Visurât: Gânduri la turație maximă

23 04

Mai lăsați-mă cu Moldova

Scris de Sebastian Bargau

Zilnic trebuie să șterg cel puțin trei comentarii de la imbecili care au impresia că moldovenii sunt capul răutăților și din cauza lor nu mai au ei loc pe lumea asta.
Moldovenii sunt ăia proști și răi care vin în orașele din țară și bagă spaima în oameni. Bucureștenii sunt toți niște genii si civilizați de nu se mai poate, d-aia arată capitala ca un coș de gunoi. Nici craiovenii n-au văzut oameni proști sau infractori în viața lor, acolo sunt numai Einsteini. Clujenii și timișorenii n-au văzut golani până să vină moldovenii cu vestitul tren al foamei, nu?

Moldovenii, sau provincialii în general, strică tot în țara asta. Pleacă la București și dau de culții ăia (gen Vanghelie) în metrou (pentru care “cultură” înseamnă Libertatea sau CanCan) și atunci nu știu cum să se comporte, drept urmare capitala e o ghenă pentru că provincialii au făcut-o așa. Pleacă la Craiova și se apucă de tâlhării, se împușcă în plină stradă pentru că nu-s în stare să muncească. Pleacă la Cluj și la Timișoara să înmulțească rândurile infractorilor. Pentru că nici un alt oraș din țara asta nu are proști sau infractori, toți au venit din Moldova.

Într-una dintre călătoriile mele la București, aflându-mă în stația de metrou de la Dristor, îl intreb, la mișto pentru că știam cum să fac, pe un imbecil plin de fițe de București cum pot ajunge în Unirii. Am avut totuși grijă să-l întreb pe dobitocul cu pricina cu accent pur moldovenesc:
“Nu ti supăra, îm zâci șî mii cum ajiung la Unirii? Ci metro tre sî iau pânî acoloșa?”
Se uită boul la mine și, cu aer de București (adică putoare de parfum ieftin combinat cu transpirație și beșini), începe să se dea inteligent:
“Iei de aici metroul și te duci la Victoriei și de acolo schimbi către Aviatorilor, după care cobori și iei celălalt metrou și de acolo te întorci la Victoriei unde schimbi și iei spre Gara de Nord.”
“Păi io la Unirii tre sî ajiung, nu la Gara di Nord…”
“Păi tot aia e. Așa se mai cheamă Gara de Nord, Unirii.”, zice boul și pleacă fericit că a trimis la gară un moldovean.

Nu l-am deranjat cu nimic pe acel bou. Nu m-am uitat urât la el, nu l-am înjurat, nu l-am băgat în mă-sa aia proastă care l-a făcut, ci doar l-am întrebat cum ajung la Unirii. M-am uitat la el cum pleca și mi-am dat seama cât de fericit este că si-a bătut joc de un moldovean (care câștigă de vreo 10 ori mai bine decât el muncind cu capul nu cu cârca și care nu trebuie să se trezească la 6 dimineața pentru a merge la un serviciu de căcat) pentru că imediat a pus mâna pe telefon să sune și să se laude. În mintea lui a făcut o faptă bună cu care sigur s-a mândrit în fața prietenilor (de asta sunt foarte sigur) pentru că a scăpat Bucureștiul de un moldovean, trimițându-l la Gara de Nord.

În Iași nu am auzit să se întâmple așa ceva. Când îți cere cineva indicații, i le dai indiferent de accent pe care îl are, pentru că nu te costă nimic să ajuți un om. Te întreabă omul cum ajunge undeva, îi spui dacă știi, dacă nu, îi zici că nu știi și-l îndrumi către un taximetrist, că ăla știe sigur.
Așa că mai scăpați de impresiile astea de burice ale pământului (și aici mă refer la toți cei care au impresia că orașul lor e cel mai tare și-l strică ăia veniți din afară) și gândiți-vă că e posibil să munciți pentru un provincial care a venit la voi în urbe și vă dă lecții pentru că sunteți prea proști să gândiți singuri.

În rest, am toată stima și admirația pentru cei care nu te judecă după regiunea de țară din care ai venit în orașul lor ci doar pentru comportament, inteligență sau bun simț.


Pe aceeaşi temă




85 Comments »

  1. In primul meu an in Bucuresti, cautam Hotel Bucuresti. Eram pe la Hilton, deci foarte aproape de Hotel Bucuresti, doar ca pur si simplu nu stiam unde e. Nu exista pe-atunci harta pe site-ul pmb.
    Si un bou din asta, de care povestesti tu, pe care-l intreb pe unde s-o iau, ma trimitea la vreo 2 km distanta.
    Din fericire pentru mine, stiam ca sunt in zona potrivita, asa ca am mai intrebat pe cineva si am ajuns, in cele din urma.

    Boi de genul asta exista din toate timpurile. Si probabil c-or sa existe mereu. Nu stiu daca e cazul sa generalizam ca asa sunt bucurestenii.

      Comment by andrei crivat — April 23, 2009 @ 12:48 am

  2. Exagerezi…crede-ma..

      Comment by arel — April 23, 2009 @ 12:51 am

  3. s-a facut extrem de clar remarcat faptul ca ai ajuns in tagma celor care castiga 3-4 salarii medii lunar: achiti facturi cu mai micul blogger Ovi, faci cumparaturi la supermarket nopti si zile, samd

    o curiozitate personala: di şe scrii ghini româneşti şi grăieşti stâlşit? ha?

    constatare: moldovenii n-au hibe doar unii ii vad gresit

    si un indemn: dar uite ai ocazia sa ii reabilitezi pe toti in-corpore. do it ;)

    PS: scuipa-ma ca eu castig mai putin decat tine si sunt din Bucuresti
    PS2: Henryk Sienkiewicz (Potopul) scria cam nashpa despre moldoveni..

      Comment by bucuresteanu' — April 23, 2009 @ 1:11 am

  4. @bucuresteanu’: vad ca ai inteles fix nimic sau nu ai citit tot, ceea ce ma face sa cred ca exact la tine se refera acest articol. Nu as putea spune ca ma bucur ca existi, dar datorita celor ca tine am scris eu acum. ;)

      Comment by VisUrat — April 23, 2009 @ 1:15 am

  5. true, true, detii adevarul absolut
    n-ai raspuns la intrebare totusi

      Comment by bucuresteanu' — April 23, 2009 @ 1:19 am

  6. şe ţi-o făcut limba dulşi româneascî s-o stâlşeşti?

      Comment by bucuresteanu' — April 23, 2009 @ 1:22 am

  7. Mi se pare şi mai interesant că eu, provincial, care vin în bucureşti cam o dată la 3 luni, am harta metroului din Bucureşti aproape întipărită în minte. Şi aproape de fiecare dată văd câte un bucureştean care nu ştie unde se află o anumită staţie.
    Sau, bineînţeles, clasica ştoarfă trendy care se pune fix în uşă să vorbească cu una ca ea, blocând toată circulaţia.
    Până la urmă de nesimţirea din jurul tău scapi numai dacă te poţi descurca fără nici un ajutor.

      Comment by 47 — April 23, 2009 @ 1:39 am

  8. E vorba de accentul specific zonei. Imi cer scuze si in numele ardelenilor, si in numele oltenilor si in numele moldovenilor pentru ca noi stalcim limba romaneasca pe care n-o stiu bucurestenii. Imi cer scuze si pentru ca nu folosim “ei este” sau “ei face” si nu facem dezacorduri ci vorbim corect gramatical. Imi cer scuze si pentru faptul ca pe noi nu ne intereseaza zona din care vine omul ci personalitatea lui.
    Iar faptul ca eu platesc facturi cu Ovi sau cumpar nopti si zile din supermarket-uri chiar nu are nici o legatura cu articolul. Eu ma refeream strict la faptul ca imbecilul ala m-a subestimat si m-a crezut prostul satului doar pentru ca aveam accent de Moldova. Si crede-ma ca-i dadeam clasa la orice ora, asa cum dau multora care se cred burice.

    @47: Si eu stiu harta metroului pe de rost, dar am vrut sa vad cata nesimtire este in Bucuresti…

      Comment by VisUrat — April 23, 2009 @ 1:41 am

  9. visule, cam aşa e cu toţi bucureştenii, fie-mi îndrăzneala iertată. În Braşov nu am găsit încă tip care să mă îndrume gresit, sau cocalar care să se uite urât la mine pentru că am numere de Buzău, care pentru unii face parte din Moldova.

      Comment by victorblog — April 23, 2009 @ 1:46 am

  10. Am fost prin Bucale de multe ori si de fiecare data m-am convins ca e buna vorba si crezu` meu:
    Fugiti de Bucuresti cat mai puteti! Acolo au loc ok doar cei nascuti LOCO, se poate interpreta dupa dorinta.
    Eram mai mic si ajuns in fata Garii de Nord o babuta il intreaba pe un domn la cravata si 4 ace… Domnule drag nu te supara, spune-mi si mie te rog unde pot gasi o farmacie. Femeia in varsta pesemne ca nu vedea nici bine pentru ca farmacia era la 50 de metri distanta.
    iar domnul raspunde cu un avant mai ceva de mahala.. lasa-ma in pula mea, de aia nu mai pot eu ca cauti tu o farmacie… si s-a indepartat borborosind.
    Sunt barbat dar pe loc am lacrimat. Ma intrebam ce putea fi in mintea acelei femei dupa un asemenea raspuns?! Ea saraca chiar avea nevoie de vreun medicament nu era de la camera ascunsa sau mai stiu eu ce show tv. Poate avea nevoie de o nitroglicerina fiind bolnava de inima.
    Oamenii ca ala ar trebui scuipati in fata dar din pacate tot ei stau deasupra…. mai mereu.
    Ah si ca sa nu las loc de interpretari, da… am condus-o pe femeie la farmacie.

      Comment by Mircea Alex — April 23, 2009 @ 2:22 am

  11. deobicei ii indrum pe strainii, care ma intreaba de unele locatii ( in Iasi ). N-am nimic cu nimeni, doar cu tiganii/

      Comment by WaTzaP — April 23, 2009 @ 2:46 am

  12. ei uite ca si tu generalizezi sebi, la fel cum unii bucuresteni generalizeaza cand e vorba de moldoveni…
    am lucrat un an in Bucuresti la Carrefour (un loc unde aveam contact cu cel putin 100 de oameni pe zi) si pot spune ca nici unul dintre colegi sau clienti nu au spus absolut nimic despre faptul ca sunt nacut in Iasi sau am accent (ce-i drept la mine in familie nu se vorbeste chiar atat de moldoveneste ca in alte parti).
    Bucurestenii sunt civilizati, mai civilizati poate ca moldovenii si o spun cu tarie. Tot cu tarie afirm ca mentalitatea de provincial o intretin toti cei care se simt complexati de prezenta in capitala, cei care nu reusesc sa se adapteze la acea forfota pepetua pe care personal o ador :)

    spor la scris si sper sa nu iasa flame ;)

    btw, mai stii ceva de Pomol ?

      Comment by SS — April 23, 2009 @ 3:10 am

  13. Merge , dar daca nu o bagai pe aia cu Iasul , erai genial . Asa ai ramas ca si ei , doar un mediocru , din pacate …

      Comment by Mossad — April 23, 2009 @ 5:58 am

  14. Salut,bai Sebi…dupa ce am citit mai sus,sunt convins ca nu ai fost niciodata in Braila,unde daca un strain intreaba pe cineva anume unde ar putea gasi “Hotelul Traian”…cetateanul exemplu al acestui oras ii arata ca se afla intr`o directie total gresita…apoi la cateva zeci de minute este talharit,batut,si lasat asa..bine,nu in toate cazurile sunt asa,doar in 60 %…desi stau de 20 si ceva de ani aici…pot spune ca un oras mai de cacat ca asta nu am sa mai vad…bafta si o zi buna la toata lumea!

      Comment by Theo — April 23, 2009 @ 7:30 am

  15. Chestia cu moldovenii e destul de invechita, prin zonele Bucurestiului existand anumite conceptii despre moldoveni si olteni; sunt insa 100% sigur ca cel putin un bucurestean are un prieten moldovean cu care (si nu de care) se distreaza de minune!

      Comment by Ionut — April 23, 2009 @ 8:58 am

  16. eu cand chiar nu stiu sa ajung undeva … intreb 2-3 la rand si daca seamana raspunsurile ii ascult, altfel mai intreb

      Comment by IuliusAugustus — April 23, 2009 @ 9:02 am

  17. Bai Sebi,
    Nu mai ai comentarii si bagi iar raca sa-ti sara lumea in cap?
    1. De la Dristor ajungeai direct la Gara de Nord, pur si simplu coborai la prima dupa Victoriei. Aviz pentru toti moldovenii :)
    2. Daca intrebi cocalarii, raspunsuri de cocalar meriti. Nu-i vina Bucurestiului ca s-a strans toata spuma mizeriei aici din toate colturile tarii (moldoveni de-astia imputiti mai ales).. daca-i intrebi de unde sunt, care de pe la botosani, pascani, focsani (de-astea cu “ani”) veniti la cerseala sau la munca cu carca.
    De ce aveti nevoie voi, moldovenii, pentru a scapa de complexele astea? In primul rand de sosele (a se intelege drumuri asfaltate) pentru a-i face pe bucuresteni sa mearga si ei pe la voi sa vada ca situatia nu e chiar 100% cum se spune in bancuri. In al doilea rand, sa puna osul la munca.. bai Sebi, stii de ce intru la tine pe blog? Nu sa citesc frustrarile unui moldovean cu mintea ingusta, de-astea sunt cu miile.. si tiganii moldoveni din piata Obor puteau sa povesteasca ce-ai povestit tu aici.. Eu intru pentru seriale. Deh, pentru asta e nevoie de imaginatie, trebuie sa pui creierul la treaba. Aveai o perioada acum cateva luni cand nu faceai altceva decat sa arunci cu kkt in toate partile. Vad ca iar te indrepti spre forma asta!
    Refuz sa cred ca esti prost.. nu stiu de ce scrii chestii de-astea, dar ma umpli de scarba.

      Comment by Andrei — April 23, 2009 @ 9:38 am

  18. Trebuie sa fii cel putin idiot sa consideri ca inteligenta unora tine de locul unde s-au nascut. Fiecare zona geografica are geniile si idiotii ei iar celor care inca au idei preconcepute despre moldoveni le recomand sa viziteze Iasul.

      Comment by Bigdady — April 23, 2009 @ 9:38 am

  19. Nu pot sa nu ma amuz ca suntem criticati din cauza accentului. Ar trebui sa ne gandim, la rand, la fiecare tarisoara din Statele Unite ale Americii si sa vedem cate accente au acolo. Se scuipa intre ei din cauza accentului?
    Ala care te-a trimis la gara din Bucuresti e clar ca nu avea cei sapte ani de-acasa. Iar daca atata stie… pai atata face. Ma bucur ca nu m-am mutat pe-acolo. Mai bine cu barfitori de-ai Radautiului in jur decat cu prost educati din alte parti.

      Comment by Gina — April 23, 2009 @ 9:40 am

  20. Eu cică aş fi fost născută în bucureşti (aşa scrie în cercificatu” dă naştere), aş avea şi buletin de bucureşti, dară capitalistă nu mă simt ioc. Mai degrabă olteancă prin adopţie sau ţărancă de Singureni unde mi-am petrecut copilăria şi o lecuţă de giurgiuveancă prin forţa evenimentelor.

    Cu serviciul am bătut ţara în lung şi în lat destui anişori ca să pot să am o părere competentă. Iaşiul e cel mai curat oraş în care am călcat, Copoul e un vis în orice anotimp, nu doar în iunie iar oamenii din moldova sunt minunaţi.

    PS Călăraşule, părerea mea este că prejudecata împotriva moldovenilor se bazează pe faptul că majoritatea celor plecaţi nu sunt de creştere dintre cele mai bune. I-oţi fi exportat voi pe Eminescu şi Sadoveanu, dar la foamete au plecat şi mulţi oameni care nu aveau nici sânge boieresc nici acel bun simţ ţărănesc care este mai rasat decât orice manual de bune maniere. Aceia din nefericire au indus prejudecata.

    Iar nouă, miticilor carele stăm strâmb şi degrabă judecăm şi mai strâmb, le-aş aminti că pt majoritatea occidentalilor suntem in corpore ţigani.

    PS că aici nu mă aleg cu ochi învineţiţi. majoritatea românilor avem o prejudecată teribilă împotriva ţiganilor pe care îi considerăm muma şi tatăl tuturor relelor. atunci ( mă scarpin eu în creştetul capului ca maimuţa) cum ”zda mă-sii muzica ţigănească proastă – aka manele – se ascultă cu fervoare de majoritatea rasiştilor? tare mi-aş dori să îmi răspunză cineva

      Comment by mihaela — April 23, 2009 @ 9:44 am

  21. Iar incepi sa arunci cu noroi aiurea. Acum in Bucuresti maxim 15% din populatie mai e bucuresteana get-beget. Adica sa din 100 de bucuresteni doar 15 au radacini exclusiv din Bucuresti. In ziua de azi sint toti amestecati. Deci cocalarul ala putea foarte bine sa aiba un tata moldovean prost si rau ( :) ) Sau o mama craioveanca infractoare (again :) )
    Incearca sa nu mai generalizezi. Parintii mei sint din Ploiesti si Snagov, prietena mea e din Fieni iar la serviciu doar 3 colegi sint din Bucuresti. Deci cocalarul ala putea sa fie un clujean infractor ( :) )
    Avea dreptate Andrei in legatura cu complexele. In primul an de faculatate, eu eram singurul bucurestean intr-o mare de provinciali. Care faceau misto de mine doar pt ca sint bucurestean. Asta pana i-am intrebat: “frate, eu fac misto de voi ca sinteti din Bacau, Tulcea, Azuga, etc?” Raspunsul: “Nu”

      Comment by nastylicious — April 23, 2009 @ 10:09 am

  22. @Andrei – E85 e unul dintre cele mai bune drumuri din tara.
    @Gina – Vorbeste cu cineva nascut si crescut in Arizona sau Texas…o sa vezi ca si ei se scuipa mult.

    In Bucuresti cel mai stupid lucru este sa intrebi pe cineva cum ajungi intr-un anume loc. Extraordinar de rar primesti un raspuns si atunci cand il primesti este gresit.
    M-am plimbat destul de mult prin tara si singurele locuri in care am primit informatii gresite au fost Bucuresti si cateva orase din Transilvania unde intrebam unguri…

    PS: Nu-s moldovean, nu le iau apararea, doar ca VisUrat are mare dreptate in ce spune.

      Comment by Sagi — April 23, 2009 @ 10:10 am

  23. La această postare, cred că doar titlul strică….ne trimite cu gândul la altceva. Dar când intri în amănunt, sunt numai gânduri bune. Bravo!

      Comment by Andrei — April 23, 2009 @ 10:14 am

  24. @Sagi
    E85 este foarte bun, pacat ca are o banda jumate.. cu un sant “de siguranta” adanc de 1m in margine.
    Si dupa Focsani.. adio!

      Comment by Andrei — April 23, 2009 @ 10:19 am

  25. Din contra, dupa Focsani este foarte bun.
    E nasol ca are doar 1 banda si jumate, dar da-mi exemple de drumuri mult mai bune ca ala…

      Comment by Sagi — April 23, 2009 @ 10:21 am

  26. Eu sunt scarbita de prostie, mitocanie si cocalarism indiferent din ce zone provin.Asa ca stati calmi, din astea se gasesc in orice colt al tarii.Sunt oameni si oameni. De ex. prietena mea cea mai buna este moldoveanca si o moldoveanca ok, iar vecina mea de deasupra este o moldoveanca nesimtita care imi arunca coji de seminte in balcon si spala balconul cu ligheanul. Deci chiar e vorba de cei 7 ani de acasa, nu de accent.

      Comment by Vera — April 23, 2009 @ 10:49 am

  27. vorba aia: jeaca de chieli am, oleaca de batai stiu, ma duc la bucuresti…
    ce comenturi lungi frate …

      Comment by Ramses3 — April 23, 2009 @ 10:53 am

  28. Bine Sagi, hai sa ne scuipam atunci. Daca tu crezi ca asa-i mai bine….

      Comment by Gina — April 23, 2009 @ 11:11 am

  29. asa cum pe tine te deranjeaza comentariile despre moldoveni, asa si pe mine ma scoti din minti posturile astea… ;)

      Comment by theea — April 23, 2009 @ 11:22 am

  30. Vad ca au aparut multe contradictii si tocmai de asta va propun sa facem cu totii un test al prostiei.
    Deseara ne uitam la stirile ProTV de la ora 5 si 7. Pun pariu ca predomina stirile cu moldoveni… astia isi bat nevasta, dau foc la casa, fug de acasa, isi omoara calu samd…. cel mai mult.
    E foarte adevarat ca padure fara uscaturi nu exista. Si in celelalte zone geografice se intampla dar parca mult mai mult in Moldova. Intr-o zi primeam o explicatie si-anume ca traiul sarac din Moldova ii indeamna pe cei din mediul rural si nu numai sa recurga la asemenea fapte. O fi dar ca sa faci asa ceva iti tre si o anumita doza de prostie in materia cenusie.

      Comment by Mircea Alex — April 23, 2009 @ 11:50 am

  31. moldovean prin nastere, neamt prin gandire! :P

      Comment by cristi — April 23, 2009 @ 11:51 am

  32. @VisUrat: cei care ti-au scris sa te gandesti la faptul ca in Bucuresti, bucurestenii sunt minoritari, au mare dreptate.
    Vreau sa adaug ceva insa: te plangi de cei din anumite orase care se ghideaza dupa stereotipii cand vine vorba de cei din “provincie”, dar si tu faci exact acelasi lucru-judeci dupa prejudecati inutile si mai ales judeci sute de oameni, mii de oameni dupa cateva exemplare cu care “ai facut cunostiinta”.
    Si in plus, e ridicol cum Arhi nu e bucurestean ptr tine desi locuieste acolo, insa cocalarul care poate era la prima generatie in familia sa care vedea Bucurestiul este bucurestean get-beget.

      Comment by deA — April 23, 2009 @ 12:06 pm

  33. @Visurat: Eu il pocneam.

      Comment by CJ — April 23, 2009 @ 12:13 pm

  34. Domnule Sebi “oanhandrid prâsent” de acord cu dumneavoastră. Eu nu ştiam că există prejudecăţile astea până nu m-am mutat în Banat. Bucureştenii sunt pantaloni scurţi faţă de bănăţeni. Pentru bănăţeni şi bucureştenii sunt ţărani ,ciobani ,etc. Deci vă daţi seama cum este privit un moldovean aici(cu menţiunea că dacă ceri indicaţii găseşti persoane dispuse chiar să meargă cu tine până la destinaţie).. Iar majoritatea celor care se bat cu pumnul în piept că au buletin de Bucureşti sunt la prima generaţie acolo. Cel puţin unul din părinţi e moldovean sau oltean. Nu trebuie să băgaţi în seamă aceste mizerii de oameni. Oricum foarte mişto testul (test încercat de multe ori şi de mine în Banat) …. Şi de departe asta mi se pare cea mai virulentă postare din ultimele 2-3 luni. Dă naitmer iz beac cum se zice pe la noi în Moldova. MOLDOVA RULZ !!!

      Comment by Moroi — April 23, 2009 @ 12:41 pm

  35. Cu contest ca Bucurestiul e un cos de gunoi cu tot felul de tarani. Doua probleme apar totusi aici:

    1.De ce cand vine vorba de inculti Vanghelie iese tot timpul in fata? Bucurestiul are 6 primari de sector si unul general. Fara sa-l socotim pe Oprescu, Vanghelie reprezinte 1/6 . Generalizant, 1/6 din lucuitori [care l-au votat] sunt inculti. Daca de la o sesime tu ii consideri pe toti idioti, inseamna ca avem o problema de mentalitate.

    2. Sunt convins ca faza cu animalul de la metrou, in cazul in care chiar a existat, e groaznic de mult exagerata.

    Si ca un bonus, vara trecuta era in Focsani si cautam o strada. Am oprit langa un taximetrist, l-am intrebat si am primit ca raspuns: Da ce pe mine scrie centru de informare? Mi-am vazut de treaba si am mers mai departe. Alt taximetrist mi a spus cum sa ajung, mi am facut treaba si gata. Acum ce sa fac, sa consider ca toti focsanenii sunt niste labari idioti si inculti din cauza vacarului ala de taximetrist? Din contra.

    Deci nimeni nu are nimic cu voi. Sunt doar complexe de inferioritate care dracu stie de unde au aparut.

    P.S. Da, sunt din Bucuresti iar mare parte mi-o petrec prin Moldova, de unde am si parintii.

      Comment by Teo — April 23, 2009 @ 12:41 pm

  36. mah, are si omu dreptate in legatura cu bucurestenii..mare parte din ei sunt niste cacanari – si aici nu pot sa uit comentariul unei colege de facultate,care dupa un an si-a dat seama ca nu sunt bucurestean:”daca stiam nici nu mai vorbeam cu tine” – reactie retarda:|…prea plini de ei, prea increzatori ca doar ei pot intelege ce se intampla in jur si ca daca e sa se intample ceva bun, un bucurestean e de vina..nu uit toti taximetristii care au incercat sa ma invarte prin tot bucurestiul pana sa ma duca acasa si reactia plina de indignare cand le-am zis ca nu e nevoie sa vad centura inainte de berceni, politistii tampiti care m-au oprit pe strada pentru ca alergam in “mod suspect” seara spre casa si multe altele. stau de 4 ani aici, si inca regret ca am fost nevoit sa ma stabilesc in “capitala”…exista insa si oameni ok..putini, dar exista..ceilalti sunt din afara bucurestiului:)

      Comment by musca asasina — April 23, 2009 @ 12:59 pm

  37. ADĂUGIRE
    Sper să nu consideraţi că spamez dar postarea asta trezeşte în mine tot felul de frustrări de om nevinovat privit ca un asasin doar pentru faptul că în buletin am Focşani şi nu alt oraş “vestic”.
    Pentru toţi bucureştenii ,bănăţenii, clujenii sau oricare crede că la el în oraş s-a inventat şmecheria şi se crede lebădă în chiuvetă să ştiţi că moldovenismul nu depinde de zona în care te-ai născut. Moldovenismul este cumulul unor “calităţi” ca prostul gust ,vulgaritate, miştocăreală ieftină, epatare ,etc. Voi pentru simplul fapt că judecaţi un om după zona în care s-a născut sunteţi mai moldoveni decât toţi moldovenii. Toţi suntem ROMÂNI iar ca să fii un mârlan prost crescut şi cu impresia că el provine din New York nu trebuie să te naşti în estul ţării. Oriunde te-ai fi născut (mai ales în Bucureşti din părinţi moldoveni) poţi dovedi moldovenismul din tine făcându-i chiar “invidioşi” pe ieşeni, vasluieni sau vrânceni. Nu vă mai daţi atât de arieni că miroase pe lângă voi a băşini.

    P.S. Eu după ce el mă “îndruma” îi dădeam un croşeu cu toată forţa de care eram capabil exact în barbă şi în timp tipul se aduna de pe jos să scuipe (pe lângă dinţi) şi replica:
    - Dar de ce să ocoliţi atât când puteţi coborâ la a treia ?!?

    P.S.2 @TEO Nu pot să cred că ai păţit asta în Focşani. Eu trăiesc acolo şi pot zice cu mâna pe inimă că 99% din oameni sunt educaţi şi cu bun simţ. Este cel mai liniştit oraş în care am fost ,şi credemă că am mai locuit şi în 3 ţări europene. E păcat că l-ai găsit exact pe mârlanul care face excepţie de la regulă. Nu-ţi crea prejudecăţi aiurea.

      Comment by Moroi — April 23, 2009 @ 1:34 pm

  38. eu una sunt din arad si iti spun cu mana pe inima ca aici bucurestenii sunt calcati in picioare si scuipati,sau cel putin urati din suflet,si asta din cauza faptului ca ei chiar desconsidera orice provincial doar pentru ca ei se cred buricul tarii,pe cand de fapt sunt majoritar inculti,analfabeti si mai nou inventatorii noilor specii cocalar si pitipoanca(specii care se imprastie al dracului de repede).asa ca pot ei sa ne urasca cat vor pentru faptul ca avem accente diferite de gramatica lor de balta…..ca si noi cand prindem unu de-al lor,pfff :)

      Comment by lau — April 23, 2009 @ 1:39 pm

  39. @Gina – nu am zis ca-i bine sa ne scuipam. Chiar urasc lucrul asta. Doar dadeam exemplu din SUA, tara pe care ai folosit-o si tu ca exemplu.
    Sa nu ne intelegem gresit :)

      Comment by Sagi — April 23, 2009 @ 1:40 pm

  40. Te credeam mai istet si nu prea inteleg posturile pe care le-ai scris in ultimul timp. Doar daca le scrii pentru trafic, atunci se explica. Inteleg ca nu esti de acord cu “reputatia” pe care o au moldovenii, dar si tu te comporti cam la fel ca cei de care vorbesti, generalizezi cand nu e cazul. Sunt oameni si oameni in fiecare oras, exemplare ca cel descris de tine sunt peste tot, inclusiv in Moldova, chiar daca tu nu vrei sa vezi asta. Am fost in multe orase din tara si in destule am fost tratat urat, dar niciodata nu am generalizat. Inclusiv in Iasi mi s-a intamplat, si chiar de 2 ori, o data am intrebat de Palatul Culturii si am fost trimis exact in directia opusa, si o data mi s-a raspuns in 2 peri, ceva in genu’ “pleaca bai d-aici, ca n-am timp de dat indicatii la fraieri”. Acum ar fi trebuit sa zic ca iesenii sunt niste melteni, asa cum zici tu de bucuresteni.
    Daca va deranjeaza asa tare, macar incercati sa le dati celorlalti o lectie si nu va comportati la fel ca ei.

      Comment by andu — April 23, 2009 @ 1:58 pm

  41. Ca bucurestean get-beget, iti spun cu toata consideratia ca…ai dreptate in privinta bucurestenilor. Cei mai rai oameni sunt adunati aici, indiferent de unde provin. Cand am fost in Maramures, am fost uluit de bunavointa celor de acolo. De exemplu, in Sighetul Marmatiei, am intrebat o localnica unde este Memorialul Victimelor Comunismului. Nu s-a multumit sa ne explice doar, ci efectiv ne-a condus pana acolo (nu erau mai mult de 500 m, dar asa, ca idee), desi nu avea drum in acea directie. In Bucuresti nu o sa intalnesti niciodata asa ceva, toti sunt(em) stresati si nervosi. E un oras care te sminteste…

      Comment by Traian — April 23, 2009 @ 2:17 pm

  42. :) ))..@lau: frustrata esti tata..nu te supara…nu va uraste nimeni pentru accentul vostru…sau aia care o fac sunt niste prosti (desi eu inca nu am intalnit bucuresteni cu astfel de conceptii, insa cunoscut multe persoane din alte orase care veneau cu pareri preconcepute)…Citesc comentariile si ma minunez…intreaga romanie si-a intors fata spre bucuresteni…=))

    fata mea, cocalarii aia si pitipoancele sunt de toate natiile..in general, tarani ajunsi in capitala si care se cred buricul pamantului pentru ca au cu ce sa se laude cand ajung in sat..in aceeasi masura sunt si bucuresteni, asa cum pot sa fie si din Arad, Timisoara, Sibiu, etc…linistiti-va, prosti sunt peste tot…partea proasta e ca multi vin in Bucuresti…

      Comment by theea — April 23, 2009 @ 2:17 pm

  43. Atata timp cat generalizezi nu esti cu nimic diferit fata de bucurestenii despre care vorbesti.
    Si stim, draga, ca tu castigi mult mult mult folosindu-ti doar creierul. Si in Bucuresti se castiga bani cu creierul.
    Si in Moldova se castiga bani “cu carca”.
    Bucurestiul nu este populat doar de specimene gen Vanghelie.
    Poate nu ai petrecut destula vreme in Bucuresti sau iti exagerezi pataniile din cauza complexului de inferioritate despre care a scris Teo mai sus. Asa pot sa spun si eu ca moldovenii sunt doar niste betivani fara capatai, pentru ca asta am vazut ori de cate ori am stat acolo.
    Felicitari, draga Visurat, gandesti ca un adevarat provincial!
    @Moroi: Ma mandresc ca sunt bucuresteanca si familia mea e de cel putin 5 generatii aici, asa ca las-o moarta.

      Comment by Andreea — April 23, 2009 @ 2:17 pm

  44. Sunt barladeanca, am facut facultatea la Iasi, deci moldoveni la moldoveni. Insa nu stiu de ce, la inceputul primului meu an de facultate, cand inca nu cunosteam orasul si nu ma pricepeam nici cum sa ajung la gara, de fiecare data cand ceream o indicatie (de obicei cautam sa cer indicatii persoanelor care pareau locuitori ai Iasiului si nu studentilor) primeam raspunsul ” nu stiu, nu sunt de aici”. Cred ca zile intregi m’am tot intrebat ” Atunci de unde vin iesenii???” Am facut plimbari luuungi si obositoare si am invatat singurica drumurile si nu am mai cerut indicatii.

    P.s Inutil sa ceri unui taximetrist o indicatie, nu o sa iti spuna nimic decat daca accepti sa te duca el pana in locul respectiv.

    In rest, mi’e dor de Iasi…Frumos oras.

      Comment by elena — April 23, 2009 @ 2:43 pm

  45. Du-te ma la furat de aci… Auzi tu, ce intamplare fericita pentru tine. Sa te apuci sa faci un experiment sociologic prin metrou, prefacandu-te ca esti un moldovean nestiutor si ala sa reactioneze exact asa cum te asteptati tu… .Vai vai vai.
    Pai capitala este asa cum este datorita taranoilor prosti veniti din provincie, prima generatie incaltata din familia lor, care se cred bucuresteni din tata in fiu acum daca ii intrebi, si ii numesc pe ceilalti tarani, dar ei fac gratar in spatele blocului, arunca tigari si ambalaje pe jos si asculta, evident, manele….
    Si apropo de moldoveni, de ce oare se zice ca sunt prosti de bubuie? E o intrebare fara nici o urma de malitiozitate in ea. Sunt doar curios de unde a aparut acest lucru si de ce zic atat de multi acest lucru?

      Comment by Silviu — April 23, 2009 @ 2:56 pm

  46. @MOROI.:M-am referit doar la orasul Braila,ai mare dreptate,Focsani este unul dintre cele mai frumoase si linistite unde te duci cu drag acolo.Si nu eu am patit asa ceva,ca eu sunt de aici,ma refer la ce vad in jur.bafta si numai bine

      Comment by Theo — April 23, 2009 @ 3:05 pm

  47. @Andreea:
    Aşa şi …??? Dacă eşti la a 5-a generaţie ,ce? Ejti fată dă bucale,nu?” Te crezi vreo “ariană” sau care e problema? Cu ce eşti tu superioară mie de o zici cu atâta emfază de parcă ai inventat apa caldă sau mersul pe jos??? Atitudini de genul ăsta denotă moldovenism fetiţă… (citeşte mai sus cum văd eu moldovenismul). Nu te mai da lebădă în chiuvetă cu cele “şaptej” de generaţii de bucureşteni că asta nu denotă nimic… decât că amandoi avem o inimă de român. Nu văd superioritatea, şi nu înţeleg emfaza din “vocea” ta.

      Comment by Moroi — April 23, 2009 @ 3:27 pm

  48. Moroi, problema e nu ca sufera bucurestenii de complexe de superioritate. Ci ca, dintr-un motiv neinteles de mine, unii “provinciali” (nu e termen peiorativ) sufera de un complex de inferioritate, si tin sa ne instiinteze pe toti ceilalti ca ei nu sunt inferiori, desi nu i-a acuzat nimeni de asa ceva…

      Comment by Silviu — April 23, 2009 @ 3:50 pm

  49. Păi noi nu avem complex de inferioritate ,dar voi de ce îl aveţi pe ăla de superioritate ? Cum explici tu faza “sunt la a 5-a generaţie de bucureşteni” ? Nu ca o superioritate spusă la zeflemea? Nu te zgârie puţin la ureche ca o epatare? Eu sunt la a70-a generaţie de moldoveni dar nu mă trezesc vorbind aiurea. Ce-s aerele astea? Toţi suntem ROMÂNI!!! Capisci. Nu am de ce să am complex de inferioritate faţă de un conaţional. Am faţă de un neamţ ,am poate faţă de un francez care vede Turnul Eiffel pe geam când se trezeşte dar credeţi-mă că nici un moldovean(şi îmi permit să vorbesc în numele tuturor) nu are complexe de inferioritate faţă de vreun “capitalist”. NEVER EVER.

      Comment by Moroi — April 23, 2009 @ 4:18 pm

  50. Sagi, ai dreptate, alta era ideea :) M-a luat putin valul.
    Eu am cunoscut putini bucuresteni, adica vreo 5 la numar, si nu erau prost crescuti. Din astia sunt peste tot inclusiv aici. Asa ca nu inteleg ce-i cu atata balacareala aiurea.
    Da`n fine, enjoy yourself.

      Comment by Gina — April 23, 2009 @ 4:21 pm

  51. cred ca ai inteles gresit..

      Comment by theea — April 23, 2009 @ 4:21 pm

  52. Pula mea atata fala ca esti bucurestean???? Suntem toti romani, indiferent ca suntem moldoveni, olteni, dobrogeni ori banateni…

      Comment by Alex Nastase — April 23, 2009 @ 4:57 pm

  53. Asa ceva este inadmisibil!! Este tipator la cer ceea ce se intampla !!!
    Mi-e rusine cu conditia mea de bucurestean (prin adoptie).
    Eu zic asa: trebuie constituit un Comitet de primire care sa-l insoteasca pe VisUrat peste tot in Bucuresti cand vine. Nu ne permitem sa dea mereu peste cate un mitocan.
    :<
    Oare Cristi Dorombach aka piticu.ro cum s-o fi adaptat la acest oras??

    Sebi esti totusi simpatic,.. puteai sa stergi din cauza ca ti-am raspuns contra, in schimb ai lasat liber la comentarii (zosoul ma stergea in draci la el). Am inteles cam tarziu ca acesta este un articol fara pretentii.
    Poate ai ceva tu cu Bucurestiul sau cu bucurestenii. Inceputul articolului este furibund (dar cu ma-sa ce-ai avut?) iar la final este reflexiv si conciliant. Hai ca incep sa-ti inteleg stilul. :D
    Sper sa nu se mai poarte si altii nesimtit cu tine desi sincer nu stiu cat as fi fan accentului tau.
    Chiar daca ne situam pe pozitii diametral opuse ai capacitatea de a fi un “inamic” cu simtul umorului, ceea ce este rar. La cat de furibund era articolul pareai setos de sange.

    Dar sa dam pagina la ceva mai nou :D

      Comment by bucuresteanu' — April 23, 2009 @ 5:01 pm

  54. in atentia labagiilor din bucuresti:

    1.”complexul de inferioritate” l-ati inventat voi acum, e vorba de persecutia din partea voastra si basinile voastre, noi n-avem de ce sa ne simtim inferiori, pentru ca nu suntem din niciun punct de vedere. dimpotriva.

    2. nu mai dati vina pe tigani, tarani si moldoveni pentru nesimtirea, hotia, prostia, analfabetismul si nespalarea care zace in orasul vostru. eschiva asta penala e tipic romaneasca: nu romanii dau in cap afara, tiganii. nu va crede nimeni. n-avem de ce.

    3. sa nu uit, nu stiu de ce sunteti voi asa de rasisti si de exclusivisti, doar daca esti bucurestean get-beget ai cele mai mari sanse sa ai cel putin o ruda tigan. asa ca mai usor cu fitele.

      Comment by cristean — April 23, 2009 @ 5:46 pm

  55. @Moroi: Daca nu conteaza la a cata generatie esti de ce ai amintit de aia care sunt in Bucuresti de o generatie? :)

      Comment by Andreea — April 23, 2009 @ 6:30 pm

  56. @Andreea (cu 2 de “e”)
    Măi femeie tu vrei să-ţi desenez? Nimeni nu are treabă a câta generaţie de bucureştean eşti, atât timp cât eşti OM. (OM în concepţiunea mea nu are legătură cu homo sapiens,dar ce înseamnă OM cu adevărat am să-ţi desenez altădată, e greu pentru tine la ora asta “matinală”). Eu voiam să zic că de obicei ăia care se bat cu pumnul în piept că sunt bucureşteni şi au un caracter mai infect decât o fosă septică uitată de vidanjor. Âia sunt de fapt la prima (maxim a II-a) generaţie de bucureşteni. Ăia sunt scursurile societăţii şi dau vina pe moldoveni că fac mârlănii. Tu ce parte nu ai înţeles? Partea cu a 5-a generaţie? Tu fiind a 5-a generaţie eşti o ariană!!! Eşti un semi-zeu şi te rog acceptă-mi scuzele . Nu arunca cu trăsnete înspre Timişoara te rog. Şi nici înspre dulşea moldovâ !!!

      Comment by Moroi — April 23, 2009 @ 7:51 pm

  57. Am fost la un meci al Stelei la Bucuresti. Am vrut sa merg la stadion cu un taxi , pana la urma am mers tot cu un taxi. Si cum stau in Moldova am un accent de moldovean , ceva normal (mai ales ca sunt si de la tara). Ce imi zice boul? “Exista RATB”. Am tacut si i’am inchis usa.
    Si cand sa plec acasa , prietenul la care am stat m’a intrebat daca mi’a placut la Bucuresti. Raspuns sec: In cacaciosul asta de oras?

      Comment by RedAnBlue — April 23, 2009 @ 8:38 pm

  58. Nu am aruncat si nici nu intentionez sa arunc cu trasnete spre nimeni. :) Vad ca esti pornit impotriva bucurestenilor si nici pe mine nu ma consideri prea dotata d.p.d.v. intelectual, desi nu ma cunosti. Lasa aerele de provincial care se vrea a fi inteligent, cult s.a.m.d.
    Nu-mi dau seama de ce ai adaugat “(cu 2 de “e”)” dupa numele meu. Te-a cam luat valul.

      Comment by Andreea — April 23, 2009 @ 8:47 pm

  59. Moroi, nu stiu ce sa zic, dar VIsurat pare a avea complexe, cel putin asta reise din postul lui. Si mai uita-te si la Cristean ca sa vezi un exemplu tipic de complexat frustrat. Nu ai ce sa ii mai zici la limbajul asta.
    Apropo: desi Bucurestiul este un oras de rahat, injurat de toti, toti se grabesc sa se calce in picioare sa vina in capitala. De ce fratilor?
    Si mai e si reversul medaliei: aia care se mandresc ca sunt antibucuresteni, si ca de la ei se da ora exacta si ca ei nu calca in capitala, dar stiu exact ca toti bucurestenii sunt de rahat si ca orasul e varza. De unde stiti asta fratilor, daca nu ati calcat pe acolo?
    RedandBlue, de unde ai tras tu concluzia ca e cacacios orasul asta? Cat timp ai petrecut tu in el, ca sa poti trage aceasta concluzie? Cat de bine cunosti orasul si oamenii din el? De unde stii tu ca acel taximetrist era bucurestean si nu era oltean, moldovean, ardelean, prima generatie incaltata?

      Comment by Silviu — April 23, 2009 @ 8:53 pm

  60. Corect gramatical este: doi “e”
    Prepozitia “de” se foloseste la compunerea numeralelor mai mari sau egale cu 20

      Comment by DND King — April 23, 2009 @ 9:20 pm

  61. @Andreea (cu 2 de “e”)
    Femeie eu am 3 clase ca trenul şi normal că având atâta şcoală să nu mă dau inteligent. Eu nici măcar nu ştiu ce-i aia inteligenţă. Valul nu are cum să mă ia pentru că nu sunt în ocean cu un laptop ci downloadez pornache din scaunul meu. Pornit nu sunt deloc împotriva bucureştenilor ci impotriva celor care nu sunt OAMENI (remember OM -postarea trecută). Iarăşi nu ştiu de unde termenul de provincial. Cred că este alt termen inventat de bucureşteni ,pentru că sincer nu l-am auzit la americani ,la italieni sau nemţi.(EX: mai stimat este un locuitor din Milano ,decât unul din Roma). Iar ca eu să fiu un “provincial care se vrea inteligent” crede-mă că ai dat-o rău cu băţul în baltă pentru că nu sunt nici una şi nici alta.Eu îţi repet pentru ultima oară ,după care îţi fac şi un desen în PAINT:
    SUNTEM ROMÂNI CU TOŢII. NU suntem, moldoveni, bucureşteni, provinciali, bihoreni, vrânceni, dobrogeni, transilvăneni,ardeleni, bănăţeni. ASTA E O MARE IDIOŢENIE. Nu contează la a câta “reîncarnare” de bucureştean eşti sau dacă bunicul tău (după cum urmează să zici) e chiar BUCUR întemeietorul, contează omul care eşti şi felul în care te porţi cu ceilalţi. Contează bunul simţ şi respectul aproapelui. Contează altruismul şi felul în care te cinsteşti pe tine şi pe ceilalţi, conteză diplomaţia şi politeţea ,contează un “bună ziua” dat cu orice ocazir. Ei dragă Andreea (cu 2 de “e”) chestiile astea nu prea se predau la nici o şcoală nici din scumpul tău bucureşti (care probabil a fost întemeiat de strămoşii tăi de primă generaţie, tu fiind a V-a) ,şi nici din Moldova…dar culmea parcă moldovenii le stăpânesc mai tare decât bucureştenii.

      Comment by Moroi — April 23, 2009 @ 9:26 pm

  62. Sunt dobrogeanca, am facut facultatea in Moldova si acum sunt printre bucuresteni. Concluzia mea: oamenii sunt la fel peste tot, buni si rai, egoisti si altruisti, nu-i poti imparti in cutii dupa origini. Am cunoscut oameni extraordinari peste tot pe unde am fost si oameni care mi-au lasat un gust amar. Fiecare zona are energia si specificul ei, dincolo de ele, omul e om si ..atat. Sunt foarte dezamagita oricum, de moldovenii care au ajuns in Bucuresti si-si ascund sau stalcesc accentul de teama sa nu se dea de gol. Complexul de inferioritate exista. Si ghici ce, il au si bucurestenii, de la cate aluzii de mitocanie s-au facut la adresa lor. Olteni, moldoveni, ardeleni, etc. lasati fudulia la o parte, suntem toti oameni. Asa cum nu va convine ca suntem tigani toti romanii in ochii occidentalilor, sa nu discriminam nici noi la randul nostru! Hai noroc!

      Comment by Lavinia — April 23, 2009 @ 9:36 pm

  63. @Moroi, fara sa-ti dai seama, esti exemplul perfect de complexat. Andreea doar a spus ca nu toti din Bucuresti sunt melteni si specimene gen Vanghelie, si ti-a raspuns ca se mandreste ca e bucuresteana (asa cum tu te mandresti ca esti focsanean – din cate am inteles), nu a zis nici ca e mai desteapta, nici ca e mai proasta ca tine sau ca ceilalti din alte orase. In schimb, ce-ai inteles tu? Ca se crede superioara, “ariana” si alte balarii pe care numai mintea ta le-a debitat, si ai inceput sa faci misto de ea si sa-i raspunzi ca si cum ar avea juma de neuron (dar deh, e bucuresteanca, p-aici toti suntem asa). Mai citeste si tu cum ti-a raspuns ea si halul in care i-ai raspuns tu, ca tot bati apa-n piua cu cine e OM si cine nu.
    @Lavinia, ai perfecta dreptate. Am prieteni moldoveni care se chinuie sa vorbeasca fara accent, si cand le mai scapa cate-un cuvant parca se uita in toate partile sa vada daca a observat cineva. Si da, complexul de inferioritate s-a transmis si la bucuresteni, sunt destui care se duc prin Brasov sau Cluj si vorbesc cu “servus” si “fain” ca sa nu se faca misto de ei. E trist ca s-a ajuns pana aici, ca se pune atata pret pe zona geografica, si nu pe caracter, dar si mai trist e ca nu invatam nimic si continuam sa ne comportam la fel.
    Numai bine, nu mai trec pe aici ca oricum nu ajuta la nimic.

      Comment by andu — April 23, 2009 @ 11:30 pm

  64. @ silviu: ai zis exact ce ma asteptam. nimic din nesimtirea si nespalarea de aici nu e vina bucurestenilor. mai si minti. complexat ti-am zis ca n-am de ce sa fiu, oamenii ca mine ridica IQ-ul si bunul simt cand vin in mizeria asta. frustrat da, ma simt, ca dupa ce ca sunteti niste ordinari ii priviti si pe restul de la etaj, mieji din vagin ce sunteti. vagin de minoritara, evident.

      Comment by cristean — April 23, 2009 @ 11:51 pm

  65. Sunt bucurestean(desi am rude la fagaras, la constanta, la iasi, la pitesti) si sunt mandru ca sunt bucurestean,
    De aceea imi iubesc orasul asa prafuit dezordonat si de “cacacios” plin de:
    - tzigani malelisti urat mirositori,
    - machedoni becali bisnitari si suburbani,
    - melteni imputziti de baragan,
    - olteni jmecheri de put a nespalat,
    - ardeleni germanizati si banateni cu basini de austroungar pusi pe capatuiala si mai mitici decat cel mai pur sange ragatean
    - si , cu voia dvs. ultimi pe lista moldoveni jegosi si delasatori
    toti venetici a caror pincipale defecte nu sunt cele mai sus enumerate ci acelea
    - ca nu dau 2 bani pe acest oras
    - ca nu manifesta un minim simt civic
    - ca arunca gunoiul pe jos
    - ca parcheaza jipul pe spatiul verde
    - ca taie porcul in fata blocului
    - ca fac mici la ghena
    - ca ies la picnic in parcuri doar ca sa se sezizeze cat de tare e sabufaru lor
    toti alogeni care isi ascund frustrarile sub falsa superioritate bucurestena si ii numesc pe ceilalti
    - moldovean prost
    - tigan jegos
    - mitic hot
    etc

    Din pacate toate orasele mari din romania au aceeasi meteahna: aducerea fortata la oras a unor populatii fara cultura urbana, educate apoi in spirit comunist sa dispretuiasca civismul si apoi invatate sa nu respecte nici o regula de tranzitia neocomunista. Asa am vazut la brasov si sibiu urmasi de oieri care se erijau in kronstadeni/hermastadeni cu sute de ani de experienta urbana (doar pt ca pcr i-a mutat in centru in locul sasilor) si care dispretuiau molovenii, la timisoara oameni veziti de la coada vacii care nu dadeau doi bani pe mitici, la iasi unii-altii veniti din papusoi care erau dezgustati de olteni, toti in fapt tarani dezradacinati, frustrati, neadaptati la un mod de viata urban cosmopolit prin definitie.

    Daca nu sunteti mandri de orasul in care traiti, daca nu ati invatat sa il iubiti, daca nu ii stiti istoria, daca in viata de zi cu zi nu aveti atitudine civica si urbana si daca nu ati inteles ce am scris nu va chinuiti sa raspundeti. Sunteti inca niste taranoi. Neadaptati si frustrati.

      Comment by branxu — April 24, 2009 @ 2:28 am

  66. Astia de fac gat ca ‘vezi mai draga ca exagerezi’ habar nu au despre ce vorbesti.

    Sunt si eu din Iasi si ma regasesc in cele descrise de tine.

      Comment by Ionela — April 24, 2009 @ 3:04 am

  67. Sebi,
    Eu am patit sa fiu trimis la plimbare chiar de tanti de vinde bilete la toneta din fata garii. Voiam n autobuz sa ajung la Plaza Mall si m’a trimis aia cu un autobuz de am ajuns la iesirea din Bucuresti .. Noroc ca m’am prins la un moment dat ca tot ies din oras si am intrebat un calator. Evident eram departe tare de Plaza :(

      Comment by seedee — April 24, 2009 @ 11:06 am

  68. @ANDU
    Tinere se vede treaba că nu ai înţeles nimic. Ori le-ai cam servit fără sifon ori nu ştiu unde este problema ta. Citeşte-mi toate comentariile şi zi-mi unde am zis eu că mă mândresc că sunt Focşănean? Zi-mi tu mie asta şi recunosc superioritatea rasei ariano-bucureştene. Eu am zis exact contrariul. Că nimeni nu-i mai cu moţ ca altul. Că toţi suntem români şi toţi suntem egali. Peste tot sunt oameni buni şi uscături. Nu în moldova. Păi eu militez pentru egalitate şi apare domnişoara Andreea şi îmi zice cu emfază că este la a 5-a generaţie de Bucureşteni? O zice de parcă ar fi cu mult peste mine deşi unicul ei merit este că s-a născut… Citeşte mai atent dude.

      Comment by Moroi — April 24, 2009 @ 4:41 pm

  69. Am citit maxim 10 din comentariile postului si m-am enervat. N-am inteles, de ce sunt moldovenii imputiti? De ce au toti impresia ca Moldova e doar saracie,putoare si prostie? Si ai mei parinti au ajuns in Cluj cu “trenul foamei”, dar au ajuns amandoi sub presiunea statului atunci comunist, adica pa tata l-o obligat ceasca sa vie la cluj sa fie militar ca erau prea multi la Iasi. Si atunci si tatal meu e moldovean imputit? Sau mama…. tot de profesie militar… Faceti bine si masurati-va vorbele! Jigniti anumiti oameni in caz ca nu va dati seama! Asa cum si in Moldova sunt sate intregi cu tarani( ca asa le spune celor care stau la tara) mai putin educati decat domniile voastre, asa exista si in Ardeal/Banat/Oltenia sate pline de tarani. Mergeti in Moldova la Iasi/Botosani/Suceava/Falticeni/Roman si veti vedea ca in afara de accent nu difera cu nimic fata de Cluj/Timisoara/Bucuresti/Brasov. Oamenii de la tara sunt la fel in orice zona, la fel si oamenii de la oras! Si din punctul de vedere al omeniei si bunului simt , va depasesc cu mult pe voi, “miticii” care sunteti pe buna dreptate printre cei mai nesimtiti romani. Ca sa nu mai spun ca orasul va e plin de gunoaie si miroase, din cauza voastra, nu a moldovenilor imputiti! Or fi moldoveni la Bucuresti, da` jegul ma indoiesc ca ei vi-l fac, vi-l faceti singuri! Asa ca mai usor cu aerele de capitala….capitala Romaniei a fost si la Iasi, in caz ca stiti putina istorie nationala!

      Comment by Ana — April 24, 2009 @ 6:16 pm

  70. Daca e sa aruncati cu noroi in diferite zone ale tarii, atunci pot sa spun ca in Bucuretsi am intalnit cei mai multi oameni nesimtiti si prosti. dar sunt si ok.
    Intmplarea care m-a uimit cel mai mult s-a pertecut la un congres. Eram in anul 2 pe atunci. In deschidere, o studenta din echipa organizatorica a tinut un discurs. Printre altele, a scapat si porumbelul: “Multumim si celor din provincie ca au reusit sa ajunga pana la noi. Speram ca vor reusi sa se descurce.” Nu stiam ce ce spune asta. Pentru ca departe de a fi o jignire pentru “provinciali”, a fost pana la urma o jignire adusa exact lor. Pentru ca au fost extrem de dezorgnizati. De examplu, schimbau salile fara sa anunte pe nimeni. Si fara sa puna macar indicatoare. La final, au dezvaluit ca cei care nu au participat la workshop-uri nu primesc diploma. Ok, dar problema era ca anuntul a fost facut pentru prima data la inchdere. Plus ca workshop-urile nu erau trecute in program. Care si asa ni s-a dat a doua zi de congres, nu la deschidere. Si multe altele.
    La polul otal opus a fost un congres de la Iasi. Care era international, nu national, ca cel din capitala. Organizarea excelenta. Programul a fost expus extrem de clar, astfel incat sa nu existe nelamuriri. Si la Cluj, congresele sunt organizate mult mai bine.
    Iar asta e doar un mic exemplu.

      Comment by DrLyana — April 24, 2009 @ 6:23 pm

  71. Doamne,Sebi,ce razboi ai declansat!

      Comment by adriana — April 24, 2009 @ 10:45 pm

  72. Doamne,Sebi,ce razboi ai declansati

      Comment by adriana — April 24, 2009 @ 11:02 pm

  73. Mai ar trebui sa stiti un lucru despre Bucuresti ….. este un oras foarte mare, asa ca e posibil sa fi dat peste oameni care credeau ca stiu locul cautat de voi si v-au indrumat gresit (aici nu includ oamenii care v-au jignit ca la aia e clar ca e rea intentie) ….. Eu sunt nascut aici, am 23 de ani, si cu mana pe inima va zic ca nu stiu mai mult de jumatate din Bucuresti, si aici vorbesc doar de zonele centrale si cunoscute ….

    Cat despre Visurat … daca stai si cauti tampiti asta vei gasi …. ceva imi spune ca omul ala ti-ar fi “raspuns” la fel indiferent de accent.

    Consider ca Bucurestiul ca oras este superior din multe puncte de vedere fata de celelalte orase, din simplul motiv ca este capitala si trebuie sa fie asa, altfel nu s-ar mai numi capitala si nu ar mai fi toate institutile importante stranse aici (sper sa intelegeti la ce ma refer – nu ma refer la oameni si la “calitatea” lor )

    Consider ca Bucurestiul e un oras murdar, obositor si chiar periculos, si e normal sa fie asa, este capitala.

    Am studiat o jumatate de an in Viena, si am avut ocazia sa vad si partea ascunsa turistilor a acestei capitale si sa aud parerile locuitorilor …. a-ti fi surprinsi ce dezastru este si pe acolo cand se intorc studentii la studiu (isi fac nevoile pe la colturi de strada, vomita pe unde apuca dupa betii, etc) . Singura diferenta este atitudinea autoritatilor care se lupta sa pastreze orasul “curat” ( a doua zi orice urma lasata de locuitorii mai putini educati dispar miraculos) si nu il lasa in voia sortii cum se intampla in Bucuresti.

    Am fost si in Berlin, unde am stat la un schimb de experienta 3 luni, si acolo am intalnit aceeasi poveste.

    Concluzia, capitala va fi mereu superioara celorlalte orase indiferent de tara in care te afli, si va fi mereu distrusa de toti cei care vin sa profite de ofertele ei , atat culturale cat si materiale, (si aici ma refer si la locuitorii “cu generatii in spate” – e greu de crezut ca au fost aici de la infiintarea Bucurestiului, deci tot din provincie au venit), singura diferenta intre Romania si alte tari este grija autoritatilor fata de oras.

      Comment by Razvan — April 24, 2009 @ 11:43 pm

  74. Razvan, deci sindromul ‘noi suntem superiori pulimii din provincie’ nu e doar o poveste. Ai scris 2 randuri sa explici cum ‘nevinovatul’ ala nu a putut sa zica ‘nu stiu ba unde vrei sa ajungi, asa ca intreaba pe altul’ si cum l-a trimis la mama dracului ca apoi sa scrii in vreo 300 de cuvinte cum sunteti voi superiori. Bravos!

      Comment by Ionela — April 25, 2009 @ 12:01 am

  75. stiam ca va fi un mic razboi aici si vad ca fiecare trage tare pentru ai lui.eh,si asta e o forma de unitate :)
    @theea:nu-s frustrata,”fata mea” deloc de imbecili care fac misto de altii doar pentru ca aud un alt accent.dar tu esti cam ipocrita atunci cand spui ca nu ai intalnit bucuresteni cu astfel de conceptii…….sa fim seriosi,cine a fost macar o data la voi in orasul gunoaielor stie cum e tratat un provincial.macar asumati-va obiceiurile proaste in loc sa spuneti ca toti prostii merg in bucuresti….asta ar insemna doar ca cin se-aseamana se-aduna

      Comment by lau — April 25, 2009 @ 12:09 am

  76. @Moroi:
    Din ce am spus eu nu rezulta ca ma consider superioara. :)
    Poate te-ai simtit tu atacat, din nou, din cauza complexului de inferioritate al unora…

      Comment by Andreea — April 25, 2009 @ 2:58 am

  77. Subscriu la ce a zis Răzvan, referitor la mârlanul ăla că cu orice “acşient” îl întrebai tot deampulea răspundea. Capitala este mai specială…dar asta doar la noi. Am locuit în Italia şi pot să-ţi zic că oraşele din nordul Italiei(Milano ,Torino) sunt mult mai avansate şi dezvoltate din toate punctele de vedere ca Roma. Dar romanii fiind latini ca şi noi sunt plini de băşini. În Spania este mai dezvoltată Barcelona decât Madridul ,în Germania Munchenul este mai tare ca Berlinul şi xemplele pot continua. Nu este normal să stai într-o mizerie de oraş şi să te baţi cu pumnul în piept că eşti cel mai tare. Capitala era să rămână la Iaşi şi atunci rămâneaţi doar cu mizeria.

    MÂRLĂNIA NU ARE ZONĂ GEOGRAFICĂ

      Comment by Moroi — April 25, 2009 @ 10:37 am

  78. D’acorrd cu “marlania nu are zona geografica”!

      Comment by Alle — April 25, 2009 @ 4:42 pm

  79. Daca Iasi ar fi ramas capitala s-ar fi transformat la fel ca Bucurestiul intr-un morman de gunoi …. eu zic ca cei de acolo sa fie fericiti ca au scapat :D ….. iar tu Ionela nu vrei sa intelegi ce spun eu … nu am zis ca bucurestenii sunt superiori, sau ca provincia e inferioara …. m-am referit strict la oras si la oportunitatile pe care ti le ofera ca sunt superioare fata de celelalte orase ….

      Comment by Razvan — April 25, 2009 @ 7:28 pm

  80. am avut si eu o experienta clarificatoare in ce priveste comportamentul bucurestenilor fata de provinciali…am fost invitata la o prezentare la bucuresti si a trebuit sa iau un taxi…moldoveanca proasta ce sunt,am dat adresa cu accentul meu obisnuit….si soferul m-a plimbat cale de vreo 400.000 lei vechi…cand drumul normal costa 50.000….am si eu o facultate,niste ani in spinare si ma indoiesc ca aspectul meu indica o persoana venita la cersit…ce sa cred???
    alta data am nimerit un sofer a carui amabilitate m-a uimit…am aflat ca era casatorit cu o moldoveanca de care era tare mandru,harnica,desteapta si iubitoare….concluzia?sunt oameni si oameni,ca peste tot…iar cei care-si bat joc de provinciali sigur nu sunt bucuresteni getbeget…mass-media ar trebui sa fie recunoscatoare moldovenilor si nu numai pt ca datorita lor au ce transmite la stiri…nu sunt interesante stirile despre crimele din bucuresti,doar cele din moldova sunt atractive…

      Comment by mokki — April 26, 2009 @ 11:42 pm

  81. Oameni de nimic exista si la Bucuresti si la Iasi si la Craiova si la CHISH-nau. Pentru asta nu trebuie sa ii caracterizati pe toti.
    Iar moldova si moldovenii sunt o natie separata. Sa isi vada ei de painea lor noi de a noastra.
    NU sunt fratii nostri ! (si nu ma luati cu istoria ca ei intotdeauna si-au vazut interesul), sunt un popor separat si trebuie tratati ca atare ( ca niste chinezoi care vin sa ne strice piata ).

      Comment by gigi — May 4, 2009 @ 11:09 am

  82. XXX Nu vreau sa generalizez ceea ce am scris mai sus in legatura cu moldovenii, ardelenii si oltenii! XXX
    Bucuresti – cel mai mare centru universitar (cu Politehnica cea mai veche universitate tehnica din Romania pe primul loc 1818).
    Bucuresti – exista metrou (de ce nu exista asa ceva si in provincie)
    Bucuresti – gasesti tot ce vrei (printre care si bozgori idioti care ne fac mitici, moldoveni nespalati care distrug aceleratul 1661 si fumeaza pe hol ca asa e legal, tigani da rahova si olteni cu prazul scos din papornita.)
    XXX Nu vreau sa generalizez ceea ce am scris mai sus in legatura cu moldovenii, ardelenii si oltenii! XXX

    A se citi daca nu ma injurati deja :

    1.Am avut “placerea” ca acum 2 ani sa merg cu acceleratul 1661 la Focsani si am avut “norocul” sa fiu in vagon cu niste specimene cu “acshent” (nu generalizez!!!) care de la Buzau de unde s-au urcat au incins un “party” pe hol cu tigari la greu (ca vezi doamne e inghesuit si pierdem trenul daca iesim;si eu sunt fumator si am rezistat asa ca…), parizeru pus pe geanta si gunoaie multe dupa (ca de aia sunt aia de la cfr cu matura sa faca ordine dupa curu’ lor) si alcool la greu asta in caz ca exista unul ca mine care i-a zis frumos de 2 ori sa nu mai fumeze ca e interzis.
    2.Am un coleg la facultate, “destept” baiatu’, din Timisoara care a venit prin transfer in anu’ 3 si cu aere a inceput sa generalizeze treaba cu miticii…specimenul nu este acceptat de nimeni din grupa.
    3.Am fost la Costinesti acum un an si pe drumul de la intoarcere am fost onorat sa fiu in compartiment cu niste “tzigani da Rahova mancatz-as gura ta neamule” care pe langa faptul ca puteau a slanina infecta mai si aveau o gura mare.
    Domnilor si doamnelor specimene exista peste tot asa ca nu generalizati ca doar suntem Romani!

      Comment by Bogdan — May 5, 2009 @ 11:09 pm

  83. @Bogdan: prima universitate din Romania a fost infiintata la Cluj in 1581. Pe atunci Bucurestiul era un targ plin cu ciobani.
    Conform http://www.uaic.ro , citez: “Universitatea “Alexandru Ioan Cuza” din Iași este cea mai veche instituţie de învăţământ superior din România continuând, din anul 1860, o tradiţie a excelenţei şi inovaţiei în educaţie şi cercetare.”

    Conform http://ro.wikipedia.org/wiki/Universitatea_din_Bucureşti , universitatea a fost facuta in 1864, adica dupa patru ani de cand cea din Iasi exista… Politehnica a fost facuta abia in 1881 nu in 1818. ;)

    In Iasi nu s-a facut metrou pentru ca Iasul este pe panza freatica. Cu alte cuvinte, daca sapi pentru metrou, dai de apa. Si asta se aplica si pentru alte orase mari din Romania.

    Da, gasesti tot ce vrei. Din nefericire gasesti si ce nu vrei, adica marlani la toate colturile.

    Asa ca nu incerca sa ma lamuresti cu cat de destepti si frumosi sunt bucurestenii, pentru ca nu sunt. Foarte multi sunt de fapt o gloata de corcituri de prima generatie cu buletin de bucuresti care au uitat ca parintilor lor le curgea noroiul din acte cand au venit la oras si acum dau vina pe altii pentru toate esecurile lor.

      Comment by VisUrat — May 6, 2009 @ 12:05 am

  84. “Universitatea Politehnica din Bucureşti este cea mai veche şi prestigioasă şcoală de ingineri din România. Tradiţiile ei sunt legate de înfiinţarea, în anul 1818, de către Gheorghe Lazăr, a primei Şcoli tehnice superioare cu predare în limba română la mănăstirea Sfântul Sava din Bucureşti….”

    sursa http://ro.wikipedia.org/wiki/Universitatea_Politehnica_din_Bucureşti

    Cred ca nu ai citit ce trebuia sau nu ai vazut stema Politehnicii pe care scrie 1818, fondata de catre Gh.Lazar, care isi desfasura activitatea la Polizu unde acum e Facultatea de Aeronave.Ca era si de constructii si de minerit asta e alta treaba, dar am zis de prima facultate tehnica nu de avocati sau contabili de care e plina Romania.
    In Timisoara trebuia sa fie o linie de metrou pe toata linia de centura inainte de ’89 dar deh nu s-au mai continuat lucrarile din cauza … cred ca stie toata lumea.
    P.S. : Nu ii consider pe toti bucurestenii destepti si frumosi ca deh exista si personaje ca Van Ghelie sau specimene din Rahova, la fel exista si in Moldova si in Transilvania.
    P.S. 2 : Nici eu nu sunt din Bucuresti, culmea sunt din Focsani care e in Moldova, dar citeste mai bine ce am scris de acceleratul 1661 si de ce am patit de mai multe ori de la bietii oameni care eu eram vinovat ca nu ii lasam sa inchida usa de la compartiment sa poata fuma ei linisti pe hol iar eu si ceilalti din compartiment sa ne sufocam ca eram inghesuiti ca sardinele.

      Comment by Bogdan — May 6, 2009 @ 10:27 am

  85. app de moldoveni…unii sunt cum sunt …dar nu trebuie uitate marile personalitati ale Romaniei care marea majoritate provin din aceasta zona :P

    doar o mica parte

    http://www.compendium.ro/personalitati.php?numar_pagina=14&titlu_pag=%20nascute%20in%20Moldova

      Comment by tot eu — March 12, 2010 @ 9:22 pm

Leave a comment

Notify me of followup comments via e-mail. You can also subscribe without commenting.