Nu plânge că s-a terminat, bucură-te că s-a întâmplat!

Un articol scris relativ in graba a generat un numar de comentarii si de reactii la care nu ma asteptam. Este vorba despre articolul acesta, in care ma refeream la instructiunile de folosire ale unor aparate care nu ar necesita o hartie in plus, tinand cont ca omul este inteligent.
Comentariile care m-au facut sa scriu acest articol sunt:

Io zic sa ii dai acel toc mamei tale, sau oricarei persoana peste 40 de ani, sau oricarei persoana din mediul rural sa vedem cat de bine va stii sa il foloseasca fara instructiuni!
Si asta cu americanii sunt prosti facuti gramada, stai tu linistit ca prostii nostrii sunt mai prosti ca ai lor iar desteptii lor sunt mult mai destepti ca desteptii nostrii!
Comment by Ncu — December 26, 2009 @ 8:23 pm
________________________________________________________________
e obligatoriu, daca tu iti bagi tocu ala in cur si nu poti sa-l mai scoti – ajungi in spital, operatie, etc … poti sa dai in judecata si sa ceri daune pentru ca n-ai stiut cum se foloseste. De-asta exista instructiuni, ca sa-ti arate ca tocul de mobul pe curea, becul se infileteaza in dulie (nu se baga in gura), iar bricheta face foc – nu e lanterna ca sa fie folosita pentru a verifica daca rezervorul masinii e plin. De-asta exista instructiuni, si nu e deloc ciudat – e cat se poate de normal.
La faza cu americanii prosti eu zic sa nu generealizezi.
Comment by Cristian VADUVA — December 27, 2009 @ 5:01 am
________________________________________________________________
Se pare ca uitati faptul ca mobilul (si tocul pt el) sunt bunuri de tipul celor care sunt destinate a fi folosite de catre oricine, nu neaparat de cineva cu o minima cultura tehnica (si de baciul de la stana, si de clacasul de la coasa, si de necalificatii incarcatori-descarcatori…). E posibil ca ei nici macar sa nu stie cum se foloseste cureaua pt pantaloni, cu atat mai putin tocul pt telefon – care se poate sa le fie “bagat pe gat” deodata cu telefonul, nu sa-l fi vrut ei.
Cat despre cetateanca cu inhalatorul – dupa ce ai vazut filme in care se vede modul modul in care se utilizeaza, pare rizibil, dar daca singura instructiune primita de un nepriceput care N-A VAZUT cum se utilizeaza este “pulverizati neaparat tinand capatul activ in jos”, nu mi se pare ciudat sa fie folosit exact la fel cu singurul alt pulverizator a carui utilizare o vazuse – cel pt parfum.
Chiar neglijand enorma diferenta cauzata de faptul ca voi sunteti tineri apartinand paturii superioare (ca educatie) a unei generatii tehniciste (incepand cu faptul ca ati crescut avand acces – fie si limitat – la calculator), chiar si voi – sunteti siguri ca ati “descifra” neindrumati utilizarea oricarui dispozitiv, de orice tip, pe care nu l-ati mai vazut?
Scuze, dupa parerea mea, ca sa nu intelegi imediat utilizarea unui dispozitiv nu “trebuie sa fii prost”, ci ajunge sa fii antitalent tehnic lipsit de informatie (de indrumari).
Comment by Victor — December 27, 2009 @ 11:17 pm

Momentan, aceste comentarii m-au dezorientat. Nu stiu daca sa reactionez si sa-mi spun hotarat un punct de vedere sau sa-mi cer scuze pentru ca am supra apreciat rasa umana. Dupa cum cred ca stiti toti, articolele de pe acest blog sunt scrise din punctul meu de vedere. Eu am o impresie si o scriu. Tinand cont ca sunt destul de hotarat si tin la punctele mele de vedere, doar in rare cazuri pot fi convins ca gresesc. Dar atunci cand mi se demonstreaza ca am gresit, recunosc.

Acum nu stiu ce sa fac. Sa recunosc ca am gresit ce? Ca am avut impresia ca omul este inteligent si nu are nevoie de instructiuni de folosire chiar la orice obiect? Hai sa punem atunci instructiuni de folosire la toate obiectele. Cum ar suna instructiunile pentru hartia igienica?

“Se desface pachetul tragand/taiand ambalajul. Se rup patratele de hartie in functie de necesitate (3-4 maxim). Se pliaza si, in functie de gen (masculin, feminin) se sterg fecalele/urina cu o miscare de jos in sus. La femei miscarea trebuie sa fie facuta cu mana in fata pentru momentul in care se sterg de urina. Pentru a sterge fecalele, mana trebuie sa fie la spate si miscarea este aceeasi si la femei si la barbati. Se apasa hartia pe anus si, cu o miscare de jos in sus se sterge rahatul ramas in urma defecarii. Se repeta de cate ori este necesar (a se vedea desenul alaturat).”

Cum suna? Oare nu-i logic ca nu ai nevoie de instructiuni de folosire a hartiei igienice? Oare supraestimez inteligenta rasei umane? Sincer nu pot crede ca exista in lumea civizata un om care sa aiba nevoie de instructiuni de folosire pentru acel toc de telefon. Nu pot crede asta din cauza logicii.
In primul rand, cand cumperi un toc de telefon mobil, il cumperi pentru telefonul mobil. Asta presupune ca ai telefon mobil. De aici deducem faptul ca stii sa scrii si sa citesti (mai bine sau mai rau), deci ai ceva educatie. Avand telefon mobil se presupune ca stii sa-l folosesti (altfel nu ai nevoie de toc pentru un opritor de usa) esti si intr-o zona cu acoperire si ca ai vazut ceva oameni la viata ta si nu stai intr-un varf de munte, nu traiesti ca acum 1000 de ani si nici nu ai vazut la viata ta aceiasi oameni, adica aia din sat.

Bun, am ajuns la concluzia ca ai telefon mobil si iti cumperi toc. Pentru ca ti-ai dat seama ca ai nevoie de toc (altfel risti sa pierzi/zgarii telefonul) inseamna ca stii de ce il vrei. Nu pot sa cred ca exista un om care intra intr-un magazin si isi cumpara un lucru de care nu are nevoie, de care nu se poate folosi si despre care nu a auzit nimic in viata lui. In momentul in care acel om isi cumpara un toc de telefon pentru curea, e clar ca vrea sa-l prinda la curea (de unde deducem logic ca are si curea si stie la ce foloseste). Inca nu am auzit vreun caz in care si-a bagat unul tocul de telefon in cur pentru ca nu avea instructiuni de folosinta (si daca a fost vreunul, a facut asta din alte motive pe care le voi dezbate mai jos).

Am ajuns la partea in care deductia logica a atins punctul in care atunci cand un om cumpara ceva, stie aproximativ cu ce se mananca (daca-ti iei DVD Player, stii ca-l iei pentru ca vrei sa-ti folosesti DVD-urile, daca iei cuptor cu microunde, vrei sa-ti incalzesti mancarea etc). Atunci cand cumperi un anume lucru inseamna ca stii ce este si la ce iti va folosi. Daca vrei electronice, stii pentru ce le vrei, stii ca trebuiesc bagate in priza sau ca trebuie sa le cumperi baterii, daca vrei haine, stii ca vrei sa arati bine sau sa-ti tina cald etc.

Dar evolutia omului nu ar fi fost posibila daca nu si-ar fi dezvoltat inteligenta. Ceea ce inseamna ca nu are nevoie de instructiuni de folosire, cel putin pentru lucrurile banale (cum ar fi nenorocitul ala de toc de telefon). Omul a evoluat tocmai pentru ca a avut capacitatea de a inventa. Oare cate inventii au fost descoperite dupa ce respectivul geniu a citit manualul de folosire? Da, din punctul meu de vedere, toti inventatorii sunt genii, chiar si ala de a inventat bricheta cu pix. E si ala un geniu pentru ca a fost primul care s-a gandit la asta si a si pus in practica descoperirea respectiva. Pana la urma, asta-i cel mai important lucru, sa-ti pui in practica ideile. Degeaba ai descoperit apa calda cu 1000 de ani inaintea altuia daca ai tacut mâlc. Poate vei avea norocul sa fii considerat un geniu popular anonim…

In fine, revenind la nenorocitul ala de toc de telefon care a iscat atatea discutii.
Omul, in conceptia mea, vede si intelege lucrurile prin prisma lui si prin cea a anturajului. Sa zicem ca tu esti un tip super destept cu prieteni super destepti. Cate sanse ai sa vezi totul la un alt nivel decat restul populatiei? Tu gandesti, ceri parerea prietenilor tai si analizezi subiectul respectiv, de multe ori formandu-ti o opinie completa asupra lui. Daca esti prost de bubui si esti inconjurat de prieteni super destepti, ai foarte multe sanse sa ajungi aproape de cel destept. Dar in momentul in care esti destept sau prost de bubui si esti inconjurat de oameni a caror prostie sfideaza bunul simt, atunci nu mai ai scapare.

Ei bine, eu consider ca anturajul meu este format din oameni destepti. Sincer nu cred ca stiu un prost (in afara de #pintica) atat de mare incat sa nu gandeasca logic. Pur si simplu nu pot constientiza ca exista vreun om in lumea civilizata (nu ma refer la componentii triburilor africane, indiene sau amazoniene) care sa nu stie cum sa opereze acel amarat toc de telefon in cazul in care il achizitioneaza. Nu pot sa cred asta. Stiu ca ar trebui, dar nu pot. Mie mi se pare extrem de simplu. Nu pot constientiza nici faptul ca in filme vad cum se chinuie un informatician si un profesor universitar sa monteze un rahat de dulap si nu reusesc (e un episod din Friends in care se intampla asta) in conditiile in care au si instructiunile.

Imi place sa cred ca-s inteligent (nu e acelasi lucru cu destept) pentru ca asa m-am nascut. Am o anumita inclinatie spre tehnologie, oricare ar fi ea, si spre analiza umana. Mie nu imi trebuiesc instructiuni de asamblare pentru a monta un obiect, trebuie doar sa vad poza. Nu trebuie sa citesc si sa fac fiecare pas, totul e logic. Daca sunt doar doua suruburi de 10cm, alea clar intra doar in locasul lor. Il caut si acolo le bag. Pentru ca e logic. Mie mi se pare usor si, din aceasta cauza, nu inteleg de ce altii nu pot face la fel. Cand vine vorba de montat un calculator e la fel. Nu pot intelege cum sta prostul cu procesorul in mana si se intreaba “Oare asta unde vine?”. Nu pot intelege din simplul fapt ca, intr-un calculator, toate mufele sunt anti-prost, adica nu poti baga o mufa in alta parte decat in cea care trebuie.

Revenind la porcaria aia de toc de telefon.
In conditiile explicate mai sus, cred ca v-ati prins toti de ce nu pot intelege un om care are nevoie de instructiunile de folosire ale unui banal toc de telefon. Il cumperi sa-l prinzi la curea. Deci clemele sunt pentru prins la curea. E logic. De ce mai trebuie o hartie pe care sa fie desenat asta?

Sa schimbam un pic subiectul si sa trecem la americani. Eu consider ca americanii sunt prosti. Sunt prosti facuti gramada pentru ca asta se vrea. Si la noi se vrea asta, indobitocirea controlata, dar romanul e un pic altfel. Americanii in schimb sunt prosti si, ce-i si mai nasol, procesomani. Americanii sunt in stare sa-si bage in cur tocul ala de telefon pentru ca nu avea instructiuni doar pentru a putea da in judecata firma producatoare. Asta nu inseamna ca-s prosti? Ce om intreg la minte si-ar baga in cur un toc de telefon doar pentru ca nu avea instructiuni de folosire si din dorinta de a da in judecata firma pentru un ban in plus?

Pe langa aceasta, din punctul de vedere al unui om care nu a fost in America, nici filmele americane sau viralele de pe internet nu prea ajuta la cresterea respectului fata de americani. Sa nu uitam serialul “Married with children” (Familia Bundy), sa nu uitam “Friends”, sa nu uitam “Seinfeld” (in care era discutia despre citit si Elaine spunea ca erau unii care citeau carti, nu reviste sau ghidul TV), sa nu uitam comediile cu adolescenti… Ce valori promoveaza? Cine-s cei mai tari din liceu? Fotbalistii prosti si majoretele. Ca un om din exterior, ce parere iti poti face? Ca-s super destepti, ca educatia la ei e pe primul loc? Ma indoiesc…

Mai sunt apoi documentarele despre Google, Yahoo, Microsoft, NASA etc. Da, acolo sunt oameni destepti. Dar cati sunt? Cateva zeci de mii? Poate cateva sute de mii? Restul pana la 400 de milioane ce fac? Angajati la KFC, secretare, pitipoance si actori sau “trailer park trash” care-si baga in cur tocul de la telefon pentru ca nu avea instructiuni. Pe langa asta, cati angajati de la firmele mentionate mai sus sunt americani si cati sunt in categoria “inteligenta importata”? De fapt, cata intelgenta importa America? Oare nu-i prima pe lista la importul de inteligenta, tocmai din cauza deficitului de care sufera?

Revenind la porcaria aia de toc de telefon.
Parerea mea este ca omul este inteligent si nu are nevoie de instructiuni de folosire pentru chestiile care nu te pot omora atunci cand le operezi, cum ar fi si tocul de telefon despre care vorbeam mai sus. Daca totusi te omoarî pentru ca nu le-ai folosit corect, inseamna ca meritai si asta-i bine pentru ca e un prost mai putin. Nu-ti trebuie facultate sa stii ca nu trebuie sa pui o punga de plastic pe capul copilului, nu-ti trebuie masterat sa stii ca trebuie sa inchizi gazul, nu trebuie sa iti fi dat doctoratul sa stii ca pastilele nu le tii la vedere langa locul de joaca al copilului si nici nu trebuie sa fii profesor universitar pentru a-ti da seama ca un toc de telefon este pentru a-ti tine telefonul in el si nu pentru bagat in cur.

Si, pentru a-i raspunde unui comentator, mama mea nu are nevoie de instructiuni la tocul de telefon. Mama mea, la 56 de ani, lucreaza pe laptop mai bine decat un pustan de 18 ani crescut in fata calculatorului (si are abia 4 ani de cand a pus mana pe calculator), stie sa faca poze cu un aparat foto digital, stie sa trimita pozele alea pe mail sau pe messenger, stie sa caute pe internet informatiile de care are nevoie, stie sa foloseasca un SmartPhone la capacitate maxima (MMS, VideoCall, Organizer, Word, Excell, foto, video), intelege prescurtarile de pe messenger (vb, ms, brb, lol etc.) si a trait intr-o eră in care tehnologia o aveau doar altii, nu si romanii.

Asa ca eu, in continuare considerand rasa umana ca fiind dotata cu inteligenta, ma voi intreba cat de prost trebuie sa fii pentru a avea nevoie de instructiuni de folosire pentru un amarat de toc de telefon mobil…




61 Comments »

  1. Ai scris peste 2 pagini absolut degeaba si stii asta dupa cum spui: “Nu stiu daca sa reactionez si sa-mi spun hotarat un punct de vedere sau sa-mi cer scuze pentru ca am supra apreciat rasa umana. Dupa cum cred ca stiti toti, articolele de pe acest blog sunt scrise din punctul meu de vedere.”; “Acum nu stiu ce sa fac. Sa recunosc ca am gresit ce? ”
    Sunt multe tipuri de oameni pe pamantul asta. Nu toti sunt la curent cu totul de pe planeta. Imagineaza-ti ce ar insemna sa facem “misto” de cineva, de ori cate ori nu ar sti faca ceva ce noi suntem capabili (cam asta ai facut tu acum, nu?). Pur si simplu, trebuie sa accepti ca unii sunt mai isteti ca altii, dar asta nu ii face prosti. De unde stii tu ca cel care n-are habar sa puna un toc de telefon, nu exceleaza in alt domeniu? Fizica cuantica, cel mai inginer dintr-o companie, cel mai strungar din fabrica etc. Poate ca e autist, poate debil mental, poate… Incep sa aberez.
    In concluzie, e blogul tau, scrii ce vrei pe el, dar asta nu inseamna ca poti sa ii judeci si sa ii critici pe altii dintr-o perspectiva tehnica sa spunem asa. De fapt poti dar nu cred ca te ajuta la nimic si nici un mesaj constructiv nu trimiti.

      Comment by 0Minime0 — December 28, 2009 @ 1:47 am

  2. exista o reglementare ,toate componentele electronice trebuie sa aiba instructiuni de folosire ,husa fiind un accesoriu de mobil trebuia sa aiba, daca nu vanzatorul nu putea sa vinda produsul.
    Hartia igienica daca nu e modelul cu leduri nu trebuie sa aiba instructiuni :P

      Comment by Vasile D — December 28, 2009 @ 2:06 am

  3. @0Minime0: am impresia sau te contrazici in aceeasi propozitie? “In concluzie, e blogul tau, scrii ce vrei pe el, dar asta nu inseamna ca poti sa ii judeci si sa ii critici pe altii”. Tocmai, e blogul meu si scriu ce vreau pe el ceea ce, logic, inseamna ca pot sa fac ce vreau. Daca vreau sa judec pe cineva, o fac, daca nu vreau, nu o fac. Tocmai pentru ca este punctul meu de vedere.
    Nu stiu de ce, dar am impresia ca articolul asta nu a fost scris sa-l inteleaga unii ca tine… Sau poate nu l-ai citit tot.

    @Vasile D: punga de plastic sau pixul cu mai multe culori de ce au instructiuni? Nu au leduri si nici accesorii pentru electronice nu sunt. Articolul se refera la chestii de bun simt. A fost scris ca o ironie asupra instructiunilor si reglementarile aiurea pentru produsele care pot fi folosite doar utilizand logica si inteligenta umana. Oare chiar trebuie un manual de utilizare la un cui sau un ciocan? Sau poate la o bricheta cu lanterna (are led, nu?). Eventual sa scriem un manual de folosire a unui bold. Sau a unui bolovan…

      Comment by VisUrat — December 28, 2009 @ 2:07 am

  4. Ai dreptate, exista si oameni prosti – nu stiu cati dintre acei prosti ar ajunge sa puna mana pe un toc de mobil, dar daca arati tocul de mobil unuia de la tara s-ar putea sa ai surprize (sa creada ca-i portofel/geanta sau mai stiu eu ce).

    Da, e blogul tau, parerea ta – la fel si eu, n-am nevoie de instructiuni ca sa folosesc un GPS si nici nu trebuie sa chem pe altii sa-mi reinstaleze windowsul – daca vreau pot scrie pe blog “cum plm sa fi asa prost incat sa nu sti sa-ti reinstalezi windowsul”, sau “ce prosti astia de la Garmin ca au tiparit 100 de pagini pentru nimic” …. da, unii sunt extrem de prosti, iar legea e si pentru prosti.

    Americanii nu sunt mai prosti decat romanii. Da, sunt unii americani prosti la fel cum sunt si unii romani prosti. Vezi lumea lui gaita, otv, stirile de la ora 5 …

      Comment by Cristian VADUVA — December 28, 2009 @ 3:07 am

  5. @Cristian VADUVA: nu am spus ca esti prost daca nu stii sa folosesti GPS-ul. Nu am spus ca esti prost daca nu stii sa instalezi un Windows. Dar sa nu stii la ce foloseste un toc pe care tocmai l-ai cumparat pentru telefonul mobil fara sa te uiti la instructiuni, atunci esti prost. Cred ca am spus asta si in articol.

      Comment by VisUrat — December 28, 2009 @ 3:12 am

  6. Mda. Americani sunt prosti, de aia au cam cele mai bine cotate universitati din lume, unde evident, studiaza in majoritate straini nu? E cam tampit sa generalizezi in modul asta pornind de la filme si seriale, pentru ca pe principiul asta isi cladesc si vesticii imaginea unei Romanii pline de aurolaci si tigani ( mai trist e ca si mie imi pare asa cateodata)

      Comment by ivyleague — December 28, 2009 @ 3:24 am

  7. Si da, si eu sunt de parere ca esti prost daca nu stii sa folosesti un toc de telefon pe care tu l-ai cumparat.

      Comment by ivyleague — December 28, 2009 @ 3:26 am

  8. “Articolul se refera la chestii de bun simt” nu cred ca ar trebui privita asa problema este o chestie pur si simplu birocratica de respectare a standardelor,toate produsele care se importa si ulterior vand sunt inscrise intr-un nomenclator de categorii …

      Comment by Vasile D — December 28, 2009 @ 3:45 am

  9. @Vasile D: Tu nu iti simti jignita inteligenta de faptura umana atunci cand primesti instructiuni de folosire la un creion? Sau la o bricheta. Sau la un cacat de toc de telefon. Nu simti ca niste cacati cu ochi au impresia ca esti prea prost incat au fortat producatorul (ca de nebun nu dadea el singur 0.000001 dolari pe hartia aia) sa printeze instructiuni de folosire? Nu ti se pare ca esti tratat ca un dobitoc care are nevoie de o hartie pe care este desenat ceva pentru a putea face o chestie a carei logica o intelege si un copil de 5 ani?
    Mie asa mi se pare ca sunt privit cand vad instructiuni de folosire la ceva extrem de simplu. Mi se pare ca unii ma vad ca pe o vita din turma care nu stie ce sa faca decat daca i se da o hartie de pe care sa citeasca.
    Si eu nu sunt asa.

      Comment by VisUrat — December 28, 2009 @ 3:54 am

  10. [...] This post was mentioned on Twitter by visurat, Blogging feed. Blogging feed said: rtweet_1 Trebuie sa fii prost tare… – Concluzii http://bit.ly/7oLsEw [...]

      Pingback by Tweets that mention Trebuie sa fii prost tare… – Concluzii » visurat.ro -- Topsy.com — December 28, 2009 @ 4:18 am

  11. @VisUrat – eu iti luam apararea zicand ca e blogul tau poti scrie ce vrei.

    Da, e blogul tau, parerea ta – la fel si eu, n-am nevoie de instructiuni ca sa folosesc un GPS si nici nu trebuie sa chem pe altii sa-mi reinstaleze windowsul – daca vreau pot scrie pe blog “cum plm sa fi asa prost incat sa nu sti sa-ti reinstalezi windowsul”, sau “ce prosti astia de la Garmin ca au tiparit 100 de pagini pentru nimic” …. da, unii sunt extrem de prosti, iar legea e si pentru prosti.

    Apropo de instructiuni de folosire la prezervative: **LINK EDIT: ORIUNDE IN ALTA PARTE POTI DA LINK, ASTORA NU.**

    PS: Hai ma VisUrat, nu mai fi asa revoltat ca ti-au dat astia instructiuni de folosire, le arunci si gata ce asa mare drama?

      Comment by Cristian VADUVA — December 28, 2009 @ 4:26 am

  12. tu vb de niste principii legate de bunul simt, insa oamenii sunt practici si in primul rand multi or sa inteleaga ca tocmai i-ai facut prosti inca o data. =)) chestie de esenta :)

      Comment by iyli — December 28, 2009 @ 4:29 am

  13. @Cristian VADUVA: Eu nu pot sa cred si nici nu vreau sa cred ca exista cineva atat de prost incat sa nu poata folosi un toc de telefon fara instructiuni. Mai ales cand el e cel care-l cumpara.

      Comment by VisUrat — December 28, 2009 @ 4:40 am

  14. Instructiunile de folosire pt tocul de telefon ca si pt alte produse nu sunt neaparat ca sa arate cum se folosesc acele produse desi pt unele sunt necesare.
    Aceste instructiuni sunt de fapt polite de asigurare ale fabricantului contra liability.
    Sa zicem ca tocul de telefon venea fara instructiuni. Cineva cumpara tocul de telefon si nu il foloseste la cureaua de pantaloni dar sa zicem la cureaua de la rucsac. Intr-o zi tocul se agata undeva si persoana se accidenteaza. In America acea persoana poate da in judecata fabricantul ca nu a furnizat modul de folosire al tocului de telefon. Si va cistiga procesul.

      Comment by Luc — December 28, 2009 @ 5:41 am

  15. @Luc: ergo, americanii sunt prosti, profitori si procesomani. De cate ori ai auzit ca un roman a dat in judecata o firma pentru ca de prost ce e a folosit acel produs la altceva si s-a accidentat? Pe langa asta, in instructiunile tocului nu este specificat ca trebuie prins NUMAI de cureaua de la pantaloni ci se prinde de o curea. Ca e curea, bretea, rucsac sau ce alta bucata de material incape in spatiul ala e alta treaba. In instructiuni iti arata doar cum il prinzi, metoda care este extrem de logica si fara acea mirifica bucata de hartie menita sa te lumineze.
    PS: Tocul e chinezesc (dupa cum se vede si in poza), deci pot da aia in judecata o firma din China pana nu mai pot ei… :)

      Comment by VisUrat — December 28, 2009 @ 5:47 am

  16. Da, probabil in Romania nu va fi dat nici-un producator in judecata prea curind. Parca opc-ul da niste amenzi din cind in cind.

    Oricum chinezii vind in toata lumea asa ca s-au asigurat si au pus instructiuni peste tot.

    Mi se pare ca nu conteaza ca firma e chineza. Ar plati importatorul daunele si despagubirile . Dar asta daca ar fi un lant de supermarketuri ceva. Ca doar atunci avocatii simt miros de dolari.

      Comment by Luc — December 28, 2009 @ 6:01 am

  17. @visurat: De cate ori ai auzit ca un roman a dat in judecata o firma pentru ca de prost ce e a folosit acel produs la altceva si s-a accidentat?

    Bed egzampăl. In general, de cate ori ai auzit ca un roman a dat in judecata o firma pentru accidentarile cauzate de produsele firmei?

      Comment by Ciprian Trofin — December 28, 2009 @ 7:30 am

  18. da, trebuie sa fi prost ca sa nu stii cum se foloseste un toc de mobil.
    trebuie sa fi prost si ca sa nu respecti legea care spune ca asemenea accesorii trebuie sa aiba instructiuni de folosire. cred ca producatorul prefera sa scrie niste amarate de instructiuni care sunt la minea oricui dar sa fie ok dpdv legal. tu, ca si cumparator pe care te duce mintea, ai de ales: arunci sau nu instructiunile respective. fara atata tam tam.
    comparatia cu hartia igienica este stupida. in primul rand, cum sa folosesti hartia igienica te invata acasa mama si cu tata, inca de cand esti mic. este un bun care are vechime in casa oricui. cu un mobil respectiv cu tocul pentru mobil, nu te intalnesti de la 2 ani incolo.

      Comment by zaqk — December 28, 2009 @ 8:10 am

  19. lol cat verbiaj. tl; dr, sorry.

    da’ vreau sa-ti zic ceva Sebi : comentatorii vorbeau de civilizatia tehnica. nu se refereau la blestematul ala de toc, ci ziceau in general. rahat, maine n-o sa mai primesc instructiuni nici la telefonul mobil, ca deh toata lumea stie la ce-s bune butoanele functionale, nu? si poimaine nici carte tehnica la masina, ca stim toti care-s pedalele si butoanele de pe bord.

    pe exemplul tau cu tocul, da, they might have gone a bit too far. but just a bit. si asta nu justifica ditamai articolul de mii de cuvinte.

      Comment by dAImon — December 28, 2009 @ 8:50 am

  20. @VisUrât
    Ceea ce analizezi tu ca fiind logic, poate fi exact pe dos. Oamenii, în majoritatea lor, fac mai mereu grave erori de logică, argumentare, deductive etc. Ai fi mirat să afli că ceea ce prezinţi tu ca fiind logic este defapt o eroare de analiză.
    Când scrii un articol de genul ăluia, ar trebui să te raportezi la o ştiinţă, la un fapt concret… nu la o deducţie eronată (fiindcă este eronată deducţia ta conform căreia “trebuie să fii prost tare dacă nu ştii să foloseşti un toc pentru telefon fără instrucţiuni”) şi e lesene de înteles de ce, dacă în prealabil ai citit şi altceva în afară de beletristică. Dacă totuşi cultura ta nu se reduce doar la beletristică, atunci nu ai putere de analiză şi sinteză şi nu poţi judeca lucrurile in aprofunzime (dovada este articolul). Ar trebui să citeşti mai mult despre ştiinţa numită logică şi să nu cazi in capcanele erorilor de judecată. Eu îţi respect părerea însă nu pot fi de acord cu ea. Numai bine!
    P.S. cel mai dificil lucru pe care îl poate face un om este să gândească corect şi netrunchiat din punct de vedere raţional (de aceea este mai uşor de văzut şi analizat suprafaţa unui fapt decât esenţa lui).

      Comment by Takju — December 28, 2009 @ 9:36 am

  21. nu stiu de la ce atatea discutii… tu ti-ai spus parerea… care este perfect argumentata si total logica…

    iar comentatorii si-au spus si ei parerea…

    eu cred ca totusi acei producatori sunt obligati prin te miri ce legi tampite sa puna instructiuni.
    cum zicea si un comentator, daca unu’ si-l baga-n cur si ii da in judecata ca n-au pus instructiuni, s-ar putea sa castige prostu’…

      Comment by somerio — December 28, 2009 @ 9:53 am

  22. aaaa, si da, sunt de acord, americanii sunt prosti rau… da’ rau de tot !

      Comment by somerio — December 28, 2009 @ 9:54 am

  23. un pic offline, “Nu pot sa cred ca exista un om care intra intr-un magazin si isi cumpara un lucru de care nu are nevoie” ba da, femeile sunt astea

      Comment by cel mai... — December 28, 2009 @ 10:56 am

  24. @somerio
    Americanii nu sunt proşti. Sau poate tu prin proşti înţelegi opusul cuvântului românesc “şmecheri”.
    Pe americani poţi să-i numeşti naivi (poate mult mai naivi ca noi) dar asta nu înseamnă proşti. Nush’ cum se face că proştii aştia mai că stăpânesc lumea şi resursele ei, cam ceva în genul Imperiului Britanic în secolele 18-19.
    Sunt niste indivizi cinstiţi şi verticali în gandire, nu ştiu multe dar ce ştiu, ştiu bine (excepţie poate făcând minorităţile mexicano-hispano-portoricane). Spun asta deoarece am rude şi prieteni buni americani.

      Comment by Adrian — December 28, 2009 @ 11:02 am

  25. Sebi, eu zic ca nu trebuia sa iei in seama genul asta de comentarii. Oamenii din spatele lor sunt genul acela despre care tu nu vrei sa crezi ca exista. Adica oameni care au nevoie de instructiuni pentru un toc de telefon. Asa ca mai bine lasa-i in truda lor :) )

      Comment by LittleAngel — December 28, 2009 @ 11:36 am

  26. :) ) incredibil! ai scis un post pentru a clarifica ceva si tot s-a iscat o ditamai discutia.

    treaba asta cu tocul de mobil intra in categoria intructiuni de folosire la pachetele de alune din avioane: pentru a se consuma alunele, deschideti mai intai pachetul (sau ceva de genul asta), sau tot la alune (pentru alergici): Atentie! Contine alune! (“scria alune pe pachet dar eu m-am gandit ca sunt carnati… ce bine ca m-au avertizat!”).

    este nevoie de insructiuni pentru ca nu e frumos sa lasi selectia naturala sa se desfasoare in voie. tre sa-i spui unui prost ca moare daca isi pune punga pe cap, ca il ustura daca isi baga spray-ul in ochi sau ca face bum masina daca verifica nivelul de benzina cu bricheta.

    dupa parerea mea fara aceste instructiuni de folosire lumea poate ca nu ar fi una mai buna, dar cu singuranta mai desteapta.

      Comment by Adriana — December 28, 2009 @ 11:46 am

  27. tl;dr

      Comment by Mari — December 28, 2009 @ 11:46 am

  28. sa vad cum o sa interpretezi comentariul lui Mari :)

      Comment by cel mai... — December 28, 2009 @ 11:51 am

  29. Mda…eu sunt de acord cu VisUrat. Nu cred ca tu ca om ai nevoie de instructiuni pentru folosirea unor produse simple si logice. ideea este alta. Fiecare firma care produce un produs destinat utilizarii de larg consum (aparatura, accesorii pentru aparate, electronice sau electrocasnice si multe altele) este OBLIGATA prin LEGE sa ofere instructiuni de folosire pentru acestea. Si stiu sigur ceea ce afirm aici.
    Asa ca idee..am fost sa-i iau nepotului meu niste figurine din alea cu reni si mos craciun care se lipsesc pe geam, apoi dai peste el cu zapada artificiala spray si raman formele pe geam … aveau instructiuni de folosire, iar pe spray scria mare : necomestibil :) deci totul e relativ pana la urma. Aruncam instructiunule la cos si ii lasam pe ceilalati sa se distreze folosindu-le

      Comment by Liana Mitroi — December 28, 2009 @ 11:58 am

  30. @Visurat: Te-ai grabit sa sari cu raspunsul. Citeste integral ultimul paragraf: “De fapt poti dar nu cred ca te ajuta la nimic si nici un mesaj constructiv nu trimiti.” Am precizat ca ai dreptul sa tai si sa spanzuri, numai ca nu prea te ajuta.

    + tot ce a spus Takju

      Comment by 0Minime0 — December 28, 2009 @ 12:02 pm

  31. voi nu intelegeti ca asa e profesionist si frumos sa pui instructiuni de folosire la absolut orice? daca stiti sa le folositi si fara e treaba voastra.. sunteti buni, dat asta nu inseamna ca aveti si dreptate.. in plus, exista si legi care te obliga sa le pui..

    tu prin articolele astea doua, ai jignit pe multi fara sa-ti dai seama… fara suparare..

      Comment by Dani — December 28, 2009 @ 12:09 pm

  32. In rest nu ma bag.

    ”De cate ori ai auzit ca un roman a dat in judecata o firma pentru ca de prost ce e a folosit acel produs la altceva si s-a accidentat?”

    Nu se aude in Romania de asa-ceva, pentru urmatoarele 2 motive:
    - romanii sunt, in majoritate, foarte buni si curajosi la dat din gura si foarte lasi cand e vorba sa intreprinda o actiune legala, pentru care trebuie sa-si asume responsabilitatea.
    - un avocat costa de te-ndoaie, mai ales pentru spete de-astea fistichii.

    Se aude in America din plin de asa-ceva, pentru urmatoarele (tot) 2 motive:
    - americanii sunt tupeisti. Nu stiu de unde exact li se trage tupeul, cert e ca nu le lipseste. Zbiara mai tare ca toti cand e vorba sa li se respecte drepturile.
    - avocatii lor preiau astfel de cazuri, taman pentru ca stiu ca le pot castiga si isi iau onorariul din despagubirile primite de reclamant.

    Cand romanii se vor mai destepta nitel (nu cu sensul ca acuma-s prosti, ci doar ‘’speriati de bombe” in unele privinte) si se va fi creat un precedent, sa te tii tu procese de-astea. Castigate.

    PS: stii cazul tipului (american, what else) care a dat in judecata o companie producatoare de rulote si a castigat? A activat pilotul automat si si-a vazut de treaba in spatle rulotei. A castigat procesul pentru ca nu se specifica in instructiuni ca nu ai voie sa parasesti cabina (volanul) atunci cand e activat pilotul automat.

      Comment by Hilde — December 28, 2009 @ 12:09 pm

  33. Chiar daca omul este o faptura inteligenta si deduce aproape instinctiv modul de folosire al oricarui aparat si obiect, 1% din populatie sa presupunem ca nu este atat de inteligent si nu stie sa foloseasca obiectul sau il foloseste in mod eronat. Sunt multe persoane cu dezabilitati mintale care au alta gandire decat a noastra. Urmarea? Au loc accidente si compania producatoare va trebui sa plateasca daune (fiind data in judecata). Pentru acel procent sunt puse instructiuni la toate obiectele, care daca pentru noi restul sunt foarte usor de folosit. Daca ar trebui sa ne luam dupa rationamentul tau, de ce mai scrie pe un deodorant ca n-ai voie sa-l arunci in foc, chiar si dupa ce este gol? Toata lumea stie ca un recipient sub presiune explodeaza pus pe foc. Sunt sigur ca multi dintre noi chiar am facut asta, dar nu puteam sa ii dam in judecata daca se intampla ceva.
    Ca sa-ti dau un exemplu concret, in America, unde spui ca sunt multi prosti, un cetatean si-a cumparat o rulota si, in timp ce conducea masina, s-a ridicat, s-a dus in spatele masinii si si-a facut o cafea. Bineinteles ca a facut accident si a dat compania producatoare in judecata ca in instructiunile de folosire nu scria ca n-ai voie sa faci cafea cand conduci. A castigat multe daune plus o rulota noua.
    Din punctul de vedere economic al unei companii, preferi sa “jignesti” 99% din populatie spunandu-le evidentul, decat sa platesti daune pentru 1% debili mintal.

      Comment by Bogdanel — December 28, 2009 @ 12:16 pm

  34. Excell, corect, tehnicuţu’ lu’ tata…

      Comment by BladHaund — December 28, 2009 @ 12:53 pm

  35. WOW.
    Vad ca ati lamurit cum e cu instructiunile de folosire.
    Dar despre instructiunile de folosire ambigue, netraduse, in chineza… , nu spuneti nimic?!

      Comment by Dekora — December 28, 2009 @ 12:56 pm

  36. Mie mi se pare aiurea sa spui de peste 300 de milioane de oameni ca is prosti. asa cum e aiurea sa spui ca romanii sunt prosti. desi aici e mai evidenta prostia, deoarece romanul se si bate in piept cat ii el de prost. il dai exemplu pe seinfeild care pana una alta e facut de un american. comediile cu adolescenti sunt facute pt un anumit public tinta. se pare ca si tu de incadrezi acolo. eu zic sa incepi sa te uiti la niste filme inteligente. poate iti schimbi parerea si nu mai zici ca americanii is prosti. oricum, o vizita in NY ti-ar schimba perceptia. e greu sa construiesti asa ceva cu oameni prosti.

      Comment by eu — December 28, 2009 @ 12:59 pm

  37. Si totusi presupun ca si tu ai primit instructiunile pt sters la fund de la mama ta cand erai copil, deci ai primit instructiuni…..
    Si ca sa-ti dau un exemplu amuzant
    Tiganca la doctor; doctorul ii scrie reteta, i-o da spunandu-i ca ” supozitoarele trebuie sa le introduceti in rect de 3 ori pe zi”; iese tiganca si barbata-su o intreaba: gata fa, ai rezolvat? da, mi-a zis sa iau medicamentele astea si le introduc in rect de 3x/ zi, dar nu stiu ce e asta!
    barbatu’: pai fa, da proasta esti, intorce-te si intreba-l. Se intoarce tiganca bate la usa si intreaba: ma scuzati domnu doctor, dar n-am inteles unde trebuie sa bag supozitoarele.
    Dr: In anus se introduc doamna.
    Iese tiganca si aceeasi poveste, tiganu iar ii spune sa intre si sa intrebe mai exact.
    bate tiganca la usa: domnu dr, va rog sa ma scuzati dar tot n-am inteles ce trebuie sa fac cu supozitoarele. Doctorul, pe un iritat: Se baga in fund, femeie!
    Iese tiganca nervoasa si zice catre barbata-su: Vezi ma prostule, m-ai trimis de atatea ori ca s-a enervat doctoru’!
    Tiganu: Pai si ce ti-a zis?
    Tiganca: Sa mi le bag in cur!

    Si una reala: o tiganca la control ginecologic in urgenta. doctorul ii spune sa se pregateasca, sa se aseze pe masa ginecologica pana revine el, in cateva minute. Dupa cateva minute dr revine, tiganca se suise pe masa ginecologica dezbracata de haine dar incaltata, si in pozitie verticala, adica in picioare cracanata pe masa……

      Comment by drel — December 28, 2009 @ 1:48 pm

  38. Buna ziua !!! Pentru americani sunt necesare instructiunile deoarece a fost un caz cu un american care si`a luat o rulota cu masina incorporata care avea si pilot automat. Omul a citit cartea si nicaieri nu a vazut ca in timp ce e pilotul automat activat ca trebuie sa fie la volan neaparat. Omul a activat pilotul automat si s-a dus in spate pe canapea, masina a intrat intr`un sant iar societatea de asigurari a trebuit sa despagubeasca omul cu 120.000$ valoarea rulotei pentru ca nu a scris acest lucru. Sau la intructiunile drujbelor apare un paragraf cu “A nu se opri lantul drujbei cu mana” acelasi lucru . Asa su cu tocul de telefon cine stie pe unde poate sa isi prinda omul tocul de telefon sau pe unde sa si`l bage astfel incat sa ii dea in judecata si sa ia bani de la firma producatoare …

      Comment by MirceaZ — December 28, 2009 @ 1:48 pm

  39. femeile se sterg de sus in jos, pentru ca altfel exista pericolul de infectii urinare

      Comment by Arhi — December 28, 2009 @ 2:10 pm

  40. Am inteles ca e vorba despre folosirea unor obiecte simple in articol, dar discutia imi aminteste de un scurt metraj dragut despre cum folosesc doi parinti pentru prima oara messengerul pentru a vorbi cu fiul lor:

    http://www.youtube.com/watch?v=8HDM6ERbBKA

    E chiar dragut filmul.

      Comment by Graethel — December 28, 2009 @ 2:44 pm

  41. da pe costumele de superman de ce scrie ca nu zboara si nu te pot proteja de cutite si gloante? daca tot ii dati de exemplu pe americani…

      Comment by gaben.ro — December 28, 2009 @ 3:52 pm

  42. ai dreptate pana la un anumit punct. sunt de acord ca punga si pixul cu 4 culori si tocul de telefon nu necesita instructiuni de folosire. as putea sa iti dau chiar exemple si mai banale. in marea britanie pe banala sticla de cola se afla in 3 pasi instructiunile de desurubare a dopului :D sau pe o conserva de ananas cu cheita (asemenea conservelor de pate) la fel instructiuni de deschidere. dar dvd player-ul sau calculatorul sau ce exemple ai mai dat in post nu poti spune ca nu merita niste instructiuni. adica sa fim seriosi stiu de ce vreau sa imi iau un dvd player si cum sa bag un dvd in el. dar daca nu am mai avut unul si nici nu l-am stricat incercand sa invat pe al vreunui amic, nu am de unde sa stiu ca din meniu pot face pe langa play/pause/next/previous/eject si chestia x sau y sau z. cum spuneai si tu… parerea mea!

      Comment by florynleahu — December 28, 2009 @ 4:49 pm

  43. :) ) ce ii place omului sa judece,sa critice,sa de adin coate…

    e oare asa greu de inteles ca omu pe blogu lui scrie ce vrea,e parerea lui,nu e un ziar public acet blog,nu e platit din bani publici pt a justifica parerile lui despre un toc de telefon sau orice altceva,ii citesc demult blogu,au fost articole cu care nu am fost de acord,dar e parerea omului,si o respect..indiferent ca imi convine mie sau nu

    are mare dreptate si cu tocu si cu prostimea americanilor,nu degeaba la microsoft a doua limba vorbita e romana,la nasa sunt toate natiile angajate si exemplele ar putea continua,pt ca ei sunt prosti,au o pulatie de aproape jumate de miliard de oameni,dar totusi cauta genii in tari europene,care inafara de rusi nu depeseste cred ca nimeni 50 mil de locuitori

    so,daca voua va trebuie ghid de utilizare a unui toc,un ghid pt a umfla o banala minge de baschet,sau a-ti insireta adidasii …e trist de-a dreptu

      Comment by m0ky` — December 28, 2009 @ 6:43 pm

  44. Vazute de aproape, S.U.A. au o alta dimensiune si in ciuda viralelor si filmuletelor “funny”; pot spune ca prostia americana e proverbiala si nu difera cu nimic de prostia austriaca, prostia romaneaca sau cea albaneza. Exista – datorita culturii bazata pe educatie limitata punctual – un soi de naivitate ce este incurajata de sprijinul netagaduit la institutiilor cu care noi nu suntem obisnuiti: daca ai patit ceva, obligatoriu vei gasi dreptate in justitie. Europa nu e deloc asa, ceea ce face din americani un popor fragil in fata nedreptatilor de orice fel. Da, e penibil sa ai instructiuni la pixul cu culori, tocul de mobil, lingurita de cauciuc sau suportul de scobitori cu filet, dar, intr-o societate ca cea americana, unde se reglementeaza punctual daca femeile grase au voie sau nu sa faca striptease, daca barbatii cu sula lunga au voie sa ceara sotiei sex oral, daca judecatorii care au fost la o aniversare au voie sa intre in sala vinerea, etc – este absolut justificabila hartia cu pricina.
    Tine de prea marea incredere pe care o au in justitie, de prea putina libertate de gandire in situatii critice, toate fiind de mult puse la punct de parintii societatii lor.
    Hai sa nu punem o eticheta pe americani, pe romani sau pe chinezi. Suntem in culturi diferite, iar asta poate crea diferente majore de interpretare.

    PS: problema se pune cum oare se foloseste hartia dupa ce ai montat tocul…

      Comment by Valentin Zaraf — December 28, 2009 @ 8:12 pm

  45. cred ca asta ii cel mai lung post pe care l-ai scris pe blog de cand te citesc eu… inseamna ca esti foarte revoltat pe hartia aia cu instructiuni :) )

      Comment by moldo — December 28, 2009 @ 9:12 pm

  46. Imi aduc aminte de proasta aia din america, a circulat ceva pe net la vremea respectiva, care a dat in judecata firma producatoare de cuptoare cu microunde pentru ca pe instructiuni nu scria ca pisica face bum si moare daca incerci sa o usuci in respectivul aparat, dupa ce ai imbaiat-o.
    Pentru restul persoanelor care au comentat de-a-mpulea: Nu va nelinistiti, copii. E-adevarat ca n-ati reusit niciodata sa luati un premiu la scoala dar consolati-va cu ideea ca va calificati oricand pentru un premiu Darwin.

      Comment by robert — December 29, 2009 @ 12:46 am

  47. deci asta cu hartia =)) e cel mai tare articol pe care l-am citit:))rad ca prostu si acuma:))

      Comment by tatafloricica — December 29, 2009 @ 12:49 am

  48. Ideea e alta. Nu se pune problema ca dai un toc de telefon la vraciu tribului din africa si nu stie ala ce sa faca cu el si are nevoie de instructiuni. Chestia merge pe logica: am telefon, ma deranjeaza in buzunar, se zgarie, se apasa butoane singure etc. Deci imi trebe toc de telefon sa il prind la curea. Asa ca imi iau toc ce se prinde la curea, normal ca stiu sa il prind pe curea ca de aia l-am cautat si cumparat.
    Mai e si partea aialalta in care mere poporu purtator de “treling” sa isi cumpere toc de telefon. Si isi ia dinala de curea. Mno pentru ala is bune instructiunile, afla si el, dupa ce se chinuie cu telefonu in toc si apoi cu tot cu el in buzunar, ca ii trebuie curea. Asa ca, vazand ca nu e bun, il da la nea Vaslie de la tzara, care chiar daca isi pune cutea in el, in pana mea, stie sa si-l prinda la bracinar.

      Comment by borg — December 29, 2009 @ 1:02 am

  49. Sa stii ca tot timpul cand imi cumpar ceva, ma uit sa vad daca are instructiuni de folosire. Si eu am fost uimita de faptul ca o rama de poza, d-aia la care-i scoti partea din spate prinsa de 4 “picioruse” si apoi ii pui poza, avea instructiuni. Astept sa am instructiuni la achizitionarea unei genti (geamantanul mare avea instructiuni la lacat), sau la achizitionarea unei lumanari

      Comment by oana — December 29, 2009 @ 1:10 am

  50. am comentat si la primul articol, vin si aici cu un scurt comentariu: nu m-a deranjat ideea articolului (instructiuni de folosire pentru produse al caror mod de utilizare este evident) cat concluzia ca instructiunile respective sunt special scrise pentru americani.
    imi pare rau sa o spun dar e adevarat: americanul mediu e mai informat, are mai mult bun simt si e mai citit decat romanul mediu. nu are nevoie de instructiuni de genul: nu rupeti florile, aruncati gunoiul in cos, pastrati curatenia, si alte sfaturi de genul asta. in US se citeste, si se citeste mult: in orice Borders sau Barnes&Noble intri (librarii cu cafenea, cam ce incearca cei de la Carturesti, dar sunt inca departe) vezi lume citind. poate ca unii nu-si permit sa cumpere cartile si atunci merg ca la biblioteca si le citesc pe fotolii in librarie, dar citesc.
    Americanii au umor, sunt spontani si fac glume bune fara sa fie vulgari. Uneori si tipul de umor poate spune multe despre inteligenta unui popor (nu cred ca NBC ar fi dat vreodata timp de emisie in primetime unora ca Vacanta Mare, din simplul motiv ca nu ar fi avut audienta).
    Li se reproseaza ca uneori confunda Bucharest cu Budapest… sa fim seriosi, cati romani stiu ca Albany e capitala NY state sau Lansing e capitala Michigan-ului?

      Comment by Malko — December 29, 2009 @ 6:49 am

  51. sincer, daca mai am chef(rar ma uit peste instructuini(de orice fel)si asta numa dupa ce am descoperit eu cum se mananca lucru respectiv.
    imi luasem birou:))si-a venit intro cutie pliata, am luat surubelnita si m-am apucat de mesterit(chestia e ca am descoperit ca sunt tare, fiindca mi-a mai ramas un placaj in plus)deci am ramas si cu birou si cu lemne de foc:))pusesem invers suportu pentru comp:))l-am desfacut, l-am facut iara(dar de data asta bine)si pe urma m-am uitat pe foile alea si-am vazut ca fiecare placaj avea lipit un abtibild cu o anumita culoare.(si in functie de culori trebuiau montate) pai unde e distractia?=))

      Comment by tatafloricica — December 29, 2009 @ 9:19 am

  52. Sebi.. inca ceva.. americanii stau la baza primelor calculatoare personale si primului laptop, cu ajutorul carora scrii tu acuma pe blog..

    p.s. cum ziceam, asa cum sunt romani prosti asa sunt si americani prosti, dar nu trebuie sa-i bagi pe toti intr-o oala

      Comment by Dani — December 29, 2009 @ 2:47 pm

  53. @oana: lumanarile au instructiuni, pe hartia aia mica lipita pe ele sunt desene cu precautiuni mai bine zis…

      Comment by drel — December 29, 2009 @ 3:14 pm

  54. @unu nu trebuie sa-l faci prost pe om pentru ca asa n-o sa-l faci sa inteleaga.. daca vrei sa convingi pe cineva trebuie sa-i dai contraargumente.. sa-i explici de ce e asa sau de ce nu e asa..

      Comment by Dani — December 29, 2009 @ 5:08 pm

  55. instructiunile nu sunt pentru ca nu intelege cineva, e o masura de securitate a companiei, ce e asa de greu. comentariul al doilea din text ti`a spus tot, doar ca americanii sunt intr`adevar prosti

      Comment by rostick — December 30, 2009 @ 4:34 am

  56. zilele trecute am cumparat un telefon Skype de la Auchan, pret bun (37 RON)
    vreo doua zile m’am jucat cu el, si am ajuns la concluzia ca nu-mi foloseste.
    L-am returnat la serviciu clienti, unde am fost intrebat, ce problema am cu aparatul ?
    Raspunsul a fost simplu… “nu are instructiuni in limba romana”. Lucru adevarat, fiind ambalat intr-o cutie maro, pe care era lipita o hartiuta pe care scria “Telefon Internet”
    Nenea importator, si-a luat tzeapa, ca atunci cand a ambalat telefonul, nu a inclus si instructiunile de instalare.

      Comment by brosky — December 30, 2009 @ 11:28 pm

  57. Ioi, ce m-o uns la suflet. Citisem si articolul de unde a pornit bicisnicia, dar continuarea(adica asta) mi-o inceput anu’ cu belsug de veselie de bun simt. La partea cu americanii, incuviintez deplin.

      Comment by Buha Neagra — January 1, 2010 @ 12:20 pm

  58. A.S. Aveam in mana doua jumatati de punga. Dac-as fi stiut ce e aia “OPEN HERE” n-ar risipi cerealele prin toata bucataria.

    Mie mi se pare normal ca totul sa aiba instructiune de folosire….
    Am vazut o data un pachet cu sapun pe care erau trecute “instructiuni de folosire”: se foloseste ca un sapun obisnuit. “adica … cum?”. E dificil de gasit instructiuni de folosire a pastei/periutei de dinti sau chiar a hartiei igienice. Sunt lucruri cale tin de educatie. Iar lipsa de educate din partile noastre iti spune cuvantul. La scoala romaneaca se invata logaritmi dar nimic despre aruncarea tampoanelor sau prezervativelor folosite. Drept pentru care, daca nu mi-a spus nimeni niciodata cum se procedeaza, ma uit pe intructiuni. Nu-s idiot. Invat. Ma uit cum se face o singura data. …poate de 2 ori.
    Instructiunile pentru tocul de telefon (varianta engleza pe care o inteleg + imagini) mi se par echilibrate. Inca n-am folosit asa ceva (toc de telefon) dar o sa-mi fie utile cand o sa-mi iau.
    Vad ca se poate atasa la curea fara a da jos cureaua, vad ca se pune prin partea de sus ca sa nu risc sa-mi cada (tocul cu telefon).si, cel mai important – desi scrisu e marunt -isi declina responsabilitatea daca nu folosesti tocul cum trebuie.

    P.S. Din motive de siguranta, un telefon mobil poate fi folosit ca opritor de usa numai dupa extragerea acumulatorului

    P. P.S. Oare ce-o fi mai greu: de facut un ceai sau de pus un toc de telefon? De Instalat Open Office sau de muls o vaca?…

      Comment by tudor — January 2, 2010 @ 12:12 am

  59. Risipă de hârtie instrucţiunile alea. Cum pula mea foloseşti telefonul mobil dacă nu eşti în stare să montezi tocul pe curea? Tot săriţi cu „poate” şi „trebuie” dar n-aţi recunoaşte nici unul că vouă vă trebuie! Să văd pe unul că recunoaşte că el nu e în stare să monteze un toc de telefon pe curea, fără instrucţiuni. Dar toţi săriţi că „poate este unul”. Unde-i ăla? Să ridice mâna! Cât de idiot să fii să ştii folosi un telefon mobil ŞI un calculator, dar să nu ştii monta tocul ăla de căcat? Acum 4000 de ani, egiptenii aveau tocuri pentru cuţite şi săgeţi şi dracu ştie ce mai cărau cu ei prin deşert. Cowboy-ul din vestul sălbatic avea toc la curea pentru pistoale, deşi era analfabet şi beţivan. Amu dă-o-n morţii mă-sii, dar dacă cineva poate să-mi recunoască că e mai prost de atât, trebuie împuşcat, că e ADN rebut, trebuie împiedicat de la răspândire.

      Comment by Fr3ak — January 3, 2010 @ 4:14 pm

  60. am citit majoritatea dupa ce am citit articolul “trebuie sa fii prost tare…” am ramas frapata ATUNCI citind mai tirziu comentariile….terminin de citit acest articol am rams cu gura cascata ca inca sunt persoane care sunt convinse ca tocul de telefon are nevoie de instrunctiuni de folosire ,sau mai corect ca noi avem nevoie de ele!sa mentzionat ca daca ai mobilul shi daca procuri amarut cela de toc inseamna ca stii al ce itzi foloseste si ai avut un scop anume cind ai dat bani pe el shi nu cred ca scopul cela era sa ti-l bagi undeva…..
    shi ma tot gindesc ca persoanele care insista ca e nevoie de instructziuni de folosire la un toc de telefon inseamna ca simt ca au nevoie,ca nu se vor discurca avind in mina tocul shi mobilul….
    imi pare sincer ra uca sint asa personalitatzi si le compatimesc shi le dau crezare daca e asha cum am presupus eu!;)

      Comment by rika — January 9, 2010 @ 11:06 pm

  61. va invartiti mai mult sau mai putin in jurul cozii.ideea este ca orice dispozitiv trebuie sa aiba instructiuni de folosire pana la a da mura in gura pe intelesul cumparatorului.n-o faceti pe inteligentii ca avem functia lui gauss-ostrogradski care arata distributia oamenilor dupaIQ.majoritatea este mediocra si submediocra in acelas procent in orice tara.problema este instruirea si autoinstruirea[desteptaciunea].cei tineri au invatat si engleza si se descurca mai usor.dar unul de 80 ani,chiar cu IQf. mare,este analfabet in folosireaPC-ULUI.a dat careva,pana aici, vreo instructiune de rezolvare a unei probleme [transferarea unui text pe o alta pagina de blog]?fara ironii si cu respect fata de oricine.

      Comment by neofit — June 13, 2010 @ 1:38 pm

Leave a comment


Performance Optimization WordPress Plugins by W3 EDGE