toate cele bune.
Comment by vveninosu — February 13, 2010 @ 5:09 pm
am terminat liceul in 2006, vreau sa povestesc cea mai grava intamplare care a avut loc la liceul meu, cat am fost acolo. intr-o zi de iarna, in pauza, cativa aruncau cu bulgari spre usa de la intrare, usa principala, mai ales cand treceau fete. la un moment dat apare profa de serviciu, scoate capul pe usa si le zice sa inceteze. o secunda mai tarziu, cineva arunca un bulgare deasupra usii, unde era un geam. geamul se sparge in capul profesoarei. eu am privit scena de afara (eu n-am aruncat niciun bulgare, eram la tigara). toti cei care erau afara n-au fost primiti inauntru in urmatoarea ora, desi 95% din acestia nu erau vinovati. oricum profesoara n-a patit nimic foarte grav, pana la urma.
in legatura cu telefoanele, o situatie de la facultatea de medicina. un profesor a prins un student care copia cu telefonul. i l-a confiscat si i l-a gaurit cu burghiul. apoi i l-a dat inapoi.
Comment by parintele — February 13, 2010 @ 6:05 pm
Da… Tind sa-ti dau dreptate visule, pana in anumite puncte. Alea cu elevele care hartuiesc profesorii…
Eu am avut un profesor f dragut in liceu. Un liceu bun, in top 5 pe Bucuresti, plin de olimpici, eram intr-o clasa de fete dintre care eu cu 2-3 prietene ale mele eram cele mai iesite din tipar. Cum? Pai.. fumam, chiuleam.. chestii de-astea.. obisnuite. Acu inchipuie-ti cum erau colegele mele.
Bun. Dom profesor asta.. de sport era.. le atingea in locuri.. mai putin permise.. fund, sani… parinteste asa, cu un zambet adorabil pe fata… O clasa de fete nemachiate, cuminti, de note peste 9 intotdeauna, imbracate in trening. De-aia am avut eu scutire la sport 4 ani…
Si ala era sfant?
Mai aveam o profesoara frustrata rau, ca trebuia sa iasa la pensie anu’ ala si in ochii ei eram o adunatura de idioate…Si tinea sa ne aminteasca mereu asta… Si aia era sfanta…
Si exemplele pot continua. Dar… privind din alta perspectiva, nu toti sunt asa si pot spune c-am avut destui profesori de nota 10 + cu felicitari.
Dar cum ziceam de perspectiva, elevii din ziua de azi… De fapt e o generalizare. Cand 90% din tara asta duce lipsa cronica de bun simt, cultura si ce mai vrei tu, cand visul pustoaicelor e sa ajunga in bamboo imbracate cat mai strident si al pustilor sa fie “jmecheri si bazati” si cu masina, cand fiecare om din tara asta in parte se crede cel putin de 17 ori mai important decat restul oamenilor din jurul lui, chiar crezi ca elevii ar trebui sa fie model? Elev prin definitie inseamna minor, inseamna caracter in formare si invatare continua. Cand valorile “reale” sunt banii si puterea si “jmecheria”, ei ce-ai vrea sa-si doreasca?
Comment by EulLiric — February 13, 2010 @ 8:15 pm
Cum sa nu fie profii indulgenti cand vor fi platiti la nr. de elevi? Adica daca l-ai lasat pe X repetent se considera un elev in minus si minul la leafa. Cum am ramas noi 18 elevi intr-a 12a, de la anul de cand intra in functiune acest sistem inseamna ca nu mai vrea niciun prof clasa sau ce? Slava Domnului ca termin. Si nu stiu cum se face ca tot in profi se bate (a se vedea<a href="http://www.jocsecund.info/?p=1624" linkul). Ohoho, nu ma intelegeti gresit. Am avut profi naspa cu kilogramul, l-am avut pe celebrul prof de geografie din Iasi care facea demonstratii de dans la banchet (si nu stiu cum se face ca nebun cum era, cea mai multa geografie de la el o stiu, desi impuscam de-a note de 4 si de 5 din plin).
Profii sunt considerati sclavi si incurajam copii sa ii considere asa. Asta e problema.
Comment by Somebody — February 13, 2010 @ 8:57 pm
N-am citit toate comentariile la articol. Cu riscul de a repeta ceva ce a spus deja altul, mă dau cu părerea. Poate că mila este ceea ce îi face pe profesori să protejeze jigodiile astea.
Poate că gândesc “lasă-i, îs mici şi proşti. peste vreo 10 ani îşi vor aminti de mine şi-mi vor mulţumi”.
Toată chestia asta se întâmplă fiindcă plozii se simt realmente forţaţi să meargă la şcoală. Dacă li s-ar băga măcar o ţâră în cap ideea, că îşi deplasează fundul la şcoală pentru ei şi pentru nimeni altcineva, numărul de astfel de scandaluri s-ar duce către zero.
Comment by BigMama — February 13, 2010 @ 10:27 pm
recunosc ca nici eu n-am citit decat pe sarite…
sunt profesor de 12 ani si doar o singura data am simtit nevoia sa palmuiesc un elev, pe la inceputul “carierei”. intre timp am invatat ca elevii nu trebuie provocati. adolescenta e o varsta ciudata, cu furtuni hormonale, de multe ori au crize din senin si nu stiu ce i-a apucat. un fel de PMS care dureaza cativa ani.
nici nu trebuie lasati de capul lor. e ciudat dar au nevoie de reguli, viata lor e destul de haotica si apreciaza cand cineva vine si pune putina ordine. predau la un liceu tehnologic unde zilnic vin la scoala fete exact asa cum au fost descrise in post si baieti care arata ca pestii lor. si totusi ne intelegem ok. secretul e putin respect din partea mea, putin din a lor….
Comment by oana — February 14, 2010 @ 7:42 pm
La foarte multi elevi din generatia noua le lipsesc cei 7 ani de acasa, adica in mare parte bunul simt si respectul. Pe cealalta parte sistemul este de vina si “romanul de moda noua”. Adica, daca profesorul lasa foarte multi corigenti are probleme cu directorul; daca elevul are parinti cu bani, stiti ce se intimpla; daca te iei de elev ca e obraznic si umblii la nota de la purtare iarasi ai probeme sau dupa cum am vazut, notele la purtare si celelate note nu mai conteaza, conteaza sa promoveze cit mai multi chiar daca nu merita (asa zisele certificate de competenta). Telefoanele nu le poti interzice dar elevii pot fi macar obligati sa le inchida in timpul orelor si unul din cele mai importante aspecte: Interzicerea totala e persoanelor sub 18 ani de a intra in cluburi si baruri, sau in anumite cazuri interzicerea consumului de alcool si tigari pt. acestia: adica vrei sa joci biliard foarte bine, vrei sa bei si o bere atunci scoate buletinu.
Apropo de certificatele de competenta, sistemul merge cam asa: te duci dai bacu in 15 minute; primul barem intre 0 si 25 puncte; ei aici e misto daca faci 25 de puncte ai trecut, daca faci 0 puncte sau 1 punct, tot ai trecut ca cica te incadrezi intre 0 si 25, deci, in concluzie nu mai trebuie sa inveti ca oricum ai diploma.
Sfatul meu este urmatorul: cind mergeti la cineva cu diploma (doctor, economist, mecanic, etc., fara discriminare) intrebati in ce an a luat diploma si fugiti in alta parte.
Comment by floto13 — February 15, 2010 @ 10:15 am
@floto13: Nu generaliza. Just don’t. Si sunt convinsa ca ne vor f___ la scris, tocmai pt. ca am scapat asa de usor la aceste competente. Pt. ca aceste competente se dau cu proful de la clasa + inca un prof DIN LICEU, si sunt sigura ca se vor da calificative avansat si experimentat majoritatii, mai ales la liceele care au reputatii de pastrat. Singura problema va fi la scris cand avansatul abia v-a trage de-un 5 amarat (if!) si atunci vor interveni mari semne de intrebare. Suntem generatie de test, dar ma indoiesc ca v-a supravietui sistemul.
Comment by Somebody — February 15, 2010 @ 1:49 pm
in urma probelor orale la Bac se obtine un certificat de competenta nu diploma. diploma de Bac se obtine sustinand examenele scrise din vara. n-are treaba una cu alta. (asta ca sa ma dau si eu mare…)
Comment by oana — February 15, 2010 @ 3:49 pm