Respectam pensionarii, dar cu tinerii ce facem?
Scris de VisUratUn studiu a demonstrat ca pentru fiecare 1.000 de romani, care muncesc legal, sunt peste 1.200 care nu aduc, cel putin teoretic, nici o contributie in campul muncii. Acestia sunt studentii, copiii, femeile gravide, somerii si pensionarii. E greu sa fii pensionar in ziua de azi, stim cu totii. Medicamentele sunt scumpe, batranii sunt fortati sa stea in frig, pentru ca nu-si permit sa plateasca factura la caldura, cu alte cuvinte, numai pensionar sa nu fii. Dar tot timpul pensionarii au trait greu si vor trai greu si de acum incolo. Sunt de acord sa le fie marite pensiile pentru a beneficia de decenta si respectul pe care trebuie sa li-l aratam, dar nu sunt de acord sa li se cumuleze veniturile. Ori pensie, ori salariu.
Daca pensionarii muncesc pana mor, tinerii ce fac?
Tinerii nu sunt angajati pentru ca nu prezinta seriozitate, nu au experienta, nu sunt convinsi angajatorii ca nu vor pleca la alt loc de munca si asa mai departe. In schimb, un mos de 70 de ani prezinta interes. Are experienta, e om serios, are relatii si ia si mai putini bani, ca na, decat deloc…
Si asa, tinerii nostri ajung in Spania, la capsuni sau cine mai stie pe unde, iar pensionarii le ocupa locurile de munca pentru a-si mari veniturile.
Si cu actorii e la fel. Spuneau unii ca actori mari au ramas putini. Pai, nu e normal? De 50 de ani tot aceeasi sunt. Stela, Arsinel, Beligan sunt actori mari, nu contesta nimeni asta. Dar cum se poate remarca un actor tanar in conditiile in care primeste numai roluri secundare pentru ca (more…)




De acord cu tine. Dar gândeşte-te la sistemul educaţional. Am susţinut mereu şi încă susţin ideea că pilonul educaţiei nu e reprezentat de dotările şcolilor, ci de profesori. Şi dacă nu ne referim la mediul urban, unde mai dai de un profesor tânăr şi capabil (eu am noroc de aşa ceva, pot zice), la ţară nu se duce nimeni. În plus există profesori care au avut rezultate remarcabile cu elevii la olimpiade, şi sunt valoroşi, oare în cazul lor e corect să nu li se permită să mai predea? Iar la ţară ce să mai vorbim…
Cazul actorilor mie, sincer, mi se pare cel mai puţin relevant dintre toţi pensionarii la care se pune problema. În plus, dând pensionarilor dreptul la salariu, îi transformăm în producători de venit, ceea ce înseamnă că vor contribui şi ei la buget.
Cât despre situaţia tinerilor, nu am ce critica apropo de ce ai spus.
Comment by 47 — January 16, 2009 @ 12:32 am
Doamnee….parca ati inebunit toi..se pune cumva in scena romeo si julieta si in rolul princpial sa fie Stela Popescu??? NU asta nu intelege nimeni, ei joaca personaje de varsta lor, sau si asta va deranjeaza?
Comment by sorina — January 16, 2009 @ 12:45 am
Bravo, Sebi.
Pentru 47… Dacă îi transformăm în producători de venit, ce posturi vor ocupa? Nu cumva cele ale tinerilor … ?
Comment by igrecul — January 16, 2009 @ 12:52 am
Dacă tinerii nu ocupă posturile din învăţământ de la ţară, spre exemplu, posturi care cred eu că sunt oarecum importante, şi pensionarii nu le ocupă, cine le mai ia? E evident că nimeni… şi oricum, pensiile sunt, practic, proprii bani munciţi şi daţi statului printr-o parte din impozitul pe care pensionarii l-au plătit, aşa că, practic, îşi pot permite să ceară şi pensia – deci recompensarea acelei părţi din banii lor – şi un loc de muncă.
Comment by 47 — January 16, 2009 @ 1:30 am
Şi eu sunt de părere că pensionarii trebuie să se retragă. Băi, deci ai 70 de ani, te ştie lumea că eşti eficient, bun, bla bla bla, te ia la privat. Nu trebuie să stai la stat. Dacă până ai ieşit la pensie nu te-ai făcut remarcat…
Comment by Robintel — January 16, 2009 @ 1:33 am
Ai foarte mare dreptate Sebi! Pe mine cel mai tare ma deranjeaza faptul ca noi, tinerii , nu ne putem angaja pentru ca nu avem experienta (cam asta e principalul motiv) si multe alte motive care variaza de la un angajator la altul. Pai noi de unde dracu sa avem experienta daca nu ne angajeaza nimeni ? De pe google? Trebuie sa inceapa experienta asta de undeva dar asta n-o intelege nimeni.
Tineri actori, talente, la fel, nu avem. De ce? Pai din acelasi motiv, n-au experienta, scenariile se muleaza strict pe actorii batrani , “ca sa ducem istoria mai departe”. Mda…mda. Suntem in alta generatie, merita si altii dreptul la sansa. Aici fac exceptie telenovelele, povestile de cartier, filmele care au ca rol principal un batran (cu toate ca pt asta exista makeup si ar putea fi unul tanar).
Respect batranilor… dar va rugam, faceti loc!
Comment by Deeanna — January 16, 2009 @ 7:53 am
Ok, si cu principiile competentei si al productivitatii muncii cum ramane? Discriminarea pe criterii de varsta nu isi are rostul intr-un act normativ si in relatiile de munca.
Orice post ar trebui sa fie ocupat prin concurs, la care pot participa un tanar si un pensionar, iar cel mai bun dintre ei trebuie sa ocupe acel loc.
It’s that simple!
Comment by Cosmin — January 16, 2009 @ 10:24 am
companiile private cauta DOAR tineri. maica-mea la 46 are probleme in a gasi un nou loc de munca….
Comment by dAImon's — January 16, 2009 @ 10:29 am
Nu prea sunt de acord cu articolul. E cam greu sa mai gasesti o slujba dupa ce-ai iesit la pensie. Poate doar sa ramana part time la cea la care lucrau deja, in caz ca ii accepta si acolo.
Comment by Sandossu — January 16, 2009 @ 10:36 am
Extraordinar de comunist gandesti. Pensia e rezultatul unui contract al angajatului cu statul, mai nou cu alte institutii, nu are nicio legatura cu un drept funadamental. INTERZICAND cuiva dreptul de a munci pe criterii de varsta sau cine stie ce alte aberatii (“un mos de 70 de ani prezinta interes” ?!) discriminezi cras. Tinerii din ziua de azi ar face bine sa puna mana sa invete sa faca ceva util, sa si-o frece mai putin si sa nu mai caute scuze pentru lene, incompetenta si lipsa unui loc de munca. E plin de slujbe pentru toate categoriile de oameni, nu va mai speriati atata ca o sa va ia pensionarii locurile de munca.
Comment by bf — January 16, 2009 @ 10:48 am
Frate, nu prea ai dreptate. Guvernul a gresit la asta cu pensiile cand a generalizat problema, pentru ca nu in toate cazurile este o mare problema daca un pensionar mai si lucreaza. Problema cu cumularea veniturilor a existat la cateva ministere si institutii de stat si doar pentru alea nici macar nu trebuiau sa dea o ordonanta de guvern ci doar niste ordine de ministru si se rezolva problema, fara sa mai faci atata taraboi.
Cat despre actori, ca sa zic, nu poti compara jucatul de teatru cu facutul de saibe. E un job aparte si aia batrani joaca roluri pe care un tanar oricum nu ar putea sa le joace in asa fel incat spectatorul sa dea bani si a doua oara. Si daca nu exista destul loc si pentru actorii tineri in specatcole sigur nu e vina actorilor batrani. In Bucuresti se vand biletele la teatru inainte sa inceapa stagiunea si apoi nu mai gasesti. Deci cerere exista iar oferta e mica. Inseamna ca e vina managerilor din teatru ca nu acopera toata cererea si astfel sa faca loc si pentru actorii tineri “sa manace” si sa se remarce.
Comment by Zoonapolitikon — January 16, 2009 @ 11:46 am
Partea cu actorii nu mi se pare OK, referitor la ce ai zis. Tot referitor la ce ai zis… cred ca problema e de regizorat si impartit rolurile. Nu as vrea ca marii actori sa nu ii mai vad in piese de teatru doar pentru aceasta lege absurda. La fel si cu profesorii… si orice alta categorie de oameni si functii ce nu pot fi inlocuite din simplul motiv al valorii si expierentei (al capabilitatii acelor persoane).
Deci in concluzie problema nu e cumulul de pensie si salar, ci acceptarea pe bune si corecta a unui pensionar (scoaterea la concurs si acceptarea reala a valorii umane). Adica sa nu se mai mearga pe pile si spaga pentru angajari.
Sa nu uitam ca pe de alta parte o problema mai veche(sau nu), adica, persoane ce erau apropiate de varsta pensionarii nu ii angaja /angajeaza nici dracu.
E caz politic, in nici-un caz social. Se doreste scoaterea de pe unor posturi a unor functionari, secretari, etc. Numai ca sunt prea prosti sa gaseasca o lege prin care sa obtina ce vor, asa ca dau cu bata in toata populatia (la fel si cazul taxei auto si 90% din alte legi).
Comment by Teo — January 16, 2009 @ 12:29 pm
Cum poti sa scrii asemenea aberatii ? Ce legatura are fondul de pensii cu salariile ? In caz ca nu stiai o parte din salariul tau, nu conteaza ca e la stat sau la privat, se duce intr-un fond de pensii. Un fond de pensii administreaza statul si acolo se duce o parte din cotizatie, restul se duce la un fond de pensii privat.
Pensionarea nu inseamna ca NU MAI MUNCESTI ci pur si simplu ca a sosit timpul ca fondul de pensii sa-ti plateasca o anumita suma lunara conform cu un contract. Nu conteaza ca statul sau o firma privata este administratorul acelui fond. Nu conteaza ca mai lucrezi sau nu, acest lucru nu are importanta. Imi place cum gandesti de obicei insa prea ai fost influentat de salariile alea fluturate pe la televizor.
Dobitocii astia din fruntea statului mai bine ar lua masuri impotriva unor salarii din alea de zeci de mii de lei pe luna si nu impotriva cumulului pensie+salariu.
Motivele pentru care tinerii nu sunt angajati sunt reale. Rar de tot gasesti un tanar serios care sa nu fie cu ochii numai dupa bani. Parerea mea ca in Spania, la capsuni, este un loc potrivit pentru ei. Evident, mai sunt si tineri seriosi, cu calitati, care nu duc lipsa de oferte de locuri de munca.
Comment by Gabi — January 16, 2009 @ 2:08 pm
Sebi, ai cam dat-o de gard cu postarea asta… ma rog, fiecare cu parerea lui, nu dam cu paru’, discutam.
Dar problema e pusa putin gresit – parerea mea. Adica nu tinerii si cei in putere au ajuns la capsuni sau pe aiurea din cauza pensionarilor care le-au ocupat locul, ci invers. Pensionarii au ajuns sa fie rechemati findca altfel n-are cine munci!
Cel putin asa e in invatamant, care s-ar prabusi daca toti pensioanrii care lucreaza acum ca profesori ar alege pensia si nu salariul. Si in sanatate e cam la fel.
Ca nu se va prabusi economia daca actorii or sa stea acasa, e adevarat, dar nu e pacat sa-i pierdem?
Sa fim seriosi, nu aici cred ca e problema Romaniei. Dar, de cand lumea si pamantu, clica asta politica stie cum nu se poate mai bine sa ne tina mintea ocupata si sa ne abata atentia de la problemele adevarate pe care nu-s capabili sa le rezolve.
Comment by raudemusca — January 16, 2009 @ 3:04 pm
De acord cu cei de mai sus care spun ca ai dat-o in gard. Mai bine sa munceasca cei care mai pot sa munceasca, astfel o parte din pensia lui si-o plateste singur, facand povara celorlalti un pic mai usoara. Poate doar din parlament ar trebui alungati unii pensionari
Comment by LArSON — January 16, 2009 @ 3:23 pm
Batranii trebuie si ei inclusi in piata muncii mai ales la ce pensii mici au. Normal ca lucreaza de obicei la stat, pe vremea cand si-au ales ei cariera nu exista oferta privata. Tinerii valorosi pot gasi de lucru fara probleme in sectorul privat, pentru ca la stat oricum se plateste mai putin.
Banii de pensie sunt dreptul batranilor iar ceea ce muncesc in plus pentru ca lucreaza este un rezultat al faptului ca tinerii nu se indreapta spre acele joburi. Somajul in Romania este mic comparativ cu alte tari deci nu cred ca trebuie dati oameni competenti la o parte doar pentru a face loc tinerilor care nu dovedesc competente mai bune. Acestia din urma au energia necesara pentru a incepe o afacere sau a se pregati pentru anagajarea in domenii noi (ex New Media), posibilitati pe care majoritatea batranilor nu le au.
Comment by vecinadeblog — January 16, 2009 @ 10:07 pm
Tinerii au fugit toti in Computerlandia’n pu.. Din 10 proaspat absolventi de inginerie niciunul n-a acceptat sa se angajeze pentru mai putin de 2500ron net. Unul absolvent la Kisinau (limba Moldoveneasca) a facut totusi gestul si a ramas pe un salariu mediu pe economie. Cand il intrebam cat face 15×12 fugea repede la tastatura si pana dadea rezultatul aia batrani extrageau si radicalul din produs in minte. Generatia celor care exersau creierul fara sa se rezeme pe computer e pe cale de disparitie.
In secolul trecut au trait niste oameni care aveau placerea exploatarii mintii mai mult decat a exploatarii tehnicii … dar n-aveau internet si laptoc si bluetooth, deci cum ar veni traiau o viata de kkt
acum noi putem face totul mult mai repede si mai la futu-i-mă’sa ca multi vede putini intelege
invatatura era la inceputul secolului XX calea spre noblete
pe cine mai intereseaza azi asa ceva???
Avem nevoie de batrani. Dar de azi se vor simti un pic stanjeniti si vor acorda poate o sansa in plus tinerilor.
In secolul trecut se limita venitul rezervistilor la maxim valoarea unei solde. Daca cu aceasta lege s-a dorit sa fie dati deoparte apriori fostii lucratori in armata si interne, sa li se limiteze lor.
Cei mai castigati sunt PNL-ul ca acum ei stau si privesc cum actualii isi sparg capul cu probleme spinoase. Tariceanu Presedinte!
o femeie si-a parasit domiciliul din cauza batailor luate de la sot. a fost arestata si condamnata la 2 ani inchisoare ca nu i-a platit aluia pensie alimentara pentru crestere copil
dar pentru cei 552 meri taiati in miez de noapte (perioada schimbare Guvern=ministru) la Pomicola Baneasa cine plateste?
Comment by joju — January 16, 2009 @ 10:32 pm
ii lasam sa plece din cate vad…afara ca le e mai bine…crestem dinozauri
Comment by adi — January 17, 2009 @ 6:23 pm
Dacă aţi ajuns să vă temeţi de concurenţă pe piaţa muncii făcută de moşi de 70 de ani, înseamnă că aveţi o mare problemă, ori sunteţi praf profesional, ori n-aveţi încredere în voi. Deja e penibilă discuţia…
Comment by inbalarii — January 18, 2009 @ 2:17 pm
[...] anunta ca se da adunarea la Laser Tag – Lasa ca vin si eu la intalnire – VisUrat se intreaba “Respectam pensionarii, dar cu tinerii ce facem?” – O intrebare pe care mi-o pun si eu de multe ori – Zappy ne vorbeste despre Astrologia data [...]
Pingback by Ce mai citim din blogosfera? - Blogu` Lu` Sorin — April 1, 2009 @ 5:21 am