Nu plânge că s-a terminat, bucură-te că s-a întâmplat!

Pe mine mă distrează la culme textele puse la “disclaimer” pe site-urile care fac piraterie nesimțită. Și eu, ca orice alt român cu calculator (și când zic român, mă refer la TOȚI românii cu calculator) am făcut piraterie. Am tras filme, programe, jocuri și muzică de pe net cât a încăput. Dar am tras până la un punct. Până s-a dat legea că nu e voie. Din momentul în care s-a dat legea, m-am liniștit pentru că nu am bani de plătit amenzi și mi-e dragă libertatea. Acum am colecție de DVD-uri originale, acum mă duc la cinema să văd un film, dacă nu am bani de cinema îl aștept la HBO sau dau banii pe un film care merită să-l am în bibliotecă.

În schimb, foamea după trafic i-a făcut pe unii să recurgă la alte metode. Ziar în toată regula (cât de mizerabile sunt articolele și metodele lor de promovare asta nu mai contează) se apucă și pune filme piratate la discreție pe site-ul lor. Ce se întâmplă?

Îi descopăr eu și scriu despre asta. Rezultatul? După câteva ore apare un “disclaimer” penibil:

“Pentru unii accesarea acestui site reprezinta o frauda de aceea va dam posiblilitatea sa alegeti.
Sunteti de acord cu termenii si conditile impuse de Cinema BZI?
Sunt de acord / Nu sunt de acord”

Din aceasta înțeleg că “eu” sunt “unii”, dar asta este puțin important. Important este faptul că ei știu că unii consideră asta o fraudă (nu că nu ar fi) și îți dau de ales cam așa:

“Noi comitem o ilegalitate. Te bagi / Nu te bagi”

Dacă mai țineți minte, acum câțiva ani era un altfel de disclaimer pe site-urile cu warez, ceva de genul:

“Dacă ești de la FBI, CIA sau orice altă autoritate a statului care se ocupă de drepturile de autor nu ai dreptul să intri pe acest site pentru că este privat. Dacă totuși intri, nu ai voie sa divulgi, să copii sau să transmiți autorităților continutul acestui site!”

Credeți ca i-a interesat pe cei de la FBI acest avertisment? Nu, la ei legea e lege. Le-au închis pe toate și au arestat posesorii. Pentru că legea e lege și trei cuvinte puse de un labătristă manevrat de un semianalfabet pe site nu înseamnă nimic.
Ce face puștanul român care vrea să vadă un film pe net dar nu are cont pe torrentele private? Se bagă la cinema.bzi.ro, normal. Așa că-i ajută să comită ilegalități cu disclaimer cu tot. Partea mai nasoală e alta.
Și în presă, ca și în viața reală, se pare că există onoare între hoți. Link-ul de la articolul prin care este demascată pirateria nesimțită făcută de BZI a fost primit de foarte multe ziare și televiziuni. Credeți că a spus cineva ceva despre asta? Momentan eu nu am auzit nimic.

De ce? Pentru că se fură. Cum naiba să spui că ăla fură când tu copii cu nesimțire articole/poze/filme întregi de pe bloguri și le dai cu “sursa Youtube” sau “primită de la un cititor”?

Așa că am ajuns la concluzia că bloggerii latră degeaba pe net și degeaba deconspiră chestii pentru că nu-i bagă nimeni în seama atunci când interesul e comun. Cu alte cuvinte, se va fura în continuare, fraierii vor face pușcărie pentru trei mp3-uri și două filme trase de pe DC++, iar trusturile de presă pline cu hoți și javre vor prospera în continuare pe sistemul “dă banul să nu scriu de rău de tine” sau “ajută-mă cu treaba asta să nu te fut în ziar”.

România, țara în care hoții și jigodiile prosperă iar oamenii cinstiți mor de foame.

În cazul în care nu știați Legea nr. 8/1996:

Art. 143
(1) Constituie infractiune si se pedepseste cu inchisoare de la 6 luni la 3 ani sau cu amenda fapta persoanei care, fara drept, produce, importa, distribuie sau inchiriaza, ofera, prin orice mod, spre vanzare sau inchiriere, ori detine, in vederea comercializarii, dispozitive ori componente care permit neutralizarea masurilor tehnice de protectie sau care presteaza servicii care conduc la neutralizarea masurilor tehnice de protectie sau care neutralizeaza aceste masuri tehnice de protectie, inclusiv in mediul digital.
(2) Constituie infractiune si se pedepseste cu inchisoare de la 6 luni la 3 ani sau cu amenda fapta persoanei care, fara a avea consimtamantul titularilor de drepturi si stiind sau trebuind sa stie ca astfel permite, faciliteaza, provoaca sau ascunde o incalcare a unui drept prevazut in prezenta lege:
a) inlatura in scop comercial, de pe opere sau de pe alte produse protejate, ori modifica pe acestea orice informatie sub forma electronica privind regimul drepturilor de autor sau al drepturilor conexe aplicabil;
b) distribuie, importa in scopul distribuirii, radiodifuzeaza ori comunica public sau pune la dispozitie publicului, astfel incat sa poata fi accesate, in orice loc si in orice moment, alese in mod individual, fara drept, prin intermediul tehnicii digitale, opere sau alte produse protejate, pentru care informatiile existente sub forma electronica, privind regimul drepturilor de autor sau al drepturilor conexe, au fost inlaturate ori modificate fara autorizatie.

Deci?




37 Comments »

  1. sunt curios de ceva: inainte sa se dea “legea că nu e voie” nu aveai, asa, o mica banuiala ca piratatul nu e corect/moral/legal?

      Comment by Andrei — September 2, 2009 @ 1:32 am

  2. @Andrei: sa nu incepem cu moralitatea pentru ca vorbim pana dimineata. Atat timp cat a fost legal, am facut. Cand n-a mai fost legal, am incetat. E simplu. E moral sa-i spui unei femei ca o iubesti ca sa intri in chilotii ei atunci cand nu o iubesti? Nu e moral, dar o faci pentru ca e legal. In schimb, violul nu e legal, asa ca te abtii atunci cand ea nu vrea.
    E moral ca, atunci cand fratele tau lucreaza la cinema si taie bilete la intrare sa te lase gratis inauntru sa vezi un film? Nu, nu e nici moral si nici legal, dar o faci pentru ca esti roman si nu ai bani sa platesti pentru toate filmele pe care ai vrea sa le vezi (si nu-mi spune ca daca fratele tau taie bilete la cinema si te poate lasa moca tu te duci si dai bani pentru ca asa-ti spune spiritul civic pentru ca nu te cred nici picurat cu ceara :) ).
    In articol vorbesc despre legalitatea din acest moment si nu despre moralitate. Daca cei de la BZI faceau asta cand legea nu era data, nu aveam nimic de comentat. Acum am pentru ca s-a comis o infractiune. Asa cum ei descopera miezul din gogoasa si gaura de la macaroana, asa o descopar si eu. Nu vad care-i problema.
    Cat despre moralitatea si etica mea, varsta mi-a corectat unele lipsuri in ambele cazuri (nu pe toate, dar majoritatea mi-au fost corectate).

      Comment by VisUrat — September 2, 2009 @ 1:57 am

  3. hai visurat…sa fim seriosi
    tu chiar vrei sa spui ca nu downloadezi nici macar un mp3 ?
    mi-e greu sa cred
    toti facem piraterie….
    unii o fac mai grav pt ca uploadeaza …

      Comment by kosmobil — September 2, 2009 @ 5:11 am

  4. In Romanica totul este de cacat. Uitati-va la astia care fura o traversa de la linie, sau o paine sau nu stiu ce maruntis primesc ani grei de puscarie, aproape ca la o crima. Dar aia mari, cei din politica si cei cu bani nu intra niciodata la puscarie. Idiotul de Iliescu cati studenti nu a omorat prin mineriade (indirect, dar el i-a chemat pe mineri), becali cate afaceri ilegale cu terenuri a facut, Ridzi si lista poate continua.
    Cum era un banc: -”Nu fura ! Guvernului nu-i place concurenta !”

      Comment by IamAdy — September 2, 2009 @ 8:05 am

  5. @IamAdy: aia care fura o traversa de cale ferata au mari sanse sa cauzeze un accident grav de tren. nu fi obtuz cand dai exemple.. in rest, sunt de acord cu tine.

      Comment by XaeL — September 2, 2009 @ 8:32 am

  6. Hai ma Vis…sa fim seriosi. Nu mai iei tu niciun film de pe net, niciun program (sa nu-mi zici ca ai dat cateva sute de euro pe photoshop) sau nici macar un amarat de mp3 ?

    Stim unde traim si de cine suntem inconjurati…asa ca hai sa terminam cu cacatul ala de moralitate!

      Comment by Alex Olaru — September 2, 2009 @ 9:05 am

  7. Sa le luam pe rand…

    “…am făcut piraterie. Am tras filme, programe, jocuri și muzică de pe net cât a încăput”.

    Pai asta nu se cheama piraterie. Daca ai tras pentru tine si nu ai dat altora, tu nu esti vinovat cu nimic. Chiar din citatul legii pe care l-ai dat, reiese ca esti… nevinovat la faza asta.

    “Pentru că legea e lege și trei cuvinte puse de un labătristă manevrat de un semianalfabet pe site nu înseamnă nimic.”[...] “Așa că am ajuns la concluzia că bloggerii latră degeaba pe net și degeaba deconspiră chestii pentru că nu-i bagă nimeni în seama atunci când interesul e comun.”

    Sa fac o analogie intre cele 2 idei? Mie mi-a sunat cam asa: “bloggerii care latra degeaba pe net si desconspira chestii sunt ca niste labetriste si nu inseamna nimic”

    PS: Nu-ti mai fa griji. Nu faci piraterie daca iei ceva ilegal de pe net. Important e sa nu distribui publicului bla, bla.. (deci fara seed pe torrente si share pe DC).. :)

      Comment by ANOVA — September 2, 2009 @ 9:07 am

  8. “România, țara în care hoții și jigodiile prosperă iar oamenii cinstiți mor de foame.”

    Amin!

      Comment by Cristi Lautaru — September 2, 2009 @ 9:28 am

  9. nu cred ca nimeni nu “trage” de pe net….voi va cumparati toate programele ? toate filmele ? toata muzica ? toate jocurile ? sa fim seriosi

      Comment by Viduka — September 2, 2009 @ 9:39 am

  10. eu copiez, tu copiezi… etc.

      Comment by corcodusul — September 2, 2009 @ 9:46 am

  11. Mai degraba cred c-ar trebui sa enumeram programele pe care dam bani… exista asa ceva? :D

      Comment by punKreas — September 2, 2009 @ 9:48 am

  12. stie careva un torent bun unde sa gasesc si eu niste “pornache” cu pitici? :D

      Comment by SICKA — September 2, 2009 @ 10:23 am

  13. “Am tras filme, programe, jocuri și muzică de pe net cât a încăput. Dar am tras până la un punct. Până s-a dat legea că nu e voie”.

    Deci pana in 1996. Probabil ai tras .mid-uri, animatii .gl (o chestie veche sub dos), wordstar 4.0, windows 95, norton commander si doom 1. Sau cumva ai “tras” si dupa? LOL.

      Comment by BladHaund — September 2, 2009 @ 10:27 am

  14. A, era sa uit. Daca era prin 1996, probabil le-ai “tras” cu un modem la 2400 bps, prin defunctul PcNet gratuit. LOL.

      Comment by BladHaund — September 2, 2009 @ 10:29 am

  15. Folosindu-ma de acelasi citat din postul lui BladHaund zic ca esti un nesimtit daca-ti permiti sa vii sa ne zici noua “vai draga de cand s-au pus astia pe bagat la zdup eu nu am mai tras niciun film, nimic”.
    Hai sa-ti dau un exemplu clar: pe 21 Decembrie 2006 (daca nu ma insel) scriai cum te-ai uitat la Eragon la calculator. DVD-ul avea sa apara prin martie 2007 deci tu te-ai uitat clar la o varianta filmata in cinema si data pe net. Sa nu-mi zici acum ca pe atunci nu erau legile astea cu parnaia si pirateria.

      Comment by scorojit — September 2, 2009 @ 10:34 am

  16. mai visurat, ai fost dat afara de la buna ziua iasi acu ceva timp. no comment :D

      Comment by fasola — September 2, 2009 @ 10:41 am

  17. HAHA…. Pawned… good point scorojit.

      Comment by Ovidiu — September 2, 2009 @ 10:48 am

  18. la noi se fura multe asa ca o melodie sau un film de pe net e prea marunt. dar astia de la confidence camp ce tot trimit mesaje pe e-mail ?

      Comment by Alina — September 2, 2009 @ 11:06 am

  19. Nici eu nu descarc filme de pe net. Mă uit la ele de pe Buna Ziua Iasi. Nu ştiam de chestia asta. Mulţumesc de recomandare!

    În altă ordine de idei, de ce ăia de la filebox ar fi mai puţini vinovaţi decât BZI?! Că de filebox nu zici nimic. Ori tema postului nu are legătură, de fapt, cu pirateria, ci este doar o bună ocazie să le-o mai tragi pârliţilor de la BZI?

      Comment by motanes — September 2, 2009 @ 11:10 am

  20. bai fratilor eu zic ca una e faptul ca noi luam cate-un film asa ca ne arde-n cur sa vedem cum a iesit,sau albumul x ca doar n-o sa-l cauti de nebun in toate magazinele si apoi sa dai zeci de lei pe el,si cu totul alta smecherie e faptul ca tu ca ziar “respectat” faci chestia asta asa in vazul tuturor si cu un mare tupeu,in timp ce toate celelalte site-uri de renume se screm sa puna sursa etc.asa cum pe mine n-o sa ma lege politia pentru 3 cd-uri ci o sa-l caute pe nenea ala care face sute si le mai si vinde,asa mi s-ar parea normal ca cineva sa vada si chestia asta de tot cacatu ce o face UN ZIAR,nu nea Vasile din colt.a,si visurat=sebi dat afara de la cacatu asta de ziar,stim toti asta,acum vedem si de ce nu tre sa-i para rau:))

      Comment by lau — September 2, 2009 @ 11:11 am

  21. Eu nu am descarcat niciodata si nici nu o sa descarc, muzica o fac eu si tot eu o ascult, fac filme in gradina si ma uit la el. Atat.

      Comment by haulez — September 2, 2009 @ 11:30 am

  22. @lau: nu am fost dat afara de la ziarul ala, am plecat singur
    @motanes: de filebox ce sa zic? nu se stie si nu e destul de clar care`i treaba cu ei?

      Comment by VisUrat — September 2, 2009 @ 12:10 pm

  23. Bullshit!
    Visule, sincer, dupa 1996 nu ai mai dat jos de pe net nimic piratat?

      Comment by FBRonnie — September 2, 2009 @ 1:17 pm

  24. Ce imi plac mie parvenitii ipocriti.
    Fura cat pot si dupa ce se mai ajung putin,incep sa tina lectii de moralitate altora.

      Comment by zxc — September 2, 2009 @ 1:42 pm

  25. O chestie tare de la AIMR

    “Ce este download-ul ilegal?
    Nu există aşa ceva. De fapt, la ora actuală, nicăieri în Lege nu este incriminată descărcarea de fişiere pirat. Ci doar punerea la dispoziţie! Nimeni nu aleargă după nimeni dacă a descărcat ceva de pe Internet şi păstrează doar pentru el. Treaba noastră e să identificăm sursele ilegale şi să le oprim sau diminuăm cât mai mult activitatea.

    Aşa că, atenţie! Dacă descărcaţi, asta e… Dar NU puneţi mai departe în share sau nu daţi altora, pentru că această faptă e incriminată!”

      Comment by Pancu — September 2, 2009 @ 1:55 pm

  26. Sebastian, daca tot faci afirmatii menite sa agite spiritele, de ce nu raspunzi la una din intrebarile-cheie ale comentarilor?

    Bine, daca ai de gand sa raspunzi in stilul ”imi bag, fac si dreg”, e mai bine ca taci :D

      Comment by Hilde — September 2, 2009 @ 4:30 pm

  27. @visurat:sorry,my bad.oricum imi mentin afirmatia.un ziar de cacat

      Comment by lau — September 2, 2009 @ 4:43 pm

  28. Fara suparare dar decat sa astept 3 ani pana apare un film la noi, mai bine ma duc pe un site si il iau fix in ziua cand apare la cinema, decat sa stau sa astept 3 ani pt un joc care a aparut in america acum 3 luni si la noi INCA nu se gaseste, mai bine ma duc si-l iau de pe net(warez), si daca-mi place il comand din america sa ma pot juca online(cum am facut cu gta4).

    Filelist (siteul renumit de warez din romania) este in top 20 siteuri in romania (pe locul 14 parca) si politia NU LE FACE NIMIC, deci daca nu le face nimic distribuitorilor, de ce ne-ar face noua?

    Politia are crime mai grave de rezolvat si nu le rezolva, ce te face sa crezi ca ar rezolva chestia asta cu “piratarea”, toata planeta se chinuie sa inchida TPB (thepiratebay) de vreo 2 ani si uite-l ca inca e up and running.

      Comment by matrixismyname — September 2, 2009 @ 5:32 pm

  29. Am citit al. (1) de-acolo, si pot spune ca noi avem DMCA dinaintea americanilor. DMCA spune cam ce spune al. (1) ala.
    @ANOVA: torentii si DC-ul intra acolo; daca nu e nici un articol care interzice detinerea fara distributie, atunci e timpul pt. niste site-uri FTP in strainatate cu destinatia “Romania” :D

      Comment by Radu C — September 3, 2009 @ 3:07 am

  30. hai sa`ti zic ce am observat eu .. da, i-am observat si pe incultii astia care si-au facut site-uri cu manele, si cu download la filme and shit, care n-au habar sa programeze si totusi au site-uri de genul, care n-au habar sa lege 2-3 vorbe calumea, si totusi fac disclaimer and shit. Am mai observat inca, faptul ca peste tot in lume se face piraterie dude .. nu numai la noi , crezi ca daca la americani sunt legi sa nu mai pirateze nu mai pirateaza nici naiba ? Nope .. uita`te la minonova , mononova, thepiratebay, torrentz.com, rapidshare .. bla bla bla. Da, din cand in cand mai incerci sa downloadezi ceva de pe rapidshare si observi ca nu mai poti , pt ca cineva a semnalat problema de copyright. Si? Se sterge fisierul respectiv si gata. Cum e si pe youtube sub administratia google mai nou, se plange cineva de muzica din background, ca n-ai copyright sau whatever, si ti-o sterge. Ori muzica, ori clipul cu totul. Anywayyyyy sa-ti spun care metoda de piraterie mi se pare ok , si bine pusa la punct. Pe torrents, e un disclaimer acolo care zice asa: Pe aceastra pagina nu se afla hostat niciun film sau muzica sau porno sau whatever downloadezi tu,aceasta pagina contine fisiere torrent, de tip .tor sau cum or avea ei terminatia de torrent .. iar filmeme sau porno sau blah , se afla pe calculatoarele userilor, de care material noi NU suntem reaspunzatori. Si mi se pare foarte ok , chestia, si cand ai citit chestia aia, nu obliga nici dracu` sa te bagi tu pe site`ul lor. Daca vrei bine, daca vrei nu, si cum in lumea asta sunt multi zgarciobi, sunt sute de mii pe care-un singur tracker. ehe .. coane coane .. care nu faci piraterie, curios sunt cum ti-ai adus tu traffic pe blog, ca pe mine site-ul porno ma redirectionat aici. Curat murdar .. coane .. Fanica.

      Comment by Tampitzel — September 3, 2009 @ 8:42 am

  31. @Tampitzel: care site porno? nu am nici cea mai mica idee despre ce vorbesti. daca tot mananci cacat, mananca`l pana la capat si zi ce site porno te`a redirectionat aici, sa stiu sa-l blochez, pentru ca e clar ca unii au o problema cu mine si vor sa ma discrediteze. gandeste-te ca-i foarte simplu sa fac redirectionare de pe un site pe altul si apoi sa spun ca ala face magarii, atunci cand ala saracu nu stie ce se cum.

      Comment by VisUrat — September 3, 2009 @ 11:28 am

  32. AHAHAHAHAAHAH………site pornoooo=))zi frate care-i ala ca-s curioasa sa vad,or fi baietii cititori fideli mah si nu stii tu

      Comment by lau — September 3, 2009 @ 2:18 pm

  33. Hm… deși, în general, apreciez posturile tale, articolul ăsta mi se pare puțin cam ipocrit… sau făcut la comandă…

      Comment by Bobses — September 3, 2009 @ 9:57 pm

  34. SITE MOMENTAN INDISPONIBIL

    FACEM UPDATE

    VA RUGAM REVENITI IN 4 ZILE!

    hahahahhahhhahhahahahahahahahhahahahhaha (e vb de cinema bzi )

      Comment by sebyy — September 5, 2009 @ 3:58 pm

  35. [...] pirateria online: Sebastian Bargau ii demasca pe cei de la bzi.ro, un ziar online din Iasi, care posteaza pe site filme piratate pentru a-si spori traficul. La ora la care este publicat acest articol, sectiunea de filme a [...]

      Pingback by Despre online in blogosferi, saptamana 31 august – 6 septembrie | re:Fresh — September 11, 2009 @ 8:31 am

  36. De ce le faci atata reclama? Cred ca ei sunt in culmea fericirii pt ca oameni care nu au auzit in viata lor de ziarul lor le fac trafic, si daca le plac conditiile in care se vad filmele, se mai intorc.
    In concluzie, tu le faci un bine si le dai o multime de bani

      Comment by Ochisor — September 14, 2009 @ 10:29 pm

  37. Salut. Am sa va vorbesc in calitate de muzician si de roman nascut si crescut in sudul tarii. Ok, deci am zis ca sunt muzician, deci imi fac singur muzica, insa si downloadez in draci mp3-uri de pe torrente, bloguri si de pe oriunde gasesc, si asta nu pentru ca-mi place mie pirateria sau sunt dependent de apasat butoane si linkuri pe care scrie “download”, insa in tara asta, pana mai de curand nu au fost promovate decat trupe de rahat care nu canta din pasiunea de a canta si de a transmite un mesaj prin muzica respectiva, ci doar mizerii comerciale. In primul si in primul rand vreau sa mentionez clar ca mp3 e un format audio comprimat cu pierderi de sunet (cunoscut ca si “lossy”) care taie frecventele peste 18-20kHz (sunetele foarte inalte). Am downloadat peste 500 de dvd-uri cu muzica care la noi in tara ajunge la un pret de speriat (aproximativ 50-70 RON/CD), insa de fiecare data cand am gasit un cd original pe care l-am avut downloadat ca mp3, am facut pe dracu-n patru, am strans cureaua si ca un fan ce-si respecta gusturile muzicale si trupele pe care le asculta, am cumparat originalul caruia i-am facut o copie “lossless” (Ape) in calculator pentru a nu pati ceva cd-ul, copie pe care, desigur, n-am dat-o nimanui. In schimb, daca vine vorba de mp3-uri, am tras cd-uri si dvd-uri mp3 pana si pentru unele persoane din politie si SRI, cu cd-urile cumparate mele, timpul meu, curentul electric platit de mine si writer-ul meu, fara sa le cer nimic in schimb, persoane care au inteles clar ca mp3 si la 320kbps ofera un sunet de rahat care nu se poate compara cu un CDDA original. In prezent am o colectie de exact 784 de cd-uri originale, 375 de dvd-uri originale (ORIGINALE din SUA, nu “originale” aka facaturi romanesti sau cu licenta) si 523 de dvd-uri cu filme si muzica in fomate cu pierdere de sunet/vizual pe care le tin ca preview/prelisten pana gasesc materialele respective pe original. Exista si cateva case de discuri care nu mai vor sub nici o forma sa livreze in Romania, nici macar cu banii in avans, si asta pentru ca se trag tzepe si mai ales pentru faptul ca romanul in general nu stie sa aprecieze cat efort si cat timp le trebuie artistilor mai mari sau mai mici sa termine un album si sa-l publice oficial pe piata. Va spun eu, in primul rand va costa cd-urile blank care trebuie neaparat sa fie de cea mai buna calitate (nu Verbatim, Memorex sau alte rahaturi d-astea imprimabile) si p-alea le gasiti doar daca luati legatura cu case de discuri profesioniste din afara (cel mai indicat din Germania, Marea Britanie, SUA si Suedia), apoi scrierea cd-urilor cu ajutorul unei prese de scris cd-uri, nu cu un rahat de writer, printarea cd-urilor cu o presa de imprimat imagini pe cd, nu cu un HP sau mai stiu eu ce aparatura de amatori, timbrele acelea lucioase care se lipesc pe cd-uri, crearea copertilor pentru cd-uri prin talent propriu sau prin colaborare cu artisti/desenatori si o firma de booking, achizitionarea unui cod de bare in cazul in care lansati cd-ul la o casa de discuri pentru a fi distribuit pe tot globul la pretul corect (+adaosul de merchandiser unde este cazul), carcasele de plastic sau mai de curand pachetele tip digipak facute din carton care nu pot fi inlocuite precum scanarea sau multiplicarea xerox a copertilor cd-ului cu carcasa de plastic (Jewel Box si Super Jewel Box). In concluzie, cine vrea sa inteleaga, bine, cine nu, iar bine si sfatul meu e sa downloadati ripuri cu pierdere de sunet/imagine in scop de previzualizare inainte de a cumpara originalul. Pe mine albumele downloadate in format mp3 m-au ajutat sa ma decid foarte eficient ce cd-uri merita sa cumpar si cd nu merita sa cumpar. Documetati-va si o sa vedeti ca am dreptate. Bafta si multa sanatate tuturor.

      Comment by Un muzician care va explica cateva chestii... — September 24, 2009 @ 1:59 am

Leave a comment


Performance Optimization WordPress Plugins by W3 EDGE