Tu ce scuza ai?
Scris de Sebastian BargauPe acest blog sunt parerile mele si nu stiri de ultima ora. Presupun ca asta se stie deja, dar tin sa repet pentru ca am remarcat ca sunt unii care nu au inteles. Atunci cand dau o stire, de obicei, o comentez nu doar o anunt, ceea ce o incadreaza tot la parerile mele. Fiind parerile mele, sunt bazate pe unele cunostinte personale acumulate sau dobandite in decursul celor 30 de ani de viata sau pe documentare. Astfel, din cand in cand mai pot gresi. Nu comentez niciodata chestii despre care nu am nici cel mai mic habar (de exemplu nu fac previziuni sau pronosticuri sportive sau imobiliare, las asta oamenilor care stiu ce vorbesc), dar in unele cazuri mai gresesc. Poate nu m`am documentat destul, poate m`am grabit… Cine stie? Important e ca`i posibil sa gresesc.
Pe de alta parte, imi place sa cred ca nici prost nu sunt si inteleg anumite chestii din prima, fara a fi nevoie sa mi se repete de nenumarate de ori. Si acum ajungem la intrebarea “tu ce scuza ai?”.
Articolul cu Nissan Aprio l`am scris repede, folosind ca sursa un link de pe messenger. Am verificat site`ul sa vad daca nu`i facut la misto, si am scris (pentru a fi primul, ce`i drept) imediat parerea mea. Am gresit ca m`am grabit si nu m`am documentat si`mi cer scuze si repet: aici sunt parerile mele cu care nu toti trebuie sa fie de acord. Si am inteles ca am gresit chiar dupa primul comentariu.
grupul renault-nissan ..deci nu fura ..doar ca acolo se vinde sub licenta nissan
Comment by nvm — January 18, 2009 @ 2:28 am
Am raspuns la acest comentariu, semn ca am inteles ca`i vorba despre grupul Renault-Nissan:
@nvm: in acest caz inseamna ca nu`s foarte inventivi si cred ca disponibilizarile din cauza crizei le`au facut la sectia de design…
Comment by VisUrat — January 18, 2009 @ 2:32 am
Am crezut ca lumea a inteles ca am gresit, a vazut ca am gresit si urmeaza pareri despre faptul ca Dacia Logan e Nissan Aprio in Mexic. Dar n`a fost asa… Au urmat multe comentarii care mi`au explicat (si acest articol nu`i caz singular), unul dupa celalalt ca de fapt nu`i furt ci ca e vorba de grupul Renault-Nissan:
Imi permit sa iti spun ca Nissan si Renault fac parte din acelasi grup. Este normal sa apara astfel de modele. Mult asteptatul SUV de la Dacia va avea vechea platforma de Xtrail.
Comment by kingquizz — January 18, 2009 @ 10:14 amsunt mana-n mana astia de la renault cu nissanul si noi nu stim?
Comment by adi — January 18, 2009 @ 12:43 pmNissan face parte din concernul Renault
) e proprietatea lor .
Comment by Bagaretu — January 18, 2009 @ 1:13 pmDe aia se cheama grupul Renault-Nissan, sa poa sa vanda masini sub cele doua branduri in functie de cum arata piata la un moment dat.
Ar fi cazul sa te documentezi mai bine inainte sa scrii articole cu o tenta tendentioasa la un producator de masini. Chiar si cand e vorba de rahatul numit Logan. Asa e frumos in jurnalistica.
Comment by sin — January 18, 2009 @ 1:20 pm“1990 – 1999
Contextul economic international antreneaza actiuni de regrupare a constructorilor de automobile. Renault isi doreste o fuziune cu Volvo, proiect abandonat in 1993. Un punct major de cotitura il constituie privatizarea companiei, inceputa cu o deschidere partiala a capitalului si devenita efectiva in 1996. Avand o putere mai mare de decizie, Renault achizitioneaza actiuni Nissan in 1999. De asemenea, compania continua sa inoveze si sa isi innoiasca gama prin intermediul noilor sosite Mégane I si II, Laguna, Avantime, Vel Satis si noua generatie a automobilelor Espace. Succesele obtinute in Formula 1 consolideaza notorietatea si credibilitatea marcii.
Dupa 1999
Alianta Renault-Nissan se consolideaza: participarea Renault la capitalul Nissan atinge 44% in 2002, iar sinergiile se dezvolta in continuare. Datorita Aliantei si achizitionarii firmelor Samsung Motors si Dacia, Renault isi accelereaza internationalizarea, dand un impuls puternic strategiei sale de dezvoltare rentabila. Obiectivul marcii este reprezentat de construirea unui mare grup binational, cu vocatie mondiala, impreuna cu Nissan si comercializarea a 4 milioane de vehicule pana in 2010, purtand marcile Renault, Dacia si Renault Samsung. ”
Sursa: renault.ro
Fuziunea este facuta de mult. Partea misto e ca acest grup vizeaza acuma GM, Ford si Crysler
Comment by Dani — January 18, 2009 @ 1:32 pmPostul ar trebui editat, nu de alta dar dezinformeaza oamenii. E vorba de una si aceiasi companie. Iar o companie privata poate face orice cu produsul sau, atat timp cat nu incalca nici o lege.
Comment by Teo — January 18, 2009 @ 1:35 pmdin cate stiu eu nissan apartine de renault la fel ca si dacia …… se vinde sub logou nissan …. ia uita-te sa vezi ca e si renault logan ……… cu parere de rau iti zic ca nu au furat absolu nimic
(
(
(
Comment by NPoWer — January 18, 2009 @ 2:13 pmBha, astia sunt in parteneriat. Metoda asta de productie este foarte eficienta daca vrei sa scoti produse socotite noi la preturi reduse (cam toate companiile auto fac asa… acelasi motor, interior, cutie etc. la mai multe marci).
Ce e bine… loganul se pare a fi o masina fiabila si apreciata. Rau e ca treaba asta se intampla nu numai in Romania,, ci si in Mexic (o tara din lumea a treia).
Comment by So_Hai — January 18, 2009 @ 3:20 pmE tare comentariul lui WaTzaP….. Ce prosti e aia la nisan, fura masina nationala a romanilor care este, deci e groasa treaba.
Dar e interesant de observat un lucru – cu toate ca o persoana poate sa faca o observatie eronata poate, la un moment dat (ca nu suntem roboti, mai gresim si nu suntem atotstiutori, e normal) se gasesc destul de multi care parca s-au plictisit sa gandeasca pentru ei. Sau macar sa citeasca comentariile inainte sa comenteze.
Si da, exista un parteneriat intre Renault si Nissan, intr-o perioada cel mai mare producator de automobile era grupul Renault-Nissan, au coborat pe 2 cand a fuzionat Daimler si Chrysler. Iar ceea ce au facut cu Loganul se practica mult mai des decat credeti – vezi Citroen si Peugeot, de exemplu.
Comment by Sabotor — January 18, 2009 @ 3:38 pmMasina se vinede ca si Nissan in Mexic doar pentru ca Nissan are o imagine mai buna pe piata auto din Mexic decat Renault
Comment by Spike — January 18, 2009 @ 4:51 pmunde e furtul? renault face si masinile astea. e a lor, pun ce sigla vor.
Comment by tudor — January 18, 2009 @ 6:55 pmDa , Nissan a fost cumparat de Renault , face parte din concern , s-a scris asta de vre-o 20 de ori aici , ce mai continuati tot cu asta ?
Comment by caramel — January 18, 2009 @ 9:00 pmRenaul si Nissan coexista de ceva vreme. Loganul nostru mioritic este construit pe aceeasi platforma cu Nissan Tiida (denumia B0 si dezvoltata de Nissan). Iar in mexic se vinde sub marca Nissan datorita notorietatii mai mari pe acea piata si foloseste numele Aprio pentru ca are o rezonanta latina. La fel cum in Iran se vinde sub denumirea de Renault Tondar, pentru a evita numele occidental.
PS: Adica same shit in other bag.
Comment by radu2k — January 18, 2009 @ 9:59 pmSi tocmai cind ma gindeam ca am dat de un blog care imi place, ai venit cu articolul asta nedocumentat, desi de vreo 3 ani stiam , sau cel putin cercul meu de cunoscuti ca loganul este vindut in america de sud sub licenta nisan. In locul tau as incerca sa-l editez, sau sa dreg intr-un fel chestia asta care nu iti face cinste.
Dar iti mai dau o sansa , voi mai urmari parerile si impresiile tale de zsi cu zi , si sper sa fii la un nivel inalt acolo unde te-am pus cind am cititi prima data blogul tau
PS: Renault nu e singura si nici prima firma care vind masini pe diferite continente sub nume diferite, vezi GM , vezi Opel inainte sa fie in GM
Comment by ion — January 18, 2009 @ 10:13 pm
Am marcat cu bold orele, pentru a vedea ca`s consecutive si cu italic momentele in care unii comentatori au remarcat repetitia si au incercat sa`i anunte pe cei care urmau sa comenteze. Acelasi lucru se intampla si la comentariile articolului urmator. A descoperit cineva ca faza e fake si apoi au urmat vreo doi trei care “s`au prins ca`i fake”…
Cu alte cuvinte, atat de mare a fost greseala ca nu m`am documentat incat au trebuit atatea comentarii care SPUN ACELASI LUCRU?
In principiu asta este motivul pentru care eu nu comentez aproape deloc pe alte bloguri, pentru ca mi`e lene sa citesc comentariile. Dar daca am impresia ca trebuie comentat, atunci citesc acele comentarii pentru a fi sigur ca nu descopar apa calda si miezul din gogoasa care fusesera descoperite deja cu cinci comentarii mai sus…
Asa ca voi, cei care ati comentat la acel articol, ce scuza aveti ca n`ati citit restul comentariilor, implicit pe al meu?
PS: Nu ma intelegeti gresit, accept critica si citesc comentariile critice mai atent decat pe cele care ma lauda. Dar cand citesti acelasi lucru in aproape fiecare comentariu si remarci ca ti se reproseaza faptul ca nu te`ai documentat in conditiile in care comentatorul S`A GRABIT si nu a remarcat ca au spus multi inaintea lui acelasi lucru…
Oricum, sunt curios cati vor descoperi nereguli la articolul de azi al lui Julius si vor comenta toti acelasi lucru…
Simplu:
Pentru ca comentatoru comenteaza la ce spui tu, nu la ce spune precedentu…decat in caz special.
Comment by M0n0 — January 19, 2009 @ 1:15 am
din pacate, iti pierzi timpul degeaba. in afara de faptul ca ai produs un articol bun spre foarte bun pentru ca ai avut si material, nu peste mult timp ai sa te infrunti cu fix aceeasi situatie. punct! chiar crezi ca or sa se sesiseze? exact acelasi lucru am vrut sa`l spun si eu cand am citit articolul tau cu nissan si dacia pentru ca-l mai spusesem cuiva care pica in aceeasi sa zicem capcana. insa m-am uitat, scrolland spre formularul de comment, ca deja vreo trei iti scrisesera. si am renuntat. daca vreau vizitatori de la link, mai astept un articol, ca nu-i bai
Comment by envi — January 19, 2009 @ 1:19 am
Si cu toate astea, postul a ramas in picioare. Nici un p.s., nici un nimic. Iar din comentariul tau nu se intelege ca ai gresit. Se intelege doar ca cei de la renault/nissan/dacia au dat oameni afara de la creatie.
Deci, care e scuza ta??
Comment by Teo — January 19, 2009 @ 1:51 am
@M0n0: stii de ce nu comentez eu pe alte bloguri? nu pentru ca nu vreau sa se inteleaga ca spamez cu comentarii pentru a`mi creste traficul, nu pentru ca nu am ce comenta si nici pentru ca spun ca nu citesc bloguri.
citesc bloguri atunci cand imi da Denisa cate un link la ce i se pare interesant (pentru ca ea citeste vreo 2000 de bloguri), citesc blogurile celor care`mi comenteaza (sa aflu care ma pupa aici si ma injura la el pe blog), citesc blogurile de pe care`mi vin link`uri.
tot timpul gasesc ceva de comentat intr`un articol citit dar nu comentez decat extrem de rar. atunci cand sunt convins ca sunt primul care comenteaza pentru a critica ceva sau atunci cand mi se pune o intrebare sau mi se cere parerea.
ai remarcat faptul ca si aici pe blog eu comentez destul de rar? nu comentez nu pentru ca n`am ce spune pentru ca am impresia ca in articol am scris toata parerea mea, ci pentru ca inca nu vad niste oameni cu care pot dezvolta o discutie in comentarii.
dono are tona de nefutute care`i spun in sute de comentarii ce frumos e el si ce bine scrie si se scuza daca trebuie sa mai posteze 10 comentarii in care sa`i spuna ce frumos e el si ce bine scrie dar fac asta pentru ca merita, zoso are vreo doi-trei cu care discuta, restul comenteaza pentru ca le apare link`ul iar demaio a mutat messengerul pe blog doar pentru a se lauda ce comentat e blogului lui, cand de fapt 80% dintre comentarii sunt ale lui.
singurul care are comunitate si are cu cine discuta e arhi. are multe comentarii si, chiar daca`s aceiasi comentatori aproape tot timpul, au ce discuta. uneori au niste subiecte total cretine, dar
discuta intre ei si, pana la urma, ajung la o concluzie finala care nu tot timpul aproba sau au legatura cu articolul.
eu as vrea sa am cu cine comenta, dar nu ma intreaba nimeni nimic care sa merite un raspuns, iar atunci cand intrebarea e foarte buna prefer sa scriu un articol cu raspunsul decat un comentariu. altfel, unu`mi spune ca`s bou, altu` ma injura ca nu`l suport pe badea dupa care`mi cere numarul lui de telefon, sunt cativa care comenteaza doar cu “ce tare” sau “bravo” sa le apara link`ul si mai sunt o gramada care, atunci cand scriu “nu`mi place asta” ma intreaba “da de ce nu`ti place?”, in conditiile in care explic in tot articolul de ce nu`mi place…
pe langa asta, comentatorul poate comenta si in conditiile in care vede ca alt comentator vorbeste aiurea sau i se pare lui ca nu`i corect ce spune ala. daca poate aduce dovezi sau are alta parere, si`o poate exprima si nu neaparat trebuie sa mi`o adreseze mie…
asa ca nu pot fi de acord cu tine. discutia ulterioara trebuie sa fie in comentarii… trebuie sa se puna intrebari si sa se raspunda. si daca intrebarile sunt bune, raspund la ele. daca`s tampite mai bine ma prefac ca nu le vad decat sa raspund si sa`l fac de rahat pe ala d`a intrebat…
cand voi avea parte de niste intrebari si de niste oameni cu care se poate purta o discutie, atunci crede`ma ca voi raspunde in comentarii la fiecare.
pana atunci, nu pot…
@Teo: in momentul in care ai citit comentariul meu si ai vazut ca am recunoscut ca am gresit, de ce trebuia sa reeditez postul? intr`o revista retragi editia de pe piata si scoti alta in momentul in care ai gresit un articol? plus ca nu te vad spunand care`i scuza ta ca ai comentat la fel ca alti 5 inaintea ta…
si tu ai acces la optiunea de a`ti edita singur comentariul
apropo, expresia “in acest caz” care face referire la comentariul precedent sugereaza ideea ca recunosc ca am gresit… parerea mea
Comment by VisUrat — January 19, 2009 @ 2:00 am
Nu-mi place sa dau comentariu cand nu am nimic de zis. Si chiar nu pot sa citesc inca 40-50 de comentarii sa vad daca nu se repeta. Uneori, in cunostiinta de cauza am vrut sa zic ceva, dar cand descoperi ca cel dinaintea ta a scris deja ce vroiai sa zici, inchizi pagina si treci mai departe.
Comment by saliery — January 19, 2009 @ 2:06 am
Visurat, mi se pare aiurea să afirmi că nu ai cu cine să discuți. Adică cititorii tăi sunt ca niște oi, incapabili de un dialog deștept? Cu atât mai aiurea mi se pare în condițiile în care ai câteva mii de cititori pe zi.
Se pare că respectul s-a cam pierdut undeva pe drum, sau cel puțin începe s-o facă.
Comment by Adi — January 19, 2009 @ 2:23 am
@Adi: ai deschis o conversatie inteligenta si nu ti`am raspuns? ai intrebat ceva care nu se afla in comentarii sau in articol si nu ti`am satisfacut curiozitatea?
sunt convins ca am foarte multi cititori capabili de un dialog destept, dar care renunta cand vad stupizenia unor comentarii postate doar pentru un amarat de link…
eu cu aia vreau sa port un dialog…
Comment by VisUrat — January 19, 2009 @ 2:48 am
Pentru cei ce nu pricepe, reno si cu nisan is pe o mana ..asah , iar ala cu shishu in palma e fake
Comment by jeaiz — January 19, 2009 @ 2:50 am
@jeaiz: ba nu! nissan e fake si renault si ala cu sisu in palma is pe o mana
Comment by VisUrat — January 19, 2009 @ 3:09 am
Pentru ca comentatoru comenteaza la ce spui tu, nu la ce spune precedentu…decat in caz special.
Comment by pui_de_prost — January 19, 2009 @ 4:28 am
“intr`o revista retragi editia de pe piata si scoti alta in momentul in care ai gresit un articol?”
da. o revistă care se respectă, face asta. pardon, nu neapărat retrage, că e mai greu, dar în orice caz publică un articol în ediţia următoare.
Comment by Fr3ak — January 19, 2009 @ 9:20 am
Eu sunt de parere ca in momentul in care vrei sa aduci o adaugare/completare unui articol e bine sa o faci la sfarsitul lui si nu intr-un comentariu.
Din cate am observat, comentariile tale nu sunt marcate cu o culoare deosebita, pierzandu-se in “marea” de comentarii.
Comment by Bruno — January 19, 2009 @ 9:32 am
eu citesc majoritatea comentariilor precedente, dar câteodată sare peste în dorinţa de a scrie repede un comentariu cu ideea mea, înaintea altora.
Asta am observat pe la alţii.
De exemplu la Dono în 20 de secunde cât mi-a trebuit să scriu un comentariu deja apăruseră vreo 3 comentarii.
Mie chiar îmi plac autorii de bloguri care recunosc greşeala. Şi ca idee, numărul de comentatori îl poţi mări dacă scoţi pluginul de editare comentarii.
Comment by victorblog — January 19, 2009 @ 11:03 am
Mă mânca şi pe mine tastatura să las un comentariu la articolul respectiv prin care să lămuresc lucrurile. Dar am văzut că au fost alţii mai rapizi decât mine şi că nu aveam nimic nou de adus discuţiei, aşa că am renunţat.
Comment by Adrian Enache — January 19, 2009 @ 11:23 am
Nimeni nu e perfect,cu totii gresim caci suntem oameni.
Comment by Online electronice — January 19, 2009 @ 12:17 pm
A fost un bluf postul ala , cum ati remarcat greseala , ati sarit toti si ati zis acelasi lucru , ceea ce nu mai e constructiv , e enervant la un moment dat. Sau va gandeati ca va vine ceva trafic daca va apare linku la comment ?
Comment by caramel — January 19, 2009 @ 12:32 pm
VisUrit, se pare ca lumea chiar are ceva cu tine. Ma rog, o parte din lume. Mai copii, faptul ca la citeva zile a scris un post in care repeta de citeva ori ca este supus greselii, dupa care exemplifica cu eroarea Nissan-Renault, nu e suficient pentru a deveni evident ca’si recunoaste greseala? Ce’ati vrea sa faca? Sa trimita scrisoare oficiala de mea culpa la aia la fabrica? Sa’si cumpere un Nissan Aprio, un Renault Logan si o Dacia Logan ca sa fie clar ca a inteles?
Asta chiar nu o inteleg. Exact cu a patit si Julius acu’ ceva timp cu “Evenimentul zilei de ieri” de i’au sarit unii in cap ca n’a respectat drepturile de autor. Se pare ca sint oameni pe lumea asta care au o placere, daca nu o fi cauzata de altceva, din a sari la jugulara. Chill people. Hai sa vorbim despre lucruri mai interesante decit “Esti un bou! Ba nu, tu esti si mai bou, vita!”
Comment by aiureantramvai — January 19, 2009 @ 12:50 pm
Si inca ceva… imi cer scuze daca repet vreodata o opinie deja exprimata de vreun comentator inainte. Citesc toate comentariile inainte de a scrie dar, dupa cum probabil ai observat, am tendinta de a scrie destul de mult si pina postez eu se mai intimpla sa mai vina cineva cu aceeasi idee inaintea mea.
Comment by aiureantramvai — January 19, 2009 @ 12:53 pm
Te-ai grăbit, nu te-ai documentat cum trebuie!!!
Comment by tiptil — January 19, 2009 @ 1:49 pm
Aici ai dreptate… sincer sa fiu am citit ce zisesera aia dinainte, dar nu m-am putut abtine sa nu o zic si eu (cum nici nea sergiu nu s-a putut abtine sa joace in toate filmele sale). Ideea mea a fost bazata de comparatia Romanica-Mexico.
Comment by So_Hai — January 19, 2009 @ 6:04 pm
simplu , nu am nicio o scuza , blogul meu e de nisa si imi dau cu parerea numai despre fotbal , rar sa gresesc , parerea mea
Comment by redandblue — January 19, 2009 @ 6:35 pm
Ai vazut ca “prietenul” tau Badea si-a pus lumea in cap criticandu-l pe Cristoiu?
Comment by Mangovre — January 19, 2009 @ 9:21 pm
Visurat, e dubla greseala ca la tenis.
In articol ai indus indeea ca Nissan fura. Nu te-ai lasat si in comentariu ai spus ca e vina designului intr-un context in care designul n-avea nicio treaba. Era vorba de lansarea unui produs existent deja cu o denumire adecvata pietei respective.
E ca si cum ai spune ca TVR/ Prima TV fura pentru ca serialul Naufragiatii difuzat de fapt seamana bine cu unul din America care se numeste LOST. Dupa care vine unul, iti zice ca au cumparat licenta de la ABC iar tu vii iar si spui “Aaa, atunci inseamna ca TVR-ul a facut restructurari la scenaristi”.
Greseli face oricine, dar in practica exista un “later edit” in cazul in care ai aflat noi informatii care schimba datele problemei. Culmea e ca tu vii cu un alt articol fara sa-l editezi pe precedentul si te burzuluiesti spunand ca nu e nevoie sa pui later edit din moment ce ai scris un comentariu (la randul lui gresit, dupa cum am spus si mai sus). Ei, nu, gresit din nou, marea majoritate a oamenilor nu stau ore intregi pe internet; ca atare nici nu citesc comentariile, citesc doar articolul in sine. Iar daca nu mai cauta pe Google, raman dezinformati.
Ar mai fi si paralela cu articolul lui Julius. N-am citit chiar tot ce-a scris el la 7 plus, dar asa in mare nu-mi amintesc sa fie un comentariu negativ la editorialele lui. Te-ai intrebat vreodata de ce?
Comment by unique — January 19, 2009 @ 11:25 pm
@VisUrat: In locul tau, puneam un PS de genul “da, am aflat intre timp ca e acelasi produs, dar cu alta denumire, nu va mai obositi sa ma corectati” si economiseam o gramada de timp si nervi.
Comment by kiko — January 21, 2009 @ 9:22 am
Vezi ca am auzit ca or sa bage sandero in america de sud, tot cu o alta denumire.
Comment by So_Hai — January 21, 2009 @ 9:25 am