Visurât: Gânduri la turație maximă

Romania a fost lovita de frig. E nasol rau. Am iesit azi din casa si am mers cateva sute de metri si am inghetat bocna cu toate ca eram blindat cu haine. Nu cred ca trebuie sa explic nimanui cat de frig este afara pentru ca toti cititorii mei stiu asta.
Dar trebuie sa explic de ce mi se rupe de boschetarii morti de frig, de pensionarii morti de frig pe strada sau de oricare alt gigel care a crapat din cauza frigului pentru ca s-a trezit viteaz.

Sa incepem cu pensionarii. In Deva a cazut un pensionar pe strada, a facut un atac de cord din cauza frigului. Urla televiziunile si ziarele ca-i frig de crapa pietrele. Scoti capul pe geam si ti se lipesc narile. In trei minute ai chiciura pe mustata. Tu, pensionar cretin ce esti, de ce naiba nu stai in casa si iesi la plimbare imbracat in costum plus o jantilica de parca ar fi primavara? Pentru un cretin din asta care isi face plimbarea de rutina de la 8 dimineata la -20 de grade moare un om sanatos implicat intr-un accident pentru ca salvarea e ocupata cu un basinos care se plicitiseste in casa si ii lipsesc vremurile in care statea la coada la lapte de la 4 dimineata.

Trecem la puletii care mor din cauza frigului si care nu merita nici macar un scuipat. Pulica Beizadea, fiul lui Gigi Smenaru’, ala plin de bani, pleaca la plimbare cu masina de lux primita cadou pentru ca a implinit 18 ani. Pleaca in tricou pentru ca are in masina aer conditionat. Pleaca si-l doare in pula de avertizari. Mai ia si o pitipoanca langa el si se duce in lume. N-are gume de iarna, drumul este inzapezit, ger cat casa, Pulica fara experienta si se opreste intr-un pom. Pula semnal la telefon, pula salvare. Si daca ar avea semnal la telefon, tot degeaba. Salvarea nu poate ajunge pentru ca e drumul inzapezit. Si Pulica moare inghetat in tricou langa masina de jde mii de euro. Sa plang pentru el? Bairam frate! Am scapat de un prost, drept urmare a crescut nivelul de inteligenta al tarii.

Si uite asa ajungem la boschetari. In principiu astia nu au nici o vina pentru ca e frig afara. Notiunea de boschetar indica faptul ca respectiva persoana nu are o locuinta, drept urmare doarme si se incalzeste unde poate. Tinand cont ca este atat de frig afara, alesii nostri s-au gandit sa le mai ofere cativa ani de trai in mizerie boschetarilor. Asa ca ii aduna de pe strazi si-i cazeaza in spitale sau alte locuri incalzite.
Zilele trecute vorbeam cu un prieten din Bucuresti.

“Ce mai faci mai?”
“Pai ce sa fac… Iaca acu` am venit acasa si-s inghetat bocna, abia imi mai simt mainile.”, raspunde omul.
“Da, stiu cum e. La noi e la fel.”
“Da… Mai, faza nasoala e ca am un boschetar in fata scarii. E batran si pute de mori, dar e om simtit. Mananca din ce-i da lumea, nu face scandal…”
“Asa, si?”
“Si acu’ e jale afara si nu stiu ce sa fac. Sa nu moara saracu’ om de frig… Ar fi pacat…”
“Pai am vazut la TV ca poti suna la un numar de telefon si vine si-ti ia boschetarul si-l duce la caldura.”
“Si mai ai numarul?”
“021/305.55 si ceva, nu mai stiu sigur. Ori e 71 ori e 41 la sfarsit… Da’ suna la 112 ca te ajuta ei.”
“Acu` sun.”, zice omul si termina conversatia.

Am inchis si eu fereastra si m-am dus la somn. A doua zi vorbesc din nou cu el.

“No, cum e?”
“Ba… E de cacat.”
“????”
“Am sunat la 112 sa vina sa ia boschetarul si sa-l duca la caldura.”
“Asa.”
“In vreo 20 de minute au venit aia sa-l ia.”
“Asa.”
“Au ajuns si s-au dus la el. Si atunci a inceput distractia.”
“???”
“A luat-o la fuga ala urland ca nu vrea, ca nu-i trebuie, ca sa-l lase in pace, puli, pizde si dumnezei… Si si-au bagat aia picioarele si au plecat.”
“Asa, si?”
“Si azi dimineata l-au gasit mort de frig. Pacat de el…”
“De ce iti pare rau?”

De ce pacat? De ce sa iti para rau ca ai vrut sa ajuti un om si ala ti-a refuzat ajutorul dupa care a dat ortul in chinuri? De ce sa plangi? De ce sa suferi? De ce sa ai remuscari? Pentru ca ai vrut sa ajuti? Pentru ca ai avut bunavointa? Pentru ca te-ai gandit sa-i faci un bine? Nu! Bine cu forta nu poti face.

Si, daca totusi poti face, poate nu se merita…


Pe aceeaşi temă




49 Comments »

  1. Cand am vazut titlul am crezut ca iar e un articol de ala in care ai impresia ca tu esti cel ce tine adevarul suprem.
    Dar de data asta iti dau dreptate.

      Comment by Cornel — January 27, 2010 @ 12:35 am

  2. Pai cum frate, tu generalizezi si zici ca TOTI boschetarii REFUZA un loc cald??? Ca toti sunt vinovati?

    Si sa mai sti o chestie: pensionarii mor de frig si IN CASA.

    Da nuuu, tu esti smecher, tu ai bani de pe blog, esti realizat :) )

    Hai te pup

      Comment by le Bon Critique — January 27, 2010 @ 12:47 am

  3. Ba visurat, tu argumentezi fix ca p***

      Comment by le Bon Critique — January 27, 2010 @ 12:47 am

  4. @le Bon Critique: esti un bou pentru ca nu ai citit tot si nu ai inteles nimic, fapt care te-a facut sa comentezi ca pula. Boschetarii care NU MOR DE FRIG sunt cei care accepta ajutorul. Iar pe pensionarii care mor de frig in casa nu i-am injurat, ci doar pe aia care ies la costum la promenada la -20 de grade, sa impresioneze babele.

      Comment by VisUrat — January 27, 2010 @ 12:54 am

  5. pai nu poti sa deduci din faptul ca un gicutza de la tine din deva a refuzat adapostu’ ca ii era bine in scara la tine ca toti oamenii care mor de frig nu au acceptat ajutorul autoritatilor

    si nu stiu unde sunt pensionarii aia care ies sa impresioneze babele, s/ar putea sa descoperim ca vorbesti de fapt doar despre vecinul tau de la trei care isi cauta baba si despre boschetaru care doarme la usa ta

    mi se pare cam deplasat titlul postarii, poate pui mana si- l schimbi :D

      Comment by le Bon Critique — January 27, 2010 @ 1:04 am

  6. @le Bon Critique: de ce vrei sa-mi dovedesti a doua oara ca esti prost? Te rog sa recitesti textul si sa vezi ca era vorba despre un boschetar din Bucuresti, nu din Deva. Cat despre pensionar, ala a picat jos in fata Mall-ului din Deva si nu in drum catre ABC-ul de la coltul blocului, de unde vroia sa-si cumpere paine. Si eu stau in Hunedoara, nu in Deva.
    PS: Vezi ca este un articol mai jos despre cretinii ca tine care comenteaza ca vitele aici, fara sa citeasca si sa inteleaga tot.

      Comment by VisUrat — January 27, 2010 @ 1:10 am

  7. @pentru visurat care tine la faptul ca locuieste in micro X
    eram ironic, buddy, relax, am intelesi si ca nu era boschetaru tau ca era al unui prieten…

    Ceea ce era important e ca ai generalizat aiurea si propui o atitudine antisociala de kkt.

    Oamenii care mor de friga merita ajutati. Fie ei batrani sau oameni fara casa…50% din barbatii care au ajuns pe strada din cauza divorturilor in urma carora au pierdut locuinta in urma procesului de partaj… E o problema sociala serioasa.

      Comment by le Bon Critique — January 27, 2010 @ 1:21 am

  8. @le Bon Critique: bine cu forta nu poti face nimanui. Si nici nu poti zambi ca un bosorog tipicar cu tabieturi cretine a scapat cu viata si alti patru tineri nevinovati au murit doar pentru ca boşcalaul a sunat cu trei minute mai devreme la salvare sa-l scoata din cacatul in care s-a bagat singur.
    PS: In Micro 5 stau, nu e un secret.

      Comment by VisUrat — January 27, 2010 @ 1:25 am

  9. Sunt destul de multi boschetari care din cauza experientelor vietii, unele provocate de ei, altele de altii, sau din nastere, au ceva probleme la mansarda, unii au unele destul de serioase. Cei cu probleme la mansarda sunt greu de convins ca covrigul nu-i otravit, si defapt il duce la spital la cald si nu la nebuni sau la sectia de politie la bataie.
    Eh, acu daca tu esti de acord cu “solutia finala” pentru astia pentru ca “poate nu se merita…” si “de ce pacat?”, e un punct de vedere ce a fost chiar popular intr-o vreme.

      Comment by Alexz — January 27, 2010 @ 1:26 am

  10. Selectia naturala functioneaza cel mai bine iarna.

      Comment by danucblog — January 27, 2010 @ 2:38 am

  11. @le Bon Critique : si eu sunt de acceasi parere ca si visurat.omul a avut bunul simt sa sune la 112,sa vina aia sa-l duca la un loc cald,primitor,o mancarica,un pat cald..si s-a apucat nebunu de fugit pe acolo.Era mai bine daca-l ciomagea bine si il baga cu forta in duba?ii dadea pe aia la televizor ca devin violenti,si mai stiu eu ce texte tampite.
    legat de batrani si aici in oradea e la fel.la 8 dimineata ei se plimba cu tramvaiul la piata sau mai stiu eu pe unde.frate e frig de ingheata sufletul in tine?stai acasa.iesi si tu asa pe la 13-14 cand se mai incalzeste.du-te pana la abc-ul din colt..nu trebuie sa traversezi tot orasul sa cumperi 2 rosii de la piata.si asa stau toata ziua si se uita la televizor.daca tot vad ca o sa fie frig 3 zile…pai de ce nu cumpara mancare pentru 3 zile?nu cred ca e o chestie asa complicata sa trebuiasca sa iasa in fiecare zi in ger

      Comment by S1lv1u — January 27, 2010 @ 3:17 am

  12. @ le Bon Critique

    Tocmai ce citisem mai devreme un articol de pe aici despre persoanele care comenteaza aiurea. Sincer, inteleg daca ai o parere diferita de a mea/a lui Sebi/a lui Julius etc…. Dar de ce trebuie sa ne arati ca stii organele? Ei citesc de placere un blog si vin “niste neni” care isi tot baga diverse. Argumenteaza si tu ca omul civilizat, te rog frumos.

      Comment by Laura — January 27, 2010 @ 3:21 am

  13. e pacat si-ti pare rau pt ca la urma urmei e vorba de un om,care se prea poate asa cum mai zicea cineva sa fi refuzat ajutorul pt ca e bolnav psihic nu de smecher ce s a dat in fata ambulantei…

    si batranii, despre care tot zice lumea pe aici ca ies la parada si traverseaza orasu-n loc sa se duca pana la colt, fac asta pt ca la pensiile lor conteaza aia 2lei diferenta economisiti dupa ce au cumparat rosii de nustuunde…generalizati putin cam tare

      Comment by andra — January 27, 2010 @ 4:18 am

  14. Boschetari sunt de mai multe feluri: cei puturosi si care cersesc pentru o vodka si cei care din cauza sistemului din romania au fost dati afara din case din cauza datorilor… acestia din urma nu-si merita soarta

      Comment by blogurim — January 27, 2010 @ 4:28 am

  15. ba, esti original, ce zici tu zice si andrea esca doar ca ea zice la 7 seara.. tu cateva ore mai tarziu, esti generatia pro

      Comment by batua ionel — January 27, 2010 @ 4:41 am

  16. chestia asta e valabila si vara- cel putin cu mosii.cand e soarele mai puternic ei se duc la piata/ la plimbare/ sa streseze “tineretul din ziua de azi”.
    daca atat ii duc mintea…nu ai de ce sa le ceri mai mult. si bunica’miu avea pitici din astia la cap si iesea fix cand nu trebuia…pana intr-o zi cand s-a saturat taica’miu sa se duca sa il ia de la spital.

      Comment by ciresica cu numele de MaMeMiMoMu — January 27, 2010 @ 6:39 am

  17. Off topic: Visule te-ai sters din zelist?
    On topic: Asta e natura unora si este greu sa ii dezveti de proastele obiceiuri. Altfel gandit lasa-i naibii sa moara ca si asa suntem prea multi pe planeta asta, desi cu toti suntem oameni si pornim in viata de la egalitate, unde ajungem insa depinde de noi.

      Comment by SentineV — January 27, 2010 @ 7:50 am

  18. Esti sigur ca batranul ala iesise afara sa se plimbe? Ai idee daca nu era vreun batran sclerozat din cauza vreunei demente si poate nu si-a dat seama ce face cand iese afara? Eu am un caz in familie si crede-ma ca mi-e groaza sa-l stiu singur in casa…. odata a incercat sa foloseasca geamul drept usa pt a iesi din casa de la etajul 5.

      Comment by drel — January 27, 2010 @ 8:54 am

  19. Bă, ce nu înţelegeţi voi din textele lui sebi e că el nu generalizează, doar dă împresia. El dă un titlu general şi apoi discută pe cazuri concrete. Şi generalizează pe cazurile care seamănă cu cele prezentate de el. În cazul ăsta, se referă doar la pensionarii care se plimbă de dragul de a se plimba, la piţiponcii care îs plini de ei, şi boschetarii care refuză ajutorul.

    GENERALIZAREA cretină aţi făcut-o voi. Dacă vouă textul ăsta v-a adus aminte de bunica voastră care n-are bani de lemne şi îngheaţă în casă sau la amicul de 18 ani care tocmai a primit o dacie de la tata zugrav şi a murit că nu-i mergea încălzirea în maşină, e treaba voastră.

      Comment by Fr3ak — January 27, 2010 @ 9:19 am

  20. Până şi un boschetar ştie că, în România, mai bine mori decât să ai încredere în instituţiile statului :) )

      Comment by AndreiS — January 27, 2010 @ 9:38 am

  21. sunt multe cazuri de genul asta… aveam si eu unu’ care-si ducea veacul pe langa biserica din cartier. Cat era caldura de mare pe timp de vara, el umbla la fel de bine imbracat, cu 2 caciuli in cap si asa mai departe. Era tanar… avea in mod cert sub 40 de ani. Au fost zeci de oameni care s-au oferit sa-l ajute… sa-l reabiliteze prin diverse moduri. Il puneau sa pazeasca diverse chestii… dar niciodata n-a acceptat. Era din ce in ce mai rau… Cred ca am un an de cand nu l-am vazut… cel mai probabil a murit de foame sau de frig…

    Nu merita mila… pentru ca el a ales sa traiasca asa… i s-au oferit alternative…

      Comment by somerio — January 27, 2010 @ 9:39 am

  22. La gara de nord in bucuresti boschetarii stau in fata garii pe o saltea deasupra unui canal, pentru ca iese abur din canalu alasi e cald. Acolo stau toata iarna, inhaleaza “aurolac” si fac nush ce chestie cu locurile d eparcare si iau 3-4-5 lei de masina.

      Comment by Old School — January 27, 2010 @ 9:40 am

  23. E in firea umana.
    Vei ajunge si tu la o anumita varsta, vei avea tabieturi (precum pensionarul mentionat) si o sa vezi atunci cat va fi de greu sa nu le respecti, zi de zi.
    E ca si cum, acum, cineva ti-ar interzice sa te duci la airsoft. Ai putea? E nevoie de putin exercitiu de imaginatie.
    O vorba din batrani zice: eu am fost ca tine, tu vei ajunge ca mine.

      Comment by zaqk — January 27, 2010 @ 9:43 am

  24. Multi dintre voi aveti o problema. Cititi textul si intelegeti numai ce vreti voi, de multe ori total aiurea fata de ce scrie visurat. E adevart ca titlul este generalizat si ca prima impresie pe care ti-o face este ca vis este cam insensibil, dar pe masura ce citesti articolul iti dai seama ca se refera la niste cazuri particulare. E normal sa-ti para rau de ei, doar sunt vieti omenesti, dar cand un om iti refuza ajutorul, cand un om si-a vandut tot ca sa bea banii si a ajuns pe strada sau, cand de la prea multa smecherie si fum in cap, ajungi sa mori …. tie de ce ti-ar pasa?

      Comment by misha — January 27, 2010 @ 9:55 am

  25. Mai Sebi, in ultima vreme scrii numai despre ce/pe cine urasti. Mai scrie si tu articole din acelea amuzante ca si asa e plina lumea numai de vesti rele.

      Comment by fbronnie — January 27, 2010 @ 10:10 am

  26. Mi-ai adus aminte de bancul asta:

    Satul e ameninţat de viitură. Toţi aleargă disperaţi, să-şi scape viaţa şi lucrurile din calea prăpădului, numai Ion, mai credincios din fire, nu se agită deloc. Vecinii, pe fugă, îl întreabă:
    – Ce faci, Ioane? N-auzi că vin apele peste noi? Hai cu noi, să scăpăm!
    – Nici nu mă gîndesc! Eu stau aici cuminte, că mă ajută Dumnezeu…
    Cum zice, aşa face. Vin şuvoaiele peste sat. Ion se urcă pe acoperiş şi stă şi aşteaptă. Un grup trece pe lîngă casa lui într-o barcă.
    – Ce faci, Ioane, acolo sus? Sări în barcă, o să te ia apele!
    – Nu, aici rămîn. Dumnezeu e mare şi puternic şi mă ajută el, nu se poate!
    – Treaba ta!
    Apele vin şi mai mari. Trece altă barcă pe lîngă hornul casei.
    – Hai, Ioane, în barcă, să scapi cu viaţă!
    – Nţ! Dumnezeu e mare şi o să aibă grijă de mine, ştiu eu!
    – Mă, Ioane, eşti nebun, hai odată, că te-nghit puhoaiele!
    – Nu!
    Cînd a trecut peste acoperiş cea de-a treia barcă şi-l chemau oamenii, din Ion se mai vedea doar capul. Dar el, nu!, că-l scapă Dumnezeu! Şi uite că-l loveşte un val mare de viitură şi Ion moare înecat. Ajunge în Rai, la poartă. Acolo, furios nevoie mare, bate cu putere şi cere să vorbească cu Dumnezeu.
    – Păi bine, Doamne! Eu atîta mă rog la Tine… toată nădejdea în Tine mi-o pun… şi Tu mă laşi să mor?!
    – Cum ziceai că te cheamă, măi omule? întreabă Dumnezeu.
    – Ion.
    Caută Dumnezeu în registru şi-l găseşte.
    – Măi, Ioane, nu ştiu cum să-ţi spun eu ţie… dar la mine aici scrie că ţi-am trimis trei bărci…

      Comment by corcodusul — January 27, 2010 @ 10:15 am

  27. La cati pensionari si viteji te toate felurile s-au gasit azivara cand era canicula, m-as astepta sa li se mai reduca numarul, selectie naturala, dar sunt intotdeauna altii care sa le ia locul, sunt ca balaurul ala cu 3 capete, daca tai unu` cresc doua in loc.

      Comment by iri — January 27, 2010 @ 10:18 am

  28. :) ) Foarte tare funny. Cu exemplele tale Sebi şi cu comentariile pe care le-am citit, îmi dau seama că omul a ajuns rău de tot, omul a devenit sălbatic şi fără resentimente. Este un animal cu apucături incontrolabile. Ca să ajungi om trebuie să cercetezi urmele lui, precum câinele urmele iepurelui.

      Comment by bogdan — January 27, 2010 @ 10:23 am

  29. Trebuie de luat mai simplu lucrurile.

      Comment by Machiavelli — January 27, 2010 @ 10:34 am

  30. Merită nu e verb reflexiv. “Se merită” sună cam nasol. Recomad să închei cu “poate nu mertă”

      Comment by ideirazlete — January 27, 2010 @ 11:28 am

  31. Referitor la boschetari.
    Intr-adevar, in general cei care refuza ajutorul, isi merita soarta. Asta nu inseamna ca nu merita sa aprinzi o lumanare pentru ei sau sa le spui ‘sa le fie tarana usoara’.
    Nu stii din ce motive a ajuns el pe strazi, nu stii de cat timp este acolo, nu stii care este situatia lui mintala dupa atatia ani petrecuti pe strazi si descurcandu-se cum poate. Imagineaza-ti ca un om isi pierde intr-o secunda (din varii motive) toata agoniseala de-o viata si ajunge pe strazi. Eu cred ca mintea lui de atunci va fi cel putin subrezita. Se va obisnui sa traiasca pe strazi intr-un mod cel putin inuman. Si atunci cand vine salvarea sa il ia, este ca un soc pentru el, un factor extern incearca pentru a doua oara sa-l scoata din mediul in care se simte confortabil si va refuza ajutorul.
    Referitor la pensionari.
    Dupa ce ai trait toata viata in comunism si te-ai obisnuit cu un anumit comportament de viata, cu greu te mai dezobisnuiesti de el, daca nu chiar imposibil. Ca in experimentul lui Pavlov, cand apare lumina, ei simt nevoia sa iasa din casa si sa se plimbe. Cu greu se mai pot ei dezobisnui. Dar nu toti pensionarii pe care ii vezi pe strazi se plimba. Unii dintre ei mai au si treburi. Sa mearga la piata, sa mearga la farmacie sa-si cumpere medicamentele, sa-si plateasca darile catre stat si catre utilitati. Daca ii vezi mergand in camasa si in palton pe strada, te-ai gandit ca poate nu au avut bani sa-si cumpere haine mai groase? Doar nu cred ca de nebuni au iesit asa pe strada. Si chiar daca ar fi fost asa, sunt nebuni. Au probleme cu mintea si nu le poti cere mai mult. Nu pot fi acuzati de rea intentie.
    PS. Nu le iau apararea tuturor boschetarilor si pensionarilor. In schimb, pot sa fiu intelegator fata de o situatie pe care nu o cunosc, fara sa pun diverse etichete asupra unui om stiind doar cateva date despre el. De cele mai multe ori, prima impresie este inselatoare.

      Comment by Dublu Click — January 27, 2010 @ 12:06 pm

  32. @ Corcodusul: Extrem de amuzant bancul si mulat bine pe situatia descrisa in articol :) Thumbs up! :)
    Visurat, cred ca putem spune, in cazul boschetarului gasit mort de prietenul tau, ca nu a murit de frig…ci de prost ;) Si asa sunt multi, caposi si incapatanati. Le este teama ca-i identifica politia si ca-i suie in tren spre orasele natale si prefera sa stea sa inghete in vreun gang…isi merita soarta cu varf si indesat

      Comment by Traian — January 27, 2010 @ 12:33 pm

  33. wow, tare articol !
    dupa titlu ma gandeam ca o sa scrii un sadism cu care in mod sigur nu voi fi de acord si dupa ce am citit, iti dau dreptate.
    a fost vreun caz cu un tip care a murit in tricou in masina de fitze? nu ma prea uit la stiri.
    pensionarii ar trebui sa iasa pe la 2-3 cand parca e un pic mai cald, daca tot au nevoie sa cumpere sau sa plateasca ceva.
    cat despre boschetari, credeam ca toti stau in canale unde`i cald asa ca nu`mi faceam oricum grija lor.

      Comment by maddy — January 27, 2010 @ 1:07 pm

  34. Idem “bogdan”; salbatici frate, rar mai gasesti omenie in jurul tau; azi maine umblam pe cai si cu pistoale la brau si sa vezi atunci selectie naturala….

      Comment by floto13 — January 27, 2010 @ 1:40 pm

  35. @SentineV: Da, am cerut sa-mi fie sters blogul din ZeList.

      Comment by VisUrat — January 27, 2010 @ 2:05 pm

  36. Asta-i romania… e bine ca pe la mine prin zona nu sunt boschetari. Dar mosi si babe la tot pasul.
    Si daca le zici sa intre-n casa la caldura, risti sa te alegi cu familia injurata…

      Comment by cata — January 27, 2010 @ 2:27 pm

  37. Pe pensionari chiar nu îi înteleg. Vara şi iarna aceeaşi problemă. Pensionari care leşină de cald, care îmgheaţa etc. Până la urmă, de ce ies ei din casă dacă telezorul îi sfătuieşte continuu să stea în casă că e jale?
    Păi la bunicii mei nu văd aşa ceva. Ei sunt activi şi in casă. Chiar aşa de proşti sunt unii şi la batrâneţe… Nu pot să inţeleg…

      Comment by Alex — January 27, 2010 @ 2:47 pm

  38. hai sa o luam logic.De ce a ajuns ala boschetar?Ca a baut pana a crapat si a ajuns acolo?Ca i-a fost lene sa mearga sa puna osu pe santier?
    Atunci sa le planga altii de mila , pe mine ma doare-n cot de ei .

      Comment by erikk — January 27, 2010 @ 3:09 pm

  39. Nu prea sunteti fani protectie sociala. Eu sunt de parere ca ar trebui ajutati toti cei ce nu se pot ajuta singuri. Toti sunt produsul societatii noaste, chiar daca nu-i putem identifica imediat ca victime ale actiunilor noastre cotidiene. Desigur, ajutor cu forta nu se poate oferi. Take it or leave it.

    Iar apropos pensionari, multi dintre ei au capacitati intelectuale similare cu ale prescolarilor. Cum ai grija de un copil, la fel ai grija si de un batran. Daca investim in medicina, sa ramana vii pana la 96 de ani, trebuie sa-i si “pazim” cumva.

      Comment by coco — January 27, 2010 @ 3:49 pm

  40. :) ) ai dreptate dar nu stii ca noi ne tragem din zmei ?

      Comment by Itmadness — January 27, 2010 @ 4:30 pm

  41. Era un reportaj zilele astea la TV , un reporter intreaba pe un boschetar adus la spital cum se simte , cum e in spital , la care boschetaru raspunde ca e plictiseala mare .
    Au si simtul umorului .

      Comment by razvan — January 27, 2010 @ 4:58 pm

  42. @erikk – cand afli ca tatal tau (indiferent cat de rau sau de betiv a fost) ajuns boschetar, a murit intr-un canal mancat de sobolani, ai sa privesti altfel restul boschetarilor. nimeni nu merita o moarte ca asta, mai ales atunci cand e tatal tau.

    ce nu stiu multi este ca in lumea boschetarilor se da o mare lupta. cand unii din ei inca mai iau pensie, se vaneaza ca-n filme. daca in puscarie nu stii cum sa dormi sa nu te futa in cur, pe strazi nu stii cum sa dormi ca sa nu te omoare si sa-ti ia amarata de pensie.

    faptul ca tu ai o felie de paine cu parizer in mana (primita de la un binevoitor) inseamna primejdie alaturi de restul “colegilor”. faptul ca esti tratat cu flegme si picioare-n stomac luate de la politie si de la asa zisi binevoitori care vor sa-ti dea acum un loc unde sa te incalzesti, te SPERIE. de aici si paranoia care o au atunci cand vor sa fie ajutati. cand zeci de ani au trait numai intre oameni rai, cand cine vrea sa-i faca bine are impresia ca urmareste ceva si totul se termina cu rau.

    asadar visule, sunt de acord cu tine cand vine vorba de basinile de batrani cu 2% la viata, care o ard aiurea prin frig, cu smecherii in tricou, dar nu pot fi de acord cu boschetarii.

    faptul ca boschetarul si-a batut familia sau, a baut fara masura si a ajuns pe strazi nu are nici o treaba cu tine, omule de rand, ca nu ti-a facut NIMIC tie. dar pentru asta nimic nu te opreste sa-l scuipi, sa-l injuri sau sa te caci pe el cand iti cere o paine.

      Comment by ko_deina — January 27, 2010 @ 4:59 pm

  43. @Cornel
    Am si eu senzatia asta in ultimul timp…

      Comment by johnny — January 27, 2010 @ 5:13 pm

  44. In cazurile pe care le-ai dat tu exemplu iti dau deplina dreptate dar cum se spune si mai sus nu poti generaliza fiindca sunt unii care chiar nu au ce manca si incearca sa apeleze la autoritati iar pe ei ii doare`n ‘paispe’ de nenea sau tanti ce sta in frig. Chiar astazi am intalnit in oras un copil de nici un metru intr-o geaca mare de culoare roz sau portocaliu si stiu asta fiindca se evidentiau urmele de mizerie pe ea. Asta ce dracu de vina mai are ca masa il obliga sa cerseasca in fata la catedrala ca sa bea ea juma` de tuica sau ce masa o bea ?

      Comment by Bogdan Anghelina — January 27, 2010 @ 6:06 pm

  45. Nu vă mai căcați pe voi. Sebi are dreptate. Citeam ieri-alaltăieri într-un oarecare ziar un reportaj despre boschetarii care refuză ajutorul. Nu, nu le e frică de nimic… pur și simplu nu au chef să meargă acolo. “Am tot ce imi trebuie aici” zicea unul. Nu știu dacă același spunea că nu vrea să stea cu “toți jegoșii”. O, da! Boschetarul pretențios. Ar vrea, dacă se poate, să stea cu Milla Jovovich și Batman într-un penthouse și să aiba în fiecare zi aurolac proaspăt de izvor. Care vrea, se duce la căldură, care nu… sictir!

    Oricum, îi ia poliția și pe ăia pretențioși pentru că de obicei n-au acte și sunt luați cu japca. Atunci fac circul cel mai mare. Te fac să crezi că de fapt sunt răpiți, nu duși de la -20 de grade la căldură și mâncare moca.

    Acu, puțin flaming. Cine face trolling ca Sebi a generalizat, mă-sa-i curvă.
    Și încă ceva: @le Bon Critique: îți sugerez să îți alegi un nume adecvat capacităților tale.

      Comment by boboque — January 27, 2010 @ 7:29 pm

  46. @ko_deina : Omul ce-si face cu mana lui e lucru manual … Crede-ma nu tu , eu sau altul l-a pus sa-si bea pensia , casa si sa ajunga unde a ajuns.Cum e sau nu e printre boschetari nu stiu si nici nu vreau sa aflu.Un singur lucru stiu : inca n-ai vazut boschetar nascut si crescut in canal care sa zica ca el s-a nascut acolo si nu a avut ce sa faca.90% din ei au plecat de la munca la bautura .

      Comment by erikk — January 27, 2010 @ 9:10 pm

  47. prostia se plateste

      Comment by antiorice — January 27, 2010 @ 11:39 pm

  48. nu inteleg nici eu de ce oameni strazii nu vor sa accepte ajutor, sunt atatea adaposturi si ei nimic…pura
    imi place replica ta “Am scapat de un prost, drept urmare a crescut nivelul de inteligenta al tarii.” funny :)

      Comment by adizzy — January 28, 2010 @ 3:02 am

  49. Om fi noi civilizati (sau cel putin asa ne consideram), dar in multe situatii se mai aplica selectia naturala. Boschetarii si motociclistii sint doua dintre categoriile cele mai vizate…
    Boschetarii pot fi ajutati? Da. Se face asta? mda. Asa-si-asa. Societatea (cel putin cea romaneasca) le mai intinde cite o mina, din cind in cind, dar nu cred ca ii ajuta cu adevarat. Neintegrarea in lumea inconjuratoare duce intotdeauna la moarte (mult mai repede decit ar trebui).

      Comment by Dan-Marius — January 28, 2010 @ 3:28 pm

Leave a comment

Notify me of followup comments via e-mail. You can also subscribe without commenting.