Nu plânge că s-a terminat, bucură-te că s-a întâmplat!

Nu am mai vorbit de mult despre comentatorii si cititorii acestui blog, asa ca a venit timpul sa mai scriu si despre asta. In ultima vreme am remarcat faptul ca s-au inmultit comentariile la articole. De unde aveam in jur de 20 per articol, acum sar lejer de 40. Asa ca am facut un pic de cercetare si am luat la mana articolele mai vechi, le-am luat la citit si pe cele mai noi si, implicit, m-am bagat si in comentarii. Din nefericire nu am aflat de ce mi-a crescut numarul de comentarii, nu stiu daca mi-a crescut procentul de cititori care comenteaza sau am inceput eu sa scriu articole care chiar merita comentate, dar am descoperit altceva. Altceva destul de neplacut.

Am descoperit ca am doua tipuri de comentatori: corecti si dobitoci, adica aia care ma citesc doar pentru a avea pe cine injura. Sa incepem cu cei corecti.
Comentatorul corect este cel care comenteaza in general la toate articolele, atunci cand are ce comenta nu doar de dragul de a-si lasa un link. Acest tip de comentator citeste pentru ca-i place, citeste pentru ca gaseste idei, citeste pentru ca s-a obisnuit.
Nu este intotdeauna de acord cu ideile prezentate in articolele de pe acest blog, dar comentariile lui sunt decente si la obiect. Daca articolul i-a placut, spune acest lucru, daca i-a displacut, combate ideea cu argumente sau isi expune parerea care nu coincide cu cea a autorului. Si pentru acesti comentatori eu scriu. Pentru oamenii care comenteaza si isi expun ideile fara a injura, fara a sari la bataie sau a ameninta imi tocesc zilnic tastatura.

Cam atat am avut de spus despre comentatorii corecti. Stiu, e putin, dar de obicei despre lucrurile bune poti spune foarte putine cuvinte fata de cat de mult le poti descrie pe cele care-ti displac. Asa ca trecem la dobitocii care polueaza acest blog cu comentariile lor.
In primul rand majoritatea acestor dobitoci comenteaza doar la articolele in care-mi expun o parere despre subiecte mai delicate (cele despre sinistrati, religie etc) care lasa loc de interpretari. Dar atat. Daca scriu un articol mai nostim sau imi dau cu parerea despre ceva cu care sunt si ei de acord se face o liniste de mormant.
Al doilea tip de imbecili care comenteaza aici sunt cei care nu sunt de acord cu nimic. Nu conteaza ce scriu, boul nu este de acord. Din fericire pentru mine, acel comentator este atat de dobitoc incat intra urgent in lista de spam pentru ca ma prind destul de repede.

Sa dau un exemplu.
Daca eu scriu azi ca mie-mi place pizza, aproape instantaneu apare un imbecil care-mi explica virulent faptul ca pizza este cea mai de cacat mancare si doar dobitocii ca mine o mananca.
Daca dupa cateva zile voi scrie ca urasc din suflet pizza, dobitocul uita ce a comentat si incepe sa ma injure cu patos si sa-mi spuna ca sunt un cretin pentru ca nu inteleg ca pizza este de fapt cea mai tare mancare posibila.
Stiu, nu va vine sa credeti, dar asa este. Am facut cateva teste subtile si mi s-a facut scarba atunci cand am remarcat ca am dreptate.

Acestea sunt cele doua tipuri de comentatori care se perinda pe aici. Pe unii ii iubesc si pentru ei scriu, pe ceilalti ii detest si ii banez sau ii marchez ca spam cu fiecare ocazie. Pentru ca nu inteleg de ce un om ar citi ceva doar pentru a descoperi ca nu-i place sau pentru a-l injura pe cel care a scris. Sau de ce ar citi si ar debita cretinatati DOAR atunci cand nu-i place si tace ca melcul atunci cand textul este pe gustul lui.
Nu am obligat pe nimeni sa ma citeasca sau sa comenteze. Nu am silit pe nimeni sa ma recomande. Nu imi fac reclama pe alte site-uri. Nu-ti place cum scriu, mergi naibii in alta parte. E plina blogosfera asta de texte si de viitoare talente care scriu pe gustul tau, de ce naiba trebuie sa te opresti la mine daca nu ma suporti? Doar sa ai un loc in care sa te pisi pe zid?

Nu, mersi. S-a terminat cu pisatul pe zid. Mi-am cumparat caine de paza si nu ma voi sfii sa-l pun sa muste.




38 Comments »

  1. Dupa cum ziceam – critica romaneasca moderna este definita de penibil. Nu prea se mai cunoaste principiul criticii constructive. Zi mersi totusi ca ai comentatori care sa te faca sa scrii pentru ei.

      Comment by CJ — January 26, 2010 @ 2:23 am

  2. Si cred ca ai uitat o alta categorie.
    pupincuristii… aplaudacii… care orice-ai scrie si ai face… ei sunt cu tine.
    Pai vezi ca esti normal? Pastrezi echilibrul, ai si comentatori fideli dar si dusmani fideli :P

      Comment by Mircea Alex — January 26, 2010 @ 5:14 am

  3. Internetul ne-a ridicat probleme de comunicare si relationare inexistenta pana la el.
    Astfel, un pusti de 16 ani se poate lua in gura, la adapostul anonimatului, cu un tip care a citit biblioteci si isi da doctoratul, oameni care in viata reala nu ar avea nici buna-ziua se impletesc pe internet intr-un mod halucinant.
    Telefonia mobila, messengerul, sms-ul – toate instrumente de comunicare noi, nu au venit cu un “set” de reguli ale respectului si relationarii firesti.
    Asa ca fiecare le foloseste dupa cum il taie capul.
    In ceea ce ma priveste, am cateva reguli in legatura cu comentariile pe blogurile altora:
    - incerc, pe cat posibil, ca tot ce spun (si modul in care spun) sa pot sustine si daca a doua zi ma intalnesc cu omul cu care am relationat, nu sa rosesc si sa-mi fie frica de o piatra in cap
    - sa nu comentez doar ca sa-mi ejaculez link-ul la el pe blog, ci doar daca simt nevoia sa spun ceva
    - daca ma iau la contrazis cu cineva am grija sa-mi sterg link-ul catre blogul meu, de la al doilea comentariu incolo (altfel se poate crede ca trollez sau ma bag in seama pt link)

    Sunt multe de spus, ma opresc aici.

      Comment by dc++ — January 26, 2010 @ 7:02 am

  4. in toti anii in care am respirat aer, am observat ca modul de a te integra in societate tine de educatie si de NIMIC altceva. unele persoane nu pot accepta ca o alta persoana spune un adevar, un lucru bun, un ceva de pe urma caruia sa invete. nu, pentru el acea persoana nu e niciodata destul de pregatita ca sa aiba dreptate, mereu exista avantul de a-l contrazice pentru ca, nu-i asa, cine e el sa aiba dreptate.

    mereu stau si ascult o persoana care-mi vorbeste si invat sau refuz sa ascult din ce-mi povesteste. si da, am invatat lucruri bune de la un copil de 20 ani. sunt persoane care chiar daca li se zice adevarul, ei nu pot accepta acest adevar daca vine de la un pusti de 20 de ani. e un cacat de copil, ce stie el ce-i aia viata ca sa-mi dea sfaturi? si culmea, pe la spate, fara sa stie nimeni, ii urmeaza sfaturile acelui cacat de copil.

    categoria asta de oameni am vazut ca se precipita de fiecare data la tine in comentarii. mie-mi place sa-i vad, ma distrez. si poate par a vorbi de sus cind spun asta, dar eu chiar ma distrez. ma face sa ma simt bine pentru ca stiu ca-s 2 metri mai istet ca ei. zic:)

      Comment by kodeina — January 26, 2010 @ 7:11 am

  5. Oameni care sa interpreteze orice vorba a ta in scopul de a arata ca nu ai dreptate, indiferent ce ai spune, se gasesc nu numai in acest mediu on-line. Am cunoscut candva o astfel de persoana, un fost coleg de munca, care, orice ai fi spus, intorcea impotriva ta. Sunt oameni care au anumite complexe, care cred ca pot arata ca sunt mai inteligenti contrazicandu-te pe tine si chiar pe ei (ce lauda azi, infiereaza maine). Tot ce poti sa faci cu astfel de persoane este sa le eviti, cu cat ii bagi mai mult in seama cu atat sunt mai inversunati.
    P.S. Tata m-a invatat sa “neutralizez” un caine dandu-i mamaliga cu calti (aia care se pun la tevile de apa) asa ca trebuie sa ai si pe cineva care sa-i supravegheze “meniul”.

      Comment by iceman — January 26, 2010 @ 7:21 am

  6. Mai sunt si aia care te citesc in speranta ca mai continui/nasti vreun serial… :D

      Comment by Surprize Kinder — January 26, 2010 @ 7:29 am

  7. si uite cum, bagandu-i in seama pe misei, trezesti iar spiritele la viata. vezi sa nu ajungi sa ti se puna vraji pe la usa (da, stiu ca tu nu crezi, dar poate ei cred)

      Comment by zaqk — January 26, 2010 @ 7:36 am

  8. Revin la ideea mea…ar trebui dat un test de inteligenta de-ala, ca sa ai acces la internet. Lucrand in domeniu, pot spune cu mana pe inima ca sunt unii…hai sa le zicem oameni, care isi schimba parerea dupa cum bate vantul sau dupa ce pagina are setata ca Homepage. Ce sa-i faci….stii vorba aia: E multi, dar e prosti, care este.

      Comment by Nae — January 26, 2010 @ 8:36 am

  9. Unii citesc pentru a invata, altii pentru a huli. Tot respectul pentru ceea ce scrii.

      Comment by mirela — January 26, 2010 @ 8:45 am

  10. stiam ca si filosofii uneori se contrazic pe ei insisi :D

      Comment by VanGhelie — January 26, 2010 @ 8:48 am

  11. Sebi, intotdeauna vor exista acesti Gica-contra. Ei s-au nascut dintr-o generatia intreaga de actuali pensionari care sunt impotriva tuturor (vezi sloganul “Singuri impotriva tuturor”). Daca spui +, ei spun –. Daca tu spui alb, ei spun cel mai negru (mai negru decat ala din gaura curului). Daca spui gri, gasesc/inventeaza o culoare noua care sa fie impotriva ceea ce spui tu. Sunt aia care il voteaza pe Vadim, care spun ca Romania e super dar fug cu prima ocazie in Spania la capsuni.
    Ca deh, daca injuri unul din cei mai mari bloggeri te numesti MARE (asta in turma lor de dobitoci). Eu zic sa scrii ca si pana acum, imi plac articolele tale si revin zilnic de 2-3 ori, indiferent ca iti dau sau nu dreptate cateodata.

      Comment by Arthur — January 26, 2010 @ 9:19 am

  12. Lasa frate lumea sa te injure, de ce sa ii spamezi?! Important e sa ai vizitatori, ca pe urma vin si banii! ;)

      Comment by jegalia — January 26, 2010 @ 9:42 am

  13. Mai sunt si comentatorii astia ca mine, care mai mult citesc decat scriu comment-uri indiferent de parerea lor despre articol (cred ca asta e cam al 7-lea comment – si te citesc de mult :) ).

    Bafta,
    Keep Walking (Writing) :)

      Comment by mirc — January 26, 2010 @ 10:24 am

  14. fii dur man. Impune-te:)) pe cand un serial nou?

      Comment by Old School — January 26, 2010 @ 10:33 am

  15. Ok … a trecut mult timp de cand nu am comentat aici, asa ca o sa imi expun si eu parerea. Parerea mea este ca in ultimul an (crede-ma ca am urmarit/citit tot) ai inceput sa ai prea multe refulari pe comentatorii idioti.
    Who the fuck cares???!!! Parerea mea este ca exagerezi cu critica asta a idiotilor. Ce crezi ca o sa obtii cu articolele de genul asta? Crezi ca o sa inceteze dobitocii sa comenteze? Crezi ca o sa fie brusc cuprinsi de remuscari? Sau poate crezi ca o sa fie dintr-o data luminati si o sa isi dea seama cum si unde gresesc?
    Parerea mea e ca le dai prea multa putere bagand-ui in seama. Oamenii astia traiesc pentru a fi bagati in seama, negativ sau pozitiv.
    Sfatul meu ar fi sa ii lasi sa se tarasca inapoi in bezna internetului de unde au iesit. Numai asa le mai tai un pic din avant.
    (Ce am scris mai sus e doar parerea mea, poate un pic mai subiectiva, dar cred ca ar merita sa te gandesti un pic la asta)

      Comment by warlock — January 26, 2010 @ 10:47 am

  16. Sebi … cainii latra – caravana trece!
    Fiecare concentrare de oameni are prin definitie cel putin 2 bisericute.
    Cei care aproba actiunile mai mult sau mai putin tacit si … cei care urla ca (nu) se face ceva.
    Concluzie : Oricat ai incerca pe toti nu poti sa ii satisfaci , aproape intotdeauna se va gasii cineva contra.
    Off topic: succese nebanuite si fericire in exces cu noua activitate legal constituita :)

      Comment by DraGon — January 26, 2010 @ 10:58 am

  17. si mai este o categorie de cititori,cei ca mine,care nu comenteaza,doar citesc :D
    si daca nu mi-ar placea ce citesc,nu as mai citi :D
    spor la treaba si respect!

      Comment by Champ — January 26, 2010 @ 11:42 am

  18. tichirizi, nu esti primul, nici cel din urma :)

    au Parazitii un vers despre puletii de 14 ani “care-se dau cu parerea despre pula mea si cum percep eu durerea”.

    Deci e sport traditional.

    altfel nu ar avea farmec. recunoaste barbateste :) Cum ar fi daca te-am aproba cu totii si te-am laudat numai?

    critica este constructiva. si poate genera idei noi.
    uite, de exemplu, ai putea face un sondaj simplu: pizza e ok sau suge?
    hai noroc si sanatate

      Comment by Je — January 26, 2010 @ 12:01 pm

  19. Hai ca au comentat aici mai mult cei care de obicei doar citesc, nu comenteaza. Recunoaste ca scrii si pentru cei ca noi. :)

      Comment by nina — January 26, 2010 @ 1:11 pm

  20. si mai sunt si cei care intra cand pot pe net:D

      Comment by Anticalofilul — January 26, 2010 @ 1:36 pm

  21. Am citit toate comentariile din acest articol, si vad ca nu e nici unul care sa contrazica. Probabil cititorii rai nu s’au incumenit sa scrie aici. Si toti is asa de buni :D . Ok, eu ma alaturi linga cei care citesc zilnic pe blogul tau, dar comentez cind am ocazia. Dar oricum scrie mai departe, din tot ce citesc pe net, blogul tau imi e cel mai aproape de fiinta mea. Asa’ca te urmaresc zilnic, adica blogul tau.

      Comment by Machiavelli — January 26, 2010 @ 1:51 pm

  22. Eu zic ca mai sunt si cititorii care citesc zilnic dar comenteaza ocazional …like me:D

      Comment by steiul — January 26, 2010 @ 2:12 pm

  23. Seby e prima data cind comentez dar cred ca mai ai o categorie de cititori aceia ca mine care nu comenteaza. Nu din cauza ca nu te suporta sau ca le esti drag ci din cauza de lipsa de timp. Eu vin dimineata la servici citesc ce ai scris nou dar nu mai apuc sa si comentez decit in gind. Ma bucur ca ai ajuns pina aici si va doresc tie si Deniseu numai bine si va readuc aminte ca va asteptam cu drag la Podu Iloaiei la gratar.

      Comment by rocsana — January 26, 2010 @ 2:19 pm

  24. Eu sunt o cititoare obisnuita de bloguri, imi place sa ma relaxez facand asta, mai si comentez, decent, fara sa injur sau sa critic, n-am blog, deci fara nici un interes ascuns, doar “ma bag in seama”, sa zicem; mi s-a intamplat ca un tip ma tot urmarea, daca se poate spune asa, si ma apostrofa de cate ori comentam, pe varii bloguri, de parca m-ar fi cunoscut, cu rautate, ironie si chiar vulgar, uneori; ba se lua si de familia mea; frate, ma dispera; de la o vreme a disparut, ca si eu i-am dat cateva replici, dar ma astept sa apara oricand; parca as fi hartuita; de ce? asta ar fi un alt tip de comentatori?

      Comment by sys — January 26, 2010 @ 3:45 pm

  25. Nu cred ca este nici macar un cititor de acord cu absolut tot ce scrii in afara de tine. Dar asta nu inseamna ca obligatoriu trebuie sa comenteze sau mai rau sa injure. Opiniile trebuie respectate cat timp sunt manifestate civilizat.

      Comment by Cristian — January 26, 2010 @ 4:35 pm

  26. nu are rost sa te necajesti, evident daca esti un blogger cunoscut, cu trafic mare, apar si oameni rai care prefera sa comenteze porcarii decat sa inchida fereastra.
    si daca ma uit pe site`urile ziarelor, oamenii au probleme in a`si exprima o perere contra in mod civilizat, cu argumente. numai injuraturi si insulte. mai trebuie sa treaca multi ani de civilizatie peste asa exemplare.

      Comment by maddy — January 26, 2010 @ 4:51 pm

  27. E evident, cei care critică fără argumente pertinente caută atenţie. Vor să atragă atenţia pentru că pe acest blog intră multă lume, iar dobitocii vor vizitatori. Cât despre invidie şi chestii d-astea, nici nu mai are rost să vorbim :) )

      Comment by AndreiS — January 26, 2010 @ 6:53 pm

  28. e ok.dar..nu-i obligatoriu sa comentezi cand iti place ceva.te duci la muzeu si tre sa zici aaaa.. ce misto e pictura asta?daca nu ai nimic de spus..daca nu oferi o idee complementara macar..ce rost are sa strici peisaju?plus ca e bine sa scrii despre ce te pricepi ,despre ce ai citit ..despre ce ai patit tu sau cineva apropiat.in rest e ok.ramane ideea ca inainte sa scrii trebuie sa citesti..macar.

      Comment by laur — January 26, 2010 @ 11:41 pm

  29. Cred ca majoritatea celor care comenteaza aiurea (nu cei care au comentarii “contra”, dar sustinute cu argumente de oameni normali la cap!) urmaresc sa isi posteze linkul, sa castige vizite pe blog/site sau sa devina “legenda care s-a certat cu Visurat”. :P Parerea mea.
    In alta ordine de idei, nu am zi de zi timp sa te citesc, dar dupa ce citesc o parte, pun un “semn de carte” ca sa stiu ce am citit ultima data. Oricum, nu prea imi foloseste tehnica asta, ca de obicei dau iama si in posturi mai vechi, pe care le-am mai citit de alte 20 de ori. ;) )
    Inspiratie in continuare si… desteptul cedeaza primul ;)

      Comment by Laura — January 27, 2010 @ 12:45 am

  30. 1. Cum il cheama pe caine daca pe tu te intitulezi visurat?
    2. Pt ca mie imi este frica de caini o sa-mi scot hamsterul la inaintare sa ma apere. :D

      Comment by drel — January 27, 2010 @ 8:39 am

  31. 1. Cresterea numarului de comentarii poate fi provocata partial de sporirea “calitatii produsului”, dar parca mai mult de faptul ca subiectele alese sunt tot mai incitante, incat “te gadila la des’te” sa tastezi si-un raspuns. Si-apoi, mai trece timpul, mai afla si alti internauti (mai vechi sau mai noi) de existenta blogului, il cauta, il gasesc, le place, mai revin, mai intervin, si in plus unii dintre cei care iti viziteaza blogul de mai mult timp, dar nu interveneau, incep “sa se deprinda cu mediul” si devin mai putin “sfiosi”…
    2. Cu exceptia placerii de “a sta la taclale” cu tine, eu personal consider ca este oarecum “in firea lucrurilor” ca cineva sa nu comenteze un articol care “ii cam place” (STIU ca exprimarea nu este cea mai fericita, dar voisem sa subliniez “atmosfera mentala” creata). Eu in principiu comentez cand: a). Imi place FOARTE MULT si intentionez sa-mi exprim admiratia b) NU-mi place (sau – mai degraba – nu sunt de acord) si gasesc de cuviinta sa intervin cu alta idee contrara (sau doar diferita) (ARGUMENTATA!) c). Consider ca am ceva de “spus” in privinta (completarea, clarificarea, etc) subiectului prezentat, sau de subliniat vreun (alt) aspect…
    3. Ar cam trebui facuta disjunctia intre cei care se exprima in mod gresit in sustinerea unor idei pertinente (corecte sau nu) (n-or fi stiind, saracii, cum sa se exprime in mod corect, n-or fi avut DE UNDE si/sau CAND sa invete) si cei care fie sustin aberatii, neexistand nici o corelatie intre ei si logica, fie scriu fara sa transmita de fapt nici o idee vrednica de luat in seama, astfel facand doar “zgomot”, fie afirma idei pe care nu le sustin cu argumente (si pe care NICI nu le expliciteaza ca fiind idei strict personale, recunoscand astfel in mod implicit ca nu au argumentare logica pt ele). Si mai exista categoria (cea mai dezgustatoare, dupa parerea mea) a celor care in loc sa comenteze (dezbata, sustina, contrazica, completeze, argumenteze pro sau contra, etc) IDEILE din articol (si/sau enuntate de “comentatorii” precedenti) isi exprima opinii (in general nefondate, nejustificate) la adresa PERSOANELOR care prezentasera aceste idei, de parca asta ar avea vreo relevanta in privinta pertinentei (corectitudinii, importantei, etc) a ideilor enuntate de catre acestea.

    @ dc++: Idei pertinente, DAR neintroducerea link-ului la postarile ulterioare mai poate fi rastalmacita si ca lasitate, ca neasumarea opiniei exprimate (PRIMA postare a link-ului fiind considerata o “scapare”, o “greseala neintentionata”). Unde mai pui ca SI ingreuneaza inutil vizitarea blogului dumitale, impunand cautarea postarii precedente pt a avea acces la link – ceea ce in “noianul” de comentarii (care apar uneori) nu e chiar facil.
    @ kodeina: Tine de educatie SI DE BUN-SIMT NATIV (altfel nu poate fi explicat felul in care cineva complet necunoscator se poarta EXCLUSIV “corespunzator”, precum si felul in care unele persoane EVIDENT educate se manifesta de toata jena). Iar eu cand constat asta nu ma distrez, ci ma intristez… (Este adevarat ca “decat la oras codas, mai bine-n satul tau fruntas”, dar eu as prefera sa fiu cat mai “fruntas” intr-un sat cat mai mare si mai curat.)
    @ iceman: Fara a incerca sa rastalmacesc afirmatiile autorului (articolului si/sau comentariului) (ba dimpotriva, de obicei acordand “beneficiul indoielii”) SI EU am obiceiul sa caut “punctele slabe” in afirmatii, asumandu-mi apoi rolul de “avocat al diavolului” (astfel incat uneori ajung sa apar dreptul la existenta al unor idei in caere eu personal nu cred) dar eu interpretez asta drept critica constructiva. (In mod similar, dupa ce zidesc ceva, sau intocmesc vreun obiect din lemn, la terminare il suprasolicit mai mult decat se intampla in exploatarea curenta – spre exemplu zgaltaindu-l, sau apasandu-l – pt a-i verifica soliditatea.)
    @ zaqk: CORECT! Decat sa-i bagi in seama, pe “de-astia” e mai bine sa-i bagi in (Biiip!).
    @ Nae: 1. Scuze, nu sunt de aceeasi parere cu dumneata. CE are a face inteligenta? Nu contest faptul ca intr-adevar exista oameni PROSTI, dar de regula aia nici nu-si bat capul sa intre pe net (decat eventual – in cel mai bun caz – pt a juca ceva). Bun-simt sa aiba! (Cat despre educatie – pai multi intra pe net TOCMAI PT A O DOBANDI! Credeti ca ar fi cazul sa le-o refuzam? Nu uitati ca NU TOTI au avut norocul de a creste si a se forma intr-un mediu care sa le asigure educatia corespunzatoare, ba poate n-au avut ocazia – sau posibilitatea – nici macar de a se scoli!)
    2. (SI pt VanGhelie): Poate ca ti s-ar putea intampla si dumitale (sau poate ca ti s-a si intamplat deja – MIE mi s-a intamplat) ca – revenind dupa o perioada (de obicei mai lunga, dar nu neaparat) asupra unui subiect “mai vechi” – sa constati ca PROPRIA DUMITALE PARERE actuala o contrazice pe cea pe care o aveai inainte! (In general – dar nu obligatoriu – in functie de evenimente care se petrecusera intre timp, sau/si de eventuala invatatura acumulata.).
    @ mirela: Cam orice inventie umana poate fi folosita in scop “bun”, legitim, sau in scop “rau”: cu un topor poti sa spargi lemne sau sa dai in cap cuiva, cu un cutit poti sa tai painea sau gatul cuiva, intr-o punga de plastic poate fi impachetat un produs sau capul cuiva (pt a-l impiedica sa respire), etc. (Am ales exemple mai socante, mai contrastante.) DE CE ar fi netul diferit?
    @ jegalia: NU TOTI cauta doar profitul…
    @ warlock: Opinia o consider partial pertinenta: e mai simplu “sa scapi de ei” si sa-i uiti pe loc.
    DAR, pe de alta parte, consider ca NU este inutila deschiderea subiectului, in beneficiul ALTOR internauti (vezi comentariul meu @ Nae, referitor la invatatul de pe net.) (Desi – ai dreptate – sunt FOARTE mici sanse ca firea “alora” sa se schimbe – dar poate ca TOTUSI manifestarile lor da! – si ESTE posibil ca “bagarea in seama” sa-i stimuleze.)
    @ DraGon: Pai pe unii ii satisface TOCMAI dandu-le ocazia sa fie “contra”!
    @ Champ: Contradictie flagranta: insusi comentariul postat se constituie intr-un argument impotriva continutului sau (CHIAR EL este dovada ca AI POSTAT comentariu!).
    @ nina: Poate ca nu. Poate ca nu scrie decat pt cei care (prin comentariile lor) ii stimuleaza imboldul de a scrie.
    Asta NU inseamna (neaparat) ca pe voi nu va vrea, ci doar ca eventual e posibil sa nu-i pese de voi decat ca statistica pt a fi propulsat inainte (in sus). Poate ca “faceti bine” nu neaparat la orgoliul sau, ci doar – eventual – la buzunar.
    (Scuze, Sebi, aceasta nu reprezinta parerea mea despre tine – nu ne cunoastem, deci N-AM CUM sa-mi fi format o parere – ci reprezinta doar un exemplu de analiza “la rece” a posibilitatilor.)
    @ Anticalofilul & steiul & rocsana & etc: Mie nu mi-a facut impresia ca subiectul ar fi fost frecventa intrarii pe net, ci modul in care reactionezi (sau nu) la cele scrise – atunci cand intri.
    @ Cristian: Asa este, comentariile ar trebui (la modul ideal) sa fie “civilizate” atat ca subiect, cat si ca limbaj si ca “ton”, si “in ton” cu modul in care este conceput si realizat articolul (si blogul in ansamblul lui). Cat despre acordul cu parerea exprimata – e posibil ca peste o vreme NICI AUTORUL sa nu mai fie de acord cu ea (cf @ Nae 2.)
    @ laur: …sau chiar si numai (dar NU neaparat) despre ce impresie (mai puternica, nu doar “calduta”) a facut asupra ta. DE CE NU? La muzeu nu este obligatoriu sa exclami ceva, dar nici nu-i interzis (e doar nepoliticos sa deranjezi pe altii facand-o intr-un mod sau/si pe un ton si/sau respectiv cu un limbaj… necorespunzator.)

      Comment by Victor (altul decat victor) — January 27, 2010 @ 8:54 am

  32. Eu te citesc aproape in fiecare zi; la posturile la care (cred ca) am de zis ceva comentez, iar la celelalte ma abtin. De exemplu la posturile legate de religie nu comentez pentru ca nu-mi place sa discut in contradictoriu pe aceasta tema, desi am o parere diferita de a ta. Prefer sa le ignor. si sa nu le citesc sau le citesc pana ma prind despre ce e vorba. :)
    Multa bafta si spor!

      Comment by Radu-Mihai — January 27, 2010 @ 12:49 pm

  33. deci numai la groparu e voie sa faci pipi pe zid ;) )

      Comment by parintele — January 27, 2010 @ 7:06 pm

  34. scrie. continua sa scrii, chiar daca o faci pentru “corecti sau dobitoci”.
    in fiecare seara, cam pe la ora asta, citesc. te citesc, indiferent de subiect.
    si, recunosc, de multe ori ma distrez pe seama comentariilor.

    concluzia: lasa-i in pace pe dobitoci sau corecti. scrie!

      Comment by Cristina — January 27, 2010 @ 8:10 pm

  35. [...] edit 3: Ca sa citez un preferat: “de ce un om ar citi ceva doar pentru a descoperi ca nu-i place sau pentru a-l injura pe cel [...]

      Pingback by Recomand « d3vilbabe — January 27, 2010 @ 11:42 pm

  36. [...] vorba să se ia de autor, articol, idee sau de alți comentatori. Despre trollime au scris zoso, sebi, lamaie și au pus destul de bine la punct situația, mai puțin ultima fază – certurile [...]

      Pingback by Comedia cu deMaio si #pintica in casa mondenului | Titus Blog — January 28, 2010 @ 1:48 pm

  37. sunt un pic in urma cu comentariul pentru ca nu am avut posibilitatea sa citesc blogul vreo 2 saptamani sau asa ceva.

    mai exista o categorie. cei care citesc si nu comenteaza decat rar sau deloc. cel putin in cazul meu, daca sunt de acord cu tine, “combati” tu suficient si pentru mine; daca nu sunt de acord, sunt suficienti alti indivizi (majoritatea mai idioti decat prevede legea, restul oameni cu care aparent ai putea duce o discutie) care sa te contrazica; astfel incat nu consider necesar sa ma bag in discutii degeaba, sa repet niste chestii, sau sa ma enervez din cauza unui text pe internet.

    in consecinta, citesc, dar nu comentez. eu in ce categorie intru :) ?

    PS indiferent de raspuns, voi citi in continuare, pentru ca printre majoritatea articolelor de calitate medie, gasesc si cate unul care ma distreaza sau ma informeaza sau imi place dintr-un oricare alt motiv.

      Comment by Mihai Ghimus — February 6, 2010 @ 10:21 am

  38. [...] este atat de enervant sa citesti un articol publicitar).Trecem acum la comentatori. Vorbeam intr-un alt articol despre comentatorii care intra doar pentru a face scandal, a critica, etc. Daca sunteti curiosi, [...]

      Pingback by Concluzii » visurat.ro — March 17, 2010 @ 1:03 am

Leave a comment


Performance Optimization WordPress Plugins by W3 EDGE