Sa cautam o solutie
Scris de Sebastian BargauEu stau intr-un bloc tipic romanesc. De fapt, tinand cont ca n-am avut niciodata destui bani sa-mi cumpar vila, cam peste tot pe unde am stat (in apartament proprietate sau cu chirie) am avut parte de o categorie de vecini cu care este familiara toata lumea, si anume tiganii de la parter.
Nu am reusit niciodata sa-mi dau seama de ce tiganii stau doar la parter (sunt convins ca sunt unii care stau si la etaj, dar majoritatea la parter stau) si de ce niciodata nu au bani pentru a plati intretinerea si utilitatile.
Ca orice familie de tigani care se respecta, si acestia au vreo 5-6 plozi care urla zilnic in fata blocului sub atenta supraveghere a mamei care, bineinteles, e casnica si singura ei ocupatie este sa sparga seminte la geamul de la bucatarie.
Acum suntem in situatia in care riscam sa ni se taie din nou apa pentru ca respectivii nu au mai platit de vreun an. Curios este faptul ca, desi nu se spala (daca ai ghinionul sa fii langa usa lor cand aceasta se deschide iti vine sa vomiti), ei totusi consuma apa. Nu stiu pe ce si sincer nici nu ma intereseaza. Dar se plang ca nu au bani sa plateasca, sunt multi, e criza, mor de foame etc. Dar tocmai si-au cumparat televizor LCD cu diagonala de 107 (i-am vazut saptamana trecuta cand carau la el). Telefoane mobile au toti (stie toata lumea, doar urla non stop manelele pe ele in fata blocului) iar “haurul” poate fi gasit la gatul si pe degetele lor in cantitati deloc neglijabile.
Dar nu au bani sa plateasca intretinerea si apa. Asa ca, la fel cum s-a mai facut o data, hai sa facem toata scara cheta, sa platim si pentru sarmanii de la parter sa nu ne taie iar apa.
Oare cum se poate rezolva aceasta problema? Cum pot fi fortati tiganii sa achite facturile pe ce au consumat fara sa sara in sus ca-s saraci si discriminati de romanii rai? Cum pot eu sa traiesc decent fara ca acest trai sa fie conditionat sau amenintat de niste tigani nespalati care nu vor sa-si plateasca utilitatile?
Imi spune cineva?
Nu se poate face nimic.
Pentru ca toti cei care conduc ceva in tara asta sunt niste cacanari, fara coaie si incompetenti, obsedati sa nu-si piarda locul si pentru asta sufla in curul prostimii.
Solutia ar fi urmatoarea: crearea unui cadru legal care sa permita a fi oprite utilitatile DOAR la cei care nu platesc (asta se face simplu de tot, daca se vrea), apoi vin autoritatile in casa la puleti cu mandat de intrare, pun un manson special conceput peste robinetii de apa de sub chiuveta, manson incuiat si sigilat, iar cei ai casei au obligatia sa deschida usa in fiecare luna autoritatilor pentru control, ca sa nu-si scoata ei mansoanele. Nu plateste apa, le-o inchizi din casa, ca la curent. Nu platesc caldura, lacat pe calorifer si dati-va-n plm.
Dar ia sa propuna unul asta sa vezi cum sar 7000 de demagogi la talck-zoaie sa urle: Vai, amaratii trebuie ajutati!
Comment by dc++ — January 19, 2010 @ 8:14 am
simplu!
aduni toti locatarii! faci o sedinta impreuna cu un reprezentatnt de la AquaServ (sau cum se cheama la voi) si un avocat al asociatiei sau jurist si ii bransati separat pe cei de la parter. Adica puneti blinturi la magistrala la ei in casa, in asa fel incat magistrala doar sa treaca pe la ei prin casa. Lor le faceti circuit separat de la subsol (Tot din magistrala DAR CU APOMETRU IN ASA FEL CE VOLUMETRIE DE APA INTRA SA FIE CONTROLATA PRIN DIFERENTA CU APOMETRU DIN CASA. ASTA IN CAZUL IN CARE AU IDEI) toata treaba costa vreo 250 Ron! asa se poate face la orice vecin indiferent de etaj. Practic, orice vecin poate fi controlat prin acest sistem! cine nu plateste i se intrerupe circuitul de la vecinul de dedesubt! Sistemul merge, functioneaza la mine in bloc!
Comment by costi — January 19, 2010 @ 8:26 am
Totul depinde de asociatie. daca Asociatia de proprietari ii da in judecata si-i executa, atunci, ori scapi de ei definitiv ori isi vor plati datoriile. Eu nu am mai vazut apa calda de cand era Iliescu presedinte iar asociatia nu vrea si nu poate sa ia masuri impotriva rau platnicilor pentru ca, in momentul cand administratora a dat ortu’, cineva a distrus sau a facut pierdute toate actele.
Atat timp cat membrii asociatiei nu vor lua masuri, nu ii vei putea determina pe rau platnici sa-si achite debitele.
Dar, avand in vedere ca ai experienta razboiului de gherila in bloc, sunt sigur ca vei gasi o solutie.
Comment by iceman — January 19, 2010 @ 8:35 am
Kalasnikovul e cel mai bun prieten al omului
Comment by Ozzi — January 19, 2010 @ 8:37 am
exterminarea e singura solutie…
Comment by motanu — January 19, 2010 @ 8:53 am
Bai, tu discriminezi tiganii. Adica ce, ei nu e tot oameni sa ai aiba dreptul sa stea la bloc ca romanii?!
Serios vorbind, solutia indicata de @ costi pare cea mai rezonabila. Exista oricand si solutia mult mai distractiva sa-i linsati, sa le vindeti rinichii pe piata neagra si sa le platiti restantele
Comment by Cata — January 19, 2010 @ 9:15 am
Ei s-au obisnuit cu ideea ca restul vecinilor sa le plateasca utilitatile si prin urmare nu se mai streseaza sa faca rost de bani. Simplu ca “buna ziua”,nu? Ma mir cum de pun si ceilalti vecini bani sa le plateasca datoriile, la noi vecinii nu puneau bani nici macar pentru repararea acoperisului sau pentru vreo teava sparta.
)
Cat despre tiganii de la parter…in galati erau unii la scara de langa mine. Toata ziua tineau boxele pe balcon si dadeau drumul la manele…la maxim desigur. Am ramas cu sechele mai ales ca pe vremea aia invatam la filosofie pentru facultate. Kant cu Guta- combinatie fatala
Comment by ciresica cu numele de MaMeMiMoMu — January 19, 2010 @ 9:16 am
tine-ne la curent cu felul in care ii vei tortura si pe ei>:)
Comment by Teo — January 19, 2010 @ 9:32 am
Bai, ciudat, dar eu am probleme cu niste romani, nu cu tiganii. Eu stau la 1, iar deasupra mea stau niste tigani de bun simt. Problema o reprezinta individul de la parter, poreclit Dodu, care e un betiv si jumatate. In afara de faptul ca tuseste noaptea de trezeste tot blocul, mai isi cheama si tovarasii de baut la el si consuma pana la 5 dim. Ca sa nu zic ca nu are deloc caldura (doar doarme intr-un sac de dormit), iar parchetul meu e patinoar.
Dar bucuria mea cand plec dim de-acasa, ii fwt un picior in usa direct proportional cu agitatia sa din noaptea respectiva
Comment by punKreas — January 19, 2010 @ 9:36 am
Imi place faptul ca posturile tale mai nou merg spre o dezbatere
Ontopic: Solutia propusa de costi mi se pare rezonabila, daca nu merge oricand ai ditamai puscoiu’ de airsoft
Comment by lulwut — January 19, 2010 @ 9:51 am
Esti sigur ca “si-au cumparat” televizorul LCD cu diagonala de 107? Sau telefoanele mobile?
Cat despre aur….pai ala e sacru la tigan…fara apa poate trai mult si bine, fara aur nu
In cazuri de genul asta, raul trebuie taiat din fasa. Faptul ca i-ati pasuit o data le-a dat curaj si li se pare normal. Macar acum sa faceti ceva. Solutia propusa de costi e intr-adevar una de bun simt. (desi personal le-as agrea pe cele propuse de ozzi sau motanu
)
Comment by PHNC — January 19, 2010 @ 10:11 am
pai daca le-ati mai platiti odata acum s-au invatat si vor sa le-o platiti tot voi, dati-i afara si gata.
Comment by cel mai... — January 19, 2010 @ 10:15 am
poti face ceva:sa iei kalashnikovu’…sau sa te muti…azi vara l-am vazut pe unu’ frateeeeeeeeee…s-o dat jos dintr-un x5 si avea unghiile de la picioare mai mari ca bricheta mea
Comment by cuibaru — January 19, 2010 @ 10:25 am
Pai puneti furtunul pe ei. Din ala cu presiune, probabil ca puteti face rost de o masina de pompieri sa le curete apartamentul.
Ma gindesc ca dupa a doua spalatura se vor grabi sa-si plateasca facturile (poate sa vi le plateasca si pe ale voastre) doar ca sa nu ii mai inundati.
Comment by Dan-Marius — January 19, 2010 @ 10:29 am
Eu am niste tigani cu datorii la parter… Nu au copii si manele, dar au doua pisici care urca pana la etajul 4 si mi se caca pe presul de la usa.
Comment by Vlad — January 19, 2010 @ 10:53 am
Acum or sa se obisnuiasca sa le platiti voi. In curand nu or sa-si plateasca nici curentul. Nasol.
Comment by danucblog — January 19, 2010 @ 10:59 am
Hmmmm, gandestete bine. Solutia e urmatoarea:
”MUTATI-VA IN TIMISOARA”!
Ps: nu de alta dar aici tziganii stau in vile si palate…
Comment by Dekora — January 19, 2010 @ 11:02 am
nasoala situatie…
Nu cred ca educi tu tiganu… El stie ca in viata lui nu a platit o taxa (aici si statul e partas, stim ca tiganii formeaza des cozi doar la taxe , ca ei muncesc mult si nu au timp sa stea la cozi la vot nefraudulos in gara de nord) si nici nu il vei convinge usor sa dea bani pentru ceva ce pana acum a avut gratis
Chiar….nu am vazut nici un tigan acuzat de evaziune fiscala…. mint….am vazut 2-3 din aia care mai taiau din cand in cand vre-un datornic….
Solutia trebuia sa vina cand ai cumparat/mostenit locuinta…. Verifici ce specimene ai prin zona… daca e tigani, e groasa… Nu cumperi / vinzi ce-ai mostenit… Nu merita sa te speli cu apa rece sau la lighean ca tiganu vrea sa se spele cu apa calda
Comment by virgiu — January 19, 2010 @ 11:15 am
in mures partea buna e ca sunt concentrati in 2 zone (getto), iar acolo e jale. + sa nu povestesc de furturile care se intampla in zonele limitrofe getto-urilor (sunt patit de 2 ori deja). asa ca singura solutie pe care o vad este sa aducem 10 boxe mari, sa punem metallica – kill’em all si sa vina 10 raketzi cu bazooka sa faca ordine.
Comment by dragos21tgm — January 19, 2010 @ 11:18 am
Salut
Se poate rezolva problema dupa cum scrie si iceman , trebuie doar un pic de rabdare si de acordul celorlalti locatari.
Am trecut si eu prin asa ceva, a durat un pic(cam un an ca aveam vreo patru de astia)dar acuma e OK. Acu si blocul incepe sa arate a casa. E drept ca si zona a fost refacuta(parcari,canalizare,etc)
Deci se poate!
Comment by Dan Neagu — January 19, 2010 @ 11:23 am
Intrati peste ei si luati-le LCD-ul. Luati tot ce apucati si vindeti.
Comment by Puiu — January 19, 2010 @ 11:33 am
Tiganii astia borati stau la parter ca sa se duca afara sa se cace, ca nu au voie WC in casa.
Comment by krakatau — January 19, 2010 @ 11:39 am
Sau se caca in casa direct sau pe ei…
Comment by krakatau — January 19, 2010 @ 11:40 am
da la voi nu se plateste intretinerea cu totul, adica, apa, caldura, parti comune si tot restul? eu nu am optiunea de a nu plati de ex caldura… sau apa… ori toata intretinerea ori nimic si daca nu platesc nimic, se aduna si in cazuri extreme se ajunge la executarea silita (vanzare apartament)
ceea ce a propus costi e magnific, merita bagati 250 RON doar ca sa ii vezi pe tigani ca scot banul sau stau fara apa forever…
Comment by clara — January 19, 2010 @ 11:46 am
Am de facut cateva observatii. In primul rand, esti total rasist… si astia ca tine trebuie sa dispara in chinuri groaznice. Cum poti sa le zici sarmanilor oameni ca-s “tigani”. Urat, urat ce faci.
Mai mult de atat, ei, rromii… adica tiganii spurcati, ca si mie imi place sa le zic la fel, n-au platit in viata lor dari, taxe, impozite catre stat. Mai marele nostru Iliescu le-a returnat aurul dupa 90… pe care Antonescu il confiscase in anii 40 si-l bagase in vistieria statului. Imi spui si mie pe ce si-au facut ei vilele alea din sintesti? Ei n-au muncit neam de neamul lor… n-au vazut cum arata o carte de munca, n-au platit in viata lor un impozit… si se plang toata ziua ca noi, romanii, suntem rasisti.
Moarte jegosilor… ‘sam-as pe ei de nespalati !
Astia ne-au adus in starea asta… tara asta o sa dispara de pe fata pamantului… si asta si merita…
Comment by somerio — January 19, 2010 @ 11:47 am
Angajati avocat si executati-i silit! Le luati LCD-ul si haurul si platiti darile pe care le au.
Comment by Surprize Kinder — January 19, 2010 @ 11:58 am
Problema e ca toate blocurile depind de asociatia de locatari, si toti locatari sunt tratati, in privinta facturilor la utilitati, dupa metoda comunista.
Eu am ramas blocat dupa ce mi-am cumparat apartament si am descoperit ca nu pot plati direct la furnizor, separat, utilitatile.
Acum solutia ar fi simpla. Chiar daca e cam greu daca nu chiar imposibil uneori, sa se faca debransarea separata, tot se poate ceva. Dar chiar si in acest caz se poate ceva, daca s-ar vrea, cu nesimtii care nu platesc. Si nu e vorba numai de tiganii, ca si romanii sunt nesimtii. Spre exemplu aveam pe scara niste indivizii cu datorii extrem de mari, si am aflat ca unul era politist si una era patroana, deci se poate.
Si acum solutia. Este simpla si eficienta. In primul rand, ca sa nu mai apara probleme cu pierdutul actelor, tot ce e contorizat obligatoriu sa fie platit direct la furnizor si nu la asociatie. Apoi in momentul in care cineva nu plateste suficient de mult(dar nu mai putin de 3 luni), ii este strict interzis furnizorului sa opreasca respectiva utilitate la cei care au platit. In schimb ce furnizorul are dreptul, printr-o procedura simpla judecatoreasca simpla (adica doar se duce la judecatorie cu actele care dovedesc datoria, iar impricinatul este chemat sa aduca acte care sa dovedeasca contrariul) sa intre in posesia apartamentului sa il vanda la licitatie, si sa imparta banii cu ceilalti furnizori la care impricinatul are datorie. Este doar o mica problema, si anume cazul in care impricinatul a luat casa prin credit ipotecar, iar casa valoreaza mai putin decat are de plata la banca. Dar asta e deja problema furnizorului.
Comment by ictin — January 19, 2010 @ 12:05 pm
Asta e discriminare. Punct!
Comment by VanGhelie — January 19, 2010 @ 12:08 pm
Cine a scris aici despre “rasism” vreau sa va dedic o mica adresare. Incercati sa suferiti voi de pe urma acestora pe care ii aparati. Sa fiti lipsiti de micile luxuri zilnice precum apa, gaz, electricitate, caldura, si atunci o sa ma uit ce campanie de aparare si anti-rasiste o sa organizati. Am vazut mai sus un commet unde scria ca din cauza lor tara se duce de ripa, aici vreau sa adaug. Eu traiesc in Republica Moldova, dese ori m’am intilnit cind Romanii imi injurau nationalitatea, desi eu ma consider Roman, imi spuneau rusofon sau mai stiu eu ce. Dar iata cind vine vorba de Romani, toti ii numesc tigani. Eu cred’ca persoanele pe care le aparati de rasism, v’au stilcit identitatea. Mai ginditi’va
Comment by Machiavelli — January 19, 2010 @ 12:18 pm
cel mai simplu ar fi sa reinvii comunismul,atunci n-ar mai avea lcd,si daca,n-ar avea ce sa vada si le-ar plati partidul cotele de intretinere….nu?
Comment by TINTIN — January 19, 2010 @ 1:21 pm
in blocul care stau, nu am nici parter si nici tigani pe scara. dar sambata trecuta a aparut un anunt cum ca luni ne taie apa. surpriza, apa curge si e marti. nu te-ai obisnuit cu manipularea asta?
Comment by kodeina — January 19, 2010 @ 1:41 pm
@kodeina: de cand mi-a fost taiata o saptamana din cauza celor care nu au platit, nu mai stau sa ma gandesc daca e vrajeala sau nu, mai ales cand astia au uitat si unde-i asociatia de cand n-au mai trecut pe acolo.
Comment by VisUrat — January 19, 2010 @ 1:47 pm
Noi nu avem gaze de cateva zile, pana ne fac toti vecinii onoarea sa stea acasa, pt ca cei de la distrigaz sa faca proba instalatiei… Numaratoarea zilelor a inceput.. 2 pana acum si vecini f nesimtiti. Welcome to Romania:)
Comment by maria — January 19, 2010 @ 1:48 pm
Te duci la cel mai apropiat magazin de arme, banii pe de cheta pentru sarmanii de la parter ii lasi la magazin si continuarea cred ca o stii…..
:)
Keep UP, happy hunting!!!
Comment by mirc — January 19, 2010 @ 1:59 pm
Administratorul blocului ii poate da in judecata si in 2-3 luni sunt executati silit daca nu platesc,din moment ce au lcd(probabil furat) etc inseamna ca sunt strangatori si ar putea sa isi platesca datoriile.
Modificarea coloanei principale in sensul de a ii bloca apa necesita autorizatii peste autorizatii si nu rezolva nimic pentru ca mai sunt si alte cheltuieli in afara de apa ,curent comun etc
Comment by Vasile D — January 19, 2010 @ 2:00 pm
Cand ai sa te mai muti, prima te grija va fi cea cu tiganii, sa te interesezi daca sunt tigani in acel bloc, si daca platesc intretinerea si celelalte utilitati
)
Comment by Rosu' — January 19, 2010 @ 2:05 pm
Si ai de gand sa platesti in locul lor din nou
? Hmm eu sincer nu plateam nici prima nici a-2-a oara, faceai frumos 20 de plangeri la serviciul care iti ofera apa pe conducta si pana la urma trebuia sa se intample ceva … si timpul de asteptare era asemanator plus – minus cateva zile dar o faceai odata si bine.In general nu imi place cand imi este cerut ceva pentru altul, in nici un caz sa platesc.Dar e adevarat ca nu stiu de ce natura a fost situatia si poate au fost si alte detalii care te-au facut sa te induri sa platesti/platiti toti cei de pe scara.
Comment by Bogdan Anghelina — January 19, 2010 @ 2:42 pm
Asta e cu rromania, nimeni nu ridica un deget sa-i traga la raspundere pe aia care merita. Statul ar fi trebuit sa le vanda casa daca au datorii mari si sa-i lase in curul gol pe strada, dar probabil au bani de spagi.
Comment by zaone — January 19, 2010 @ 2:59 pm
n-am o solutie, am o alta problema de expus, oarecum ontopic: distrigaz sud si vecinii:
distrigaz au oprit gazele ieri la 11 AM ca sa faca o verificare de rutina. si inca nu le-au pornit, pt ca nu e toata lumea acasa sa poata face verificarea. si in principiu le pot tine asa cat vor ei, pana se sincronizeaza toti locatarii scarii cu echipa de la gaze. asta incluzand italianul care tine un apartament gol pt si sta la el in italia, cele 3-4 firme, cabinetul medical cu program 4 ore pe saptamana din care 2 sambata, si baba care refuza sa deschida pentru ca nu ii crede pe lucratori ca sunt de la gaze.
concluzia finala dupa numeroase telefoane la gdf/distrigaz a fost ca o sa faca proba asa. si daca e vreo scurgere de gaz si, prin eliminare, e la aia care nu au deschis usa, o sa ramana gazele inchise. pana cand ii dam in judecata ca sa se poata intra la ei sa se verifice instalatiile.
da, stiu, exista si varianta mai scumpa, cu schimbarea intregii instalatii si montarea de contoare individuale pe scara. atata tot ca pe o scara cu firme, apartamente goale si octogenari senili, nu prea ai cu cine chiar daca ai banii necesari.
Comment by XaeL — January 19, 2010 @ 3:12 pm
aici e greseala. tu ai presupus, ca un om cinstit, ca au cumparat LCD`ul. poate l`au furat
Comment by maddy — January 19, 2010 @ 3:13 pm
Se pot lua masuri. Cei de la apa vin si ii blindeaza, adica le taie accesul la apa, doar lor. Astfel cei care platesc nu mai sufera pentru rai platnici.
Comment by Info Deva — January 19, 2010 @ 3:18 pm
[...] recunosc ca de data asta da, chiar sunt frustrat. VisUrat mi-a starnit nervii asupra cioroilor prin ultimul lui post. Sunt unul dintre romanii care au crescut intr-un bloc clasic romanesc, intr-un apartament cu 3 [...]
Pingback by Frustrari (r)romanesti « De la sublim la ridicol… — January 19, 2010 @ 3:56 pm
Deci tiganii stau la parter ca in caz de scandal, mancati-as, daca le vine sa se arunce unu’ pe altu pe geam sa nu moare ca dupe aia cine o sa mai fie forta de munca din firma familiala, daca moare muncitorii…
In alta ordine de idei, varianta lui Iceman e cea legala, dar cum spunea si el trebuie acte, hartogaraie, etc, si peste toate astea un administrator sau presedinte de bloc cu destula tarie in boase ca sa duca toate procedurile la capat (darea in judecata pt recuperarea datoriilor), si sa nu faca pe el la cea mai mica amenintare a tiganilor; apoi daca asta nu merge, ma gandesc ca solutia lui Costi ar fi indicata, dar si acolo trebuie curaj, ca tiganii or sa sara ca sunt discriminati…deci trebuie sa fiti uniti si voi in bloc, sa va sustineti. Bafta multa si la multa apa calda pe conducta!
Comment by drel — January 19, 2010 @ 4:12 pm
ZigeunerLager…..
Comment by IONA — January 19, 2010 @ 4:31 pm
Solutia sunt apometrele si bransarile individuale / apartament. N-ai platit 3 luni, vin baieti, sigileaza robinetul si gata apa. Daca te joci cu sigiliul, te trezesti si cu politia la usa. La noi in Baia Mare asa se procedeaza si toata lumea e multumita.
Comment by Vasi — January 19, 2010 @ 4:38 pm
da, iti zic eu, maica-mea e administrator asa ca administratorul ii poate da in judecata. e mult de alergat si hartii peste hartii dar intr-un filnal or sa fie obligati de instanta sa plateasca ca altfel risa o amenda or something.. nu mi-am bagat prea mult nasul in chestiile mamei. oricum merita incercat. Cunosc problema cu tiganii, am avut si eu parte de-o familie de colorati la parter, doar ca pe vremea cand eram mici si arunca cu ligheanul cu apa rece pe noi in mijlocul iernii. niste tampiti!!! Bafta
Comment by danny — January 19, 2010 @ 4:48 pm
sa-i dea asociatia in judecata. VOr ramane fara apartament:Ddureaza ceva, dar merita;)
Comment by Old School — January 19, 2010 @ 4:53 pm
Soluția este simplă, elemntarp chiar. Asociația să-i decupleze de la apă dacă nu plătesc trei luni. Simplu, eficient, elegant.
Comment by Robintel — January 19, 2010 @ 5:00 pm
niste mercaptan turnat pe sub usa……..facut acest tratament timp de mai multe saptamani si ai scapat de ei…………
Comment by MiDaS — January 19, 2010 @ 5:20 pm
Daca aveti asociatie de proprietari (nu de locatari, ca aia nu poate sa faca acelasi lucru), puteti sa ii dati afara din apartament daca acumuleaza datorii prea mari si sa il vindeti ca sa le platiti lor restantele. Nu stiu sa-ti spun cam la ce suma restanta ar trebui sa ajunga familia respectiva, dar in asociatiile de proprietari asa se face, daca oamenii refuza in continuare sa isi achite datoriile.
Treaba asta chiar e pe bune, o stiu pt ca sunt proprietara de apartament, iar la noi in scara se vrea sa trecem de la asociatie de locatari la asociatie de proprietari.
Comment by Ioana — January 19, 2010 @ 5:24 pm
continuare la ce am scris mai sus: da, este nevoie de multa rabdare cu toata umblatura si hartogaraia necesara pentru a le vinde apartamentul si a plati datoriile, dar, daca la final scapati si de ei, eu zic ca se merita
Comment by Ioana — January 19, 2010 @ 5:49 pm
da-le foc.
Comment by PCH — January 19, 2010 @ 6:14 pm
Preţurile locuinţelor de la parter sunt tot timpul mai mici, de-aia stau ţiganii la parter. În plus, pot intra/ieşi din casă pe geam, fără să-i mai ştie lumea. Ăsta e un lucru foarte important pentru hobby-urile lor.
Comment by TNH — January 19, 2010 @ 8:21 pm
E simplu. Acociatia de locatari din cate stiu are un statut semi-juridic. Deci pot fi actionati in judecata. Sau, in loc sa dati bani ca sa nu va opreasca apa, ii dati pe ei in judecata punand toti bani de avocat, vine politia cu tot tacamul, ii executa silit (fie le vinde casa fie le ia din casa). Cu astia nu e de glumit. Ma intreb cum de ati avut rabdare pana acu. Cred ca le faceam viata cosmar in multiple feluri pana cand se carau din bloc…
Comment by DFT — January 19, 2010 @ 9:27 pm
P.S. Scuze de double post, dar stii ca in cazul in care castigati tot ei platesc cheltuielile de judecata, deci luati un avocat bun ca-l luati pe gratis…
Comment by DFT — January 19, 2010 @ 9:28 pm
de boiler electric ai auzit? …cred ca te paste unu
poti incerca si cu unu pe gaz, sau butelie si te faci ca o uiti la ei in fata cu un fitil de gat…. dar fi sigur ca o vad aia
zgomot – politie chemata pt. galagie prea mare
Comment by IuliusAugustus — January 19, 2010 @ 10:31 pm
@IuliusAugustus: nu cred ca m-ai inteles cum trebuie… Problema nu este ca se taie apa calda (pentru ca am centrala si nu folosesc apa calda data de stat deloc), problema este ca se taie apa de tot. Adica aia rece. Ceea ce inseamna carat apa de la izvor, facut baie la prieteni/piscina sau incalzit apa pe aragaz… Adica ma paste epoca de piatra.
Comment by VisUrat — January 19, 2010 @ 10:34 pm
da curva obosita de dc++, sar ca un demagog ce sunt cu gura pentru ca mii de oameni pur si simplu n-au bani sa plateasca, dar pe bune (adica fara lcd-ul mobile etc) si pe aia prin asa o lege ii condamni. pe tine te doare in pizda pentru ca nu cunosti sau n-ai rude in situatia asta.
ba nu, m-am razgandit, retrag “curva obosita”. luna trecuta aiba am facut si noi sa avem apa in bloc din cauza a doua familii borate care pur si simplu n-au vrut sa-si plateasca datoriile. asa ca sa fac ceva pe ei toti si vreau legea de care spuneai tu mai sus.
ba nu, ca dupa bunicii celei mai bune prietene ale mele vor fi cam condamnati.
ba nu, vreau apa daca am platit pentru ea.
dilema-i evidenta sper.
Comment by sword — January 20, 2010 @ 1:57 am
intr-adevar nu remarcasem partea cu apa in totalitate …
solutie temporara.. gaseste un prieten avocat sau un executor daca ai e si mai bine, sa treaca pe la ei, sa le arat eo legitimatie de serviciu sa le zica ca le ia casa daca nu platesc apa
tiganii se intimideaza rapid de tot, si de obicei platesc daca isi dau seama ca nu e de gluma
ps. partea cu executarea o stiu de la un prieten care are cateva zeci de tigani datornici la banca si ii viziteaza des. dupa ce trece de 2 ori si le numara obiectele din casa, oamenii vin usor usor si paltesc cu taraita din datorie. daca ai tai au aur, …v/b cu prietenul sa scoata o hartie sa-i puna sa scoata fiecare lantisor si sa dea declaratie ca platesc la apa altfel le ia aurul .. sansele ca ai tai sa se prinda ca nu e venit “pe bune” sunt mici . teoretic nu e nici abuz din partea lui ca nu ii obliga sa plateasca iar daca ei vor sa faca declaratii pot sa faca … la oricine
ps2. copie dupa inventarul de aur pusa langa tabelul de asociatie…etc
Comment by IuliusAugustus — January 20, 2010 @ 12:04 pm
@sword: Poate ca ar trebui sa-ti spun ca esti prost si incuiat ca sa intelegi mai bine ce vreau sa spun. Dar nu o sa folosesc limbajul asta ci o sa incerc sa-ti explic ca un cadru legislativ in sensul propus de dc++ ar fi intr-adevar singura solutie intr-o tara civilizata (nu vorbim despre Romania, aici); pentru ca eu oricum platesc taxe si impozite la stat, stat care ar trebui sa aiba grija de persoanele defavorizate. Deci, daca ii condamn pe cei care nu au bani destui sa-si plateasca intretinerea (si nici nu cheltuie pe prostii), statul ar trebui sa-i ajute din banii pe care toti ii dam, nu sa stau eu fara apa, caldura sau orice altceva platit deja, doar pentru ca vecinul nu-si permite acum. Stai putin, ca pana la urma n-am inteles: traim in comunismul perfect si nu am aflat eu inca? Suferim toti la fel pentru unul?
Comment by fernoss — January 20, 2010 @ 12:09 pm
asta a fost logica postului, sa le arat celor care-s ori cu alb ori cu negru, ca orice problema are doua fete.
bineinteles ca, in fapt, sunt de acord ca e o problema si ca are nevoie de rezolvare.
” Poate ca ar trebui sa-ti spun ca esti prost si incuiat ca sa intelegi mai bine ce vreau sa spun.”
afirmatia asta n-are sens, cu ce ma ajuta faptul ca imi spui ca sunt prost, sa inteleg ceva ce nu inteleg? si lasa-ma cu cadrul tau legislativ pentru ca eu nu faceam referire la cei care au bani sa plateasca si aleg sa n-o faca, ma refeream la cei care dupa 50 de ani de munca, n-au bani sa plateasca.
orice rezolvare s-ar gasit, asta daca se va incerca, n-o sa fie perfecta, cineva nevinovat tot va avea de pierdut. bineinteles ca noi vrem sa nu fim noi, pentru ca platim apa si vrem apa, si pensionarii nu vor sa fie ei, pentru ca au muncit jumatate de secol si isi vor banii cuveniti.
asa ca, in final tot in apa suntem pana peste cap. imi doresc doar sa ajungem candva pe spate scuipand-o.
Comment by sword — January 20, 2010 @ 12:26 pm
@sword: treaba cu “prost si incuiat” a fost o reactie la “da curva obosita de dc++” (nu cunosc persoana si nu ma intereseaza, apelativul tau, insa, a fost total deplasat)
In rest, orice dezbatere pe orice tema va aduna opinii diverse si foarte diverse. Si, da, e normal, orice problema are mai multe fete, si mai multe nuante de gri…
Ca sa-ti raspund punctual, tot la cei care dupa 50 de ani de munca nu au bani sa plateasca ma refeream si eu (ii includ in categoria de persoane defavorizate), si aici nu sunt de acord ca trebuie sa sufar eu la fel ca si el, mi se pare normal sa se gaseasca o alta solutie.
Dar, dupa cum spuneam, nu cred ca vorbim despre Romania; in tara asta, situatia descrisa de articol este curenta, obisnuita si generatoare de frustrari doar pentru cei care incearca sa respecte legile scrise sau implicite.
Comment by fernoss — January 20, 2010 @ 12:44 pm
mai ales daca nu ii suportati,dati o mica spaga la asociatie sa ii dea in judecata si luati un avocat destul de bun incat sa fiti siguri ca ii executa, la treburi d-astea te pot executa si pt 20 de mil.Si uite asa scapati de nebuni,simplu si eficient
Comment by Aetana — January 20, 2010 @ 2:02 pm
Avem atata antipatie pentru ciorile tiganesti incat orice tentativa de a apela la un cadru legal pentru “problema tiganeasca” e sortita esecului. S-a dovedit practic, tiganii sunt o specie prea jegoasa, nu pot fi integrati in civilizatie nici macar cu forta. Back to india, garoilor.
Comment by Gogu — January 20, 2010 @ 6:10 pm
Împuşcă-i drecu’. Şi dă-i de mâncare la maidanezi. Sau măcar zideşte-le uşa
Comment by Adrian — January 21, 2010 @ 9:07 am
Cat am sta la bloc am avut de fiecare data “norocul” de astfel de vecini. Nu prea ai ce sa le faci, pe langa faptul ca nu platesc utilitatile/intretinerea/etc, mai sparg si geamurile la scara blocului cand se cearta intre ei sau vin acasa ranga de beti. Ii vezi ca sar la bataie la vecini, la copii, la toate putzele care trec prin fata scarii, in timp ce ei bobineaza de zor la o punga de seminte. Solutia ?! S-a incercat si cu Politie si cu amenintari de la Administratie … dar degeaba, pana cand intr-o zi s-au luat de cine nu trebuie si au fost “sifonati” putin … iar amenintari, geamuri sparte, nervi si figuri de mahala – calcati pe muian iar … pana cand SURPRIZA … s-au mutat. Familia care a cumparat apartamentul a zis ca locatarii au vandut acea locatie pentru ca nu se intelegeau cu vecinii si este o zona periculoasa. Mai zi ceva daca poti …
Comment by Cronoss — January 21, 2010 @ 10:34 am