Si romanul zbâc, cu mucii in fasole
Scris de VisUratScriam zilele trecute cat de multumit sunt de faptul ca romanii au donat doar 50.000 de euro pentru haitieni pentru ca suntem o tara saraca si ar trebui sa ne gandim intai la cetatenii nostri apoi la altii. Am fost injurat, huiduit, mi s-au scos ochii ca sarmanii haitieni merita mai mult, bla, bla, bla si etc. Si eu am zis ca ai mei comentatori sunt prosti pentru ca gandesc asa si ca-mi spun ca Republica Moldova a donat mai mult decat noi (in continuare consider ca aia care m-au injurat si n-au donat nici un ban sunt prosti, doar cei care au dat din buzunar pentru haitieni au voie sa ma injure, restul sunt doar niste imbecili ipocriti care se baga in seama pe bloguri) si eu sunt cel care stie ce-i mai bine si aproba ce fac ai nostri conducatori, care nu pot dormi noaptea de grija noastra.
Si acum, ce credeti ca fac romanii pe care i-am ales si pe care eu m-am chinuit sa-i scuz?
Preşedintele Traian Băsescu a menţionat că România va acorda Moldovei un ajutor financiar nerambursabil de 100 de milioane de euro, pentru dezvoltarea educaţiei, care vor fi acordaţi în tranşe, câte 25 de milioane de euro pe an.
sursa
Super tare frate. Noi ne imprumutam de nu mai stim de noi, dam putin din cat avem si pentru altii, moldovenii dau mai mult pentru ca-si permit, si apoi noi dam bani nerambursabili moldovenilor pentru ca, nu-i asa, sunt si ei romani. Ce mai conteaza ca ne-au bagat in trecut vize? Ce mai conteaza ca le emana comunismul prin transpiratie? Ce mai conteaza ca ne privesc doar ca pe calea spre Europa sau niste prosti care cumpara tigari de contrabanda? Hai sa-i ajutam.
Noi facem imprumutul pe care lor nu li-l da nimeni, noi platim dobanda si apoi le dam lor o suta de milioane de euro. Bani nerambursabili. Pentru ca suntem noi buni la suflet…
Si prosti, de altfel, pentru ca acceptam asemenea mizerii.




si eu am fost mirat de chestia aia. Nu inteleg ce rost isi au bani aia, mai bine de bani aia ne dezvoltam noi, faceam ceva la noi, nu mai dadeam afara atatia oameni. Ca dupa ce ne punem pe picioare economia atunci le putem da, ca stim ac avem de unde, altfel ar trebui sa tinem bani pentru noi, nu sa-i dam la toti frareiri pe care i consideram romani.
Comment by Gelu — January 31, 2010 @ 12:35 am
Pai cele 99% din voturile exprimate de cetatenii romani din Republica Moldova trebuie platite cumva. Cand au vazut ai nostri cum s-a votat acolo, au zis ca aia chiar au nevoie de eductaie…
Comment by RanFan — January 31, 2010 @ 1:24 am
Eu, în paranoia mea, cred că este o impunere din partea UE. Europa testează relaţia ei cu Moldova. În funcţie de răspunsul oficialilor moldoveni la oferta “sclipitoare” făcută de statul român, UE va şti ce preferinţe are Moldova, ce relaţii are Moldova cu Rusia. Nu cred într-o frăţie cu cei de peste Prut, nu cred în lacrimile lui Băsescu şi nici Moldova nu crede în toate astea.
Comment by Meneopol — January 31, 2010 @ 1:24 am
Nu stiu de ce, dar eu ma bucur in legatura cu ce s-a intamplat in Haiti. Da, e pacat ca au murit oameni nevinovati, dar au murit si multi smecheri. Smecheri care distribuiau droguri in lumea intreaga. Daca nu stiati de acolo plecau drogurile in toata lumea.
A… apropo si ce s-a intamplat in Indonezia acum cativa ani a fost epic. Tsunamiul ala a “spalat” raiul pedofililor. Sa fie ceva “divin” la mijloc?
Na ca acum o sa ma injure lumea si pe mine.
Cat despre subiectul articolului… nici nu stiu ce as putea spune. Pe langa faptul ca sistemul de invatamant la noi e praf, noi il ajutam pe cel al moldovenilor.
Si tot in legatura cu educatia de la noi… cica se vrea introducerea a 6 materii obligatorii. Doar atat. Foarte tare! In Evul Mediu se plangeau ca erau prea putine ( 7 la numar ).
Comment by zuup — January 31, 2010 @ 1:28 am
daca ar fi dupa mine le-as fi dat o interdictie de a intra in tara noastra sau in europa…in nici un caz un imprumut nerambursabil.
Comment by MiDaS — January 31, 2010 @ 2:35 am
Fara sa te jignesc, si cu tot respectul pentru tine mane, de data asta tu esti ala care a dat zbâc, cu mucii in fasole. 1.Esti sigur ca Romania nu a primit niciodata ajutor nerambursabil de la nimeni? 2. Daca aia din RFG gandeau ca tine, crezi ca se mai facea vreodata Germania mare?
3. Cateodata ajutandu-i pe altii te ajuti pe tine. Nu intru in detalii, dar 100 milioane investiti in RM pentru proiecte de educatie pot aduce Romaniei multe beneficii in viitor. Lasand la o parte imbunatatirea mediului de afaceri dintre RO si RM (care prin taxe si impozite aduc bani inapoi la bugetele ambelor tari) , poate la Cahul in urmatori ani o sa studieze un tinar basarabean care peste 25-30 de ani o sa fie chirurgul specialist care o sa iti salveze tie viata. 4. Daca vrei sa stii de ce suntem saraci si mici la suflet iti recomand sa te uiti in alta parte, nu la cele 100 milioane date RM. Pentru inceput iti recomand cu caldura o carte “Economics in one leson” de Henri Hazlitt care a aparut si in romaneste (Economia intr-o lectie, Libertas Publishing)
si in format audio pe youtube sau aiurea pe internet. Din cat te cunosc eu, citindu-ti ocazional blogul, nu cred ca o sa lasi din mana.
Comment by MV — January 31, 2010 @ 4:54 am
bai, cand am stirea saptamana asta am zis ca sparg monitorul! adica noi sintem rupti in cur, cu jdemii de bugetari trimisi in concediu fara plata si trimitem 100 de milioane de euroi unor comunisti? hai ca asta e prea mult!
Comment by un muc — January 31, 2010 @ 8:23 am
nu ai pic de gandire strategica sau esti fan Voronin,Romania nu poate contracara influenta Rusiei in Moldova decat cultural prin limba si educatie iar in acest context 25 mil e pe an este un mizilic.
Comment by Vasile D — January 31, 2010 @ 8:26 am
Eu zic ca e afacere buna sa donezi 100 de milioane de euro, dar sa iti asiguri migratia tuturor valorilor din RM in Romania. Uiti ca an de an elevii de exceptie de acolo vin la facultatile din Romania. Ori ca sa se intample acest lucru trebuie sa desfasori proiecte de sustinere a scolilor cu predare in lb romana in dauna celor in care se preda in rusa, proiecte care din pacate necesita si o finantare destul de serioasa.
Comment by medgidiotul — January 31, 2010 @ 10:46 am
Tara asta nu-i saraca. E doar furata din plin si d-aia da impresia ca suntem o tara saraca. Plus ca pana acum n-am auzit sa moara lumea de foame la noi in tara.
Comment by Cornel — January 31, 2010 @ 11:21 am
Sebastian, am vazut si eu aceasta stire. Stii nu suntem noi, cei de aici din RM, chiar asa de rai cum crezi tu. Si chiar daca banii acestia care vor fi acordati noua, eu nu ii voi simti prin nimic. E o decezie la un nivel mai inalt, decit eu as putea simti. In orice caz, eu tot m’am uitmit de decizia luata de guvernul Roman, stiind in care setuatie economica va aflati si voi. Dar oricum, populatie, anume populatia de aici nu’i cu nimic vinovata in chestia asta.
Comment by Machiavelli — January 31, 2010 @ 11:24 am
Aici se aplica proverbul “Prostu’ nu e prost destul daca nu e si fudul”Ar fi multe de comentat,dar mi-e sila …
Comment by gabriel toma,Madrid — January 31, 2010 @ 11:53 am
Nu inteleg de ce va mira? Ne meritam soarta! 5milioane de prosti l-au votat pe acest “Robin Hood” care se “imprumuta de la bogati” si “da la saraci”.
Meritam sa murim de foame, sa dam la stat 2xsalariul/luna, si in schimb sa primim mumu
Comment by Stefan — January 31, 2010 @ 12:00 pm
@gabriel – care-i rostul Madridului din capatul numelui ? sunt sute de cititori de pe visurat.ro care sunt plecati pe afara, dar care nu se semneaza cum o faci tu. sau doar vroiai sa pui contur proverbului spus, a?
Comment by ko_deina — January 31, 2010 @ 12:04 pm
@ko_deina:aaaaaaaaa,m-am prins.subtilule care esti.asa e mai bine?vei avea o duminica mai placuta?ma bucur ca te-am putut ajuta…
Comment by gabriel toma — January 31, 2010 @ 12:14 pm
ko_deina, amin. Ma gandesc sa semnez si eu vreo 6 luni mesajele cu New York, puii mei, sa stie lumea.
Revenim. Considerati-ma cum doriti voi, dar nu inteleg de ce umblam cu limba scoasa dupa Moldova. Ca sa ce? Sa mai tragem un tinut sarac in spate? Nu sunt de ajuns judetele noastre ‘fanion’ care inghit majoritatea fondurilor stranse din cele cateva judete care totusi “produc” ceva? Chiar traiesc astia cu impresia ca vestul tarii lesina de emotie sa mai sustina cateva milioane de muritori de foame? Care, daca nu au interes, fac ceva pe “tara mama”? Vrem sa facem ca nemtii? I-ati intrebat pe bavarezi ce parere au ei despre unificare si “bucuria” de a urca economic o zona mult in urma lor?
Hai sa ne vedem noi de saracia noastra si sa incetam cu apasarile astea unioniste. Ne trebuie studentii lor? Universitatile noastre sunt mult peste capacitate. Am invatat in PARC si pe HOLURI. Este normal? Nu mai vin basarabenii la facultatile noastre? Asta e .. mai sunt destui romani care invata aici, deci nu vor muri de foame mirificele institutii de invatamant ..
Comment by Dojo — January 31, 2010 @ 12:17 pm
Good point
Comment by bogdan — January 31, 2010 @ 12:28 pm
@Dojo
De ce sa ajutam Moldova ? intrebarea vine la pachet cu De ce Rusii tin cu dintii de Moldova ?
Noi nu putem concura militar cu Rusia dar avem o arma culturala mult mai eficienta in actualul context.
De ce ne-au bagat europenii in UE si Nato aveau nevoie cumva de tiganii nostri ?
Din pacate superficialitatea tine loc de gandire, mai citeste niste carti de geopolitica si poate reusesti sa te impaci cu “apasarile astea unioniste”.
Comment by Vasile D — January 31, 2010 @ 12:39 pm
Ma gandesc ca Romania este folosita de UE si SUA ca un cal troian in ceea ce priveste Moldova.Sa ma explic:americanii si-au luat-o deja de la rusi cu amplasarea scutului antiracheta in Cehia iar UE cu extinderea spre est,in Ucraina si Turcia(…ma rog,cu Turcia ,lucrurile sunt un pic mai nuantate).Si atunci ,ce facem?Profitam de faptul ca Voronin a pierdut puterea,ca au venit “democratii” care au relaxat politica externa si bagam Romania la inaintare.Hai sa le dam moldovenilor niste bani pentruuuuuuu…sa ziceeeeeem…EDUCATIE.Asta e!Eu,unul,ca bagator de seama si datator cu parerea(ca noi toti,dealtfel),sunt convins ca acei bani ni s-au dat pe sest ca sa-i dam pe fata.Asta e parerea mea.Si uite-asa,intr-o saptamana,moldovenii au facut rost de 262 de milioane de dolari si 100 de milioane de euro.Ce nu inteleg eu sunt declaratiile lui Hillary de ieri:de cand avem noi un diferend cu Moldova in ceea ce priveste granita?Aaaaa,dpdv istoric…sentimental…asta da,dar legal,diplomatic,de cand?Oricum,batalia pentru integrarea Moldovei in “structurile euro-atlantice” va fi foooooaaaaarte lunga si va trebui sa treaca in primul rand peste frustrarile fostei Uniuni Sovietice si actualei Rusii,condusa de un tip extrem de inteligent.Abia DUPA aceea vorbim de prosteala cu educatia intr-o tara unde copii invata prima oara ruseste,apoi “moldovineste”si,cu voia dumneavoastra,ultima pe lista,romana.
Comment by gabriel toma — January 31, 2010 @ 1:07 pm
Mda, noi suntem cu educatia la pamant si le dam lor bani sa-si dezvolte educatia.
Comment by Cosmin — January 31, 2010 @ 1:10 pm
Se pare ca e vorba de o suma de 100 milioane de euro primita de la UE gratis (fonduri nerambursabile) pentru securizarea frontierei (sau ceva asemanator) cu republica Moldova. Cumva aces fond a fost “deturnat” politic, oferindu-ne posibilitatea sa le dam lor acesti bani ca fiind din partea noastra. De fapt Romania nu da nimic, dar castiga capital de imagine si ii apropie pe moldoveni.
Comment by DUHUL — January 31, 2010 @ 3:18 pm
eu am donat ptr haiti si va rog si pe voi cei care nu ati facut acest lucru,sa dati un sms de 2 euro ptr copiii din haiti la 848 in orice retea mobila.referitor la ajutorul catre republica moldova sunt de acord cu mv.nemtii au avut o taxa suplimentara ptr reunificare si ajutorul plus investitiile de stat catre est a fost de 1000( o mie) de miliarde de euro.nu mai zicem ca inainte de reunificare vestul avea cu germania de est schimburi comerciale preferentiale in care monedele lor erau socotite egale.si moldova a luat un imprumut de 500 de milioane parca tot de la fmi si are o gramada de datorii(pe care..apropo tot noi o sa le platim).dar daca socotim cate oua intra intr-o placinta nu vom avea romania mare niciodata.ce pot sa zic cand citesc asemenea comentarii?sa ma duc sa dau foc la hartiile alea de improprietarire de la stefan cel mare,prin care un stramos de-al meu le-a primit ca razes in bucovina si pentru care banuiesc ca a facut ceva treaba prin razboaie si in loc de ordinul mihai viteazu cu spade a primit niste pogoane cu coarne de plug.cred ca le-a primit sa stea acolo la margine de tara sa puna mana pe brazdarul de la plug sau pe sabia tinuta la indemana cand mai veneau ceva tatari,lesi si alte natii care sa faca dezordine p-aci si eventual chiar sa se faca stapani..ce sa zic ca p-aci multi pdelei d-astia (de ce-o rima cu misei!)se dau de ceasu mortii ca dam 1 km de autostrada de-a lui videanu(cam atat vine)sa ne ajutam pe cei de-un sange cu noi.nu l-am votat pe basescu si daca maine se face referendum sa-l dea jos,votez imediat dar consider ca a luat o masura buna care trebuie insotita de 1000 de masuri mai mici si cu efect local.
Comment by laurentiucat — January 31, 2010 @ 8:09 pm
Cit vine asta de caciula? 4-5 euro? Mult asa-i? Pai daca ti-ai lua orezul de acolo de unde-i trei lei si ceva kilu’ si nu 4,99 la reducere, intr-un an ai economisi banii aia! Plus ca te-ai putea mindri ca ai facut ceva pentru amaritii din RM – despre care se pare ca nu stii mai nimic, de zici ca transpira comunism – in loc sa rida managerul de la Plus de tine ca ce fraier esti ca cumperi de la ei. Findca ride, fii sigur!
Comment by mircea — January 31, 2010 @ 8:54 pm
Una pesta alta, eu cred ca ne va costa mai putin sa avem la granita de est o tara prietenoasa.
Eu zic ca merita sa sacrificam 100 mil. euro pe o parte (indiferent de sursa, Duhul a sugerat ca nu ar fi banii nostrii, ci ai EU) si sa castigam stabilitate si securitate pe cealalta parte. Le dam cash ca sa nu fim nevoiti sa cheltuim pentru aparare.
Stiu ca suna a limbaj de lemn, dar nu pot sa formulez altfel.
Comment by Prothero — January 31, 2010 @ 9:02 pm
mai frate prothero..da-i incolo..ce sa le mai dam cash..le dam ue.. si la rusi cu ei..ca ptr aia sunt buni.ii si apara cu armata a 14-a,le bea si vinu le trage si pe surorile noastre ca blonzi ei,blonde ele..nu se cunoaste…ca sa zicem asa:patria ubi bene..apropo..ubi a noastra a zis sa aducem si niste vin rosu sa ne doara in cardan..
În ţara mea
in ţara mea sunt văi şi munţi şi flori,
Şi diamante,
Şi sunt sticleţi atât de mulţi în capete savante !…
Poeţii ritmului sărac slăvesc albastrul zării,
Şi creşte-atât de mult spanac pe lanurile ţării.
În ţara mea sunt tei şi plopi,
Şi zarea-i diafană,
Şi-n ţara mea jandarmi şi popi iau lefuri de pomană;
Şi-n ţara mea sunt flori de myrt,
Principiu sau idee,
Sunt vorbe de păstrat în spirt, expuse prin muzee.
Din larg de crânguri vin zefiri şi tuturor dau veste
Că-n ţara mea sunt trandafiri şi fete
Că-n poveste,
Idile nasc şi se desfac subt luminiş de lună,
În ţara mea onoarea-i fleac şi dragostea
Minciună.
Şi-n ţara mea sunt mulţi părinţi ce plâng morminte
Multe …
Şi pribegesc scrâşniri din dinţi …
Dar cine să le-asculte,
Când e minciuna pe amvon şi nedreptatea-i lege,
Când guvernanţii-s de carton
Şi nepăsarea Rege ?
de
ion pribeagu
Comment by laurentiucat — January 31, 2010 @ 11:58 pm
De data asta nu sint de acord cu tine. Da, Romania are problemele si, si are foarte multe, dar locuitorii Republicii Moldova reprezinta o parte insemnata din poporul roman din afara granitelor tarii. Mai devreme sau mai tirziu se vor alatura si oficial Romaniei, dar pina atunci trebuie sa facem tot ce se poate.
Nu stiu care este motivul acestui imprumut… nu pot decit sa speculez. Dar pe moment nu il vad ca fiind ceva negativ.
Comment by Dan-Marius — February 1, 2010 @ 2:22 am
E SIMPLU, NU VA CHINUITI SA INTELEGETI . ISI ACHITA FACTURA CA A IESIT PRESEDINTE … Cum naiba sa scoata altfel banii in mod legal ? ca din buzunar nu o fi prost sa dea…
Comment by Suminona — February 1, 2010 @ 10:34 am
citind jumatate din comentarii constat cu amaraciune ca multi nu au iesit din logica ANTI,altii se bat multumitor pe burta ce ne pasa de altii,altii sau invatat sa fie slugi …
Aveti idee cat cheltuie Franta pentru raspandirea culturii franceze in lume ?De ce o fac ?
Daca noi nu gandim pentru noi nimeni nu o sa o faca in locul nostru .
Comment by Vasile D — February 1, 2010 @ 11:57 am