Visurât: Gânduri la turație maximă

11 12

Tu cum evoluezi?

Scris de Sebastian Bargau

Saptamanile trecute am avut ocazia sa-mi dau seama ca am cam ramas in urma cu tehnica. M-am chinuit de mi-a iesit pe ochi sa ma conectez prin router la net si nu am reusit, cred ca am mai spus asta. Ei bine, satul de nervi si injuraturi, am chemat un prieten. A facut exact acelasi lucru pe care l-am facut si eu. A bagat userul, a bagat parola (singura diferenta e ca el a bagat parola cu copy/paste si nu tastata) si a apasat Connect. Si s-a conectat. In secunda urmatoare imi venea sa-mi arunc calculatorul pe geam. Alta explicatie decat ca mizeria de router nu intelege parola tastata ci o prefera cu copy/paste nu am gasit. Si, pe langa aceasta, nu am gasit nici explicatia logica DE CE anume nu merge cu parola tastata si o vrea copy/paste. In fine.

Eu sunt genul de om care isi instaleaza tot timpul cel mai nou sistem de operare aparut. A aparut WinME si eu am ’98? A doua zi am ME. A aparut Vista in versiune beta? A doua zi am Vista in versiune beta. A aparut Win 7 RC de test? La fel. Instalez sa vad ce-i de capul lui.
De ce fac asta? Pentru ca imi place sa evoluez. Nu cred ca producatorii de software scot versiuni noi la programe doar pentru a se afla in treaba sau a mai scoate niste bani. Presupun ca aduc si ceva nou, nu? Pe langa aceasta, cand va trece toata lumea la noul sistem de operare (pentru ca va trece la un moment dat, nu poti sa stai 30 de ani cu Windows 98), eu voi sti deja cu ce se mananca, ce probleme are si cum pot fi rezolvate sau cum poate fi optimizat.

Da, nu-mi mai e util acum sa stiu eu primul care-i treaba cu un sistem de operare. Cand faceam suport tehnic pe bani acum cativa ani era o treaba, acum deja e alta chestie. Acum e doar pentru sufletul meu, sa stiu eu si, daca trebuie, sa pot ajuta pe altcineva. Dar ma distreaza ca, tocmai unii care vin cu dume de genul “Eu nu-mi pun noul Windows decat atunci cand o sa apara SP1 sau SP2… Las pe altii acum sa-si manance nervii” vin apoi sa ma intrebe una alta.
“Stii frate, mi-am pus si eu Windows-ul asta nou si nu mai gasesc chestia aia, nu reusesc sa fac chestia cealalta… Tu cum ai facut?”

Si raspunsul e simplu: “Nu mai stiu frate, eu folosesc deja urmatorul Windows.”


Pe aceeaşi temă

  • » No related posts



36 Comments »

  1. windows me nu e mai bun decat 98 cum nici vista nu e mai bun decat xp. cand evoluezi totul e sa o faci cu cap… vista mananca cel putin 1/4 din resursele unui pc ceea ce e destul de mult, daca mai este si slab atunci mananca mai mult de jumatate ceea ce devine un impediment.
    alt exemplu al evolutiei proaste e noul ym sau noul skype care nu fac decat sa ingreuneze folosirea lor. inteleg ca trebuie sa evoluam dar aspectul nu e totul si anumite functii le folosesc anumiti oameni sau exista un produs asemanator mult mai bun si mai eficient.
    cat despre evolutia tehnologiei, stiai ca unele din componentele calculatorului pot fi upgradate doar prin schibarea unui cip? dar cip-ul acela ar costa 50-100 lei in timp ce o placa noua costa de 10 ori mai mult.
    evolutia nu este neaparat in folosul nostru, al consumatorilor ;)

      Comment by gc — December 11, 2009 @ 1:42 am

  2. Da cam asa ceva ii, insa vezi tu sunt unii ca mine de exemplu care nu-si permit momentan un upgrade la windows din alte motive. Eu de exemplu abia astept sa imi bag win 7 doar ca mie cam firca de o chestie, laptopul meu ii cam mofturos la drivere si nu as vrea ca dupa ce fac upgrade sa ma trezesc ca nu merg diferite drivere pe el si sa nu gasesc, si apoi sa nu mai pot da backup findca nu iti fac restore point. Asa ca eu personal ma linistesc cu ideea ca trebuie sa-mi iau un HDD extern (1TB) si pe ala vreau sa-mi fac un backup si apoi pot sa experimentez tot ce vreau. Doar ca pana strang bani de ala mai strang putin din dinti si ma uit la altii cum au win 7 :P .

      Comment by Deddu — December 11, 2009 @ 1:44 am

  3. chestia cu rotuerul si parola e chiar ciudata… presupun ca aveai un caps ceva si nu ti-ai dat seama. in anumite explicatii ( ex. casutele de lgoare de la Banca Transilvania ) este chiar mentionat sa se dea click si sa se scrie “ad labam” user-ul si parola pentru ca “atunci cand apasati TAB s-ar putea sa apara probleme in transmiterea parolei” …

    hmm, uite ca poate fi si TAB-ul daca l-ai apasat intre casutele de dialog. eu in locul tau l-as reseta complet si as face reconfigurarea routerului.

    in legatura cu softurile, si eu merg pe cele mai noi, de exemplu acum sunt pe Win7 si Office 2010. Win 7 il folosesc din ianuarie anul trecut intensiv, iar Office 2010 cam de 5 luni cand a aparut prima mentiune a lui pe net, beta groupurile de la MS au oferit respectivul soft care trebuie sa mentionez ca difera in fuctcionare simtitor fata de ce a aparut pe torrenti. stiu ca initial pusesem ceva “technical preview” de pe net si dupa 30 de zile crapa in draci pe langa fereastra aia de “trial expired” . am reusit sa prind loc la beta am trimis si bug-uri la ei ca tot mai gaseam ceva, si in momentul asta cand trebuie sa folosesc un outlook 2007 imi pierd rabdarea, la fel a inceput sa ma deranjeze felul in care lucreaza filtrele in office 2007 vs 2010 care este excelent.

    zicea cinema mai devreme ca office Me a fost mai slab decat 98 – te inseli rau de tot amice. Milenium-ul a avut niste chestii in plus excelente fata de 98 …dar cum multi nu se pricep la OS-uri nu ai avut cum sa-ti dai seama. Una din principalele elemente noi in ME a fost folosirea unui singur IRQ de 3 componente hardware, ex placa de retea, sunet si un tuner pe PCI puteau folosi acelasi IRQ. Singura problema majora a lui ME a fost la drivere unde a suferit la fel de mult ca Win Xp x64 ( numar pe degete persoanele care l-au folosit vreodata , si oferea cam 30% performanta mai mare daca era bine instalat cu drivere si programe updatate ) , la fel ca Vista x64 , etc.

    Xp vs Vista deja e rasuflata comparatia, si multa lume nu intelege ceva extrem de important Xp – 2002 , Vista-2007 , deci diferenta de 5 ani care la multi nu s-a simtit in privinta upgradarii cotetelor pe care lucreaza. un sistem cumparat cu cap ~ 500Euro in 2007 facea fata lejer la Vista, la fel cum un sistem de aceeasi valoare 500Euro face fata acum lejer la Win7. diferenta majora care lumea o ignora e la nivelul sigurantei si stabilitatii. Eu vista nu am reusit sa trosnesc cu virusi, dar xp-ul il faultam destul de des…

    ps. inca ma lovesc de sisteme cu win98 / 2000 / xp in mod constant si vad cum trec virusii prin ele ca prin branza ( comparatie pe cam 1500-1700 de sisteme toate in consola de AV )

      Comment by IuliusAugustus — December 11, 2009 @ 2:17 am

  4. Si mai concret ce faci tu mai usor in Windows 7 decat faceai in Windows Vista? Altfel daca utilizarea calculatorului nu a devenit mai usora pentru ceea ce faci zi de zi pe el, nu ai castigat absolut nimic. Ba mai mult ai pierdut si timp sa te familiarezi cu noul mediu de lucru si bani ca sa achizitionezi noul sistem de operare.
    Evolutie inseamna sa iti schimbi masina veche cu una mai noua, mai rapida si cu grad de siguranta mai ridicat, sa iti schimbi televizorul cu unul care asigura o calitate a redarii imaginii superioara, sa iti schimbi telefonul cu unul care iti ofera mai multe functii de care ai nevoie, sa iti schimbi computerul cu altul care sa suporte rularea de noi aplicatii, sa iti schimbi sistemul de operare daca gasesti altul care sa ofere mai multa stabilitate, securitate si acces mai facil la functiile utilizate frecvent de tine, etc. Altfel daca schimbi ceva fara sa aduca o imbunatatire vizibila in viata investesti niste resurse aiurea, care cu siguranta ar fi putut fi redirectionate catre un scop mai practic. E clar ca windows 7 are unele plusuri fata de xp, dar intrebarea e daca te si folosesti macar de unul dintre acestea, altfel nu vad ce te-ar interesa ca s-au imbunatatit unele lucruri pe care nu le folosesti niciodata. Nu sunt un adept al schimbarii doar de dragul de a schimba ceva, ci al obtinerii unei utilitati mai mari in urma deciziei de a renunta la ceva in favoarea a altceva mai nou.

      Comment by behehe — December 11, 2009 @ 2:19 am

  5. Sebi, da e bine sa evoluezi, dar in acelasi timp nu e bine sa fii chiar in primele randuri… pentru ca risti sa o patesti destul de rau din cauza unor buguri care nu au fost descoperite in perioada de teste (as putea sa-ti dau niste exemple concrete aici, dar m-as lungi prea mult). De aceea eu unul prefer sa fiu in randul doi… adica nu astept sa apara Windows 7 ca sa trec si eu la Vista, dar nici intr-un caz nu m-am aruncat la el cand era in open beta.

      Comment by Bogdan Epureanu — December 11, 2009 @ 3:02 am

  6. I hate being on the bleeding edge, punct. E drept, e fain sa te joci primul cu features noi si cu alte chestii, da’ cand trazneste ‘mnezo si apare o eroare care e si undocumented si rara .. pai astepti pana faci pe tine. In cazul sistemelor de operare, sa astept o zi intreaga (24 de ore) pana apare un hotfix .. pai asta inseamna o gaura de securitate serioasa.

    Asa ca prefer varianta normala : astept, urmaresc, vad cum merge la altii, instalez eu la fix si fara dureri de cap.

    Dupa gust.

      Comment by dAImon — December 11, 2009 @ 4:24 am

  7. are si routerul preferintele lui :) )

      Comment by cel mai... — December 11, 2009 @ 6:39 am

  8. Un lucru e sigur: nu tot ce zboara se mananca. MS acum trebuie sa scoata, mai mult sau mai putin, OS pe banda rulanta pentru ca s-a accentuat competitia. Linux e pe toate gardurile si a inceput sa fie destul de usor de folosit. Asa ca de aia se explica Vista (mai prost decat XP, consumator de resurse) si de aia se explica faptul ca W7 a aparut si e mai putin resursofag.

      Comment by zaqk — December 11, 2009 @ 7:28 am

  9. Prefer sa-i las pe altii sa faca treaba de pionierat, sa se dea cu capul de pereti, dupa care sa le ascult parerile si sa decid daca merita sau nu sa incerc.

      Comment by iceman — December 11, 2009 @ 8:07 am

  10. stii ce-i misto de tot la evolutie? sa vezi etapele ei, ce-i bun, ce-i rau, incotro merge, cat de repede, cati pasi au facut, cati mai sunt….

      Comment by antiorice — December 11, 2009 @ 8:08 am

  11. Neah, asta a introdus parola gen hd234234 si visu o baga cu HD76723, idiotii de la rds uita sa precizeze ca e case sensitive introdusul parolei.

      Comment by nihilum — December 11, 2009 @ 8:30 am

  12. @nihilum: nu, parola nu are litere, doar cifre. si am bagat-o de cel putin 100 de ori, era absolut imposibil sa o fi gresit tot timpul.

      Comment by VisUrat — December 11, 2009 @ 8:31 am

  13. Astia de la rds nu accepta nimic in campul “service name” sau “provider name” sau cum o fi la PPPoE. Trebe numai user si parola, a treia casuta lasata libera. (patit, injurat, trecut peste) “P

      Comment by vv — December 11, 2009 @ 8:57 am

  14. Yup. Nimic la service name. Si asta poate fi o problema. Ce nu mi’ai zis ca te ajutam eu sa nu stai sa mai chemi pe altul.

      Comment by EroticaXP — December 11, 2009 @ 9:25 am

  15. @EroticaXP: dupa cum am spus si in articol, singurul lucru care a fost facut in plus a fost copy/paste la parola. nici eu nu scrisesem nimic la service name.

      Comment by VisUrat — December 11, 2009 @ 9:45 am

  16. In ceea ce priveste beta testingul este int’adevar cu doua taisuri si poate deveni uneori cam enervant cand nu gasesti ceva. Eu sunt mai recursiv din fire si tot gasesc raspunsul. In ceea ce priveste pierderile am grija ca singura eventuala pierdere sa fie OSul in sine. Restul datelor sunt dispuse de asa natura cat sa nu fie la mila norocului.

      Comment by EroticaXP — December 11, 2009 @ 9:53 am

  17. si eu am evoluat de la xp la win 7 si acum nu mai vede bluetooth-u la laptop.. nici win 7 rc nu-l vedea si nici ultimate nu-l vede… nu e mare pierderea dar imi era folositor tare si habar nu am sa ii dau de cap, win7 imi pare mai putin intuitiv sau poate imi pierd eu cunostintele si ma depaseste deja :|

      Comment by eGlossy.com — December 11, 2009 @ 9:53 am

  18. DI-524 e o pocnitore de router. Asa ceva am si eu doar ca, acum il folosesc pe post de switch cu 4 porturi, iar pe post de router folosesc un amd athlon 800Mhz cu pfSense. Daca ai posibilitatea incearca sa schimbi 524-ul, mai ales daca e si REV. B.

      Comment by j3r3my — December 11, 2009 @ 10:04 am

  19. @IuliusAugustus: Eu folosesc XPx64 … am fost unul dintre pionierii lui si sunt mare fan. Nu uita … virusii (producatorii de virusi) targeteaza cele mai des intalnite sisteme de operare (cred ca la ora actuala inca este XPx32). Pe XPx64 nu se inghesuie nimeni sa faca virusi, si crede-ma sunt diferente interesante care te protejeaza by default la anumite versiuni de virusi, inclusiv “virusul” numit Skype, care s-a descoperit ca pe XPx64 isi pierdea abilitatea de a face dump la configuratia ta hardware si de a o trimite online (lucru care se intampla si probabil inca se mai intampla)

      Comment by warlock — December 11, 2009 @ 10:11 am

  20. :) ) ce tare Sebi. Da ce mai sunt persoane care folosesc windows 98? lol. Eu nu evoluez deloc, fiindcă îmi place windows XP sp2 upgradat cu interfaţă win 7.

      Comment by bogdan — December 11, 2009 @ 10:12 am

  21. PS. Nu lauda nimeni linux-ul??!! Eye-candy-ul de la compiz fusion bate la poponetz multe chestii din Vista/Win7

      Comment by warlock — December 11, 2009 @ 10:12 am

  22. Linuxul e excelent ca sistem de operare dar stă prost la compatibilitatea cu jocurile de Windows. În rest merge perfect. Eu folosesc openSUSE de vreo doi ani şi ceva. Nici nu mă gîndesc să trec înapoi pe Windows. E incredibil să poţi folosi un sistem de operare care nu trebuie reinstalat la fiecare cîteva luni, să n-ai nevoie de restart şi să te doară-n cur de viruşi. Pe scurt, un sistem pe care te poţi baza.

      Comment by ratza — December 11, 2009 @ 10:30 am

  23. Scuze, ma refeream la user, stiu ca default userul e judetul + cifre , pe contract ti-l dau HD99999 dar in prompt trebuie introdus hd9999.

      Comment by nihilum — December 11, 2009 @ 10:58 am

  24. @nihilum: userul merge si cu HD si cu hd, am testat.

      Comment by VisUrat — December 11, 2009 @ 11:01 am

  25. Exact aceeasi problema o aveam si eu cu parolele, in general, dar am descoperit cauza (ma rog, la mine, nu-i musai sa fie si la tine acelasi lucru). Aveam mai multe layout-uri pentru tastatura, unul fiind pentru tastatura ceheasca, care in loc de cifre are caracterele lor speciale, iar language bar-ul il timeam ascuns, pentru ca ma enerva sa-l vad tot timpul in taskbar. Si exact ca si tine, imi venea sa atunc calculatorul pe geam. Nu intelegeam cum pot folosi parola daca o iau cu copy si paste, dar daca o tastez eu, nu merge. Si, din cauza ca layout-ul se schimba pentru fiecare aplicatie in parte cand treci in alta aplicatie, mi-a luat ceva timp pana sa-mi dau seama unde e problema – deschideam o pagina web, schimbam fara sa-mi dau seama layout-ul, tastam parola si pauza.

    PS – vad ca au aparut si “linuxistii” :) Sweet

      Comment by Sabotor — December 11, 2009 @ 11:46 am

  26. Eu am inca XP Home edition pe ambele laptop-uri. Venit cu licenta. Am in casa si Vista si toate balariile. De ce nu ma arunc? Pentru ca XP-ul IMI merge excelent. Compul isi face treaba de minune, imi castig banii, e totul roz. Cum laptopul mare e si destul de vechi, nu imi permit nici sa il fortez aiurea si nici sa pierd niste ore (pe care iau bani frumosi) sa ma joc cu un sistem nou de operare. Sa am dupa aia de ce sa ma distrez cu tot felul de setari pierdute la upgrade, ca niciodata nu fac un backup totalmente decent.

    Asa ca eu sunt taranul care inca are XP. Si-l va mai avea cel putin juma’ de an, pana oi cumpara o scula noua. 6 ani e totusi mult pentru un laptop. Al nou o veni cu Vista banuiesc si ne vom distra si cu el.

      Comment by Dojo — December 11, 2009 @ 11:49 am

  27. @Sabotor: unii is linuxisti de nevoie, altii ca sa se simta mai cu mot. Eu momentan sint linuxist cu sistemul de prin 2003 (Athlon XP 2000+//512RAM//GeForce 4 MX440 64/64//8.4GB HDD), din simplul motiv ca mi s-a dus naibii hardul de 1TB din sistemul XP/Vista, am de lucru foarte mult la niste chestii care necesita doar Web browser (admin web-based, research, editing, data entry), si chiar n-aveam chef sa stau sa instalez windows, antivir, cele j’de mii de programe, samd… mai ales ca hardul bulit e trimis la diagnosticare si probabil o sa recuperez datele de pe el).

    De prin ianuarie, s-ar putea sa trec pe Win7 Ultimate, cu licenta, fara mare entuziasm…

      Comment by KodrutZ — December 11, 2009 @ 12:06 pm

  28. Nu e nevoie să renunţi total la Windows, poţi face dual boot.

      Comment by ratza — December 11, 2009 @ 12:13 pm

  29. Cateodata routerele se mai uita si la om :-)

      Comment by cichicean — December 11, 2009 @ 12:49 pm

  30. Linux is user friendly, but it’s selective about who his friends are :P

      Comment by warlock — December 11, 2009 @ 12:57 pm

  31. Mie mi-e lene. Mi-a venit laptopu’ cu Vista pre-instalat, n-am vrut sa cer refund ca să-mi pun piratat, și stau cu el. Oricum oamenii care mă sună (dacă mai au tupeu să mă sune) au orice Windows posibil pe fața pământului. Cu alte cuvinte, oricum trebuie să fac muncă de detectiv ca să le găsesc opțiunea aia care-i ajută sa schimbe rezoluția sau poza de fundal, so what’s the point? Vista meu cu SP2 mă satisface așa cum e. Și l-aș da jos dacă n-ar fi ocazionalul soft care nu merge cu Wine nici să-l bat.

    Îi las pe alții să evolueze, pentru că știu că odată și-odată respectivii evoluați o să vină să mă întrebe chestii și o sa aflu și eu ceva nou. Dar măcar depun ei efortul de evoluție, nu eu. Eu îmi văd de ale mele, ca să pot să-mi folosesc creierul atunci când evoluații ăia mă sună să le explic nuș ce.

    Tu ești excepția, nu regula.

    În schimb, eu îmi fac upgrade la ultimul Ubuntu în maxim 10 zile de la apariție :) Cel puțin Ubuntu 9.10 “Karmic Koala” fuge de rupe pe laptopul meu involuat (altul decât cel cu Vista) cu procesor Pentium M la 1,1GHz, cu efecte gen Vista, și chiar mai mișto :P

      Comment by Radu C — December 11, 2009 @ 3:04 pm

  32. oi fi avut vreun spatiu in parola, bre :) )

      Comment by Ensi — December 11, 2009 @ 4:06 pm

  33. Nu mergea pentru ca O-ul ala era zero, de fapt. Sic !

      Comment by Radu — December 11, 2009 @ 5:27 pm

  34. 1. Crezi ca s-o fi intors sa vada CINE “bate” in taste? :P
    2. Felicitari pt initiativa de a te tine permanent la curent cu cele mai recente noutati, mai ales daca “te tine cureaua” (atat ca si cunostinte, cat si pecuniar).
    3. Regret ca nu pot si eu sa dau un raspuns cat-de-cat mai la obiect la nedumerirea dumitale, eu sunt “inocent” (citeste “necunoscator”), nici macar functiile de baza nu le stapanesc decat in cel mai bun caz la nivel elementar si corespunzator calificativului “aproape acceptabil” (ca de “suficient” nici nu poate fi vorba). Nu ma pricep nici macar cat sa stiu CE si CUM sa intreb pt a-mi imbunatati cunostintele (autodidact de nevoie).
    4. Mi se pare ciudata nu atat nesimtirea cinismului unor persoane (ca “oameni” ar fi o exagerare sa le spun), cei care spun intai “Eu nu-mi pun noul Windows decat atunci cand o sa apara SP1 sau SP2… Las pe altii acum sa-si manance nervii” si apoi (pe aceeasi persoana, care intre timp si-a mancat intr-adevar nervii) vin s-o “…intrebe una alta…”, cat a lipsei de simt practic a acestora.
    “Fi-r-ar, eu nu ma pricep si nici rabdare n-am, uite, mah, ca-s nevoit sa apelez pt ajutor la altii care CINE STIE cat si-or fi batut capul, da’ UITE ca au reusit sa-i dea de capat, si mai SI sunt atat de amabili incat sunt de acord sa ma ajute si pe mine, ca sa nu trec si eu prin chinurile prin care au trecut ei” parca suna nitel “altfel” (apreciativ, nu denigrator si/sau batjocoritor), desi esenta comunicarii este aceeasi: “Cineva si-a batut capul si a inteles, eu nu (sau da, da’ nu-s in stare), asa ca solicit ajutor”. Pana si parerea lui iceman (8:07 am) e exprimata in mod mai decent (si mai SI are fundament logic, mai ales daca e cineva nu tocmai expert in domeniu).
    ACELOR persoane mi se pare cat se poate de corespunzator sa le fie dat raspunsul de refuz (eventual chiar formulat mai putin amabil decat se mentioneaza in text, ca poate-poate mai si invata ceva despre comportare in societate).

    Am citit cu multa atentie comentariile, rand cu rand si cuvant cu cuvant, si – desi marea majoritate a constructiilor gramaticale le-am inteles, dovada a faptului ca pareti sa vorbiti logic si intr-o limba cunoscuta mie – nu stiu exact DE CE am ramas cu senzatia ca erau scrise in araba de un chinez care n-a frecventat decat scoala de limba basca unde a avut drept profesor un turc si – culmea – mai SI pareati sa va intelegeti intre voi..

    Dojo, cand te hotarasti sa renunti la “vechitura” (asa cu XP cum e), te rog da-mi de stire ca-l arunci (iti voi comunica eu adresa de email), ca sa stiu sa stau eu “unde trebuie” ca sa-l prind (mai ales ca suntem concitadini).

      Comment by Victor — December 12, 2009 @ 5:35 am

  35. Lasa man ca se mai intampla , imbatrinim …. e randul altora si tot asa..Eu de exemplu am fost la un pusti de 13 ani care isi modase singur PSP-ul…ceea ce pentru mine tipul era ca un rege :) …Adika frate asta a avut tupeu sa se puna pe modat , pe cand eu am stat 2 saptamini si am citit articole si nebuneli si tot nu am avut tupeu sa ma bag sa il modez :| si pustiulica a facut-o repede …:)

      Comment by codit0 — December 12, 2009 @ 12:05 pm

  36. “E incredibil să poţi folosi un sistem de operare care nu trebuie reinstalat la fiecare cîteva luni, să n-ai nevoie de restart ”

    da … cu adevarat incredibil … mai iesi afara

      Comment by rostick — December 13, 2009 @ 2:59 am

Leave a comment

Notify me of followup comments via e-mail. You can also subscribe without commenting.