Nu plânge că s-a terminat, bucură-te că s-a întâmplat!

29 04

Am văzut ingineri și profesori care au plecat din România dintr-un birou și au ajuns în Spania la cărat cu roaba sau cules căpșuni. Am văzut doctori care au plecat dintr-un spital românesc într-o casa din Italia unde, acum, șterg la cur un moșneag bășinos și plin de bani. Am văzut economiști care au lăsat biroul, pixul și calculatorul și acum sunt vânzători în supermarket-urile din Germania sau spală WC-uri în barurile din Franța.
Toți au plecat din același motiv: câștigau prea puțini bani aici. Acum câștigă mai bine dar prestează o muncă net inferioară pregătirii și calificării lor. De la cei cu care am discutat am înțeles că le convine și că se simt bine știind că nu mai trebuie să stea cu grija că nu le vor ajunge banii de la o lună la alta.

Și atunci mi-am pus întrebarea: “Eu pentru câți bani aș merge să car cu roaba, să șterg la cur moșnegi, să spăl bude sau să vând în supermarket?”
Suma rezultată este foarte mare și nu cred că își dorește careva atât de mult să-i car cărămizi sau să-i vând pâine și conserve în supermarket încât să-mi poată da cât cer. Cât despre șters la cur moșnegi sau spălat bude, nu sunt bani în lumea asta pentru care aș face așa ceva.

Nu mă înțelegeți greșit, nu spun că-i degradant să cari cărămizi sau să vinzi la supermarket, e doar umilitor pentru cei care au pregatirea, cultura și capacitatea intelectuală cu mult peste nivelul “șefilor” care le explică unde trebuie duse cărămizile sau cum să scaneze produsele…

Voi pentru câți bani ați lăsa serviciul pentru care sunteți calificați și pentru care ați făcut școală și v-ați apuca de munca de jos?




62 Comments »

  1. te citesc cu placere:)
    keep up the good work

      Comment by sayadinna — April 29, 2009 @ 12:46 am

  2. Dar oare o sa fii apreciat la adevarata ta calificare si pregatire?

      Comment by Inspectorul — April 29, 2009 @ 12:54 am

  3. Cred ca titlul e gresit, nu e umilitor sa faci chestiile despre care ai scris, umulitor poate fi doar pentru infatuati si cei de nu le ajungi la nas.
    Cand te gandesti ca ai o familie de intretinut nu te mai gandesti la umilinta, la munca grea etc. incerci doar sa faci ceva sa fie bine :)

      Comment by Nu e Relevant — April 29, 2009 @ 1:31 am

  4. M-as duce invartindu-ma oriunde pentru ca stiu ca nu am o casa (si nici ai mei; stam cu chirie) si ma paste un viitor sumbru. dar sunt studenta si mai am de invatat si mi s-ar urca toti in cap.. Apropo, muncesc de la 15 ani intr-un magazin pentru un salariu de 6 milioane, fara carte de munca (asta a fost pedeapsa ca am un program special din cauza scolii). Deci, sigur as pleca sa sterg la cur un mos pentru un salariu de 7 ori mai mare si cu ideea ca ii voi scoate pe ai mei si inclusiv pe mine din saracie. mai repede…

      Comment by RamRam — April 29, 2009 @ 1:40 am

  5. Nevoia si foamea te invata multe; si atunci nimic nu are pret.
    Niciodata sa nu spunem niciodata!

      Comment by Julia- JD — April 29, 2009 @ 1:55 am

  6. daca ar fi apreciati in tara noastra inginerii,doctorii ,economistii si restul cu studii si calificari nu cred ca s-ar mai imbulzi la granite ,dar avand in vedere ca te duci sa lucrezi la o firma de kkt pt 800 ron pe luna dupa ce termini 4-5 ani de facultate ,atunci cred ca preferi sa pleci din tara asta .
    socoteala este simpla ,esti inginer la firma x si ai salariu de 1200 ron si ai ocazia sa pleci din tara pt 800-1200 euro sa lucrezi in supermarket …ce alegi ? sa fi patriot sau sa iti asiguri un trai decent .

      Comment by jokeru — April 29, 2009 @ 2:14 am

  7. @jokeru tema discutiei nu cred ca era patriotismul, ci mai mult gen: ai face o munca mai grea care se afla sub calificarea ta pe mai multi bani? si care ar fi pragul?

    Aceasta tema se leaga foarte bine cu cea precedenta in sensul ca: “oare e mai bine sa fii umilit in romania de un sef de spital numit politic care iti pune bete in roate pentru ca poate si nu ti-ai tras-o inca cu el(si asteapta ale zeci de persoane la usa gata sa ia postul tau), sau sa stergi fundul unui mosneag in italia pe mult mai multi bani si unde daca ai grija esti tratat cu mai mult respect” (nu tot timpul ai parte si de partea cu respectul, dar daca tot te umilesti macar sa te umilesti pe mai multi bani)

      Comment by Alexz — April 29, 2009 @ 2:41 am

  8. oki ,scuze,trebuia sa pun in ghilimele partea cu patriotismul.si da,cam te umilesti pt bani mai multi ,cei drept nu toti ,nu tot timpul si nu peste tot ai parte de respectul cuvenit .

      Comment by jokeru — April 29, 2009 @ 3:50 am

  9. Nu as face asta pentru nici o suma pe care cineva ar fi dispus sa o plateasca (nu ma astept sa dea cineva 5000 de euro sa cari caramizi). Dintr’un motiv simplu, cred ca imi pot face una din meseriile pentru care m’am pregatit foarte bine si, cu putina rabdare, imi pot gasi oricind un job care sa imi utilizeze capacitatile, in Romania sau aiurea. Am ramas fara job pina acum o singura data, falimentul firmei. Am stat cuminte vreo 6 luni, am mai invatat cite ceva nou, am gasit. Am invatat din nou si am cautat mai bine. Asa as face si in continuare daca mi s’ar mai intimpla.

    Iar in cele 6 luni nu am cerut ajutor de somaj. :) )

    Daca vreti un argument convingator, acum o luna am refuzat un job cu salariu lunar de 5 cifre in euro pentru ca ar fi presupus sa plec intr’o tara in care n’as trai nici pentru 6 cifre pe luna.

      Comment by aiureantramvai — April 29, 2009 @ 4:30 am

  10. Nu e vorba doar de salariu. Ci si de conditii. Acolo seful nu te trateaza ca pe un sclav, nu lucrezi intr-o echipa care are in CV doar “Cu capu’ntre urechi si nasul deasupra gurii”, acolo sunt oameni pregatiti, seful te respecta… si se castiga si mai mult. Si 2-3 ani daca stai, castigi cat pentru o masina sau poate un apartament.

      Comment by Dj Alecz — April 29, 2009 @ 6:57 am

  11. Subscriu si eu la ce spune Dj Alecz. Am facut o facultate in Romania, am invatat cu drag si spor (din pacate e vorba de o facultate de la care de obicei te angajezi la stat (Istoria)) nu mi-am gasit nimic (n-am avut bani de spaga), ma pregatesc s-o incep pe a doua si cu prima ocazia as tulio vitejeste din Romania si nu m-as mai uita inapoi indiferent cat am invatat. Nu conteaza oricum prea mult. Conteaza sa fiu respectat chiar daca spal WC-uri, conteaza ca atunci cand ies pe strada sau ma uit la televizor sa vad oameni civilizati asa cum incerc sa fiu si eu.

      Comment by Glumetzu — April 29, 2009 @ 7:26 am

  12. Cred ca atunci cand iti sacrifici totul, chiar si demnitatea, pentru cei dragi esti orice, insa nu un om injosit. Daca faci tot ce poti pentru cei pe care ii iubesti si care depind de tine cred ca esti cu mult inaintea corporatistilor care nu accepta sa faca decat ceea ce le place, indiferent daca este suficient sau nu pentru familiile lor.

      Comment by Robintel — April 29, 2009 @ 7:57 am

  13. Dupa ce termini scoala, e destul de greu sa te angajeze cineva pe postul pentru care esti pregatit (putini au curajul sa-si dea afacerea pe mana unor incepatori), asa ca am prestat diferite munci, am fost si manipulant, si gestionar, si vanzator, etc. Nu-mi pare rau, peste tot am invatat cate ceva, am acumulat experienta intr-un anumit domeniu. Am ales sa lucrez pentru acelasi salariu sau chiar mai mic, doar pentru a lucra in domeniu in care m-am pregatit (finante-contabilitate). Acum frate-miu, strungar, castiga mai mult ca mine, desi el nu a urmat o facultate. Asa ca ma gandesc tot mai mult sa ma las de meserie si sa o iau de la capat (adica la munca de jos).

      Comment by Buddy — April 29, 2009 @ 8:35 am

  14. sunt inginer de vr-eo ani si mi-e foarte bine aici…as merge dincolo sa lucrez doar ca inginer si pe un salar incepand de la 3000 de euro in mana…

      Comment by Lirca — April 29, 2009 @ 9:44 am

  15. Pentru niciun ban; m’as umili mai degraba pentru ceva in care cred sau care consider ca merita “sacrificiul” asta, decat pentru bani.

      Comment by [D][S][N] — April 29, 2009 @ 9:53 am

  16. Te citesc de mult timp dar e prima oara cand las un comentariu. Deci cum sa zis si mai sus daca in Romania s-ar aprecia si totodata plati munca pentru care ai invatat si eventual ai facut o facultate, cred ca nimeni nu ar mai pleca din tara. Eu am 18 ani si sunt plecat din Romania de 3 ani, parintii mei de vreo 7-8 ani, tata tot timpul a invatat, a facut o scoala de ofiteri in bucuresti, timp de vreo 10 ani a fost ofiter,capitan,locotenent si numai stiu ce. S-a scarbit de un salariu de cateva milioane si a decis sa lase totul in urma si sa porneasca de la 0 in madrid, la inceput a fost un infern, nu stia nici limba si banii nu erau foarte multi dar acum dupa 8 ani castiga 3-4000 de euro din constructii, are si o masina pe masura, si isi plateste ratele la propia casa. Deci prin concluzie va spun din propia experienta ca viata de aici nu se compara cu viata din Romania, unde tot timpul eram la limita cu banii, chiar daca tata era mare in grad la Jandarmeria Sibiu. Asa ca daca aveti ocazia sa plecati in alta tara, nu mai stati pe ganduri. Nu o sa va para rau. Noroc si numai bine.

      Comment by Alex — April 29, 2009 @ 10:00 am

  17. Un sofer de double decker din londra castiga 6500 lire pe luna
    Nuff said

      Comment by Vlad — April 29, 2009 @ 10:23 am

  18. bai fratilor!
    nu e umilitor sa muncesti! De unde draq ati mai scos-o si pe asta! Auzi….”Nu ma umilesc sa fac o munca de jos pentru mai multi bani”…! Nu-mi vine sa cred!
    Problema cred ca trebuie privita un pic altfel dupa parerea mea, iar modul asta de a o privi cred eu ca scoate din ecuatie faptul ca te-ai umili facand o munca pt care esti “supracalificat”:
    Deci, cred eu, totul se rezuma la nevoi. Exista piramida nevoilor a lui Abraham Maslow despre care banuiesc ca multi dintre voi stiu (mai multe detalii gasiti aici: http://ro.wikipedia.org/wiki/Abraham_Maslow). Partea cu umilinta cred ca s-ar incadra la nivelul 4, adica respectul de sine. Daaar pana acolo mai sunt inca 3 nivele de nevoi ce trebuie asigurate . Cu alte cuvinte, daca io nu am ce sa pun pe masa ca sa imi asigur traiul nu o sa ma mai gandesc eu ca ma umilesc muncind pentru niste bani/mancare/apa/haine, indiferent cat de putin primesc si sindiferent cate facultati am! Conform piramidei, nevoia de respect de sine,de mindrie apare doar dupa ce s-au “rezolvat” urmatoarele nevoi:
    1. Nevoi fiziologice (de a respira, de apa, de mancare etc);
    2. nevoia de siguranta (atat fizica cat si dpdv al locului de munca, al familiei, moralitatii etc)
    3. Nevia de dragoste/afectiune (unde se incadreaza prietenia, dragostea etc).

    Cei care pleaca sa munceasca afara pe slujbe mult mai bine platite dar care sunt mult sub calificarea lor se impart in doua cred eu:
    1. Cei despre care am vorbit mai sus si care fac asta pentru a-si asigura una din nevoile de baza, deci de a-si asigura un trai linistit
    2. cei care si-au indeplinit nevoi de baza si acum incearca sa indeplineasca o nevoie de genul celei de respect de sine/mandrie si inteleg sau cred ca vor face asta avand bani. Si cred ca privind din punctul lor de vedere munca asta nu ar fi o umilinta… In sfarsit cei de la punctula asta sunt, cred eu, o categorie speciala de oameni si sincer nu pre imi pot da seama daca sunt multi sau putini :)

      Comment by ommatol — April 29, 2009 @ 10:27 am

  19. Umilitor e sa muncesti aici pt ca nu te angajeaza nimeni, iar daca te angajeaza iei un salariu cu care deabia pui o paine pe masa. Ia zi ce e mai umilitor? Sa nu ai bani sa cumperi o portocala copilului in tara cu toata “pregatirea profesionala pe care ti-o ofera profesorii/scolile/institutiile di romania”, sau sa pleci in afara si sa iti permiti sa trimiti bani si acasa celor care au nevoie ?

      Comment by Ovidiu — April 29, 2009 @ 10:38 am

  20. mane, pt cei cu pda,tel etc nu se poate face si o versiune low a blogului, vezi pigbrother sau zoso

    Multumesc

      Comment by raw — April 29, 2009 @ 10:43 am

  21. @Vlad, de unde le scoti? Ultima data cand am fost pe plaiurile Londoneze pe double-deckere era reclama “Come work as a bus driver, payment can be up to 2000 (si ceva) pounds, overtime included.”

      Comment by BladHaund — April 29, 2009 @ 11:10 am

  22. inteleg ca unii ne uitam la unii capsunari ~ ca la niste tradatori, la altii ca la oameni care se injosesc, iar la ceilalti ca la niste curve…poate fiecare are dreptate…
    insa eu consider ca nu trebuie injosit un profesor cu un salariu de 1500 ron, plm nu am argumente munca nu-l injoseste pe om, aduceti-va aminte de cel mai iubit dintre pamanteni, nici eu nu-mi inchipui daca vreodata soarta m-ar pune sa sterg la cur vreun mosneag de alta natie lepros sau cine mai stie…. titlul tau nu e legat de text….
    umilinta pt bani inseamna sa te dezbraci in curul gol si sa lingi scuipatul de pe strada…
    sa accepti sa o futa careva pe iubita ta pt bani
    sa zici in direct ca ai pula mica chestii d’astea ar insemna titlul tau…
    in rest e viata reala

      Comment by Ramses3 — April 29, 2009 @ 11:43 am

  23. eu personal, ca mama de copii m-as duce sa lucrez daca prin asta as asigura viata copiilor mei, chiar daca am pregatire semiotica..da, sounds elitist

      Comment by karmapolice — April 29, 2009 @ 11:48 am

  24. Bai Visule, n-ai zis tu acum ceva timp ca ai muncit pe santier?? Acum ca esti mare blogger nu-ti mai place roaba, salopeta si moratarul! Cum te-ai “injosit” atunci si acum vrei salariu de CEO pentru aceeasi munca ? Legat de postul asta; e posibil ca fiecare sa gaseasca o anumita satisfactie in orice tip de munca. De exemplu eu, cu studii superioare, am fost cel mai incantat de un job ca barman.

      Comment by Twisted — April 29, 2009 @ 11:55 am

  25. Hai sa-ti pun o intrebare: pentru cati bani ai recunoaste ca invatamantul romanesc e de rahat ? Cat la suta din ceea ce prevede programa de invatamant ai retinut in cei 12-16 ani de scoala ? Cat la suta din ceea ce se presupune ca am invatat in scoala ne foloseste in viata de zi cu zi, in societate, acasa sau la locul de munca ?

    Asa ca hai sa nu ne mai batem cu pumnul in piept ca statutul de medic nu se potriveste cu cel de stergator la fund al batranilor chiaburi din vestul Europei. Desi personal ma cam indoiesc ca un medic a ajuns sa faca acest lucru, fiind vorba mai degraba de asistentele medicale care in 3 ani de post-liceala n-au invatat sa faca nici macar o injectie…

    Iata de exemplu Franta are nevoie de cateva mii (sau zeci de mii, nu mai stiu exact) de medici de tara pentru ca ai lor, la fel ca si ai nostri, prefera orasele. Ofera casa si prima de instalare de 25.000 de euro, cati medici romani ai auzit sa fi raspuns ofertei francezilor ? Foarte putini… de ce ? Probabil din cauza ca nu stiu decat o limba straina, engleza de balta, fiind total straini de ceea ce inseamna franceza… si probabil fudulia de a locui la oras e foarte mare (prefera o cutie de chibrituri in Romania dar la oras, decat o casuta la tara in Franta cu un salariu bun).

    Si daca tot veni vorba de limba, aceasta e o alta cauza pentru care romanii nostri cu studii superioare ajung sa faca munca de jos: nu se descurca in limba tarii unde au emigrat si e mai simplu sa dai din cap, sa faci semne decat sa inveti limba. Ori ca sa fii medic, economist, etc. trebuie sa mananci limba tarii respective pe paine…

      Comment by Alter Ego Blog — April 29, 2009 @ 11:58 am

  26. Nu este suma care as putea sa o primesc ca sa fac munca de jos. Si nu as face acest lucru. Cei mai buni bani se fac la tine in tara, nu prin alte parti. Plus familia, cei care au. Nu se merita sa lasi sotia, copilul(ii) si tu sa muncesti ca un sclav in alte parti pentru ceva in plus. La urma urmei nu traim cat cioara sa strangem 50 de ani apoi sa cheltuim pana la moarte pe restul. Media de viata fiind in jurul zonei de 55-65 de ani, ai doar 30 de ani sa te poti bucura de adevarata viata. Se merita irositi prin straini ? Pentru bani ?

    @jokeru – mi se pare normal sa iei(nu tu personal) 800 lei pe luna chiar cu facultate avand in vedere ca la noi in tara se dau diplome pe banda rulanta, plus, e subvetionata de stat pentru un numar mare de persoane samd. Crezi ca unul de la tara, cu putin ajutor, daca va face facultate nu ar accepta sa munceasca pt. 800 lei ? Eu iti garantez ca da. E vina tuturor ca nu cerem ceea ce dorim si in acelasi timp sa oferim inapoi angajatorului acelasi lucru. Cu productivitate 30% vrei 5000 lei ? WTF ?

    @ommatol – piramida se poate sparge in bucati daca lucrezi in anumite locuri. Legal in anumite organizatii.
    Vezi asta: http://en.wikipedia.org/wiki/Fundamental_human_needs

      Comment by AT — April 29, 2009 @ 11:58 am

  27. @Alter Ego Blog –
    1. franceza sucks.
    2. francezii ca oameni de business sunt de cacat, niste gay, niste tepari.
    (Sebi poti sa cenzurezi daca sunt probleme)

    si Franta e doar un exemplu. Italienii, grecii, spaniolii (dar nu toti) si o mare parte din tarile fost comuniste au/sunt oameni de 2 lei cu care nu poti sa faci afaceri. Limba vorbita este un dezavantaj pentru primele 1-2 luni doar. Chiar si filipineza se poate invata si foarte repede. Trebuie doar sa-ti vezi scopul, nu calea. Drumul tu il construiesti catre punctul final, telul tau.

    Oricand poti prefera o alta tara. In Singapore un programator bun poate castiga pana la 90k USD / an + cazare + masa. De ce toti se inghesuie in Europa ? In Asia cati au plecat sa lucreze ? (in afara de “dansatoarele la bara”). In America de Sud, in Africa ?

      Comment by AT — April 29, 2009 @ 12:11 pm

  28. Cand ai o pregatire superioara si te duci la munca de jos pentru un nimeni rupt in cur din Spania sau Italia iti respecti in primul rand conditia de roman, care de 2000 de ani pupa in cur orice pentru o bucata de paine.

      Comment by caesar — April 29, 2009 @ 12:19 pm

  29. Asta e o problemă care se ştie demult totuşi…ai dreptate însă decât să mori de foame mai bine faci ceva pe ea dimplomă de facultate sau doctorat şi te apuci de treaba murdară a celor din alte ţări pentru un salariu mai bun.

      Comment by Ivy — April 29, 2009 @ 12:22 pm

  30. @VisUrat: Saracia nu e umilitoare? Si in plus, banii nu sunt tocmai o forma de apreciere a muncii depuse de tine si a pregatirii tale? Daca esti platit prost nu e tocmai o dovada a faptului ca nu esti apreciat desi prestezi munca pentru care te-ai pregatit (toata viata)?

      Comment by deA — April 29, 2009 @ 12:27 pm

  31. Fratilor, o diploma nu inseamna si o capacitate. Iar faptul ca un om este prost platit spune ceva nu doar despre angajator ci si despre angajatul care se incapatineaza sa se lase prost platit.

    Sint comvins ca aveti multe contraexemple, dar eu nu cunosc nici un om inteligent, care stie sa se auto-aprecieze si auto-promoveze care sa nu cistige bani peste nevoile imediate, stind in Romania. Poate ca prietenii vostri si voi sinteti mai ghinionisti. Eu si ai mei nu.

    In concluzie, nu va mai plingeti atit si urmati sfatul lui Lenin: Invatati, invatati, invatati (din experienta, de la altii, din carti). Si schimbati cacaturile alea de joburi daca tot va displac atit, nu mai tremurati ca iepurii.

      Comment by aiureantramvai — April 29, 2009 @ 12:47 pm

  32. depinde..
    daca ai casa si un venit cel putin cat cel mediu :
    http://www.insse.ro/cms/rw/news/item346.ro.do
    Câştigul salarial*) mediu în luna februarie 2009 format pdf
    aici in Romania atunci poti spune ca nu te-ai mai apleca sa speli o gresie sau un anus
    daca n-ai, atunci poti sa cari marfa ca docherii (VisUrat stie), poti lucra zilier in constructii (coloana te tine numai daca ai fost obisnuit cu munca fizica), sa lucrezi la agricultura in Spania samd
    as face probabil munci murdare (dirty jobs) pentru minim 10.000E/saptamana

      Comment by joju — April 29, 2009 @ 1:53 pm

  33. Virusule,
    pana acum te citeam cu mare placere, dar cu articolul asta te-ai facut de cacat! Te-ai insurat zici! OK! O sa vina si un copil! Ia gandeste-te ca poate se intampla dracu’ ceva si nu mai merge treaba cu blogareala! Nu stiu ce facultate ai terminat, dar, fara experienta in domeniu, nu te angajeaza nici pulea! Sau daca te angajeaza vei munci pe trei lei! Mai ales la tine in Iasi! Si sa te vad cum mai spui atunci ca munca de jos e injositoare!
    Stii ce e injositor? Sa furi, sa minti, sa te caci pe tine! Asta e injositor! Nici macar sa fii curva nu-i injositor! Asta stie/poate, asta face! Nu da in cap, nu fura! Dar deh, acu te-ai ajuns! Ai uitat zilele cand bagai la roaba! Acum iti permiti sa fii filozof! Nu-ti doresc sa ajungi sa traiesti ca inginer/sau ce esti tu conform pregatirii tale cu un salariu de 800-1000 RON pe luna! Si nu! Nu e cazul meu! Nu sunt invidios pe tine! Pot afirma ca sunt printre oamenii care nu isi fac griji ce sa puna pe masa maine! Dar am muncit pt. asta de mi-au sarit capacele! Am muncit in facultate 3 ani, si dupa facultate, neplacandu-mi meseria in care lucram, m-am reprofilat in IT! Si iar am invatat ca dementul SINGUR 2 ani pana m-am pus cat de cat la punct! Dar nu am uitat nici o clipa de unde am plecat! Si daca s-ar intampla ceva si nu as mai putea munci in IT, as pleca sa car caramizi fara sa clipesc! Pt. ca mandria nu tine de foame la copil, nu-i cumpara haine, etc.
    Pula mea man, ai dat-o tare cu mucii in fasole!

      Comment by Mihai — April 29, 2009 @ 1:55 pm

  34. Poate nu e chestia numai de cat castigi. Gandeste-te cate responsabilitati are un inginer sau un doctor. Poate nu esti dispus sa te faci responsabil pentru un lucru pe un salariu de nimic

      Comment by vladutz — April 29, 2009 @ 2:01 pm

  35. e putin cam superficial pusa problema. Acuma ti-e usor sa vb ca faci ceva banuti lunar, dar daca ti s-ar inchide usile si nu avea alternative nu te vad stand in tara pentru banuti putini.

    Cel mai mult conteza situatia in care te afli, decat sa traiesti dupa o zi pe alta, normal ca mergi undeva unde faci mai mult. Nu conteaza ca ai 3 facultati daca nu te ia nimeni cu salar mare.

    Privesti lucrurile prea superficial parerea mea.

      Comment by Andrei Monciu — April 29, 2009 @ 2:12 pm

  36. bineinteles ca in orcare din categoriile expuse pot fi gasiti si indivizi care sa se incadreze in tiparul desenat de tine dar sunt exceptii si in nici un caz nu sunt majoritari. De vina, daca se poate numii vina este omul si nu meseria lui, oamenii iau decizii si nu profesorii sau doctorii sau inginerii …. fiecare are propriile motive si oamenii din interiorul profesorilor sau doctorilor sau inginerilor sau economistilor … nu sunt cu nimic mai prejos sau mai presus decit oamenii din spatele muncitorilor sau agricultorilor sau … doar alegerile pot fi diferite.

      Comment by WD — April 29, 2009 @ 2:14 pm

  37. Te-ai ajuns,bre?

      Comment by Cateh Alatou — April 29, 2009 @ 2:26 pm

  38. eu cred ca e mult mai umilitor sa prestezi in Romania munca pentru care esti calificat pentru un salariu rusinos decat sa cari caramizi in spania si sa fii platit bine. As prefera sa car acele caramizi pentru o suma frumoasa de bani decat sa ma umilesc intr-un birou din tara dar deocamdata nu sunt in aceasta postura.

      Comment by bastylica — April 29, 2009 @ 2:57 pm

  39. Din pacate adevarul doare si realitatea e cruda, mai ales cand te uiti pe rafturile bibliotecii si vezi cate diplome ai,dar nu te ajuta la nimic…si stai si te umilesc unii,te calca-n picioare sau mai rau cu lacrimile pe obraz lasi fam.in urma si iei calea necunoscutului plecand printre straini sa castigi un ban.De ce?Pt.ca in tara asta nu stim sa ne apreciem valorile si nu doar atat dar parca se chinuie sa ne impinga sa plecam.Mi se pare strigator la cer,dar uita-te si tu ce hotarari ia ministra Invatamantului si nu numai ea si atunci….ce ne mai ramane de facut? Sa zicem din nou ca traim in Romania tara tuturor posibilitatilor si a celor care stiu sa calce in picioare,iar unii o fac chiar amuzandu-se copios…

      Comment by Mhanu — April 29, 2009 @ 3:52 pm

  40. Desi se poate spune ca-ti sunt un cititor fidel (inca de la faza cu ziditul usii vecinului), e prima (sau a doua) oara cand postez. Scurt, o intrebare: ai vazut filmul “Filantropica” ?

      Comment by Razvan — April 29, 2009 @ 4:03 pm

  41. @Razvan: da, l-am vazut. oricum, multi nu au prins ideea asa ca va urma un alt articol si o alta intrebare ;)

      Comment by VisUrat — April 29, 2009 @ 4:05 pm

  42. “Acolo” n-o sa te trateze nimeni altfel decat ca pe un sclav. Tu vei fi intotdeauna emigrantul/imigrantul. Cel care le-a luat munca de la nas bastinasilor. Vei fi platit intotdeauna mai prost decat ei si vei fi tratat mereu mai rau.
    N-as pleca nici in ruptul capului in alta tara “sa fac bani”. Poate si pentru ca am unde sa stau si ma descurc, cat de cat, din salariul pe care il primesc lunar. Iar cand banii aia nu-mi mai ajung, am un fel de al doilea job, din care mai castig cate ceva.
    Si mai e un aspect. Nu m-ar multumi niciodata banii castigati pe termen scurt. Adica ma duc acolo sa sterg, cum zici tu, “un mos basinos” in partile dorsale pentru 2 ani si dupa aia ma intorc si fac marea cu sarea aici, in tara. Prefer sa gandesc pe termen lung, iar acei 2 ani sa mi-i petrec incercand sa cresc putin pe scara profesionala

      Comment by Vanda — April 29, 2009 @ 4:54 pm

  43. Aici eşti umilit în aproape orice firmă, indiferent de postul tău.
    În ţări mai civilizate nu eşti umilit în orice post te-ai afla. În general eşti respectat orice ai face.
    Aşa că pot spune că aici mă umilesc, pentru bani mai puţini decât aş primi undeva unde aş fi respectat.

      Comment by ideirazlete — April 29, 2009 @ 5:06 pm

  44. oamenii care au plecat din Romania au plecat pentru un salar mai mare, n-au plecat de bine ce le era. tie, mie, ne merge bine, probabil d-aia nu luam in considerare plecatul din tara. dar daca am fi someri, cu un copil bolnav si cu chiria neplatita de 3 luni, probabil ca am spala buzi pe 1000 de euro in Germania

      Comment by Brylu — April 29, 2009 @ 5:56 pm

  45. Sa muncesti este umilitor. Punct. Daca ar fi fost altfel, toti lorzii, contii si Rockefeller-ii lumii ar fi muncit pe rupte alaturi de iobagime.

    Nu conteaza ca muncesti in Romania, UK, USA sau Malaysia. Nu exista nicio diferenta esentiala intre economiile acestor tari; toate sunt “economii de piata”.

    Intr-o societate capitalista, bazata pe economia de piata, totul este o marfa. De aici si “nevoia” ca marea majoritate a oamenilor sa-si vanda forta de munca pentru a se intretine.

    Dar nu trebuie sa fie asa; exista oameni care deja se gandesc la o societate alternativa. Pentru mai multe detalii aruncati o privire la http://www.thevenusproject.com/.

    Pana una-alta, obisnuiti-va cu gandul ca sunteti o marfa si macar incercati sa va vindeti pielea cat mai scump.

      Comment by Val — April 29, 2009 @ 6:26 pm

  46. Daca as sti ca in Romania nu as avea nicio sansa, as pleca fara sa ma uit inapoi.
    As pleca pentru ca e mai umilitor sa fii inginer/doctor/mare invatat sau cum vrei sa spui in romania si sa o duci mai rau decat ala care cara cu spatele sau cu roaba in Italia sau Spania. Parerea mea.

      Comment by So_Hai — April 29, 2009 @ 6:32 pm

  47. Vad ca sint foarte multi care au inteles de-andoaselea articolul asta. Nu sint VisUrat ca sa stiu exact ce a vrut el sa zica, dar sint sigur ca nu a intentionat sa traga concluzia ca munca de jos e caca. Ar fi trebuit sa cititi mai cu atentie partea cu sefii, exact asta era important de inteles – cel mai umilitor e sa ajungi in pozitia ca unul care habar n-are ce e cu el sa iti zica ce si cum sa faci, atita tot. Restul “e povesti,” parerea mea.

      Comment by KodrutZ — April 29, 2009 @ 7:13 pm

  48. Bai nene, unii din voi n-aveti o treaba cu realitatea. De ciuda ca altadata se tragea mai tare ca sa intri la o facultate, unde in loc sa inveti ceva practic de cele mai multe ori invatai ceea ce permitea sistemul sa faca parte din programe, adica multa teorie rusofilo-comunista, ii improscati cu noroi pe copiii care chiar isi dau silinta sa invete ceva. Stiti cate locuri sunt subventionate la Universitatile de stat? va spun eu : nici 10%. E o lege publicata acum ceva ani in monitorul oficial care reglementeaza asta. Stiti cat e taxa, pt restul de 90%? intre 19 si 40 de milioane. Da, la stat, nu la particular. Si din cauza asta, si pt ca dau admitere cate 20 pe loc (exemplu: Jurnalism, Medicina), cei care nu isi permit au fugit la particular. Ce daca se dau diplome pe banda? Eu, ca patron, mi-as da seama la interviu daca un candidat are habar sau n-are. Si nu ii obliga nimeni sa ii angajeze pe aia care nu au. O fac pentru ca e mai ieftin. Nu mai aruncati voi cu rahat in diplome, ca oricum aia care nu stiu nimic de a face cu studiile respective, se sterg singuri cu ele la fund. La facultatea mea, cel putin, in anul 1 s-au retras 20%, iar in anul 2 sunt deja restanti inca vreo 20%. Asa ca ne triem noi singuri. De la o posta il depistezi pe ala care invata de aia care nu.

    Cat despre a te umili spaland wc-uri dupa ce ai tai au investit si ce nu au avut ca sa inveti tu carte..ei bine.. LA 20 DE ANI ESTI DATOR SA ITI DAI SILINTA SA AJUNGI CINEVA AICI. Numai dupa ce ai incercat mult si bine e mai putin jignitor pentru ei sa fugi la capsuni.

      Comment by Nico B. — April 29, 2009 @ 8:27 pm

  49. unu la mina : intrebare simpla : catzi dintre oamenii cu facultate cashtiga in tzara asta cinstit un salariu de cca 3000 ron ( hai sa zicem 1000 euro, sa shtim o treaba)? medicii nu !( decat dupa multi ani) profesorii nu! functionarii publici nu!secretarele nu! functionarii din banci nu! ( va invit sa continuati lista ); catzi oameni care fac meserii care nu necesita studii superioare cashtiga cinstit banii astia?taximetristri;instalatori; faiantzari;bucatari;zugravi;oameni din It care nu shi-au batut capul cu facultatea 9 aia au facut-o din zbor, ca le trebuia o diploma);organizatori de evenimente; fotomodele &co;menajere care cunosc limbi straine ( deshi stiu menajere shi fara limbi , care “fac” doua case pe zi , la 50 ron bucata : facetzi voi socoteala); concluzia?tragetzi-o singuri!
    doi la mina : am facut multa recrutare la viatza mea , shi una din intrebarile favorite , pe care le puneam , ca sa les testez spiritul intreprinzator shi modul de a gandi , era urmatoarea ; avetzi de ales intre a spala vase pt 10.000 euro pe luna ( nu conteaza tzara ; alegetzi romania, daca va simtzitzi mai confortabil, nu tzata e relevanta) si un job de manager cu 500 euro pe luna! ce alegeti?majoritatea covarshitoare ( peste 95%) alege postul de menager, pt ca sa speli vase e degradant!toti cei care aleg varianata asta ramin cu gura cascata cand ii intreb daca s-au gandit ca spalind vase cashtiga intr-o luna mai mult decat intr-un an de manager;ca dupa an , au suficientzi bani sa-shi deschida propria afacere shi sa nu mai fie nevoitzi sa munceasca pt altzii….
    mai reflectatzi !
    e si un banc celebru cu o prostituata shi un politzist shi definitzia expresiei “sex oral’ care nu e sinonim cu “m*ie”
    s-avetzi bani!
    shi demnitate!

      Comment by cruela de vila — April 29, 2009 @ 11:04 pm

  50. [...] remarcat, din comentarii, că nu mulţi au înţeles exact întrebarea mea de la articolul precedent, aşa că tind să cred că nu m-am exprimat corect (cu toate că am impresia că am făcut-o). [...]

      Pingback by A doua întrebare » visurat.ro — April 30, 2009 @ 12:02 am

  51. De 10x cat fac eu acum adica 1700 Ron +ce face sotia x10

      Comment by adant — April 30, 2009 @ 12:16 am

  52. Ma tata,am o facultate,pregatire de cadru didactic si am fost in Italia la impins roaba(si cred ca o intind din nou). Din punctul meu de vedere,aia a fost o perioada binecuvantata.Nu am avut parte de mare stres intelectual(spre deosebire de profesia de cadru didactic),nu am stiut ce inseamna sa iti calculezi fiecare ban pentru a-ti acopri jumatate din strictul necesar asa cum se intampla in tara,a fost mai mult decat ok.Munca fizica,in constructii,dar va jur ca a fost cea mai relaxata perioada din viata mea. Am vazut si eu ce inseamna sa traiesti intr-o tara civilizata.Din cat castigam acolo ,daca as fi ramas nu m-ar fi oprit nimeni sa imi fac o pensie privata,o asigurare de viata cu capitalizare,sa stau intr-un apartament decent,sa imi iau o masina in rate si sa imi fac concediul anual undeva in strainatate. Aici cate din aceste lucruri pot sa le fac? E mare branza ca am 1001 de calificari,cursuri,supraspecializari si muncesc pentru chirie si mancare? BULLSHIT! PROSTII! Sebastiane,ai incercat sa traiesti in strainatate? Si ca sa-ti raspund la intrebare, m-as duce sa car cu roaba pentru o mie jumate,cu cat am mai fost!

      Comment by JOINT — April 30, 2009 @ 12:16 am

  53. [...] Pentru câți bani te-ai umili?, întreabă VisUrât. [...]

      Pingback by Lungi - Blogatu — April 30, 2009 @ 12:07 pm

  54. Vechea problemă cu oul și găina. Profesorii și doctorii știu în ce se bagă că salariile de gunoieri nu sunt de ieri de azi pentru aceste profesii.

    Nu-i pune nimeni cu forța să-și rupă coatele prin facultate ca să își ia la sfârșit 1/3 din salariul unui calculatorist care bate tastele toată ziua.

      Comment by Eu — April 30, 2009 @ 11:05 pm

  55. cand vine vorba de bani nimic nu-i umilitor. Profesorii au renuntat la 200 EUR si au plecat sa culeaga capsuni pe 1000 EUR. Eu ii apreciez…pentru ca nu-i asa usor sa fii departe de familie si-nconjurat de straini.

      Comment by sorin — May 1, 2009 @ 1:20 am

  56. …cand ti-e foame rau de tot, si n-ai de unde, iti garantez ca speli la cur un mosneag si pentru o farfurie de mancare…nu mi-o lua in nume de rau dar multi fac muncile astea din disperare…si ti-o spune unul care e de 10 ani in Italia

      Comment by Andi — May 1, 2009 @ 2:19 pm

  57. nu e nici o umilinta.
    1- cine spune ca sefii de aici sunt mai intelegenti decat ce de afara? niste diplome? stiu destui care au facut facultati platite, au dat banu’ si au diplome de doctorat.
    2- am o prienten plecata in suedia. a renuntat aici la firma pentru ca nu obtii contracte decat pe spaga… a renunat la o pozitie sociala destul de buna, la studii la tot. a plecat menajera acolo. si nu regreta. pt ea suedia este tara in care o sa ramana. face din nou studiile de master acolo, are 2 joburi part time dar nuare nici un fel de probleme. este respectata ca angajat si asta ij este de ajuns.
    3- umilinta este aici. aici faci placaciuni in fata unui analfabet cu bani si taci din gura… esti umilit de institutiile statului, de politicieni, de banci, de oric patron de butic sau de mare companie multinationala…
    aici esti umilit…

      Comment by mcgogoo — May 1, 2009 @ 11:02 pm

  58. Perspectiva din care privesti lasa de dorit… Eu cred ca vorbesti de o anumita categorie de varsta sau de cei calificati doar de dragul calificarii… Am lucrat si in RO si in prezent lucrez in Germania acum. Toti romanii care ii cunosc pana in momentul de fata fac exact ce au invatat in scoala : IT, medici generalisiti, medici stomatologi, psihologi, asistente medicale, banca, si da stiu si care lucreaza in supermarket dar e venita de 20 de ani aici si avea doar o scoala postliceala. Deci nu mai vorbi in necunostinta de cauza si doar din perspective limitate. Majoritatea care au plecat in afara in ultima vreme au plecat pentru ca a devenit prea infect in Romania de trait…spun asta pentru ca am lucrat in Bucuresti inainte. Numai bine!

      Comment by mann — May 3, 2009 @ 4:48 pm

  59. @Vanda
    “Acolo” n-o sa te trateze nimeni altfel decat ca pe un sclav. Tu vei fi intotdeauna emigrantul/imigrantul.”

    Ai lucrat vreodata in vreo multinationala in RO? Ai lucrat in afara sa stii cum esti tratat/a? . Nu mai generalizati ca mai citesc oamenii pe aici si isi insusesc si ei ideile voastre cum ati facut-o si voi la randul vostru ca de experimentat pauza…

      Comment by mann — May 3, 2009 @ 4:54 pm

  60. Acum 11 ani am fost in Germania la majoratul verisoarei mele. Eu eram clasa a XII-a si nu stiam nici o boaba de germana: engleza si franceza m-au ajutat sa ma inteleg cu tineretul, insa matusa imi mai povestea ce se discuta si cine ce functie are. Vara-mea facea parte din corpul de pompieri voluntati ai satului, ziua de nastere si-o organizase la sediul lor si la petrecere participau atat colegi ai ei, cat si tot felul de oameni. Am ramas cu plombele in suspensie vazand un ditamai directorul de banca vorbind amical cu o doamna despre care am aflat ca era ingrijitoare la gradinita; un om de afaceri dansa cu o doamna care era somera; o doamna tare bine intretinuta statea de vorba cu un oarecare voluntar pompier care nu arata prea scpatat; o frizerita se distra cu sotia omului de afaceri, sotia bancherului si inca niste oameni.
    Evident ca am cerut explicatii matusei si mi-a spus ca la ei nu e rusinos ca un om bogat sa stea la aceeasi masa cu unul sarac, ori sa discute, sa iasa impreuna sau sa il considere cel mai bun prieten. Mi-a spus ca ei considera ca e rusinos sa fii asistat pe banii statului, dar daca muncesti cinstit, nici o meserie nu e mai buna ca alta.
    Mie nu mi-ar fi rusine ca dupa ce am facut una sau 2, 3 facultati sa lucrez ca si casiera la un supermarket, ca secretara sau orice altceva. Mi-ar fi jena sa ma autointitulez “om de afaceri” si sa incerc sa pacalesc naivii cu “produse revolutionare”- in realitate cine stie ce minuni.
    De acum 11 ani am ajuns la concluzia ca nemtii astia au daramat zidul Berlinului, dar au daramat si bariere mentale. La noi nu se intampla asa si inca suntem judecati dupa cum ne imbracam, dupa ghiulul/ catitatea de aur, firma pantofilor, posetei, ochelarilor de soare, dupa grosimea portofelului si masina din care cobor, indiferent daca as locui cu inca 3 familii in acelasi apartament sordid de 3 camere comuniste.
    Concluzia: jenant e sa furi si sa inseli, nu sa muncesti! Poti presta orice munca, indiferent de calificare. Prefer sa lucrez cu placere ceva inferior calificarii, decat sa lucrez in vreun loc unde sefii sau colegii mi-ar face viata un cosmar. (parerea mea, hic!)
    Merci pentru rabdare :)

      Comment by lore — May 4, 2009 @ 1:21 am

  61. Nicio munca nu este jignitoare, mai ales daca stii sigur ca in cativa ani iti vei permite o casa, fara sa lasi si copiilor din ratele facute la banca. Dar e mai comod sa aruncam in capsunari cu noroi si sa ne multumim cu un salariu de mizerie dat pe chirie si intretinere. Ar mai fi multe argumente de adaugat dar am citit comentariile celor de mai sus si cred ca au spus suficient. :) in special Mihai ..

      Comment by nanuc — May 11, 2009 @ 9:06 pm

  62. Ne cam umilim gratis in Romania .E suficient sa ai vreo treaba prin institutiile statului si mai si platesti pentru umilinta.Nu cred ca mai mult de 10% din functionarii de la stat merita sa mai stea macar o secunda pe locul respectiv.Bineinteles ca nu le pasa ca au ajuns pe locurile alea numai prin nepotism.Pe mine de exemplu m-a umilit o cucoana, cica sefa de personal la AJOFM Pitesti suparata nevoie mare ca am avut neobrazarea sa-mi gasesc alt job in mai putin de o luna de la disponibilizare.Cucoana asta isterica merita sa fie data afara in suturi intrucat daca minte nu avea,compasiune fata de oamenii care nu vin nicioadata de placere la somaj nu avea ,nu avea nici bun simt .Se trezeste femela asta ca e pe tarlaua ei cu praz.Asadar ne umilim fie gratis fie platind chiar aici,in Romania

      Comment by sorina — June 17, 2009 @ 6:50 pm

Leave a comment


Performance Optimization WordPress Plugins by W3 EDGE