Bloggere, fii tu însuți!
Scris de VisUratDatorită orei târzii și plictiselii (la 4 dimineața am scris articolul, chiar dacă a apărut abia acum), m-am gândit să mai dau niște sfaturi pentru bloggerii în devenire. C-or fi bune, c-or fi rele, eu le dau. Cine mă ascultă bine, cine nu, noi să fim sănătoși. Dacă stau bine și mă gândesc nici măcar nu-s sfaturi ci e doar un sfat, pentru că despre un singur lucru vreau să vorbesc în acest articol, și anume faptul că trebuie să fii tu însuți.
Să zicem că ești blogger, scrii despre ce te taie capul și, la un moment dat, îți dai cu părerea despre ceva. Nu contează ce anume, doar îți spui punctul de vedere asupra unui lucru. Ei bine, o parte dintre cititori nu va fi de acord cu tine. Unii îți vor combate elegant articolul, alții se vor supăra și vor scrie un comentariu la nervi iar alții te vor înjura ca la ușa cortului (în comentarii sau la ei pe blog). Toți am trecut prin asta. La început făceam și eu spume când mă înjura câte unul și îmi rodeam unghiile când mă combătea virulent altul, pentru că aveam impresia că-l pierd ca și cititor. Dar am trecut peste asta.
Am realizat că e mai important să ai o părere proprie despre ceva și să te ții de ea (atunci când e o parere despre ceva discutabil, nu trebuie să te ții de ea când ți se demonstrează că e greșită – cu alte cuvinte, dacă parerea ta e că 1+2=8 și îți explică unul că de fapt e 3, încearcă să raționezi/recalculezi și să realizezi că e așa) decât să te schimbi cum bate vântul sau cum vor câțiva cititori. Da, vei primi comentarii de genul “Mda, mi-ai plăcut până acum dar articolul asta e de căcat pentru că nu corespunde cu punctul meu de vedere! Nu te voi mai citi!”. Nu te speria și nu intra în panică. Nu te mai citește un personaj care nu îți împărtășește părerile. Așa și? Pică cerul, mor meduzele, coralii și vulturii pleșuvi, sau ce se întâmplă? Ce pierzi? Un gigel care e de altă părere și care nu poate concepe că un alt om poate crede altceva? Zi mersi că pleacă și mergi mai departe. Pentru că vei ajunge la un moment dat să realizezi că e mult mai bine să scrii pentru niște oameni care te înțeleg decât pentru niște bătuți în cap care te amenință că nu te mai citesc dacă nu le împărtașești ideile și părerile.
Pe lângă aceasta (dacă te interesează traficul), ține cont și de faptul că omul este curios din fire și te va citi în continuare, din moment ce i-ai plăcut. Poate nu toți, dar unii te vor citi în continuare chiar dacă au zis că nu o vor mai face (în cel mai rău caz nu îți vor mai comenta sau o vor face sub alt pseudonim). Ok, îți zice că nu te mai citește. Poți verifica asta? Da. Dacă ai timp și chef, poți instala plugin-uri care pot verifica dacă un anume IP te mai vizitează sau nu, dar e o imensă pierdere de timp și nu se merită, după părerea mea. “Nu vrei să mă mai citești pentru că am altă părere decât a ta? Servus. Mergi în altă parte. Vor veni alții care să mă citească, alții care să mă înjure, alții care vor fi de acord cu mine, nu trebuie să scriu eu ce/cum vrei tu doar pentru că m-ai amenințat că nu vei mai intra pe blogul meu.”
Nu te apuca să scrii articole după gustul fiecaruia pentru că se duce naibii tot și tot nu vei reuși să mulțumești tot poporul. Dacă tu crezi că polițiștii sunt genii și scrii asta (cu exemple sau după ce te-ai documentat), nu te apuca să modifici sau să scrii că sunt proști doar pentru că a venit un gigel și ți-a spus că nu te mai citește pentru că ai scris că-s deștepți. Ignoră-l sau, eventual, roagă-l (în stilul propriu) să-și vadă de treabă prin alte părți și mergi mai departe. Vor veni alții să te citească și vor rămâne cei care îți împărtășesc părerile sau le discută civilizat. Ceea ce, de fapt, tu îți dorești, nu? Pentru că asta înseamnă blogging-ul, din punctul meu de vedere. Trebuie să îți creezi o comunitate a cărei majoritate îți împărtășește ideile sau le discută elegant atunci când au o opinie diferită, o comunitate din care îți poți găsi sau alege prieteni, o comunitate targetată.
Abia când reușești să faci asta poți spune că ești un blogger de succes.




Omule numai la tine pot gasi asemenea articole lungi si chiar nu sunt deloc plictisitoare tu chiar ai ce scrie
Comment by Pustiu — June 29, 2009 @ 2:05 pm
Comment by Robintel — June 29, 2009 @ 2:13 pm
Multi vad putini pricep. Cred ca cei care pleaca de la ideea de a face pe plac cititorilor invata pe propria piele ca defapt ceea ce ai scris tu in articolul acesta e adevarat.
Comment by Florin — June 29, 2009 @ 2:26 pm
Foarte interesant si la indemana oricui.
Comment by Inocentul — June 29, 2009 @ 2:30 pm
[...] Bloggere, fii tu însuți! [...]
Pingback by Din blogosferă [4] « Blog-ul lui Cristian şi Maria — June 29, 2009 @ 2:48 pm
io parerist fiind ,cred ca daca te intereseaza sa ai un trafic ca pe autostrada nu banezi idiotii care te injura ba chiar le dai satisfacctie sa mai intre ,asta doar pt trafic.
pe http://www.visurat.ro nu se mai pune problema de trafic.aici cred ca sunt deja unele categorii de participanti la trafic(parca-s de la circu;atie),sunt cei care citesc si nu comenteaza(poate si cei mai inteligenti),ei care citesc si comenteaza mereu,cei care citesc si comenteaza uneori ,cei care intra doar pt a injura si a nu fi de acord cu nimic(majoritatea banati) si cei care intra pt a-si pune un linkulet catre blogul lor..
asta e parerea mea de cititor fara blog ,sunt dispus la comentarii negative.
Comment by jokeru — June 29, 2009 @ 3:00 pm
No, exista persoane care au un punct de vedere si mor cu el de gat. Altii care nu au un punct de vedere, dar le place sa se bage in seama. Si mai exista persoanele care au un punct de vedere, insa sunt mai concilianti, pot accepta ideea ca au gresit, chiar pot ajunge sa admita ca au gresit. Ce preferi: o persoana care sa sustina o aberatie cat casa poporului pana la moarte, sau o persoana care sa admita ca a gresit, ca a avut o parere idioata si sa faca ceva in privinta asta? Ca daca iti schimbi parerea doar ca nu te mai citeste unu’ sau doi…pffff, e copilarie, deja…
Comment by Neamtu' — June 29, 2009 @ 3:38 pm
Este adevarat ce spui… si inainte sa iti scri parerea despre un anumit lucru, trebuie sa te informezi… nu te pui si scri ca asa ai auzit dupa pe strada.
Comment by Serginho — June 29, 2009 @ 3:46 pm
Ai perfecta dreptate, bune sfaturi! Multumim!
Comment by Anne — June 29, 2009 @ 3:52 pm
Ok. Hai să vedem cum dvs. v-aţi susţinut părerile. Exemplu dvs. preferat Maicăl Giacson:
Prima postare
[...]un american care nu a facut nimic pentru romani, un strain care, in afara de a canta si A VINDE sute de milioane de albume PENTRU PROFIT PERSONAL, nu a ajutat nici un roman, nu a venit sa doneze un leu pentru vreo casa de copii din Romania sau vreun azil de batrani.[...]Bai boilor! Va doresc ca la toamna sau anul viitor sa mancati albumele lui Michael Jackson. Sa mancati CD-uri si casete, nu legume sau cereale daca astea nu va intereseaza.
A doua postare
Va rog din suflet sa mergeti la stadionul Lia Manoliu sa depuneti o floare pentru superstarul american Michael Jackson, asa cum va roaga cei care au facut campania de la MTV.
Pentru ca si americanii tot flori au depus pe stadioane atunci cand a murit Teo Peter…
A treia postare
Vreau sa repet faptul ca nu am contestat valoarea artistului Michael Jacskon, nu am spus ca nu a fost un idol, nu am criticat aportul sau la industria muzicala, nu am zis ca-i pedofil, nu am zis nimic de el… Nu.
Concluzii
Mi se pare mie sau cele 3 paragrafe parcă nu se pupă? Mi se pare mie sau vâzând avalanşa de comentarii negative şi de scuipaţi aţi încercat foarte abil s-o dregeţi ? Subtil dar nu îndeajuns de subtil. Unde vă era înverşunarea în a 3-a postare? Va fost frică cumva că vă scade traficul ?…Sper că nu.
Comment by Moroi — June 29, 2009 @ 4:10 pm
@Noroi: Se pare ca nu ai inteles nimic.
Comment by mIKE — June 29, 2009 @ 4:31 pm
bun sfat si foarte util cel putin pentru mine
Comment by nicococo — June 29, 2009 @ 4:33 pm
@Moroi : Nu a contestat in prima insemnare nimic, subsequently nu ai demonstrat nimic. Doar ca a redus turatia motoarelor, de la acid-de-tot la midly-biting.
@Visurat : Aici se potriveste cel mai bine expresia “The more personal a thing is, the more universal”. Cu cat scrii de la tine si din creierul propriu, cu atat se vor regasi cititorii in scriitura ta. Iar cei care nu se regasesc, au ocazia sa-si verifice propria argumentatie contra.
Bine, acu’ insa nu trebuie uitat ca orice sustinem este pasibil de a fi demontat, iar o contra-argumentatie buna ne poate releva aspecte noi ale problemei, uneori facandu-ne sa schimbam opinia complet.
Comment by dAImon — June 29, 2009 @ 5:21 pm
Nu stiu cat de tentati ar fi cititorii sa citeasca pe cineva care isi schimba parerea dupa cum bate vantul. E aiurea sa faci asta, si exista un mare risc sa pierzi toti cititorii, nu doar pe cei care nu sunt de acord cu tine
Bun post
Comment by Bogdan — June 29, 2009 @ 5:38 pm
ok ai o foarte mare dreptate asa e
nu ne putem dezvolta in final daca nu spunem ceea ce noi credem ascultand parerile altora,
cum crezi ca pot face sa am untrafica mai mare pe blog
ms mull:)
Comment by madadomy — June 29, 2009 @ 5:56 pm
@dAImon
Exact asta voiam să zic stimate domn. De ce a redus turaţia motoarelor blogărul care zice “fii tu însuţi”. Înţelegeţi dilema mea… De ce să reduci turaţia motoarelor? Îţi susţii părerea până în pânzele albe dacă ştii că ai dreptate. Cam asta este chintesenţa postării acesteaia. Pentru dânsul Michael nu reprezenta nimic decât “un american care nu a facut nimic pentru romani, un strain care, in afara de a canta si A VINDE sute de milioane de albume PENTRU PROFIT PERSONAL.”. Asta în prima postare. După aia revine şi spune că a fost fan Michael, că nu-i neagă calităţile etc. Păi atunci de ce descrierea maliţioasă ? Dvs aţi folosit cuvinte mari dar nu aţi exprimat nimic. Chiar nimic. Dimpotrivă aţi accentuat ideea că dl Bârgău şi-a cam “diluat” aciditatea, vâzând că a luat-o pe arătură rău de tot.
Încă ceva ce poate nu aţi remarcat. Postarea ultimă despre Michael nu îşi avea nici un rost, decât “scoaterea”. Dacă dl Sebi chiar credea ce a scris în a 3-a asta era prima şi ultima şi cu asta basta. A 3-a postare este felul dânsului de “a drege busuiocul”. Citiţi cu atenţie, şi spuneţi-mi de ce nu-i aia prima ? Adica o scria pe a treia şi gata. Nu ştiu dacă m-am făcut înţeles.
Comment by Moroi — June 29, 2009 @ 7:20 pm
“La început făceam și eu spume când mă înjura câte unul și îmi rodeam unghiile când mă combătea virulent altul, pentru că aveam impresia că-l pierd ca și cititor”
Te-au combatut cativa la articolele cu MJ, iar reactia ta nu a fost deloc una inteleapta. I-ai facut moldoveni prosti, spalatori in supermarketuri si toate cele, fapt ce demonstreaza ca ori nu esti tu insuti ori, mai grav, asa te manifestezi natural.
Comment by punKreas — June 29, 2009 @ 8:53 pm
ce nostimi sunt unii…
omul a scris niste articole la nervi, nervi pe care cred ca i-au avut multi. reactiile nervoase ale altora l-au enervat si mai tare, dupa cum cred ca li se intampla multora. intr-un final se linisteste, accepta realitatea si pune un punct povestii. aceiasi combatanti vin si combat (aiurea in opinia mea) in continuare.
mai departe, omul se gandeste si scoate un articol paralel in care practic isi recunoaste greselile, perfect umane de altfel. si apare gigel care il critica pentru asta.
PS, moroi draga, a treia postare nu a fost prima pentru ca visurat.ro nu este un site de stiri sau portal sau orice alt concept “public”. este doar un blog, prin definitie ceva personal, indiferent de audienta. sebastian bargau poate scrie si pretinde aici absolut orice despre absolut orice. pagina asta este ca o camera in plus in casa lui, cu o fereastra foarte mare. daca nu iti convine ce scrie aici… e foarte simplu sa nu citesti. faptul ca tu insa te strofoci atat de tare in al combate, spune multe despre tine. asa, de gust… “nu te certa cu prostii… lumea s-ar putea sa nu isi dea seama de diferenta”
Comment by Mihai Ghimus — June 29, 2009 @ 10:11 pm
Nimeni nu combate pe nimeni domnule (poate dvs pe mine). Doar mi-am exprimat nişte nelămuriri. Cine sunt eu să-l combat pe domnul Bârgău? Cine sunt eu să combat pe oricine de fapt??? Fiecare zice ce vrea şi fiecare are dreptul la o părere (inclusiv eu) că de asta este formularul de comentarii. Nu înţeleg de ce dvs. aveţi o problemă cu asta? Dacă omul nu voia să fie “combătut” nu punea formularul de comentarii, nu ? Apropo, eu “în combaterea mea tendenţioasă şi răutăcioasă”, nu am jignit pe nimeni, şi nu mi-am permis aşa ceva. Dvs deşi nu mă cunoaşteţi vă permiteţi printr-o glumă/proverb expirată să mă faceţi “prost”. Sunteţi foarte tare şi sincer respect inteligenţa dvs etalată astfel. Cu acceptul domnului Sebi “nu voi mai combate” NIMIC pe acest blog.
Comment by Moroi — June 29, 2009 @ 10:49 pm
@Moroi >>
In orice societate si orice interactiune sociala, ti se poate intampla sa spui lucruri pe care mai apoi sa le regreti. Poate la nervi ii trantesti sotiei un “esti o vaca notorie”, a doua zi iti retragi cuvintele, etc etc.
Cum ziceam, toate cele 3 articole spun acelasi lucru: ok, Michael Jackson a fost important, dar terminati odata discutia despre el. Doar ca primul (articol) scoate in evidenta latura materiala a calitatii de star si e scris malitios, in timp ce ultimul contra-balanseaza prin a recunoaste meritele muzicale, pentru a calma spiritele.
Nu iti inteleg problema, jur. Daca omu’ scria ieri ca uraste Michael Jackson si astazi punea banner cu casa de discuri care-l reediteaza, atunci era de discutat. Asa, te agati de chichite.
Comment by dAImon — June 30, 2009 @ 12:26 am
Cu adevarat interesant sfatul tau. Eu personal iti multumesc.
Comment by Agolan — June 30, 2009 @ 2:24 am
He he, bloger sau nu, in online sau offline sunt multi care isi schimba ideile dupa cum bate vantul; oricare ar fi vantul ala
Comment by Julia — June 30, 2009 @ 3:53 am
N-am decat sa fiu de acord cu dl. Moroi. Exista o mare diferenta intre cele cateva posturi. Dar avem si explicatia data de VisUrat: “cu alte cuvinte, dacă parerea ta e că 1+2=8 și îți explică unul că de fapt e 3, încearcă să raționezi/recalculezi și să realizezi că e așa”
Comment by Bogdanel — June 30, 2009 @ 10:43 am
mai tu te crezi un blogar de succes?si daca raspunsul este da argumenteaza-mi.scri ce vrea muschiu tau aici.nu ai patron sau alte fiinte terestre sau extraterestre care sa cenzureze.dar are efect ceea ce scrii?am ceva de invatat?ma faci sa traiesc mai bine mai frumos?banuiesc ca nu-i scopul tau asta.nu????daca stau bine sa ma gindesc poti sa te autocenzurezi.sa scrii ceva ce nu-i place patronului…………….:)) eu nu sint nici cititor de succes.blog nu am asa ca……………….1+2=7 si este adevarat ca asa spune femeia pe care o iubesc.daca nu face atit dorm pe pres la usa.CLAR?
aa p.s. nu are pres la usa.de ce oare?vrea sa racesc?
asta o sa fie prima grija a mea sa am pres la usa.
sint prevazator.fiecare om are o opinie diferita despre un anumit subiect si este normal asta.treaba este cum se dezbate problema.din cauza asta apar si cele mai multe divorturi.comunicare defectuasa care degenereaza in scandaluri.depinde de toleranta fiecarui om.esti insuportabil caind nu esti deacord intr-o anumita problema.tre sa-l pupi undeva sa se simta bine omu’
.
Comment by liviiu amza (nadie) — June 30, 2009 @ 12:34 pm
Sunt de acord cu parerea exprimata de tine.blogul ne reprezinta pe fiecare dintre noi, nu pe cititorii nostri, discutam si subiecte propuse de cititori atat timp cat sunt pertinente, si o facem in stil propriu, caracteristic, elegant. Si eu sunt la inceput intr-ale bloggingului, dar asta nu inseamna ca doar pentru trafic sau popularitate voi scrie eu CUM vor cititorii.
Comment by Killeritza — June 30, 2009 @ 2:59 pm
Frumos. E de luat in considerare, mai astept articole de genul.
Sanatate :d
Comment by Magic — June 30, 2009 @ 10:12 pm
mai sunt si gigei care isi dau cu parerea la modul: “scrii naspa, nu ai esenta, nu ai stil, nu ai nimic”… le ceri sa argumenteze ceea ce zic si pauza…
)
astia sunt cei mai geniali cititori. not!
Comment by biank89 — June 30, 2009 @ 11:38 pm
Persoane care sa te desconsidere, sau sa te faca, sa te simpti prost sunt o multime, dar exact cum zici si tu, cei care comenteaza, aceia vor reveni mai devreme sau mai tarziu…
Comment by cristi — November 3, 2009 @ 5:17 pm