Despre capra vecinului
Scris de Sebastian Bargau“In iad vine inspectie.
La cazanul cu nemti pazesc doi draci. La cazanul cu americani, face paza un singur drac. La cazanul cu romani nu`i nici un drac.
- Care`i logica? intreaba inspectorul.
- Pai, la cazanul cu nemti sunt doi draci pentru ca sunt multi care vor sa iasa afara, asa ca trebuie doi draci sa`i bage inauntru. La cazanul cu americani e doar un drac pentru ca`s putini care vor sa iasa.
- Pai bine, dar la cazanul cu romani de ce nu`i nimeni?
- Acolo nu`i nevoie. Cum vrea un roman sa se ridice, il trag ceilalti in jos.”
Cred ca sunteti la curent cu ultimul scandal, cel pornit de la concursul facut de mine la care castiga un laptop cel care imi face cea mai eficienta campanie pentru roblogfest, asa ca nu voi scrie despre el ci despre motivele pentru care l-am facut.
Pentru cei care nu stiu, RoBlogFest este un concurs adresat bloggerilor. Ca orice alt concurs, va avea niste castigatori. Ei bine, mizerabilul de mine vrea sa castige acest concurs. Stiu, e o blasfemie ce spun acum, nici eu inca nu realizez cat tupeu imi trebuie sa ma gandesc la asa ceva. E strigator la cer. Unde s`a mai vazut, in toata lumea asta, un om care sa vrea sa castige un concurs? Si pentru asta, isi mai face si reclama. Nu realizeaza ca nu toti s`au gandit la asta, cum se poate asa ceva?
Bineinteles ca, fiind asa o grozavie, s`au trezit unii care se considera talentatii de pe lume, sa critice, sa injure si sa condamne acest lucru. Ba ca`i pomana electorala, ba ca`mi cumpar voturi mai scump decat altii, ba ca nu`i moral, ca nu`i legal si mai si ingrasa pe deasupra. Trebuie sa recunosc ca au dreptate. E strigator la cer sa vrei sa castigi un concurs. Ce nu inteleg eu e altceva, si anume faptul ca aproape aceleasi personaje m`au injurat si anul trecut cand am zis ca nu vreau sa particip si am cerut cititorilor sa nu ma voteze… Cu alte cuvinte, nu conteaza ca vreau sa castig sau nu, injurat tot voi fi. Hai sa va demonstrez asta.
In 2007 am castigat 5 premii la RoBlogFest, dupa ce mi`am indemnat cititorii sa ma voteze. Am am primit la carne de mi`a ajuns pentru cel putin sase luni.
In 2008 am castigat 2 premii, dupa ce mi`am indemnat cititorii sa NU ma voteze. Iar carne, iar huiduieli.
In 2009 am facut concurs de promovare (NU AM CUMPARAT VOTURI). Alta carne, aceleasi huiduieli.
Asa ca am ajuns la concluzia ca, orice as face, tot voi fi injurat si huiduit de catre niste unii care alta treaba nu au decat sa`mi poarte mie de grija. Ii voi ignora cum am facut si pana acum, si`i voi lasa sa`mi faca trafic si awareness in continuare. Chiar le multumesc pentru asta.
In concluzie: concursul continua, consider in continuare ca este si moral si etic si legal si in conformitate cu regulamentul RoBlogFest si cine vrea sa participe este invitat sa o faca.
Multumesc in continuare celor care m`au votat, ma vor vota sau ma vor sustine si ii astept la petrecerea RoBlogFest sa bem o bere.
Celor care ma injura nu pot sa le spun decat atat: “Viata nu e dreapta si nu suntem toti egali. Vrei sa iesi in fata, sa reusesti? Fa ceva constructiv pentru asta, nu te rezuma la injurat pe altul care se ridica. Nu astepta sa vina de la sine faima si banii, pune mana si munceste, gandeste…”
chiar te afecteaza aceste “critici”? mie chiar nu mi se par importante si relevante.
Comment by Brylu — March 6, 2009 @ 11:16 am
hihihi, treaba romaneasca, daca e vot apoi tre’ sa fie si scandal.tot inainte! draji compatrioti
Comment by jeaiz — March 6, 2009 @ 11:20 am
Domnu’ Visurat, concursurile sunt pentru concurat, domle! Ce inseamna pretentii sa castigi la roblogfest???? Si mai si pui lumea la munca sa gandeasca o campanie de promovare. Curat tupeu, domne. (Da mie, laptopu’)
Comment by Gabriela — March 6, 2009 @ 11:26 am
scandal o sa fie mereu. mai bine e sa i ataci pe toti sa le o dai prin gura si gata. O sa se calmeze spiritele. Eu concurez la campanie si sper ceva. ce nu stiu
Comment by tilika — March 6, 2009 @ 11:31 am
Lasă-i Sebastiane, să vorbească … oricum voturile or să se strângă şi dacă ai să câştigi vor muri de ciudă … lasă-i, poate măcar 1 din 3 să se trezească şi să muncească şi el să-şi obţină cititorii, să nu mai fie tare de gură.
Comment by 4ever — March 6, 2009 @ 12:32 pm
E aceeasi poveste veche. Unii se oftica pentru ca nu sunt primii. Ca nu sunt ei in pozitia aluia care da sa iasa din cazan. Pentru ca in mintea lor sunt mult mai buni decat ala ce a ajuns sus. In cazul asta, e cel putin hilara toata situatia…. posesorii unui blog cu ~ 450 de vizitatori/zi cred ca for pierde in fata unui blog cu ~ 4000 de vizitatori/zi doar pentru ca posesorul ultimului blog a organizat un concurs. Trebuie sa fi tampit sa crezi ca un concurs e motivul pentru care blogul cu 450 de vizitatori nu va castiga.
Comment by Sabotor — March 6, 2009 @ 12:39 pm
visule, nu am nici o treaba cu blogfestul, nu te-am injurat niciodata si nu o sa incep acum; fara injuraturi insa, pot sa spun ca este cat se poate de legal, dar etic in nici un caz; stiu, stiu pentru orice exista o justificare, dar pana la urma etica nu tine de legalitate, cand pe langa scrisul pe blog si valoarea blogului, scoti alte arme la inaintare e oarecum tras de par
hai sa iti explic de ce – la fel cum a fost blamat badea ca a ajuns cu trafic mare, pentru ca si-a fauct reclama la tv, si atunci e doar un carabus nenorocit care nu a ajuns mare cu ce a scris si prin munca de bloger ci cu porcaiala la tv; am fost de acord, de asta a ajuns mare si nu prin calitatea blogului – asta e o idee sustinuta de tine, de mine, si de multi altii… daca luam aceeasi justificare ca acu, nimeni nu ar fi trebuit sa deschida gura, cu atat mai mult tu, ca s-au folosit mijloace de promovare alternative, nu?
sau logica tine numai cand e vb de altii?
- daca injuram toti nenorocitii care voteaza viitorul tarii pentru ca li se da o sacosa de mancare,
nu e etic sa folosim acelasi stil, de a da ceva material pentru un concurs care s-ar vrea de popularitate…
- mai tin minte cat a fost injurat blogul ala de 2 lei, care a castigat nu stiu ce categorie anul trecut, copsanul sau nu stiu cum… pai frate si ala a folosit mijloace alternative
), stiu a lui erau peste limita, asa e, dar fratioare daca tindem spre limita aia nu inseamna ca suntem curati ca lacrima ci doar ca suntem mai curati decat ala…
tu repeti aceeasi idee – vrei sa castigi, pune mana si fa ceva constructiv; pana acum acel ceva constructiv era sa scrii bine si sa iti tii publicul tau, eventual sa il tii atat de aproape incat sa faca efortul sa te sustina, pierzandu-si timpul ca sa te voteze; asta mi se pare mie etic si conform curateniei extraordinare sustinute de marii blogeri in mediul online
in momentul in care ca sa castigi poti sa folosesti orice, atunci trebuie sa recunoastem meritele incomensurabile ale baietilor destepti de romania, care isi bat joc de omul de rand, cu combinatii care de care mai constructive, la urma urmei si eu muncesc ceva, nu? si de multe ori absolut legal si pe fata, chiar daca total imoral;
deci hai sa o lasam balta cu moralitatea si cu etica, in spanac cu ea; sustine si tu ca e legal si atat, nu mai folosi vorbe goale in rest;
cat despre editiile trecute, de data asta e altfel; cred ca asta e primul blogfest in care chiar exista concurenta, unde orgoliile sunt puse la test, alea de blogeri mari evident; niciodata nu au concurat atatea bloguri mari, unele chiar in razboi deschis… probabil de asta au intervenit si misculatiile;
iar despre ofticarea unora, ca nu sunt primii, pretext pentru care evident toti cei carora li se pare o idee iftina si fara etica, uite eu nu am nici o treaba cu toate astea, scriu pentru ca imi place si atat, dar iti spun sincer, in ultimele luni de scandaluri si acum cu faza asta, blogosfera incepe sa semene tot mai mult cu romania, si asta este curentul pe care tocmai blogerii mari ar fi trebuit sa il contreze nu sa il sporeasca;
cu parere de rau, pentru ca sunt un cititor fide si apreciator, iti spun ca tocmai de asta nu te votez.
Comment by Mage — March 6, 2009 @ 1:05 pm
si te’am votat…..tana na na na na…..you knew that i would…..tananananana….
so good…so good….i like you….oaaaau (urlu)
Comment by simit — March 6, 2009 @ 1:20 pm
@Mage: iti inteleg punctul de vedere, dar tu nu`l intelegi pe al meu. ce fac eu acum se numeste promovare. ai participat la concursurile mele in trecut si daca nu ma insel ai castigat si ceva bannere pe aici.
nu am spus niciodata ca fac acele concursuri doar pentru ca`s eu baiat bun si vreau sa promovez bloggeri noi ci si pentru trafic si notorietate. dar, pe langa aceasta, am promovat si bloggeri noi.
te rog nu`mi tine teorii despre scris bine si nu mai stiu eu ce, pentru ca`ti dau un singur exemplu. maine`mi fac blog nou si bag numai seriale. nu politica, nu mizerii, numai seriale de divertisment. dar nu spun nimanui, nu dau nimanui adresa, nu`i fac reclama nicaieri, nu pun taguri, nu fac absolut nimic. crezi ca inafara de mine il va mai citi cineva? crezi ca va putea fi comparat cu altele cu autori care se considera super talentati? eu zic ca nu. nu va putea fi comparat pentru ca nu se va sti ca exista.
asa`i si cu promovarea asta. care`i diferenta ca in loc sa scrii un articol comic scrii unul de promovare? nici premiul nu mai este un iPod ci un laptop. nu te obliga nimeni, te bagi daca vrei. repet inca odata: conditia de participare NU ESTE SA MA VOTEZI ci sa ma promovezi. sunt aproape convins ca multi dintre cei care`mi fac campanie nu m`au votat si fac asta doar pentru o sansa la acel laptop.
vorbind altfel, ce inseamna blog popular? faptul ca acum apar in discutii (pozitive sau negative, nu conteaza) pe zeci de bloguri, nu imi transforma blogul in unul popular?
in continuare consider ca acest concurs este si legal si etic pentru ca, pana la urma, nu ofer mici si bere celor care ma voteaza (cum fac altii) ci ofer un premiu celui care ma promoveaza. as fi dorit sa am posibilitatea sa ofer un premiu fiecaruia dintre cei care ma promoveaza, dar nu`mi permit.
voi scrie in curand, inca o data, despre cum functioneaza blogosfera romaneasca. se vor simti multi si pe multi ii va deranja adevarul, da`mi asum acest risc.
referitor la badea, daca mi`as fi facut reclama la televizor nu m`as fi batut in piept ca sunt cel mai tare blogger. de ce nu preiau si altii ideea asta? de ce nu dau si altii premii pentru promovare? nu pentru ca nu`si permit ci pentru ca`s prosti si prefera sa`l injure pe altul, sa caute scuze pentru esecurile lor in loc sa produca ceva mai bun. pentru ca asta inseamna Romania…
Comment by VisUrat — March 6, 2009 @ 1:21 pm
punctual :
- fara promovare nu ar citit nimeni un blog nou – clar; dar pentru un blog aparut in epoci preistorice, cand ajungea sa scrii bine si atat, de categoria A si cu o multime de vizitatori, cred ca sa scrii din ce in ce mai bine, ar trebui sa ajunga;
- sunt convins ca majoritatea concursurilor din online sunt pentru trafic;
- intelege diferenta de nuanta intre a cumpara voturi si a cumpara promovare, reticenta mea vine din faptul ca un rezultatele unui concurs ar trebui sa prezinte rezultate reale nu crescute artifical si probabil temporar; cu alte cuvinte, daca ai fi facut chestia asta inainte sau dupa concurs, mi s-ar fi parut foarte tare, asa mi se pare o miscare materialista pentru concurs… nu zic ca e incorect, ca e ilegal, dar noi avem un simt diferit cand vine vorba de etica – de exemplu daca unu vine cu un cutit la o bataie si unu cu un pistol, fara reguli precizate, si omul care a venit cu pistolul castiga, nu inseamna ca e un luptator mai bun… nici ca e mai prost, nu o sa stim.
la fel si tu, completand ideea de mai sus si cu ce ai zis despre Badea, daca o sa castigi, nu va fi nimeni sigur ca esti cel mai popular bloger, sau daca e o chestie de moment , rezultatul unei campanii in care s-a bagat un premiu material;
din cauza asta sustin ca ingrasarea porcului in ajun, schimba artificial rezultatele si s-ar putea sa arate o stare de moment in locul unei stari reale, pe o perioada de timp reprezentativa; ori daca privesti asa, nu e tocmai normal, nici real, nici moral…
ideea mi se pare excelenta, si daca o sa am vreodata chef sa am si eu un blog mare o sa o folosesc fara doar si poate, ceea ce mi se pare aiurea este folosirea ei, pentru cele cateva zile dintr-un concurs… duce la artificialitate si de asta nu sunt de acord;
ti-am inteles perfect punctul de vedere.
Comment by Mage — March 6, 2009 @ 2:00 pm
pune frate si tu un edit la comentarii, ca pentru unul care comenteaza si face inca nspe chestii e mai greu sa nu isi piarda sirul si sa scrie ca un om cu probleme grave neuronale
))
Comment by Mage — March 6, 2009 @ 2:03 pm
@Mage: e pus, da` nush` ce mama ma`sii are de nu mai merge…
Comment by VisUrat — March 6, 2009 @ 2:08 pm
da mai, ca si pe mine m-a trimis la ” nu am gasit frate”..
)
Comment by Mage — March 6, 2009 @ 2:12 pm
Sebastian Bargau, aveam alta parere despre tine. Ca ziarist, poti sa-ti dovedesti valoarea si altfel. Cine te apreciaza, o face si fara pomeni. Mi-ai confirmat inca o data ca m-am inselat in privinta ta. Nu esti decat poleiala, nicidecum cavalerul razbunator care te pretinzi. Nici macar un ziarist precum Ciripoi (daca stii cine e ala) n-ar fi apelat la o asemenea metoda jalnica. Si nu inteleg: e chiar atat de important concursul asta de iti doresti cu asa disperare sa-l castigi? Te va face mai bun? Mai bogat? Mai longeviv? Mai ziarist sunt sigur ca nu te va face, pentru ca, sincer, nu esti din start asa ceva.
Comment by Scaevola — March 6, 2009 @ 2:27 pm
Mda , de acord , romanii sunt self hating . Nu pricep , care este cauza de oamenii nu mai pot comunica civilizat . Am urmarit si aici si la Arhi dezbaterea asta , nu sunt de acord cu Sebi , dar ii respect punctul de vedere , chiar si daca io consider ca este gresit . Nu ii trag falca , nu il injur , nu incerc sa-l jignesc , nu vad care este rostul . Chiar asa au ajuns romanii incat sa nu mai poata dialoga civilizat ? . Nimeni nu intelege ca daca vi la cineva caruia tu vrei sa-i schimbi opiniile cu privinta la ceea ce zice/face , e mai bine sa vi cu vorba buna , sa-l asculti si pe el , sa judeci si sa revi cu argumente ? . Nu am sa pricep niciodata de unde atata ura , prostie si imbecilitate … Insa nu am sa-i pricep nici pe ce-i servili , care ling in cur pe altii numai ca sa faca galerie . Este opositul prostiei descrisa de mai sus .
De unde , pana unde oamenii isi permit sa injure un om pe care nu l-au mai intalnit ? . Am ajuns sa atacam persoana , nu idea pe care o promoveaza? . Nimeni nu pricepe ca spatiul virtual nu e destinat refularilor , sau nu numai refularilor ? . Nu vi se pare aiurea sa injurati un om pe care nu`l cunoasteti , nu`i stiti viata , nu`i stiti framantarile , nu`i conoasteti visele , chiar nu vi se pare deranjant , in momentele de introspectie cand va ganditi ceea ce ati devenit ? .
Da , daca e vorba de a concura cu astfel de specimene , ii dau dreptate lui Sebi . Romanul chiar este de cacat .
Si atunci concursul acela , nu isi are nici o valoare , chit ca se da laptops , bani sau orice altceva , sau nu se da nimic si concureaza tot felul de prost crescuti .
Sa fiti Iubiti .
Comment by Mossad — March 6, 2009 @ 3:25 pm
Este perfect legal si in conformitate cu regulamentul, asta poti demonstra si cu chestia asta poti sa dai peste bot oricui zice altfel. Dar ca-i perfect etic si moral, asta nu poti demonstra. Pentru ca ceea ce constiinta ta poate suporta ca fiind o chestii morala, constiinta altora o poate considera a fi ca sarind parleazul. Poate ca ar trebui creata o noua categorie la roblogfest: “Cel mai bine vandut blogger”.
Si ma intreb cum ai reactiona si cum ai percepe lucrurile daca ai afla ca primarul Mangaliei ar lansa in prag de alegeri un concurs de genul ” Dau 5000 de mp cu iesire la mare ziaristului care scrie cel mai frumos despre realizarile mele ca primar”. Sunt sigur ca se poate realiza asta perfect legal.
Cat despre cei care participa la concurs, mi s-ar parea complet imoral daca ar scrie laudativ despre tine si ar vota cu altcineva. Asta ar fi prostitutie.
Comment by KingSnake — March 6, 2009 @ 6:50 pm
Sebi, mi-am facut cont ca se te votez! Sa stii ca urasc sa imi fac conturi pe te miri unde, dar pentru tine am facut-o! imi place ce citesc aici, si mai ales, cum scrii! Eu trec foarte des prin Deva si tare mi-ar placea sa te pot cinsti cu o bere si o pizza! Daca vrei sa ne vedem vreodata, poti sa imi trimiti un mail cu un mod de contact. Da-i inainte!
Comment by _azazel_ — March 6, 2009 @ 7:13 pm
hahhah stii ce cred? Mai “reclama” ti se face prin fazele negative decat prin cele pozitive. Si atunci ce te faci daca tre sa dai premiul unuia care-ti este impotriva dar ti-a adus voturi cu asta?:)
Comment by JD — March 7, 2009 @ 1:24 am
Campania de la piticigratis.com e buna?
Comment by ipo — March 7, 2009 @ 1:03 pm
campania iadul e “tru”.de parca nu stii ca nu se poate fara scandal…
Comment by popescul — March 7, 2009 @ 2:04 pm
@reteaua blog2.0 [aia din footer]: reactii, ceva? La Pula lu Radu, zic.
Comment by ipo — March 7, 2009 @ 3:31 pm
[...] pentru Roblogfest echipa Visurat + Julius pe de-o parte si Rezistenta + ceva Pitici Gratis pe de alta – fiecare cu sustinatorii si [...]
Pingback by Cata pasiune in blogosfera, dom’ne - dece? blog — March 8, 2009 @ 5:45 pm
E buna si reclama negativa!
Lasa-i sa comenteze
Comment by Gicupisicu — March 10, 2009 @ 9:26 pm