De ce nu zugravesc
Scris de Sebastian BargauDupa cum ati putut afla de la nevasta-mea, suntem cu casa vraiste pe motiv ca se zugraveste. S-a dat cu amorsa, s-a dat cu al doilea strat de amorsa, s-a dat cu lavabil si acum urmeaza al doilea strat de lavabil. Ei bine, inafara de mine (care am varuit fix 20 de minute adunate in trei zile), toti au prestat la varuit. Nimeni din casa nu are pregatire in domeniu dar, vorba aia, cat de greu poate fi?
Ei bine, pentru mine e greu. Eu, dupa ani buni de experienta, am ajuns la concluzia ca nu pot face munci fizice pe perioada indelungata. Da, car o mobila dintr-o camera in alta, car ceva pana jos sau de jos pana la etaj, dar cam atata pot. Am forta doar pentru o perioada scurta de timp, dar imi lipseste rezistenta. De exemplu, in generala, in liceu si in facultate am fost printre cei mai buni la proba de alergare viteza 50m dar nu am reusit sa termin niciodata o cursa de rezistenta. Asa ca nu ma bag la munci fizice care necesita efort indelungat pentru ca nu ma tine.
Dar cu varuitul e alta treaba.
Pe langa faptul ca nu-mi place si nu rezist, nici nu ma pricep. Unii ar spune “cat de greu poate fi?”. Ei bine, e greu. Sa stai ore in sir cu mana ridicata sa intinzi vopseaua pe tavan, sa inhalezi praf, sa ai grija sa nu lasi linii, sa fii atent sa manuiesti pensula in aceeasi directie… e complicat.
Asa ca eu sunt de parere ca ar trebui platit un zugrav pentru chestia asta. Ala se pricepe, poate-i si place, are si rezistenta si ce faci tu cum te pricepi in trei zile el face intr-una.
Pentru ca asta inseamna economia de piata. Trebuie sa manance si zugravul ala ceva, nu? Daca si-ar zugravi toti de capul lor, ce-ar fi? Daca toti ar sti sa-si repare masinile singuri, ce-ar face mecanicii? Daca toti ar sti sa-si schimbe instalatiile electrice sau sanitare, nu ar muri de foame electricienii sau instalatorii?
Pe langa asta, tu nu vei putea face niciodata o treaba mai buna decat unul specializat pe chestia respectiva.
Nu vei zugravi mai bine decat un zugrav care face numai asta de 20 de ani, nu vei monta o cabina de dus asa cum o face un instalator si nici instalatia electrica nu va functiona asa cum ti-o face un electrician.
Da, e usor daca ai scule, ati putea zice. Ce-mi trebuie? Un cleste, un patent, o bidinea, o cheie franceza sau cine mai stie ce. Are Vasile, are Ion, are Gheorghe… Iau de la ei daca-mi trebuie si fac singur, de ce sa mai dau bani sa-mi faca altul?
Ei bine, dai bani sa-ti faca altul pentru ca altfel o sa repari zilnic acelasi lucru. Dai bani pentru ca nici tie nu-ti convine sa te trezesti ca toata lumea stie sa faca treaba ta si nu te mai plateste nimeni. Dai bani pentru ca, asa cum esti tu platit pentru o munca pe care ar putea sa o faca multi, asa trebuiesc platiti si altii.
Vara-mea e in Belgia. Cand am fost acolo m-am uitat peste orarul ei de liceu. Nu avea geografie, chimie, fizica, logica, psihologie sau cine mai stie ce alte materii care nu-ti vor folosi niciodata in viata daca alegi o facultate care nu are legatura cu ele. Inveti chimie, fizica si geografie, dai si teze la ele timp de patru ani in liceu, si apoi ajungi la facultatea de litere. Ce-ai rezolvat?
Ei bine, asta am inteles eu din Belgia. Vara-mea avea in orar doar ore de specialitate. A invatat chestiile de cultura generala in clasele 1-8, dar liceul era deja un inceput de specializare. Astfel, vara-mea stie sa faca foarte bine doar anumite lucruri.
Nu, nu stie sa schimbe o priza, nu stie sa monteze o yala, nu stie sa desfaca si sa curete un DSLR si nu stie multe. Dar ce stie stie foarte bine, iar pentru restul chestiilor exista oameni care asta au invatat toata viata si care asta fac cel mai bine.
Pe romani saracia si nevoia i-a impins la aceasta stare. Ei cred ca pot face orice, sunt maestri la improvizat dar nu fac nimic calumea. Angajezi o farmacista pe post de director economic, un sofer pe post de consilier politic si asa mai departe. De ce? Pentru ca romanul se pricepe la toate. Dar nu face nimic calumea.
Romanul iti repara masina, iti monteaza si centrala in timp ce-ti instaleaza Windows-ul, apoi se ocupa si de yala si da si cu o mana de var in baie inainte de a-ti pune gresia si faianta. Si ce se intampla?
Cu masina ramai in drum, calculatorul iti crapa la al doilea restart, centrala explodeaza, yala ramane blocata iar varul cade impreuna cu faianta atunci cand te impiedici de o placa de gresie desprinsa din podea.
Sunt convins ca vor aparea comentatori care ma vor intreba “ce faci atunci cand nu-ti permiti sa aduci pe cineva?”. Ei bine, atunci cand nu-ti permiti sa aduci pe cineva stai si te gandesti:
“Vreau sa economisesc bani si sa fac o treaba de cacat pe care s-o refac zilnic/saptamanal/lunar/anual sau strang niste bani si chem un mester care-mi repara ce am nevoie si nu ma mai doare capul?”
Analizezi situatia si procedezi ca atare.
Dar ia in considerare si faptul ca e posibil sa te coste mult mai mult ca ai facut tu o treaba la care nu te pricepi decat angajatul unui om care stie ce face.
Ei bine, din aceasta cauza nu zugravesc eu.
PS: Din fericire, zugraveala din casa a iesit destul de bine momentan, asa ca se pare ca se poate si fara un mester. Dar parchetul laminat nu-l pun singur si nici pe altul nu-l las. Acolo chiar vreau un mester care sa se ocupe de treaba asta.
Eu nu ma pricep la varuit, curatenie, pus parchet sau gatit. Dar am alte talente
Comment by Blogatu — September 22, 2009 @ 3:06 am
@Blogatu: “talentatu-le”
Comment by VisUrat — September 22, 2009 @ 3:31 am
[...] să apuc eu să-l critic, Sebi a explicat pe blog de ce nu zugrăveşte el. Să zicem că înţeleg că nu-i place munca fizică, în schimb, [...]
Pingback by Denisuca – nevastă de Coşmar » Blog Archive » Zugrăveala III — September 22, 2009 @ 3:45 am
E mai uşor să pui parchet laminat decât să zugrăveşti. Pe încercate
Comment by Arashi — September 22, 2009 @ 4:48 am
legat de faptul ca exista o meserie pt fiecare, iarta-ma, asta e o prostie. lumea asta e o jungla si nu inteleg cum poti sa spui asa ceva. bine ca am eu grija de zugravi, sa ii las pe ei sa faca treaba chiar daca pot sa o fac si eu, sa manance si ei o paine. dar de mine cine are grija?
iar de tampenia cu meseriasii nici nu stiu ce sa mai zic. fara ironii dar parca nu ai trai pe pamant. pai mie mi`au pus contorul de apa invers, mi`au futut instalatia la gaze, la casa de la tara mi`au pus parchetul ca un cacat si asa mai departe. toate astea eu le faceam mai bine si le`am si facut! nu mai spun de tata. am renovat impreuna casa si a fost o super-investitie. mai bine si mai ieftin decat facea oricine altcineva. meseriasii astia ai tai au venit de 3 ori pentru absolut orice cacat care trebuia instalat in casa. dupa meseriasii tai n`am putut sa dau drumu la gaze 5 zile, a venit tata in 2 zile si s`a rezolvat tot in fix 3 minute. astea mi`au venit pe moment dar sunt zeci de exemple avand in vedere ca pe langa apartament am construit si o casa.
Comment by bravos — September 22, 2009 @ 5:32 am
cred ca e chestie si de bunavointa,macar ajutai altfel,daca nu puteai sa dai cu trafaletul….
Comment by doolly — September 22, 2009 @ 7:28 am
meserasii, daca sunt buni, nu e nici o problema. insa la fiecare msesrias bun de care am auzit, mi s-a povestit de alti 2 care au facut treaba de mantuiala. asa ca, las sa traiasca si ei, dar nu de pe banii mei. cand o sa fiu sigur 100% de munca lor, atunci cu placere. pana atunci, mai schimb si io o priza, mai repar o teava si din astea, ca nu imi cad galoanele.
Comment by zaqk — September 22, 2009 @ 7:40 am
Cred ca-ti lipseste motivatia,cu ceva indemanare/putina experienta,poti face unele lucruri mai bine decat”marele meserias”care o face de mantuiala,numai pentru ca sa-ti ia banii.
Comment by TINTIN — September 22, 2009 @ 8:43 am
sint intru totul de acord cu tine…dar tu gindesti ca nemtii…daca citesti comentariile o sa vezi ca nu ai spor..romanul gindeste altfel.porcaria e ca din zgircenie trage mai mult…uateva
Comment by karmapolice — September 22, 2009 @ 9:06 am
Am cunostinte temeinice de electronica , mecanica , calculatoare in special hardware si diagnostic . Sunt roman , dar asta inseamna ca nu le fac bine pe nici una ? hard to belive.. in plus specialistului i lipseste rabdarea si exceleaza in superficialitate dupa 10 ani de specializare , asta tot la noi … si se intampla sa si balareasca cand nu are chef… deci … specialisti … da buni sau mai bine lasa …
Oricum totul functioneaza dupa o regula , deci daca respecti regula atunci poti sa faci o treaba la fel de buna ca si specialistu … valabil si pentru parchet …
Apropo … cum i zice … mester parchetar ?
Comment by Suminona — September 22, 2009 @ 9:20 am
Adica ai fost in stare sa pedalezi mii de km, dar iti lipseste rezistenta daca e de carat mai mult de un dulap? Hai ca ceva nu pusca aici…
Comment by Simple — September 22, 2009 @ 9:21 am
Si de pedalat cum ai pedalat? Sprint si apoi il asteptai pe Arhi?
Comment by johnny — September 22, 2009 @ 9:22 am
Hmmm … m-am lovit si eu de problema asta, dar sa stii ca nu sunt foarte de acord cu tine. Poate in alte tari, unde oamenii chiar se specializeaza pe meseriile lor, si chiar muncesc, poate merge … dar aici nu prea. Eu sunt programator si multa vreme am trait cu idea ca ma specializez mai bine pe ce fac eu … si platesc experti pentru marunturile astea. M-a trecut dupa vreo 3 ani cand am chemat tot felul de “meseriasi” sa imi repare lucruri. Nu vorbesc de meseriasi gen nea Gigi de la parter, vorbesc de firma. Mi-au facut peretii strambi, mi-au facut balconul stramb, si totul a iesit de kkt.
Am renuntat, si m-am pus cu prieteni si rude. Am fost mai atent, si a iesit mai bine.
PS. Parchetul chiar se pune mult mai usor decat ai crede … si zugravitul e mult mai obositor.
Comment by warlock — September 22, 2009 @ 9:27 am
nu`s de acord cu ce spui, mai ales cand te plangi de munca fizica. daca denisa, care e femeie, poate si vrea sa zugraveasca, poti si tu la fel de bine. mi se pare o chestie de respect si de bun simt sa nu stai sa admiri peretii, literalmente, in timp ce sotia ta isi da silinta sa faca o treaba si sa invete sa o faca bine.
Comment by maddy — September 22, 2009 @ 10:09 am
ps. plus ca denisuca, din cat am cunoscut`o prin intermediul blogului, e o persoana careia ii place lucrul manual (picteaza mese, face margele, etc) si cand vezi ca ai pe cineva asa entuziast e chiar aiurea sa nu te implici deloc.
Comment by maddy — September 22, 2009 @ 10:14 am
“Mesterii” sunt una, firmele specializate care fac treaba profesional si dau si factura (+garantie, eventual ) sunt alta.
La noi firmele astea nu prea exista iar cu mesterii mergi la noroc de multe ori.
Concluzie = te informezi, furi un pic de meserie si pui mana si faci tu.
Comment by m — September 22, 2009 @ 10:50 am
Taica-meu a apelat la o cunostinta care teoretic traieste din zugravit, pus parchet etc., pentru a renova camera mare. Ala i-a facut o treaba de mantuiala. Se vad dungi pe pereti, culoare deloc uniforma, podelele le-a pus prost si scartaie, cel mai probabil va trebui sa le schimbe in vreo 2-3 ani. S-a enervat taica-meu si pentru renovarea camerei mici a apelat la un vecin care si-a refacut singur apartamentul pentru ca din zugravit si parchetat traieste.
A fost mai scump dar treaba a fost facuta mult mai bine. De fapt, parchetul din camera mica nu scartaie, nu se vad dungi pe pereti iar culorile sunt puternice si uniforme.
Cred ca e important sa apelezi la un mester recomandat de un prieten, care iti poate demonstra ca munca va fi facuta bine. In caz contrar dai peste te miri ce betivan ratat care tine bidineaua ca pe sticla de vodka.
Comment by lilisor — September 22, 2009 @ 11:05 am
Bannerul cu skifun fute complet site-ul la 1024×768. Pe jumate din articol daca dai click (inclusiv pe titlu sau read more) iti intra pe cacatul lor de site.
Comment by Flo — September 22, 2009 @ 11:21 am
Teoria e buna, practica te omoara.
Teoretic meseriasul face treaba ca la carte, teoretic are voie sa faca “treaba” lui numai daca este autorizat si iti ofera garantie pt munca lui. Teoretic in orele in care faci tu “treaba” respectiva ai face mai multi bani prestand meseria ta decat dai lui, asa ca ar trebui sa fie chiar avantajos sa chemi meseriasul.
Practic nu faci destui bani cu munca ta incat sa nu fii nevoit sa prestezi “treaba” si in afara programului, practic garantia chiar daca o ai poti sa faci ceva cu ea pt ca si sistemul legal e facut la fel la mantuiala… asta pe langa faptul ca materia prima cu care lucreazi e de calitate indoielnica , ca sculele sunt cum sunt, practic tot sistemul economic perge la mantuiala, si nu numai la noi.
Practic daca te pui faci treaba mai “satisfacatoare” decat meseriasul pt ca pe langa faptul ca poti sa te injuri numai pe tine daca iese de cacao te mai alegi si cu placerea muncii bine facute.
Si doua PS:
1) Si in state se face munca de mantuiala (nu zic ca nu sunt si meseriasi romani pe acolo) , plus nu degeaba au tone de carti “do it yourself”
2) Superspecializarea duce la “dumb nation”, probabil de asta si sunt apreciati romanii dincolo pt gandirea “out of box”, nevoia te invata multe
Comment by kalm-man — September 22, 2009 @ 11:46 am
Poți să ai ghinionul ca și cel pe care îl plătești să nu știe ce face, și să se lălăie cu o găleată de var 2 săptămâni în sufrageria ta.
Eu am noroc cu tata, care e electrician, și știe să facă de toate: a montat centrala și țevile mai bine ca unul specializat (în apartamentul unor vecini curgeau țevile la colțuri după câteva zile), repară tot ce ține de electrocasnice stricate, mașină, pune faianță/gresie, zugrăvește, sudează și muncește și în grădină! Super-tata!
Comment by Alinutza — September 22, 2009 @ 11:52 am
Nu sunt de acord cu tine, pentru ca am avut casa in renovare completa si am vazut eu cat de bine se pricep mesterii
* pun placi de gresie/faianta ciobite
* taie gaurile in gresie/faianta cu flexul/patentul (o panza de tungsten e scumpa, da’ merge si fara sefu, ca pui matale chit si rozeta d’aia de metal si nu se vede)
* lasa pori in glet “ca se acopera cu lavabila” – evident ca nu se acopera si pe urma “a fost lavabila prea lunga”
Ce mi-am facut eu a durat de 2-3 ori mai mult, dar la sfarsit am putut spune ca a iesit asa cum am vrut eu. De fiecare data cand am chemat un meserias a trebuit sa fac compromisuri.
Comment by Vlad — September 22, 2009 @ 1:02 pm
cel mai bine e sa stai cativa ani in chirie.
Acolo inveti sa zugravesti, schimbi tevi, robinete, racorduri, instalatie electrica.
Toate materialele se scad din chirie si daca nu iese bine asta e, nu e casa ta si nici proprietaru nu sta in ea.
Apoi dupa cativa ani de chirie in care ai facut experienta, iti iei casa ta pe care o aranjezi profi singur
Comment by Lucifer — September 22, 2009 @ 1:17 pm
nasol e cand mergi la asa zisi experti si sunt vraiste, dupa ce “repara” de cateva ori acelasi lucru, pt care bineinteles ai platit, te pui tu frumos si o faci in final cum trebuie
Comment by calin — September 22, 2009 @ 1:55 pm
Salutare! VisUrat o mica remarca, ce palaria mea faci daca si ‘meseriasul’ e mai idiot si mai ageamiu decat tine in materie de dat cu trafaletul, montat yala, pus parchet? Eu unu am lucrat pe santier ca inginer constructor (nu incerc sa ma laud, pe bune) si am vazut o gramada de “meseriasi”, iti spune baiatu meseriasu lu peste prajit.
Ai grija mare pe cine chemi la parchetat ca s-ar putea sa iasa mai prost decat a fost cu lavabilul.
Spor la traba…. .
Comment by Pintilie Ionut — September 22, 2009 @ 2:00 pm
[...] acest post este tot de inspirație VisUrât, nu de alta, dar îl citesc dimineața la cafea și dacă atinge subiecte ce pot fi expandate le [...]
Pingback by Wild thoughts » Jack of all trades and master of none — September 22, 2009 @ 2:09 pm
In principiu, ideea e buna, dar e foarte greu sa gasesti cu adevarat un meserias bun. Nici firmele mari de constructii nu au lucratori specializati, si acolo, dupa ce ca platesti sume mult mai mari fata de alea pentru cei care lucreaza pe cont propriu, tot nu iasa treaba buna, tot improvizatii si imperfectiuni grosolane.
Comment by ideirazlete — September 22, 2009 @ 2:28 pm
la noi exista meseriasul,mesterul,specialistul …de la etaj X sau parter….daca se strica ceva vorbesc cu ala si-mi rezolva ca e baiat bun si se pricepe ca la mai ajutat si pe vecinu cutare pentru 2 beri la kil .dupa ce termina treaba mesterul,specialistul,meseriasul incepe joaca,i-auite futul in gura ,mi-a baut 7 beri si mi-a stricat nu stiu ce si mi-a mai cerut si o palarie de bani ,bagami-as ,mai bine faceam singur sau chemam un meserias.a\sta e lozinca “economicosului”
si avioanele se pot pilota daca citesti din manualul de utilizare ,dar nu cred ca e cineva capabil de performanta asta fara sa nu faca o specializare in domeniu ,asa ca e bine sa lasam cartile si teoria ca nu ne ajuta decat pentru a sti ceva de baza si sa facem practic daca vrem sa stim ceva .
Comment by jokeru — September 22, 2009 @ 2:50 pm
P.S. nu am spus ca nu trebuie citita o carte sau sa incurajez pe cineva sa numai citeasca sau sa nu se documenteze.
ref la ce a scris Sebastian despre verisoara lui ,are dreptate,in vestul “ieuropei” toate materiile se fac in scoala generala ,d’aia ii si spune generala ,la liceu inveti ceva de specialitate dupa care faci facultatea in domeniul care ai terminat liceul .
la noi faci generala care se continua cu liceul de arte plastice ,dupa care te duci la facultatea de filologie si dai masterul in bussines si ai devenit om de afaceri
Comment by jokeru — September 22, 2009 @ 2:54 pm
N-ai spus ce faci cand mesteru’ respectiv face treaba cam de aceeasi calitate ca tine. Asta intr-un articol viitor?
Ca totusi, e Romania.
Comment by Radu C — September 22, 2009 @ 3:13 pm
Dar sa alergi de nebun prin padure cu 10 kg de echipament in spate…poti, nu-i asa?
) Poate vede Denisa comentariul meu, ca te-ai ars.
. Eu am facut tot ceea ce ai enumerat tu, dar lucrez putin in domeniu.
Pe de alta parte, imi place sa mesteresc si am o satisfactie mai mare la utilizarea unui lucru pe care l-am facut/reparat cu manuta mea.
In al treilea rand, vrei sa zici ca nea’ zugravu e mai destept ca tine? Crezi ca iti treba ceva abilitati speciale?Neh, sunt mai putin destepti decat noi, ca altfel nu ajungeau la munca de jos.
Partea de constructii si sanitare se poate face prin bricolaj..eu ma bag si la electrice …ca ti-am zis, profesez in domeniu..si de aici, nu imi cade mana sa mai schimb si cate o bucsa sau bieleta la masinutze (numa la cele proprii)
Comment by liviu — September 22, 2009 @ 6:25 pm
Eu sunt de acrod cu tine 120% si pe langa motivele expuse de tine mai vin cu unul… care cred ca e valabil pentru toti cititorii tai.
De vreme ce stim sa folosim un calculator si mai avem si niste studii probabil ca munca noastra valoreaza mai mult decat munca unui meserias de asta care da cu bidineaua… asa ca e preferabil sa bagi cateva ore in plus la munca si cu banii respectivi sa il platesti pe meserias in loc sa petreci mult mai ulte ori cocotat pe pereti inghitind praf.
Comment by Bogdan Epureanu — September 22, 2009 @ 7:35 pm
dar ce te faci cind vine mesterul priceput si dai cu vin si dai cu bere si iese o faianta si o gresie de zici ca tu si sotia ta o puneati mult mai bine.te sfatuiesc sa pui gresie in toata casa.se intretine usor si se curata repede.mergi prin casa in papuci sau sosoni de pisla.ai sa vezi ca-i cel mai bine.procedezi cum vrei.
Comment by liviu amza (nadie) — September 22, 2009 @ 10:33 pm
Sebi, cu parchetul laminat nu e asa greu pe cum pare. Pui folia aia sau cum ii zice, pt izolatie, te iei dupa un perete drept, apoi pui plintele si gata
) Am ajutat odata un prieten la asa ceva. Da el numai cu asta se ocupa:P
Comment by RDragos — September 22, 2009 @ 10:41 pm
Ok, eu am 19 ani si in vara asta am zugravit 3 apartamente, parinti plus bunici. Si crede-ma ca a iesit o treaba mult mai buna decat la multi “meseriasi”. Un prieten si-a zugravit apartamentul in vara aceasta si pentru 3 camere a platit 5000 RON si asta doar manopera. Si dupa ce i-au facut casa praf, au terminat lucrul cam in 2 saptamani. Si pe langa bani trebuia sa asigure si o masa si ceva de baut. In Romania nu exista cineva care sa se priceapa doar la un lucru. Fiecare roman stie sa faca de toate, iar “meseriasii” merg doar pe recomandari, ai observat ?
Comment by Bogdanel — September 23, 2009 @ 12:13 am
@Bogdanel: nu stiu unde de unde e prietenul asta al tau, dar in 99% din orasele Romaniei cu 5.000 de RON manopera pentru 3 camere de zugravit iti angajezi firma care iti da chitanta, factura si un an de garantie la lucrare.
Comment by Bogdan Epureanu — September 23, 2009 @ 3:39 am
stiu ca articolul nu e legat neaparat de zugravit, dar strict vorbind de zugravit: e f greu sa gasesti zugravi de meserie, iar aia pe care ii gasesti de multe ori sunt doar niste incapabili care vor doar bani pe munca facuta de mantuiala
Comment by Adrian — September 23, 2009 @ 2:40 pm
Daca vrei sa iesi bine cu banii, sa nu “donezi” un sfert din materiale zugravilor, sa nu asculti explicatii stiintifice despre cat de gresit este ce vrei si cat de ideal este ce vor ei, daca nu vrei sa te prinda revelionul facand curatenie la “locul de munca” si, eventual sa repari ce-ti strica meseriasii, solutia e una singura: mai bine faci singur.
Comment by liviu — September 23, 2009 @ 2:52 pm
Cum sa-ti zugravesti singur casa: http://sfatulzilei.info/cum-sa-ti-zugravesti-singur-casa/
Comment by irina — September 23, 2009 @ 4:07 pm
Ramase tara fara constructori?
Comment by gicupisicu — September 23, 2009 @ 9:50 pm
Pertinent ce spui tu. Si eu sunt de aceeasi parere. Ce te faci insa in Romania in care 99 virgula cati de 9 vrei tu % dintre meseriasi fac treaba de mantuiala si/sau nu se pricep (ca sunt de cei care stiu, dar nu fac, si sunt si dintre cei care nici nu stiu si nici nu fac – nu stiu care sunt mai multi).
Si spun asta pentru ca, desi nu ma pricep la toate, si recunosc ca nu ma pricep si punct, fara discutii, de cateva ori mi s-a intamplat ca treaba facuta de mine m-a multumit mai mult decat cea facuta de mesteri. De ce? Pentru ca eu, daca e sa fac o chestie pe care mesterul o face intr-o zi, ei bine eu o fac nu in 3, si poate nici in 5… poate o fac in 7 zile sau mai mult. Dar o fac in de cel putin 7 ori mai mult timp pentru ca pe de o parte nu imi merge mana si nu am spor… si deci poate reiau cate o secventa de mai multe ori, iar pe de alta parte, pentru ca eu sunt nevoit sa gandesc, sa anticipez… “sa joc sah”. Recunosc, e consumator de timp… dar prefer sa pierd/investesc timp intr-o operatie la care dau bani si nu sunt nici multumit. Evident, nu mi-as repara singur masina (chiar daca ar fi o dacie1300) insa un rezervor la toaleta tot mi-as instala singur, sau sa-mi schimb singur o priza, sau o baterie de dush etc.
Din fericire, pentru lucrarile de amenajari interioare, am gasit un meserias care face din rahat bici, fara exagerare… dar, evident, tre sa il si prinzi, ca e maxim ocupat, fiind solicitat pana peste poate.
Cip
Comment by Cip — September 28, 2009 @ 2:48 pm
NU sunt de acord cu tine. Iti spun si de ce: In prezent, nu mai sunt mesteri (tocmai din motivele pe care le spuneai in comparatia cu Belgia – romanul se pricepe la toate). Daca nu ai norocul sa cunosti un zugrav, un parchetar, un instalator, etc, de MESERIE, si nu meserias, te pricopsesti cu tot felul de beliti care bajbaie ca tine si pun intrebari de genul: “Cine si-a batut joc de lucrarea asta, ca eu faceam de 10 ori mai bine?”.
Daca, personal, cunosti mesterul si stii ca poate face treaba, atunci e ok. Daca nu, NU.
Comment by Cristian — October 7, 2009 @ 11:04 am
[...] ca migul acolo, ce se vede in poza este tot ce am facut de fapt. Pentru ca, daca va mai amintiti, am scris ca mie nu-mi place sa varuiesc. Asa ca am dat cateva minute din pensula si m-am retras. M-am retras [...]
Pingback by Cica s-a terminat chinul… » visurat.ro — October 12, 2009 @ 12:03 am