Visurât: Gânduri la turație maximă

Eu am ajuns la concluzia că majoritatea românilor plecați la muncă onestă în străinătate sunt niște proști. Nu mă refer la faptul că se duc acolo să spele la cur boșorogi, să tundă iarbă sau să debaraseze mese. Mă refer la faptul că-s proști pentru că rămân de căruță și riscă să-și piardă locul de muncă pentru că se încred în anumite servicii oferite de alte persoane/firme și nu-și iau nici o marjă de eroare.
Dacă nu v-ați prins până acum, este vorba despre rahatul ăsta cu MyAir despre care urlă toate televiziunile.

Pentru cei care nu știu, MyAir a pierdut licența de zbor pentru că nu și-a plătit niște taxe. Se întâmplă, asta este. În schimb, oamenii care aveau bilete și care trebuiau să ajungă unde trebuie, au rămas de căruță. E neplăcut, dar problema-i alta.
Apare boul de român cinstit la televizor (pentru că ăla plecat la furat nu are termen limită) și dă interviu lacrimogen cum că el dacă nu ajunge mâine în Italia își pierde locul de muncă. După boul de român apare vaca românească, aia care dă interviu cu lacrimi în ochi și muci în nas și spune că-i chelneriță la un restaurant și că în acea seară trebuie neaparat să fie la muncă, pentru că altfel o dă afară.
Sincer vă spun că mi-a curs o lacrimă din cur pentru acești oameni.

De ce? Pentru că-s niște români proști. Au venit în concediu în România să-și vadă neamurile, da? Au venit, s-au simțit bine, s-au relaxat, au pupat nepoți, veri, soacre, părinți și vor să plece înapoi la muncă. Pai duceți-vă băi vacilor cu două zile înainte acasă. O zi o faceți pe drum și a doua o dormiți, să ajungeți la serviciu odihniți. Realizați că se poate întâmpla ceva (are trenul întârziere, e accident pe drum, se lucrează, e inundație) și luați-vă o marjă de eroare. Gândiți-vă proștilor că lucrați la câteva mii de kilometri distanță și, dacă pierdeți avionul, v-ați dus pe pulă. Realizați că nu mai stați la Tomești și lucrați în Iași și dacă pierdeți autobuzul de 12 întârziați o oră la muncă, aduceți-vă aminte că nu mai locuiți în Videle sau Roșiori și lucrați în București și, dacă pierzi trenul de 5, luați o ocazie. Aduceți-vă aminte că, o dată la câteva luni, se întâmplă așa ceva pe aeroporturile românești și chiar și pe cele internaționale.
Mai lăsați naibii neamurile și mergeți cu o zi înainte în țara în care lucrați, nu vă duceți la aeroport cu 5 ore înainte de a vă începe tura la serviciul aflat la mii de kilometri depărtare.

Așa că, băi românilor proști care sunteți voi pe persoană fizică, dacă vă dați seama atunci când se întâmplă să pierdeți avionul pentru că sunteți proști, măcar tăceți dracu’ din gură, nu va mai faceți de căcat și la televizor.


Pe aceeaşi temă




33 Comments »

  1. bre, da’ ce le stii tu. tu esti supremul cunoscator al tuturor lucrurilor. cum ii pui tu la punct pe toti, cum imediat sesizezi unde a gresit muritorul si esti gata sa le arati calea.
    dar te-ai gindit ca aia care pleaca sa munceasca poate vor sa prinda cit mai mult timp cu parintii, cu copii, cu prietenii – pe care n-o sa-i mai vada cu lunile? oare stii citi au fost cei carora le-au murit parintii, copii, prietenii cind ei erau afara, si n-au mai apucat sa-i mai vada? evident – o sa spui ca nimeni nu se gindeste la asta – si poate ai dreptate, nu te gindesti la astea, dar undeva inauntru exista acel sentiment care iti face intotdeauna grele despartirile de cei dragi, de iti vine mereu sa spui: hai ca mai stau o zi.
    dar nuuuu, la tine conteaza ca n-au prevazut idiotii ca o sa dea faliment compania aeriana – deci isi merita soarta. bine ca esti tu destept. cred ca ai o parere imensa despre tine, la ce catastrofe debitezi.

      Comment by PCH — July 23, 2009 @ 4:52 am

  2. @PCH: Atunci stai sa-ti pupi neamurile si intoarce-te sa-ti cauti de lucru. Eu vorbeam de marja de eroare si de faptul ca prostimea pleaca in ultimul moment fara sa se gandeasca la faptul ca poate interveni ceva neprevazut. Si nu-i singurul caz, s-a intamplat foarte des si in alte ocazii.

      Comment by VisUrat — July 23, 2009 @ 5:17 am

  3. se numesc sentimente si emotii si nu sunt usor de inteles de cel care este in afara sistemului, fiind usor de inteles gresit ca si prostie, lene si alte atribute mai putin magulitoare.

      Comment by zaqk — July 23, 2009 @ 7:32 am

  4. eheee…si articolul asta e scris de cel ce scria cu cateva zile in urma:
    “Așa că am dormit în acea noapte lângă gara Tiburtina, pe un carton, sub un panou publicitar, ca ultimul boschetar (penultimul boschetar avea locuință sub pod și măcar nu-l ploua). “

    Sa inteleg ca asta cu marja de eroare ai invatat-o din greselile tale, if you know what I mean :)

      Comment by Lucifer — July 23, 2009 @ 8:35 am

  5. Inca un zece, visule!

      Comment by iona — July 23, 2009 @ 10:04 am

  6. Ai cam tras de par articolul asta. Daca isi ia omu` 4 zile concediu sa vina in tara sa-si vada familia tre’ sa stea 2 zile in tara, o zi pe drum si una inapoi in Italia? Nu-ti urez ca atunci cand o sa ai copii sa fii departe de ei 11 luni de zile pe an si in cele cateva zile ( de craciun, revelion si in reprize vara ) pe care ii vezi sa vina unu sa-ti zica ca esti un bou, ca tu trebuia sa fii la munca. Pariez ca l-ai scuipa intre ochi, minim.
    Probabil nu esti la curent cu ce inseamna despartirea de familie. Intreaba-l pe Lucian Stanciu cum e sa fie departe de fata lui.

      Comment by L3ST — July 23, 2009 @ 10:06 am

  7. bai omule, tu incepi tot mai des sa dai cu bata in balta

      Comment by om — July 23, 2009 @ 10:27 am

  8. Tonul articolului este prea agresiv. Din greseli se invata.
    Si eu am fost patit, Wizair a anulat cursa si a anuntat doar pe mail, in conditiile in care eu eram in Italia si nici macar nu mi-a trecut prin minte ca trebuie sa mai verific mailul din cand in cand. A trebuit sa strabat italia cu un tren de noapte ca sa iau un avion de langa Venetia a doua zi, si chilipirul cu costul biletelor s-a transformat in nervi si cheltuieli in plus.

      Comment by LArSON — July 23, 2009 @ 10:44 am

  9. prost articol, nu-s muncitor in afara, dar totusi, inca o data…prost. cred ca tocmai ti-ai pierdut un cititor…

      Comment by adi — July 23, 2009 @ 11:58 am

  10. adevarul e ca mersul la risc e un hobby romanesc.sunt de aceeasi parere ca daca esti constient ca iti poti pierde locul de munca pentru intarziere si ca sefii tai nu vor concepe sa le dai un telefon si sa le explici ca esti in aeroport,atunci te asiguri ca nimic ampulea nu se poate intampla si iti calculezi timpul cu o marja de eroare(ca si atunci cand intr-un oras aglomerat trebuie sa ajungi la un interviu,pleci cu o ora inainte sa fii sigur ca ajungi).dar atunci unde ar mai fi farmecul de a putea spune,ca roman ajuns prin alte tari(nu conteaza ca acolo mananci o coaja de paine ca sa vii cu euroii acasa)sau .

      Comment by lau — July 23, 2009 @ 12:08 pm

  11. O fi agresiv articolul, dar e pe bune… Daca nu iti iei 2 zile de concediu in plus pentru drum, macar o zi, dar nu pleci in aceeasi zi in care tre sa te intorci la munca. Plus ca sunt alternative. Daca nu pleci cu mai mult timp inainte, macare ai niste bani pusi deoparte pt astfel de intamplari. Iei alt avion, te duci pe otopeni, iei un Tarom, m-ai da-l in masa de low cost.

    Dar asa-i romanu’. Daca se intampla treaba in Italia, ziceau oamenii ca au facut-o special ca ei sunt romani :)

      Comment by Paul — July 23, 2009 @ 12:28 pm

  12. Mai anagrama (la Paul ma refer), avionu’ face 2 ore juma pana in Italia.
    De ce sa nu plece omu’ dimineata daca el la munca trebuie sa fie dupa 12 – 15 ore.

    Faza naspa e CA COmpania aia ar fi trebuit sa ii anunte din timp (cu vreo 3 zile inainte) de anulare, nu cand erau la aeroport.
    Si sa fim seriosi, nu dai afara de la job un om care mereu a fost serios, pe motiv (verificabil de altfel) ca s-a anulat zborul.

      Comment by Lucifer — July 23, 2009 @ 1:09 pm

  13. Ideea e ca omu e lenes, si prefera sa mai zaca o vreme, decat sa ia in considerare marja de eroare. DE ce sa ajunga mai repede, ca doar n-are ce face atat timp

      Comment by oana — July 23, 2009 @ 3:13 pm

  14. Romanii habar nu au ce e aia marja de eroare…

      Comment by edy 71 — July 23, 2009 @ 3:45 pm

  15. Din pacate surprinzi printr-un articol “low cost”! M-ai pierdut de cititor Visule, probabil ti se rupe dar asta e… Cu totii ne asumam riscuri in viata dar asta nu inseamna ca suntem prosti, iar daca romanul lucreaza in strainatate, afla ca mai sunt si alte natii care fac treaba asta. Tu sa fii fericit ca ai salariu de “presar” si ca iti iese ceva din bannerele afisate pe “sait”. Adios bah!

      Comment by Serban Alexandru — July 23, 2009 @ 3:52 pm

  16. mdea, e plina lumea de destepti care lanseaz sentinte privind comportamentul pe care ar trebui sa il adopte cei din jur. sa nu imi zica mie asta ca el, cand se duce de la hunedoara la bucuresti, se duce cu o zi inainte ca “daca se duce dracului trenul pe drum”.
    scapa din vederea ca lumea moderna este eficienta tocmai prin modul in care ajungem repede din o parte in alta. si mai scapa din vedere ca, de obicei, intarzierile avioanelor sunt de 2-3 ore, maxim si asta ofera timp oricaruia sa ajunga la destinatie. faza cu pleci cu o zi mai devreme.. pffffffff, pure stupid!

      Comment by zaqk — July 23, 2009 @ 4:31 pm

  17. Nu esti tu putin cam prost?
    1.Daca intarzii o zi sau doua pentru ca ai pierdut avionul sunt slabe sanse sa iti pierzi locul de munca (asta daca doar esti incompetent si atunci mai bine mai devreme decat mai tarziu)
    2. Daca stii ca iti pierzi locul (iei urmatorul avion ca sunt destule) si te descurci.
    3. Daca o companie aeriana te lasa cu ochii in soare e normal sa protestezi cu toata forta ca sa nu ajunga toata Europa ca voi de acasa: calatori cu ceferu, lui peste care se bat cu pumnu in piept, dar tac ca viermii cand e vorba de protestat sau facut ceva atunci si acolo unde trebuie.
    Cred ca esti putin cam prost si ai scris un articol de cacat.

      Comment by iosup — July 23, 2009 @ 4:31 pm

  18. Visule, unii ne luam marja, altii nu-si iau. C-asa-i in tenis. Japonezii isi taie matzele daca trenul intarzie 2 (DOUA) minute. Pentru ca, nu-i asa, si omul trebuie sa fie sigur ca atunci cand foloseste o utilitate publica, ajunge, pe ideea de best effort. Ce pula mea de best effort e ala cand anunti anularea zborurilor cu 3 ore inainte? Macar la CFR’u pacii stii ca toata vara poti sa te astepti la intarzieri, din secunda cand termometrul a trecut de 40 grade Celsius.

      Comment by dAImon — July 23, 2009 @ 5:09 pm

  19. Sa inteleg ca daca pleci in concediu ,si ai bilete pe data de 3 august sa zicem, tu pleci de pe 1 august sa ai marja de eroare ?:)))))))

      Comment by sebyy — July 23, 2009 @ 6:17 pm

  20. Sebastian, de fiecare data cand ti se spune, prin comment-uri, ca pierzi cititori (sau cateodata, in cel mai bun caz ca-i dezamagesti), anunti ca ti se rupe sau ca te doare in p***a.
    Dincolo de felul in care se percepe chestia asta din exterior (fapt de care, banuiesc, iar te doare-n p***a), esti constient ca in ritmul asta, in 2-3 ani o sa mai citeasca cel mult 100 de insi pe-aici?
    Stiu, iti curge o lacrima din cur…

    Crezi ca ai putea gasi alta modalitate de a-ti argumenta punctul de vedere, totusi?

      Comment by Hilde — July 23, 2009 @ 7:15 pm

  21. slab .. din ce in ce mai slab … ar fi cazul sa mai cobori de pe piedestalul pe care te-ai urcat singur si sa inveti sa mai accepti si critica ..

      Comment by totem — July 23, 2009 @ 7:29 pm

  22. @VisUrat: Da, ai dreptate oarecum, dar pe de alta parte depinde de prioritati. Daca esti indragostit de munca o sa pleci cu 2-3 zile inainte de “termenul limita”. Daca insa abia te desparti de cei de acasa, nu te vei indura sa pleci nici cu 30minute mai devreme decat este neaparat nevoie. Iar exemplul pe care l-ai dat referitor la cei care fac naveta in diferite orase ale tarii nu este adecvat. Cel care pleaca de la Trotus la Bucuresti la munca, chiar daca face 10 ore pe tren tot ajunge macar o data pe saptamana acasa daca vrea, iar in caz de o urgenta se intoarce mult mai usor la familie decat se intoarce unul din Italia.

    @Oana: tu gandesti inainte sa scrii? Sau esti atenta la ceea ce citesti si despre ce este vorba? Oamenii acestia nu sunt lenesi. Muncesc 11luni pe an, departe de casa, de familie si de prieteni. Iar atunci cand tu iti iei concediu prin nu-stiu-ce tari exotice sau macar prin statiuni turistice din Romania, unde mergi STRICT ca sa zaci, ei se intorc acasa, unde de multe ori au alte treburi de facut, pentru ca la munca de obicei pleaca cei capabili iar batranii si copiii ramasi in urma nu se descurca cu toate si ii mai asteapta si pe ei sa mai rezolve una-alta.

      Comment by deA — July 23, 2009 @ 8:19 pm

  23. @deA: frumos si realist spus. gg girl
    @Vis: e web 2.0…apropo de ce zice Hilde, unde te vezi in web 9.3? crezi ca o sa fi up-to-date pana la 80 de ani?
    Fa un exercitiu de imaginatie (ca ai) si scrie-ne despre ce e peste ~50 de ani in viata ta.

      Comment by Lucifer — July 23, 2009 @ 9:22 pm

  24. La faza cu luarea unei marje de 2-3 zile pentru întoarcere nu sunt de acord (și eu mi-am luat bilete de avion, si pe urma am cerut concediu in intervalul cat voi fi plecat, la fel cum si-au luat si restul colegilor), insa daca vezi ca ai o oarece problema, SUNI, ANUNTI, rogi un coleg sa iti tina in loc. Daca sti ca ghinionul se tine scai de tine cand pleci cu avionul/masina/trenul, dai de stire la servici , ca s-ar putea sa te vaneze Moartea si o sa iti i- a mai mult pana ce scapi de ea…
    Eu nu pot sa cred ca cineva poate fi dat afara daca intarzie o zi… Am avut colegi (din China) care au intarziat 8 zile din cauza unor greve+ defectiuni la avion+ pierdut cursa, si nu au patit nimic la servici, au fost intelesi …
    Marja iti iei doar atunci cand sti ca ai un patron din regnul animal si e riscant sa il enervezi.

      Comment by Andrei — July 23, 2009 @ 10:53 pm

  25. Aaaa, si ceva ce am uitat sa spun, daca totusi mergi la limita, iti cumperi bilet la o companie normal-cost, unde ai garantata calatoria intr-o oarecare masura. La companiile lowcost problema principala fiind respectarea orarului, din cate stiu eu.

      Comment by Andrei — July 23, 2009 @ 10:55 pm

  26. @Lucifer: mersi pentru apreciere.
    @Andrei: Ai dreptate ca situatia depinde de la sef la sef, dar referitor de companiile low-cost, situatia nu este chiar atat de tragica. Mai intarzie avioane, mai intarzie si de la Tarom, mai pleaca chiar si mai devreme daca s-au imbarcat toti pasagerii deja dar in general se ajunge la ora inscrisa in bilet.

      Comment by deA — July 24, 2009 @ 9:07 am

  27. visule, nu ai nimic de comentat? sunt atatia oameni aici care asteapta sa dai niste raspunsuri ..

      Comment by totem — July 24, 2009 @ 6:35 pm

  28. @totem: sa comentez ce? Sa explic unora ca am dreptul la o parere, buna sau rea, asa cum au si ei (dupa cum se vede)? Ce sa raspund? Sa-mi cer scuze pentru ca am o parere si mi-o exprim? Ce raspuns vrei sa dau?

      Comment by VisUrat — July 24, 2009 @ 7:15 pm

  29. VisUrat, nu imi plac deloc aceste articole scrise in 3 minute si pe tonul asta. Nu faci decat sa pierzi din cititori. Bafta si astept mai multe articole in stilul tau “initial” care te prinde mult mai bine

      Comment by doru — July 25, 2009 @ 5:33 pm

  30. te citeam regulat dar cu asta ai dat peste;stiu ca nu ai inteles unde/cand/cum/de ce
    efectiv m-ai enervat

      Comment by bouromanplecatde5anilamuncadincolo — July 26, 2009 @ 11:34 pm

  31. Dupa 3 luni de Italia au uita sa vorbeste romaneste (sic) si am auzit-o pe o idioata intrebind “dove tualeta?”
    Apoi sunt bagati in seama la tv si dau timpeni pe gura.
    Eu nu cred ca un patron nu are intelegere de o astfel de situatie, usor dovedibila – biletul de avion, etc. Mai degraba mint repectivii cu nerusinare.
    Nu mai traiesc in Ro si stiu ce vorbesc; mai exista si legi, nu te da nimeni afara de la munca pentru un caz de forta majora. Daca lucrezi legal.
    Aaa, lucrati la negru? Atunci ciocu’ mic si joc de glezne.

      Comment by Arbait — July 27, 2009 @ 6:47 pm

  32. In principiu sunt de acord cu marja de siguranta, dar nu tot timpul este doar alb sau negru (anul asta a fost mai mult negru pentru ca nimeni nu mai angajeaza, firmele se inchid, etc).
    Sunt o gramada de alte chestii de luat in calcul (bilete luate cu 3 luni inainte, dar seful se razgandeste si iti taie o zi din concediu … vacanta de o saptamana si daca tai cele 3-4 zile de marja de eroare, mai bine stai acasa si poate ajungi acasa la anu’ …etc)
    Pe de alta parte, cu masina, chiar daca pleci cu 2 zile inainte sa ajungi sa te si odihnesti, risti sa fie coada pe autostrada (weekendul trecut la 8 seara erau 10km coada la iesirea din Italia – noroc ca noi eram pe sensul opus unde cei 100m de coada erau parfum) si risti sa stai >12 ore doar acolo.
    “Patronii din regnul animal”, care nu inteleg o zi intarziere, e foarte adevarata, mai ales in perioada de acum, cand abia asteapta sa dea pe cineva afara.
    Bineinteles ca sunt multe chestii care pot interveni, dar nu poti sa-i faci vaci, prosti sau in alte felul pe cei ajunsi in situatia asta. Foarte multi dintre ei nu au timp acolo sa scrie pe blog si lucreaza din greu pentru a se mentine pe linia de plutire.

      Comment by Cristian — August 12, 2009 @ 12:17 pm

  33. Am trimis prea repede comentariul si am uitat o chestie: am citit pe aici pe undeva ca te-au pus sa astepti 40 minute la un cec parca si ai devenit foarte nervos, le-ai spus cateva, samd …
    Acum gandeste-te cum este ca mancarea si chiria familiei tale sa depinda de cele 40 minute … hmmmm …
    de ex sunt firme la care pt fiecare minut intarziat faci 15 min in plus (40 * 15min = 10 ore :) ).

    Am stat si eu la wizzair 4 ore in Cluj si m-am umplut de nervi … dar inca o data, nu e doar alb / negru …

      Comment by Cristian — August 12, 2009 @ 4:56 pm

Leave a comment

Notify me of followup comments via e-mail. You can also subscribe without commenting.