Nu plânge că s-a terminat, bucură-te că s-a întâmplat!

28 03

Libertatea inteleasa gresit

Scris de VisUrat

Am inteles ca`s sindicate, ca`s patronate, ca`s una, ca`s alta…
Da` ce are a face greva cu firma privata?
Cand nu`ti da statul, inteleg, cand nu`ti da patronul pleci. E simplu. Aaaa, n`ai unde sa pleci? Ghinionu`… Eu daca`mi fac firma si`ti spun ca`ti dau X milioane pe luna, si o data la sase luni – un an renegociem, pai asta facem. Nu`ti convine, vaya con dios.
Chiar nu inteleg care`i problema.
Da, ma refer la greva de la Dacia in caz ca nu v`ati prins.
Aia se rup in strada (ilegal dupa cum spune zoso) ca vor dublarea salariilor si nu mai stiu ce aberatii.
Pai bine mai, eu ca patron chiar nu inteleg ce te freaca pe tine grija ca angajat ce profit am eu. Serios. Ti`am zis ca`ti dau salariul ala, ti l`am dat, ti`a convenit. Nu`ti mai convine, pa si pusi. Nu te obliga nimeni sa muncesti moca la mine.

Vrei sa cumperi masina cu 50% mai ieftina pentru ca lucrezi la Dacia? Pai normal, c`o vinzi in secunda doi, doar nu esti prost s`o tii… O vinzi la pret normal si`ti iei o rabla de 1000E si ai facut un biznis romanesc…
Oricum, in acelasi articol, zoso spune ca sindicatul de la Dacia va fi dat in judecata, pentru ca a incalcat multe chestii si greva e ilegala. Si chiar asa, greva continua.
Pentru ca romanul vrea. Vrea sa i se dea. Daca s`ar putea sa i se dea degeaba ar fi superb.
Singurele greve pe care le inteleg sunt cele declansate in momentul in care nu sunt platite salariile.
Da, atunci e corect si nu conteaza ca`i stat sau privat. Atunci sustin grevistii.
Dar cand ti se ofera o crestere salariala cu 50% si tu o refuzi pentru ca vrei 100% nu te mai inteleg.

Pentru ca atunci imi dau seama ca tu vrei parte la profitul patronului, eventual ca te freaca grija de profitul lui sau ca esti prost si n`ai stiut sa`ti negociezi salariul din start. Si nu stiu care`i atat de prost incat sa`si imparta profitul cu angajatii.
Nu`s de acord eu cu multe in tara asta, da` de aceasta data dau dreptate celor de la Dacia. In locul lor i`as da afara pe toti si as aduce chinezi.

Sa faca greva dup`aia si sa se planga. Sa`si dea seama ca era mai bine cu 50% crestere salariala decat cu -100%…

Poate se mai desteapta.




23 Comments »

  1. TIPIC !!

      Comment by Robert — March 28, 2008 @ 4:44 pm

  2. La faza asta nu sint de acord cu tine. Sindicate exista in firme private mari din toata lumea, oamenii au dreptul sa se lupte pentru ceea ce li se cuvine. Unul din factorii principali de productie este munca. Fara nu se poate. Si in fond si la urma urmei nivelul salariilor de la Dacia e de mizerie. Pe exemplul Carrefour, care are in Ro cea mai mare rata a profitului din toate tarile in care opereaza. De ce? Pentru ca palmasii au salariul minim pe economie, bonuri de masa….si salutari din partea patronatului. Nu se poate sa existe un dezechilibru atit de mare intre capital si forta de munca. Daca exista, ne intoarcem in feudalism. Si in plus de asta, exista si probleme sociale. Unde sa se duca TOTI oamenii aia, ce job sa-si ia? Vorbesc de marea lor masa, nu de cei cu calificari care i-ar ajuta in alte domenii ( marketing, economic ). Nu sint toti dispusi sa migreze de colo colo, au si oamenii familii, case, copii la scoli. E foarte usor sa-i dispretuiesti pe cei care sint cu o clasa sau mai multe mai jos decit tine. Cel mai greu este sa te pui in papucii lor si sa duci viata aia. Treaba e ca nu toti ne-am nascut la fel de destepti, frumosi si devreme acasa, dar asta nu insemna sa-i dispretuim pe cei care nu sint de teapa noastra.
    Apropo, pierderile de la Dacia din astea 4 zile sint mai mari decit acoperirea cererilor salariale ale amaritilor alora pe un an.
    Si chiar asa, pe tine chiar nu te-ar freca grija ce profit are patronul daca abia ti-ai duce zilele cu un salariu de doi lei care abia iti ajunge de intretinere si mincare?

      Comment by Miorlau — March 28, 2008 @ 4:56 pm

  3. asa masini….asa angajati……………..no coment

      Comment by midas — March 28, 2008 @ 5:00 pm

  4. postez si la tine ce am postat la zoso “deci aproximativ 7000 de muncitoriX150euroX12 luni=12.600.000 euro pe an. Acuma ma intreb si eu daca in 5 zile de greva uzinele dacia au pierdut aproximativ 51 milioane de euro adica majorarea salariala pe 4 ani inseamna ca sunt un pic cam nesimtiti dupa parerea mea.

    Daca tu ai profit de 150 milioane euro pe an si nu esti in stare sa distribui 12 milioane/an (adica mai putin de 10%) catre salariati inseamna ca esti nesimtit tare. La multinationale dupa fiecare exercitiu financiar se distribuie “participatia la profit” la dacia aia nu au auzit nimik de asa ceva.

    Or fi romanii lenesi, dornici de bani nemunciti si alte alea, dar atata timp cat fabrica aia face atata profit, deci nu e pe pierderi, ii inteleg ca fac greva si chiar ii sustin.

    Ps: nu sustin la greva nesimtitii de functionari publici care dupa ce ca te trateaza cu spatele cand ai nevoie de ei mai vor si mai multi bani pentru asta. Adica dati-ne mai multi bani sa va injuram mai bine :( ((”

    in plus :
    Ps2: Pai au fost prosti cand au negociat contractul colectiv de munca pe anul trecut, dar cum anul asta se negociaza altul teapa dacia. Si in momentul in care nu s-a negociat contractul colectiv de munca cam orice greva e legala. Plus ca daca dacia ar avea asa mari cojones sa ii dea pe toti afara ar intra in faliment in secunda doi. Pana una alta asta e arta negocierii, pentru ca daca pierderile ar fi fost uriase raportate la profit dupa o saptamana trageau astia heblul la fabrica.
    Pai daca ei pierd 10 milioane pe zi inseamna ca dupa 15 zile au pierdut tot profitul pe un an si deja intra pe pierderi, dar de fapt e au pierdut 50 de milioane din cifra de afaceri care e de cateva miliarde si e o diferenta uriasa.

      Comment by paisie — March 28, 2008 @ 5:17 pm

  5. ai dreptate, nu m-am gandit la chestia asta. Dacia e firma privata, mie daca nu-mi convine jobul nu ma pun sa pichetez pe aici prin firma cu pancarda, esti bun du-te la alta firma, mergi la Ford :D

      Comment by Andrei Monciu — March 28, 2008 @ 5:17 pm

  6. Am vazut stirea cu cei de la Dacia la tv.Doua matusi strigau dintr-o camera situata la etaj ca le-a mancat administratia.tind sa cred ca ele nu stiau despre ce vorbesc saracele si incercau sa tina ritmul cu colegii lor de afara care vociferau de zor.
    Si eu cred ca asiaticii sunt o solutie.

      Comment by Budau Iulian — March 28, 2008 @ 5:19 pm

  7. sa vina chinejii!!!

      Comment by Arhi — March 28, 2008 @ 5:23 pm

  8. @Miorlau…….ai si tu dreptate in felul tau dar incerca sa intelegi ca romanul asa este el din nascare……nu stie sa isi apere drepturile la timp….viseaza cu ochii deschisi la o viata de lux dar nu face nici un compromis pentru a o avea…………………ca sa faci bani tre sa muncesti…daca esti platit prost incerca sa iti iei alt job sau un al doilea job……….asta e valabil pentru cei care inca is tineri si care au vointa sa realizeze ceva bun in viata lor. E greu pentru oamenii aia care au cate 20 sau 30 de ani lucrati la aceeasi fabrica……ei is cel mai puternic afectati de chestiile de genu asta, ei inca nu pot face schimbari majore in viata lor…le-a intrat in sange modul asta de viata. Lucrurile se indreapta catre mai rau daca nu facem nimik sa schimbam tota gandirea asta misheleasca.

    Uitate la popoare mai civilizate ca noi….oamenii aia muncesc pe rupte ca sa aibe tot ce vor…….unii is mai prosti ca noi si nu au atita scoala si specializari…dar au vointa si civilizatie……………daca toti ar fi fost pampalai ca o mare parte din populatia noastra “cred ca acum ar fi fost mai multe Romanii pe globul asta”……
    Cand o sa invatam sa ne respectam pe noi si pe cei din jur si o sa invatam sa ne aparam interesele si sa nu mai plecam capul la nedreptati si sa nu mai “latram de dupa gard”? Cate generatii vor mai trebui sa treaca?…………………pacat ca suntem prea putini cei care ne ridicam si incercam sa facem ceva…La noi nu exista uniune…toti se fura intre ei..se tepuiesc etc…………eu am mai spus si o mai repet………la urmatoarele alegeri mai si ganditi cand puneti stampila…..

      Comment by midas — March 28, 2008 @ 5:25 pm

  9. Iar la noi LIBERTATEA chiar e inteleasa gresit…..dovezi sunt pe toate drumurile…la toate posturile tv…………..asa ca nu va mai plingeti de mila……e tot vina voastra

      Comment by midas — March 28, 2008 @ 5:31 pm

  10. mai ales cand se gasesc oricand altii care sa vina pe acelasi salariu in locul lor
    oamenii sunt usor de prostit, daca a venit cineva si le-a spus ca o sa obtina mai multi bani asa, ei s-au supus, desi e clar ca greva e ilegala si s-ar putea sa suporte consecintele

      Comment by blabla — March 28, 2008 @ 5:51 pm

  11. Stii Sebi, chestia cu sindicatele in Romania e un mare fass. Imagineaza-ti sindicate care sunt pe fata aliate cu partidele politice!

    Observi ca grevele de mare amploare (gen Dacia, Tractorul, mine etc.) apar cu precadere in ani electorali?

    Observi ca lideri de sindicat ajung senatori pe listele unui partid pentru ca fac jocurile?

    Exista acum vreo 6-7 ani un reportaj la uzina la Tractorul in Brasov in care cei de acolo faceau greva pentru a incerca rezilierea contractului de privatizare. S-a dus televiziunea (parca Pro TV) si a luat interviuri de la 2-3 muncitori simpli. Raspunsul lor a fost urmatorul: “Facem greva pentru a avea salarii mai mari, nu pentru privatizare sau altceva”.

    Eu sunt 100% sigur ca grevele de o asemenea amploare au loc la comanda politica si ca liderii de sindicat au un cec gras sau o pozitie calduta pastrata undeva acolo.

      Comment by Bogdan — March 28, 2008 @ 6:08 pm

  12. Una din legile cele mai importante ale capitalismului e ca pretul se regleaza in functie de raportul intre cere si oferta, inclusiv pretul fortei de munca! Pe de alta parte nu as vrea sa fiu in situatia unui om de 55-60 de ani care mai are putin pana la pensie si care toata viata a facut un singur lucru! Singura sansa pentru o crestere sanatoasa a salariilor e sa ajungem in situatia din constructii cand au ajuns muncitori romani sa se intoarca in tara pentru ca sunt platiti la fel de bine ca in strainatate!

      Comment by Glumetzu — March 28, 2008 @ 6:29 pm

  13. De acord ca grevele de genul asta sunt manevrate politic.

    DAR
    Nu sunt de acord cu ideea ca angajatii Dacia nu ar trebui sa faca greva pentru simplul fapt ca e vorba de o firma privata.

    Dacia ofera probabil jumatate din locurile de munca din zona Pitesti-Mioveni.
    E usor sa spui cauta-ti alt ‘loc de munca’, in conditiile in care locurile de munca din zona sunt aur – foarte greu de gasit.

    Cunosc persoane care lucreaza la Dacia in conditii josnice, pentru ca nu au de ales: sunt angajati cu contract pe 6 luni, salariu minim pe economie; dupa cele sase luni sunt dati in somaj si chemati la putin timp inapoi, cand incepe din nou contractul de sase luni.

    Sigur, vei spune ca nu-i obliga nimeni sa semneze sau sa stea. Din pacate unii chiar nu au de ales.

    Si fie ea politica, greva asta e bine venita, pentru ca ceva trebuie sa se schimbe.
    Tine cont ca e vorba de oameni needucati, care nu stiu sa-si apere drepturile…

    O zi buna!

      Comment by Maria — March 28, 2008 @ 6:45 pm

  14. Maria, ce se intampla la Dacia se intampla peste tot la companiile private.

    Ideea e ca, pentru a mari profiturile, marile companii angajeaza persoane care nu ar avea alta alternativa sau construiesc fabrici in zone defavorizate si apoi isi bat joc de angajati.

    Solutia? Au ales-o mii de romani! Plecarea afara unde castiga decent la un nivel de munca poate putin mai mare. Subscriu si eu ca nu trebuie sa se umileasca in Romania.

      Comment by Bogdan — March 28, 2008 @ 7:07 pm

  15. E foarte normal sa faca greva atata timp cat au ceva de revendicat. Ca e bine sau rau o va decide raportul cerere/oferta. La Dacia nu cred ca face greva si directorul general si contabilul sef ca nu e platit bine. In USA nu mai face nimeni greva. Crede ca poate mai mult ? Pleaca, cauta si chiar gaseste. Dar unul care stie ca nu poate mai mult nu se uita in buzunarul sefului avand impresia ca este furat. Exemplu pe pielea mea. Am avut un angajat care stia toate posibilitatile de a nu face efort prea mult chiar cand colegii lui (alti trei munceau si pentru el). Cand mi-am cumparat o alta masina noua mi-a zis: Acu ca v-ati luat masina asta frumoasa poate ne mai dati ceva la salariu. Raspunsul a fost: Daca imi furau masina cealalta sau o vindeam puteam sa-ti dau mai putzin ? Si asemenea discutii s-au mai purtat ….

      Comment by Cristian — March 28, 2008 @ 7:08 pm

  16. Continui ideea si va intreb: oare chiar trebuie ca partidele sa trateze oamenii ca niste marionete pentru a-si face jocurile politice? Sunt zeci de zone de genul asta. Spre exemplu in Moldova lucrurile stau mai rau. Sunt oameni care nu au loc de munca nici la 150 de km de casa si care muncesc cu ziua. Acolo de ce nu se fac manifestatii sau greve?

      Comment by Bogdan — March 28, 2008 @ 7:09 pm

  17. @Cristian: si in SUA exista greve si inca foarte mari.

      Comment by Bogdan — March 28, 2008 @ 7:16 pm

  18. OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!!!!!!

    Mai pipal da cine a zis ca la privat nu se face greva? asta e lupta intre patronat si sindicate! si daca salariatii Au un sindicat puternic atunci ia muie patronul!

    Salariatii au dreptate, lasa sa lupte sa-si poata constru fiecare din ei o casa, nu patronii sa aiba un palat! WTF!

    E un exemplu bun in care si unii romani lupta pentru drepturile lor!

      Comment by GicuPisicu — March 28, 2008 @ 7:36 pm

  19. politica sau nu greva nu conteaza, chestia e ca romanii cretinii astia clasici de romani sa invete odata sa se uneasca si sa faca ceva pentru binele lor! doar uniti se poate face ceva!

    daca fabrica ii da afara nici intr-un an nu reuseste sa revina la normal cu alti oameni! specialisti buni sunt greu de gasit, si acolo nu e agricultura medievala sa aduci tigani sau puscariasi si sa-i pui sa deie cu sapa

    nici daca pleaca ei toti nu rezolva nimic decat ca or sa o suga

    sa plece cate unu in alta parte sa-si caute cand toti sunt nemultumiti pe ideea: “azi pleci tu gigel si-ti cauti undeva mai bine sa aiba timp patronu sa ia pe altcineva in loc (si sa i-l si instruim ce are de facut noi astialalti) si maine pleaca urmatorul pana scapam de cei care nu se multumesc cu 100 euro” pula! nu exista asa ceva

    LUPTA SINDICALA! e o chetie ff benefica pt tara! ca deajuns fura conducatorii

      Comment by GicuPisicu — March 28, 2008 @ 7:50 pm

  20. Am si io o intrebare pentru cei care ii dau in sus si in jos cu participatia la profit: din 99 pina in 2005 cit timp Dacia a fost pe pierderi, n-am auzit nici un muncitor sa dea din salariu sa acopere pierderile. Salariile s-au dat. La timp. Renault e inca pe minus cu Dacia, si se pare ca muncitorii nu vor sa inteleaga: “Bai sulica, eu am bagat 100 milioane in fabrica asta! Pina nu mi scot, sa-ti iasa din cap cresteri salariale sau participatie la profit!”
    Io in locul frantzujilor, as lua naibii linia de asamblare si as duce-o toata in Maroc. As lua si 10 -15 ingineri mai destepti si i-as reloca acolo si as lasa Pitestiul sa munceasca cu circa la linia de centura.
    Dar sigur, dobitocii astia de conducatori de sindicat ar picheta guvernul dupa aia. Parerea mea, liderii de sindicat sunt vai mama lor! Te uiti la Mitrea sau la Ciorbea si ti-ai facut o parere. Nu prea le au cu cartea, nici nu le fuge mintea, ce draq, vorbim doar de fosti soferi, sculeri-matriteri si alte meserii de genul asta unde mintea nu e un avantaj.

      Comment by Tetelu — March 28, 2008 @ 10:57 pm

  21. Si inca ceva: in ce tara ati auzit voi de greva la patron pentru marirea salariilor cu 60% – 100%? Grevele se fac pentru conditii de lucru mai bune, pentru o ciorba calda la prinz, pentru gradinita, pentru dusuri cu apa calda, pentru pauza de masa. Daca vrei salariu mai mari nu faci greva, ci iti cauti alt job.

      Comment by Tetelu — March 28, 2008 @ 11:05 pm

  22. Visurat nu ai inteles rolul sindicatelor intr- o societate asa- zis democratica… mai studiaza un pic. Pai cum adica “daca vrei stai, daca nu, pleaca!” Asta se intampla prin Arabia Saudita etc nu intr- o tara / regiune considerata democratica, care se bate cu pumnu’ in piept (chiar si in fata americanilor!!) ca face tot posibilul sa respecte drepturile omului! Hai sa- ti explic eu ce e aia sindicat si cum sta treaba, intr- o ecuatie f. simpla! 1. ai statul pe de o parte 2. ai privatul pe de alta parte si 3. ai societate civila. Ei, din societatea asta civila fac parte sindicatele, ONG- urile etc etc…. asta e toata poanta… ca astia de pe urma sa exercite un rol de presiune si un “debate” public pe o tema care implica politici si chestiuni de etica! Clear now? :)

    P.S. Ma bucura totusi ca se fac discutii si pe astfel de teme in Romania.. chiar asa confuze, sunt necesare. Pa pa.

      Comment by Miha — March 28, 2008 @ 11:12 pm

  23. Oamenii sunt obisnuiti ca pe vremea cand Dacia apartinea de stat. Toti stim ca preturile nu sunt stralucite in Romania, dar vorba ta, daca lucrezi la patron si nu esti multumit pleci. Oamenii astia lucreaza de zeci de ani la Dacia si au o varsta. E cam greu sa pleci sa gasesti in alta parte. Cam asta e ghinionul lor. Oricum nu stiu daca le va mari salariu. DIn ce-am auzit, mai mult de cateva sute acolo, nu vor sa le dea. Asta e. Suntem intr-o tara democrata.

      Comment by sorin — March 30, 2008 @ 2:06 am

Leave a comment


Performance Optimization WordPress Plugins by W3 EDGE