Nu plânge că s-a terminat, bucură-te că s-a întâmplat!

28 04

După doar 20 de ani…

Scris de VisUrat

Am asistat la o discuție azi care m-a pus pe gânduri.
Un el și o ea comentau, foarte aprins, despre situația actuală din România:
“Nu se mai merită să lucrezi la patron în zilele noastre!”, zice el.
“Da, să știi că așa-i!”, răspunde ea.
“Patronii ăștia vor să se îmbogățească pe spatele tău! Porcii!”, continuă el cu năduf.
“Da, să știi că așa-i! Te tratează ca pe un sclav, nu-i interesează că ești bolnav, că ai și tu o treabă… Tu trebuie să muncești pe nimic să-l îmbogățești pe el!”, răspunde și ea nervoasă.
“Cum naiba-i mai suportă pământul…”, concluzionează el.

Pentru cei doi de mai sus și pentru alții care cred la fel, vreau să spun următoarele lucruri:

Comuniștii au ajuns la putere pentru că poporul s-a răsculat împotriva patronilor pentru că aveau impresia că aceștia se îmbogățeau pe spatele lor. Am scăpat de comuniști și am ajuns în capitalism. După doar 20 de ani, poporul gândește la fel.
“Patronii ne exploatează!”
“Suntem tratați ca sclavii!”
“Patronii se îmbogățesc pe spatele nostru!”

Sunt mulți care nu înțeleg definiția capitalismului sau ideea de afacere. Te bagi în afaceri atunci când vrei să câștigi bani, nu? Pentru a câștiga bani înseamnă să investești ceva care să producă. Dacă investești un miliard și câștigi un milion înseamnă că ești un bou și mai bine te duceai cu banii la o crâșmă și îi dădeai pe băutură.
Dacă vrei să faci afaceri și să câștigi bani, atunci încerci să investești cât mai puțin și să scoți cât mai mult, nu?
Îți calculezi cheltuielile și îți dai seama cam cât te costă să produci și cât profit ai scoate. Atunci dai anunț la ziar, în care spui: “Angajez gigel pentru munca asta, ofer salariul ăsta. tel. 07XX-XXXXXX”

Gigelul vine și se angajează dacă-i convine. Nu-l silește nimeni să se angajeze dacă nu-i convin condițiile sau salariul. Dar totuși gigelul, după ce se angajează, comentează. Că e tratat ca sclavul, că firma nu merge fără el și nu-i plătit destul, că patronul își ia Jeep de pe urma lui și el moare de foame pentru că bea banii, că ar pleca dar toți patronii sunt hoți…
Nu, nu este așa, și mulți nu știu două chestii: Patronul își ia Jeep pentru că firma lui face profit și nimeni nu este de neînlocuit.

Poate unii angajați sunt mai greu de înlocuit, dar chiar și așa, acest lucru nu este imposibil. Așa că nu mai duceți dorul comunismului.

Abia am scăpat (teoretic) de el.




43 Comments »

  1. mda…ai dreptate dar trebuie sa vedem si din unghiul angajatului. El poate ar pleca dar poate nu are unde si se simte nevoit sa stea la o firma unde face un lucru ce nu-i place pe bani putini pentru ca nu are de ales. E discutabila povestea pentru ca sunt cazuri in care angajatii de mai sus au dreptate, si sunt multe.

      Comment by bastylica — April 28, 2009 @ 12:15 am

  2. @bastylica: era mai bine cand te lua militia de pe strada si-ti dadea serviciu? cand te trimiteau la sapat, pentru ca atat era disponibil, si nu puteai spune nu?
    nu exista sa nu ai unde pleca. ti-e frica de faptul ca daca pleci dureaza pana iti gasesti altceva, dar asta nu inseamna ca vei gasi ceva mai bun. si eu am trecut prin asta. si eu am avut sefi de cacat, dar nu puteam sa comentez pentru ca EU AM ALES sa lucrez acolo. faptul ca trebuie sa accepti anumite chestii tine de tine si nu e vina patronului. ala vrea sa faca bani si nu te tine cu forta. nu-ti convine, pleci. unde pleci, e treaba ta, dar nu te tine nimeni legat.
    voi mai scrie maine o chestie pe tema asta dar cu alt subiect.

      Comment by VisUrat — April 28, 2009 @ 12:20 am

  3. Mda, “soarta” si-o mai face omul si cu mana lui, sa fim seriosi.
    Vorba cantecului: viata nu te asteapta daca stai in plapuma

      Comment by Julia- JD — April 28, 2009 @ 12:22 am

  4. Din pacate mentalitatea comunista inca mai e prezenta in Romania si tot nu va disprarea cativa ani de acum in colo. Mai bine il intrebi pe unu care zice asa ceva, “Da tu de ce nu te faci patron?” Oricum sigur iti va raspunde ca el nu fura, si omu’ cinstit nu poate sa realizeze nimic dar numa el stie cat fura din timpul de lucru’ si cat de mult incearca sa profite de toate punctele slabe ale firmei

      Comment by Ionut — April 28, 2009 @ 12:47 am

  5. E greu sa lucrezi la patron si sa nu fii rasplatit pe cat meriti. In vara fac 20 de ani si am la activ 9 luni de munca(nu mi-a placut cartea de mic) toate ca “sofer” teoretic pentru ca practic era ceva mai mult. La primul loc de munca am stat vreo 2 luni la al doile pana inainte de Paste. La primul nu era munca tare dar erau bani mai putini. Am plecat de acolo la al doilea loc de munca adica la o brutarie. Stiam ca e nasol ca plecam foarte dimineata dar cu timpul am observat un lucru, luru care m-a determinat sa imi bag efectiv p*la in brutaria lor. Plecam dimineata la 4 de acasa. Era prima data cand mergeam cu duba mai exact Fiat Ducato Maxi modelul ala mai vechi(permis am dinainte sa ma angajez cu vreo 2 saptamani) La ora 5 dimineata plecam din brutarie la niste spitale de nebuni din judet, 3 la numar, unde lasam circa 3000 de painici la 80 de gr. buc. plus vreo 200-300 de paini la 250-300 gr. Ma intorceam de pe traseu la ora 12 aprox. si de aici incepeam sa car paine prin oras cu o dacie papuc la cateva puncte de vanzare pana la 7 seara uneori si mai mult. Nu iti vine sa iti bagi in ea de munca si sa te lasi dupa ceva vreme? Eu asa am facut si acum nu regret nimic.

      Comment by GabeLBz — April 28, 2009 @ 1:45 am

  6. De specificat ca spitalele erau in 3 localitati diferite si magazinele de paine nu aveau vreo legatura cu spitalele erau la fel in alte sate cate 2-3 intr-un sat.

      Comment by GabeLBz — April 28, 2009 @ 1:47 am

  7. Si in caz ca are cineva rabdare sa citeasca tot si se intreaba pe cat lucram raspunsul este 750 RON fara plata la ore suplimentare si bonuri sau comision din vanzari. Asta fiind un lucru care m-a determinat sa plec cu incasarile de pe vreo 3 zile ca nu predasem banii. Si o intrebare daca am plecat cu banii astia si nu aveam acte la ei imi pot face ceva? Specific, ca nu am facut o factura pe numele si pe semnatura mea deci nu au nici un fel de date despre mine decat ca ma cheama Gabi si cand m-au intrebat de bani le-am raspuns cum mi-au raspuns ei cand le-am zis de bonuri adica “nu sunt si nici nu am fost angajat la firma voastra vreodata sa am ceva la voi sau sa aveti ceva la mine”. Imi pot face ceva? Daca stie cineva sa imi rasp. Merci.

      Comment by GabeLBz — April 28, 2009 @ 1:52 am

  8. @GabeLBz
    Scuza-ma, dar ceea ce faci tu este furt. Da, corect, nimeni nu-ti poate face nimic (legal vorbind….), dar tot furt se cheama.
    Cand te-ai angajat acolo stiai ca nu vei primi bonuri?
    Stiai ca nu vei fi platit pentru orele suplimentare?
    Stiai ca nu ti se vor face acte?
    Daca stiai ca asa va fi si nu-ti convine, nu trebuia sa mergi la ei.
    Daca nu stiai – adica daca ti s-au promis bonuri, acte, etc. atunci trebuia sa ii bati la cap pana iti faceau actele, sa ii reclami, etc.
    Vad ca nu ai probleme in a schimba joburile cand nu iti convine ceva (si spun asta ca pe un compliment) – trebuia sa pleci.
    Dar sa pleci cu niste bani…..

    Ok, poate legal nu poate nimeni sa-ti faca nimic, dar daca patronul/seful da cate o juma’ de vodca la doi aurolaci si-ti rupi aia picioarele intr-o seara, ce te faci?

    Parerea mea…

      Comment by Bla — April 28, 2009 @ 8:12 am

  9. @GabeLBz
    Furtul furt indiferent de punctul tau de vedere. vezi sa nu implinesti 20 de ani la puscarie.

      Comment by Amonra — April 28, 2009 @ 8:17 am

  10. Esti pueril in gandire. Unde ai vazut tu angajat si patron sa se inteleaga. Nici in afara relatia nu este alta. Patronul vrea sa scoata cat mai mult cu un salariu al angajatului cat mai mic iar angajatul va incerca, de fiecare data, sa obtina, financiar, mai mult. Este logica treaba.

      Comment by kingquizz — April 28, 2009 @ 8:36 am

  11. Si ca sa incerc sa estimez:
    “circa 3000 de painici la 80 de gr. buc” sincer nu am idee cat costa, dar banui ca sunt in genul chiflelor de restaurant. Nu am idee cam cat costa, dar sa zicem 25 bani/bucata. Asta ar face cam 750 RON.

    “vreo 200-300 de paini la 250-300 gr”, iarasi nu stiu cat costa, dar hai sa spunem ca 1 RON/bucata.
    Asta inseamna ca tu ai lasat in gaura sefu’ cu vreo 1000 RON.

    Vezi ca s-a facut parnaie pentru mult mai putin…

      Comment by Bla — April 28, 2009 @ 8:39 am

  12. daca patronul isi onoreaza promisiunile de la angajare e ok.
    insa daca te trezesti cand ajungi, doamne fereste, la spital ca nu a platit CAS si alte treburi, nu mai e ok.
    Sau te trezesti ca iti da salariu la 3 luni ca nu are cash, iar nu e ok.
    Daca face exact ce v-ati inteles la angajare, mai intai dai rezultate si apoi ceri eventual mariri de salariu sau promovari.

      Comment by Lucifer — April 28, 2009 @ 8:48 am

  13. … problema e alta, ca angajatul tine cont doar de incasari, si zice: uite cati bani face asta…
    dar uita de cheltuieli, taxe, impozite … etc :|

      Comment by JDC — April 28, 2009 @ 9:14 am

  14. @GabelBz: indiferent daca au sau nu documente cu care sa te “prinda”, furtul se numeste tot furt. Si chiar daca nu au ce sa iti faca, ar trebui sa ai si tu o constiinta care sa iti spuna ca nu e nici frumos, nici corect ce ai facut.

    @VisUrat: sunt cam 50% de acord cu tine, dar am sa iti dau exemple extrem de negative:
    – eu am lucrat la o retea mare de electrocasnice, unde am fost promovat de la consultant vanzari la adjunct iar mai apoi la sef de magazin. Iubeam ce faceam la nebunie, dar cand am ajuns la conducerea magazinului am vazut cate miciuni si nesimtiri fac cei de la sediu. Ca tot veni vorba de salariu, ei trageau de noi sa ne facem target-ul promitand bonusuri grase. Cand le-am realizat si chiar depasit binisor, s-au facut ca ploua. Au fost scandaluri la nivel national, iar ei au facut tot ce era posibil sa ne cenzureze! Au preferat sa angajeze o companie pentru a face training-uri, in loc sa investeasca in oamenii pe care ii au. Din pacate de-a lungul anilor au plecat oameni extrem de valorosi din firma, pentru ca tot conceptul era gandit in asa fel incat sa angajeze tineri pentru 3-4-5 luni iar mai apoi sa ii faca sa plece. Noroc ca mi-am gasit ceva mult mai bine.
    - prietena mea a lucrat ca si contabil in conta primara la o firma. La inceput totul bine si frumos. Apoi au venit problemele. Au obligat-o sa mearga cu jumatate de norma, o plateau cu mari intarzieri si doar la insistentele exagerate ale ei. Ca la final, dupa ce a plecat de acolo sa afle ca nu i s-au platit darile catre stat (C.A.S., somaj, pensii, etc.) pentru ultimul an de lucru.
    - mama lucreaza la o firma, unde pe langa ca vorbeste cu ei ca si cu cainii, li se da salariul nu pe performante, ci pe ochi dulci. Patronul ar da faliment daca nu ar fi francezii (fraierii) care sa pompeze bani
    - tata lucreaza la o companie, iar in ultima luna si jumatate nu si-au mai primit salariul. Nici bonurile de masa nu le-a mai primit din ianuarie 2008, in ciuda faptului ca e trecut in contract.
    Atunci te intreb eu pe tine: daca pe noi astia mai tineri ne mai angajeaza cineva, tu stii cum se uita angajatorii la cei de 44-46 de ani? Si atunci ei ce solutie au? Raman si inghit rahatul pana gasesc ceva mai bun (daca gasesc).

      Comment by Arthur — April 28, 2009 @ 9:19 am

  15. Conteaza ca patronul sa stie cum sa trateze angajatul. Ca pentru unii a fi om cu sublaternii este o notiune straina asta e alta poveste. Insa nimeni nu e obligat sa accepte un tratament injositor. VisUrat are dreptate, nimeni nu te tine cu forta pe un loc de munca, insa exista situatii in care nu ai de ales. Sunt multe orase mai mult moarte, unde locurile de munca sunt cam ca parul pe broasca. Insa si comentatul in barba e sport national. Si-s foarte multi care daca nu se dau buricul pamantului, cu toate ca ei spala buda in firma aia, nu se simt bine. De fapt astia comenteaza cel mai mult. Frustrati care nu stiu sa-si scrie numele corect si carora le e teama de schimbare, dar care se viseaza patroni. Sunt putini, cred eu, oamenii valorosi care comenteaza in stilul asta.

      Comment by Adriana — April 28, 2009 @ 9:36 am

  16. Lucrez la patron , de ani buni , am un salar relativ bun ( fatza de ce faca si citi bani ii produc patronului ).
    Ce ma mira pe mine ca la 20 de ani esti satul de munca ?
    Adica scoala nu tzi-a placut , munca nu-ti place , ce vrei sa faci in viatza ? Paris Hilton ?
    Ei dragu tatei , locul de mostenitoare blonda-i ocupat , afla altceva .
    Vin multi sa se angajeze unde lucrez eu , sint intrebati : CE STII SA FACI ???
    Raspunsul e de multe ori : sa conduc , sa lucrez pe calculator .
    Problema e ca : are numai B-ul , si pt. el sa lucreze pe calculator inseamna sa se joace , sa stea pe mess. , si pe HI5.
    Pai cu astea nu produci nici 5 lei , iar patronul care iti pune la dispozitie mijloacele fixe pentru a produce o plus valoare , din care el sa ia un procent ( ca doar a pus la dispozitie ceva ) si din restul sa iei tu salar .
    Daca tu produci patronului 0 lei , vei primi 0 lei.
    Iar unul care stie doar sa mature , o sa ia 2 lei , ca sint milioane care stiu sa faca asta si coada-i mare.
    Un proiectant ia mai mult , ca-s putini , si nu afli pe toate gardurile .
    E adevarat ca sint patroni care au pretentii sa fii proiectant , sa dai si cu matura , sa lucrezi pe salar de maturator , dar astia se muiesc singuri , ca la un moment dat isi dau seama ca mai mult de 2 luni nu-i sta nimeni si nu are continuitate .

      Comment by kuktoos — April 28, 2009 @ 9:38 am

  17. conteaza calitatea omului indiferent daca e patron sau angajat

      Comment by karmapolice — April 28, 2009 @ 9:41 am

  18. [...]Ce va invata noul angajat inca de cand face primii pasi in cadrul firmei? De fapt, expresia cautam oameni cu experienta insemna ca trebuie sa tina locul mai multor persoane care si-au dat demisia si au lasat in urma lor o adevarata harababura, fiindu-i necesare saptamani intregi doar pentru a pune ordine in lucruri.
    Haosul perpetuu care domina activitatea societatii este pus in evidenta si de cerinta de rezistenta la stress. Trebuie sa te descurci singur, cei veniti inaintea ta oricum nu-ti vor explica nimic, chiar daca la fel au patit si ei (sa moara si capra ta, tipic romanesc, dar nu numai), ba chiar te vor ajuta sa te dai cu capul de pereti.[...]

      Comment by Buddy — April 28, 2009 @ 9:43 am

  19. Daca dupa 20 de ani de munca si eventual de devotament auzi vorba asta cu nimeni nu e de neinlocuit, cind esti dat afara, nu cred ca mai sustii parerile de mai sus. Am auzit de multe ori cliseele pe care le folosesti: nu te obliga nimeni, nu te tine nimeni, ba chiar le-am auzit si de la patroni de magazine, cind m-am plins de servire sau de calitatea marfii.
    Nu e vorba de capitalism la patroni si de comunism la angajati. E vorba de o situatie de monopol pe piata muncii si pe piata in general, datorita mafiei si functionarii de tip mafiot a economiei, de o populatie care a fost batjocorita, astfel incit habar nu are de drepturi si obligatii, de respectul fata de sine si de dialog (de exemplu majoritatea angajatilor evita cu sfintenie sa discute cu seful sau patronul atunci cind au a se plinge de ceva, preferind sa circoteasca pe la colturi cu colegii). Capitalismul a trecut de faza salbatica in tarile decente, exista drepturi, sindicate, ehei…Tu spui ca esti liber sa alegi? Da, sa emigrezi. Ca doar nu degeaba se cara toti.

      Comment by raluca — April 28, 2009 @ 9:50 am

  20. Nici nu sti cata dreptate ai la faza cu inlocuitul, ca sa fiu sincer cam tot postul asta e exact situatia prin care trec eu. Sunt de partea cealata a baricadei lui Gigel, si mi-am auzit multe si am spus multe desi nu mi-am luat Jeep.
    Romanului ii place sa fie nemultumit chiar si cand nu are de ce, iar cand are….

      Comment by lucisavu — April 28, 2009 @ 10:06 am

  21. @ raluca – si crezi ca in strainatate , te pun aia director si te umpli de bani nefacind nimic ?
    sau iti spun : tu ca esti din Romania , esti INDISPENSABILA , DE NEINLOCUIT ?

      Comment by kuktoos — April 28, 2009 @ 10:10 am

  22. Patroni! Patroni! Patroni! Peste tot auzim aceste cuvinte spuse cu naduf de parca acestia ar fi niste monstrii! Hai sa nu mai lucram la patroni care ne cer performanta, sa lucram la stat ca de, stiti vorba aia: “Stau ca de la stat sunt platit”.

      Comment by Certificare ISO — April 28, 2009 @ 11:06 am

  23. citind comentariile voastre(e prima data cand comentez aici,cred) incep sa ma simt norocoasa.
    eu am o relatie buna cu seful meu.poate si din cauza faptului ca suntem apropiati ca varsta.dar nu ma vaiet.lucrez cu salariu fix si comisioane din vanzari,de 1 an.niciodata nu mi-a dat mai putin decat meritam,ba chiar mai mult.si niciodata nu l-a interesat ca nu merg vanzarile.nu am mai primti comisioane dar salariu nu a intarziat niciodata.ne certam din cand in cand,dar cand o sa vina momentul sa imi schimb locul de munca o sa imi lipseasca mult ca sef si prieten.
    mentionez ca daca ma doare capul stau acasa ca sunt bolnava,daca am treaba azi,merg si imi fac treaba ca se descurca el.si nu am pretentii la bani multi,pentru ca pe langa postul meu (sunt director vanzari) ma ocup si cu aranjatul actelor si ce mai e nevoie si stiu exact cat castiga si act cheltuie.
    nu toti patronii vor sa se imbogateasca pe spinarea voastra.vor doar ceva mai mult

      Comment by nicol` — April 28, 2009 @ 11:36 am

  24. @kuktoos: De unde reiese din ce am spus eu ca mizez pe cistigarea de bani in strainatate “nefacind nimic”?
    @Certificare ISO: performanta se plateste. Si nu se obtine de la oameni platiti mizerabil sau carora le arunci “nu esti de neinlocuit”, “nu te-am chemat eu aici” si alte fraze care nu motiveaza pe nimeni.

      Comment by raluca — April 28, 2009 @ 12:27 pm

  25. Stiti ce e cel mai enervant lucru ? – DACA toti acesti oameni (ma refer strict la cei care se plang ca din gura de sarpe de conditiile de munca si de salarizarea de rahat dar continua sa lucreze in acelasi loc), vor ajunge vreodata in postura de patron, devin cei mai nenorociti oameni posibil ca deh acum au sarit in partea cealalta a baricadei … astia care o ard toata ziua aiurea si nu-si fac treaba, care cu un sfet de ora inainte de terminarea programului nu mai au stare si stau numai cu ochii pe ceas pt. ca la fix sa plece cu scartait de papuci, bai astia daca vor ajunge patroni o sa fie cei mai scarbosi oameni posibil si asta o spun din experienta proprie…
    e un fel de hotul striga hotii …

      Comment by Andrei — April 28, 2009 @ 12:47 pm

  26. Salutare prieteni. Interesant subiect…….eu as avea de spus doua lucruri. In primul rand romanul are o mentalitate de ” sa mi se dea”. Asta este singurul lucru care il intereseaza. Toata lumea ii este datoare intr-ul fel sau altul. si eu am o mica firma si cand intervievam un viitor angajat, singurele lui intrebari erau: cat este salariul, care este programul, daca il chem la lucru si in weekend….etc. despre natura muncii pe care urma sa o presteze, nimic. Si aici ajung la al doilea lucru pe care vroiam sa-l spun. Oamenii preferea sa faca ce trebuie, in loc sa faca ce le place. Fiecare om are o menire in viata, un rost al lui, dar in loc sa si-l descopere si sa il urmeze, prefera munca la intamplare, interesat doar de salariu. Dar satisfactia personala, unde-i? Asta genereaza multa frustrare in timp si duce la mentalitati corect enuntate in acest articol. Deci concluzia mea este ca nimeni nu este vinovat, doar alegerile pe care le facem vizavi de un loc de munca, nu sunt intotdeauna cele mai potrivite pentru noi.
    Mult succes.

      Comment by Mihai Petrea — April 28, 2009 @ 1:48 pm

  27. Tocmai ce am luat legatura cu el si l-am intrebat daca vrea sa ne intelegem si a zis ca e ok ne calculam si imi opresc cat trebuie din incasari si ii dau restul :) Incasarile insumau aproximativ 1500 RON. Oare daca nu faceam asa mai primeam ceva?
    La inceput mi s-au promis si plata la ore suplimentare si bonuri si comision din vanzari si libere.

    @ Mihai Petrea: Ce ai vrea sa te intrebe la un interviu legat de un job cum se simt copiii tai?

      Comment by GabeLBz — April 28, 2009 @ 1:56 pm

  28. @ kuktoos: Nu ai inteles bine sau nu m-am facut eu inteles. Sunt satul de genul asta de munca la care ti se spune un lucru si faci altceva. Cum pula mea sa imi convina sa muncesc din moment ce nu-s platit pentru cat fac? Cum tu esti multumit de ceea ce faci si cat esti rasplatit, uite eu nu sunt si consider ca mai bine stau acasa o perioada pana gasesc altceva decat sa muncesc 14 ore pe zi pentru 7 milioan jumate.

      Comment by GabeLBz — April 28, 2009 @ 2:02 pm

  29. @GabeLBz….imi pare rau daca m-am exprimat gresit si s-a inteles altceva, dar problema nu era la mine care tineam interviul de angajare, ci la ei, care nu se interesau despre ce presupune munca la mine in firma, sau nu cauta servicii pe criteriul de a face o munca care le si place cu adevarat, ei le cauta doar pe criterii financiare. In opinia mea este un mod prost de a-ti alege o slujba, deoarece indiferent de cat de mare este salariul, facand ceea ce nu-ti place, tot va veni o vreme cand te vei plictisi si rutina la maxim….dar desigur, nu vei recunoaste asta, ci ti se va pare mai comod sa dai vina pe salariu si sa spui ca nu mai esti platit corespunzator…..intelegi ce spun.
    Mult succes.

      Comment by Mihai Petrea — April 28, 2009 @ 2:19 pm

  30. @ Mihai Petrea acum am inteles exact ce vrei sa spui si consider ca ai dreptate. Si mie mi se pare normal cand cauti un job sa cauti si ceva ce iti place ca degeaba iei un salariu destul de mare daca nu iti place ce faci ca la un moment dat nu iti mai vine sa te mai duci si o sa cauti ceva ce iti place chiar daca e pe un salariu mai mic. Cel putin asta e punctul meu de vedere.

      Comment by GabeLBz — April 28, 2009 @ 2:58 pm

  31. @GabeLBz… ma bucur ca suntem pe aceeasi lungime de unda si sunt recunoscator pentru asta. iar acum ca o gluma, am sa redau un anunt care se gaseste la intrarea intr-o institutie…
    ” In caz de incendiu, nu intrati in panica si fugiti pe scari, este suficient sa parasiti cladirea cu aceeasi graba cu care o faceti zi de zi la terminarea programului”

      Comment by Mihai Petrea — April 28, 2009 @ 3:15 pm

  32. adevarat k suntem in democratie dar urmele comunismului nu au disparut ink dintre noi…..fiecare suntem patati de cate vreo idee comunista pe care greu o sa le scoatem, din minte…vrem nu vrem asta e!!!

      Comment by piko — April 28, 2009 @ 6:21 pm

  33. Am un scurt amendament la ce a spus visurât.

    E ok ce a spus el şi perfect normal în condiţiile în care patronul respectă legea.

    E lucru ştiut de oricine care a avut legătură cu munca la patron că acea lege numită codul muncii este îndoită cu apă minerală.

    Dacă acele controale la firme ar fi dese şi pe deasupra şi sancţiunile corespunzătoare aplicate, nu ar mai fi această frustrare din partea angajaţilor.

    Legea e făcută în aşa fel încât patronii să aibe puţin loc de manevră dar în lipsa controalelor ei îşi permit să ignore legea mai ales când lucrează cu noobi în domeniu.

      Comment by Eu — April 28, 2009 @ 6:37 pm

  34. Nu e vorba de comunism cat e despre nesimtirea patronilor.
    Cand muncesti la negru 12 ore pe zi cu un liber pe saptamana pentru 6 mil pe luna si patronul iti taie 1 mil si-ti cere sa vii la munca 14 ore pe zi, fara libere, pentru ca e criza si chipurile nu-si mai permite, desi firma merge mai bine ca anul trecut se cheama ca gigelul e un nesimtit ordinar si sclavagist pe deasupra. Si face asta pentru ca stie ca nu ai ce zice din moment ce muncesti fara acte si afara sunt multi alti fomisti care abia asteapta sa-ti ia locul.
    Cand esti freelancer e usor sa vorbesti si sa nu intelegi astfel de discutii. Insa in tara asta sunt milioane in rahatul pe care l-am expus mai sus. Ce sa-i faci, nu au toti noroc in viata.
    PS: ce am scris este de pe o pozitie neutra, eu inca o duc bine dpdv financiar si ca volum de munca, insa am cateva cunostinte care se confrunta cu problemele astea.

      Comment by So_Hai — April 28, 2009 @ 7:12 pm

  35. Cunoştinţele alea probabil te înjurau când nu vroiai să chiuleşti cu ei.

    Aşa e-n viaţă, se mai întoarce roata.

    Pe postul meu nu au mai angajat oameni de aproape doi ani, pentru că nu găsesc. Iar ăia de vin la interviu fug repede după ce aud de ture de noapte şi lucrat de sărbători.

    Aşa stau lucrurile, ori vrem să fim manageri, ori să lucreze alţii pentru noi şi să luăm bani stând degeaba.

    Abuzurile vor continua dacă ele nu sunt reclamate. După câteva amenzi plătite orice patron face repede socoteala şi-şi schimbă politica faţă de angajaţi.

      Comment by Eu — April 28, 2009 @ 8:01 pm

  36. Asemeni comunismului se dovedeste si capitalismul , bun in teorie ,catastrofal in practica. Revolta unui popor are loc atunci cand libertatea ii este ingradita ,atunci cand devine un animal in cusca. Dupa exemplul America putem observa ca amagirea capitalismului poate dura destul,iluzia libertatii prinde foarte bine , dar nu si cand se globalizeaza. Societatea bazata pe consumerism nu poate dura la nesfarsit . Cand discutam de acei patroni exploatatori necazul nu este ca ei castiga mult si multi altii pe langa ei putin ,ci faptul ca patronul alearga spre un consum personal urias infinit (nevoile nesfarsite) ,iar angajatii tanjesc cu aceeasi ardoare spre acele nevoi ,iar intre aceste categorii prapastia creste continuu. Populatia vede fericirea in consum si se indobitoceste. Singura tara in care nu se aplica consumerismul este Cuba ; o tara mult prea mica si nesemnificativa .. Nu cred ca-si doreste nimeni sa traiasca intr-o jungla din ce in ce mai salbatica ,desi pare inevitabil.Daca banul = puterea ,atunci va spun bine ati venit in cea mai nenorocita jungla.

      Comment by Dani — April 28, 2009 @ 9:55 pm

  37. @VisUrat: Problema apare cand unii nu mai vad diferenta dintre capitalism si sclavagism. Patronii de genul acela fac sa apara comentariile si atitudinile de care vb tu mai sus.

      Comment by deA — April 28, 2009 @ 10:14 pm

  38. Sa zicem ca personajele discutiei au dreptate, ca sefu’ e un jegos, un profitor etc., dar daca ar fi fost ei in locul lui exact la fel ar fi fost si ei.

      Comment by Nu e Relevant — April 29, 2009 @ 1:34 am

  39. salut!..ce zici de urmatoarea treaba? acum vreo 2 ani cautam in disperare un job. iti spun foarte sincer ca ma feream de patroni…dar nah cum de ce ti-e teama de aia nu scapi am gasit in sfarsit un post. m-au chemat la interviu si in aceeasi zi m-a si pus sa prestez. ok n-am avut nicio problema cu asta. a doua zi am aflat ca domnu’ patron nu da bonuri de masa in schimb are in cadrul firmei o cantina. am zis minunat…ia uite ce om! tot in aceeasi zi am aflat kiar de la insusi domnu’ patron ca nu oricine mananca la acea cantina pe gratis daaaar eu ma pot duce sa mananc kiar din acea zi urmand ca pe parcursul colaborarii sa-i demonstrez ca merit acea mancare….

      Comment by andreea — April 29, 2009 @ 11:42 am

  40. in mare parte ai dreptate. dar hai sa zic si eu un punct de vedere.

    daca gigeii aia doi lucreaza la o firma in care nu s-au mai marit salariile de 2 ani (desi la angajare asa se specifica, si e trecut si in contract), orele de munca au tot crescut, la fel si dificultatea lucrarilor. si se face o sedinta in care patronii vin si spun cu mahnire in suflet ca din cauza crizei trebuie sa “restructureze” personalul, si demit cu nesimtire niste oameni capabili (in loc sa le dea afara pe cele 2 rude de gradul 1 care produc numai purici), cu ochii in lacrimi anunta ca nu se pot mari salariile si ca va trebui sa se munceasca mai mult si tot asa… si a treia zi dupa sedinta ei se duc si isi mai cumpara cate un jeep pentru ei si sotii… asta asa ca e criza.

    in cazul asta au dreptul gigeii sa se planga in modul descris de tine?
    si nu e cazul meu aici, ci al unui amic.

      Comment by Mihai — April 29, 2009 @ 1:11 pm

  41. De ce sunt atatea discutii? Pentru ca ce ai scris tu aici este ceea ce ar trebui sa se intample.
    Adevarul este ca, inafara unora care stiu ce sa faca, au ajuns patroni si niste junghiuri de oameni care habar n-au de economie in general, mai ales de economia de piata.
    Sunt ghiolbani care-si iau jeep-uri inainte de a incasa prima lor factura, care se muta urgent intr-un cartier mai de fite sau la casa, care-si schimba urgent sotia care i-a sters copiii la cur o viata intreaga, cu o curveta de 4 bani si toate acestea pe seama unor imprumuturi de la banci, luate pe seama unor previziuni de venituri, care in scurt timp se dovedesc niste mari fasuri.
    In aceasta situatie, cum vezi tu in stare un ciumeg de felul asta, care se numeste patron, sa-si poata plati angajatii? Poate cei pe care i-ai auzit vorbind despre patronul lor, sa fie chiar nefericitii angajati ai unui astfel de ghiolban.
    Pe de alta parte mai sunt ghiolbani si in randul angajatilor, care se cred grozavi, carora nu le ajunge niciodata timpul liber, care considera ca cele 8 ore pe care le lucreaza la jumatate sunt istovitoare iar daca raman dupa program cateva minute, ar trebui platiti suplimentar cu sume delea occidentale.
    Adevarul e la mijloc iar eu am fost mereu adeptul situatiilor in care intre angajat si angajator trebuie sa existe o intelegere clara, o modalitate de plata procentuala sau direct proportionala cu cantitatea si calitatea muncii pe care o depune ficare. Salariile fixe pentru timpul petrecut la serviciu cu sau fara rost, sunt niste chestii pe care si le-ar dori tot gigelul invatat sa traga matza de coada la mila bugetului de stat.

      Comment by Ovi — April 29, 2009 @ 9:20 pm

  42. …..adaugirile tale sunt aiurea la chestia cu patronii ..multi se cred cei mai tari cei mai destepti….ti se pare normal sa nu primesti concediul de odihna de 2 ani…si sa ti se zica ca il primesti dar fara plata….si sa lucrezi 60 de ore pe saptamana..fara sa fii platit pt orele suplimentare..sa te intelegi cu el la inceput intr-un fel si dupa aia sa o de-a la scaldat…apropo nimeni nu e de neinlocuit dar cu “cine”il inlocuiesti asta e cel mai important….asa ca …lasa comentariile 70 la suta din asa zisi patroni sunt de parere ca angajatul este “sclav” mentalitate de comunisti o au patronii

      Comment by vasi — May 2, 2009 @ 3:10 pm

  43. mda , in mare parte ai dreptate visurat. raspunsul unui prieten care e patron ,la o afirmatie de genul: “ o tu esti patron , te doare-n p…“ el a raspuns : da, sunt dar pe tine nu te doare capul cand trebuie sa platesti salariiile..si alea alea.
    dar, in cazul in care esti exploatat si se cere performanta fara sa ai conditii , e aberant

      Comment by zsazsa — April 14, 2010 @ 12:53 pm

Leave a comment


Performance Optimization WordPress Plugins by W3 EDGE