Javre cu cruce la gat
Scris de Sebastian BargauAm gasit acum cateva momente un articol cutremurator.
Aproape ca am ramas fara cuvinte. Singurele care mi`au mai ramas sunt atat de obscene incat nici tastatura nu vrea sa le scrie..
Cititi si va minunati.
Un mort nu poate fi ingropat pentru ca nu a platit taxa la biserica
● Trupul lui Nica Gologan zace de trei zile, iar preotul nu vrea sa vina sa-i faca slujbe si sa-l ingroape pentru ca nu a platit contributia anuala la biserica in valoare de 60 lei ● “Preotul nu vrea sa vina sa citeasca slujbele pentru ca nu am platit contributia anuala la biserica, de 60 lei. Nu vrea sa ne dea nici sfesnicul sa aprindem lumanari la capul mortului. Eu nu am copii si s-au dus nepotii sotului la preot si i-au spus ca ii platim contributia anuala, numai sa vina sa-si faca datoria de preot si tot nu vrea. Nu stiu cine o sa-l ingroape pe sotul meu. Nu stiu unde sa ne ducem ca sa gasim un alt preot”, a declarat Natalia Gologan, sotia decedatului
Articolul intreg aici.
Ce s`ar mai putea spune?
In locul femeii as fi ingropat mortul in curte. Si m`as pis pisat zilnic pe jegul ala de preot.
Asta pentru ca tot vorbeam de preotii aia care te ajuta chiar daca n`ai nici un ban.
Sa mai zicem ca biserica nu vrea bani…
Pe aceeaşi temă
- » La cozi, frati crestini!
- » Politica adevarata
- » Cea mai tare poza de cavou din toate cimitirele din lume
Eu l-as fii lasat in curtea biserici si as fii chemat televiziunea…. si mai intreaba lumea de ce sunt ateu
Comment by vietnam — January 21, 2008 @ 6:39 pm
Fooorrrtttzzaaa ARHI el ma convertit
)
)) sunt musulman convins
oricum ar trebui sa ne dea de gandit ce se intampla cu biserica in ziua de azi in fine
Comment by cosm1n — January 21, 2008 @ 6:59 pm
Mdea… Biserica… ce sa spun… oameni idioti… macar o ceva sa spuna sa nu zaca omu acolo… of of.. idem Vietnam… mai intreaba lumea de ce sunt ateee…
Comment by rockgirl — January 21, 2008 @ 6:59 pm
=)) Bani =)) ce inca nu stiati …. 150 sa iti faca slujba de pomenire la imormantare , 100 botezu 100 nunta daca nu mai mult:(
Comment by spooky — January 21, 2008 @ 7:22 pm
looool 100 nunta tu unde traiesti bre????? iti zic io sigur ca la o nunta in iasi sari de 500 lei
|
Comment by paisie — January 21, 2008 @ 7:35 pm
E regretabil ca se intampla asa ceva, dar nu inteleg ce legatura are un popa lacom cu ateismul. Mi se pare aberant sa sustii ca nu crezi in Dumnezeu fiindca ai boala pe popi. Nici eu nu-i pot suferi, dar credinta nu mi-o ia nimeni, este o relatie personala, intre mine si divinitate. Cat despre atei… hai sa fim seriosi: ateul e un teribilist care n-a dat inca de bucluc. Nu stiu ce intelept a spus vorba asta dar e valabila oricand.
Comment by Scaevola — January 21, 2008 @ 7:36 pm
n-am mai auzit pana acum de contributia anuala la Biserica.Mi se pare un lucru ciudat.Oricum,popa ala e un tampit.
Comment by promd — January 21, 2008 @ 7:46 pm
este. in deva mi s`a cerut. a venit un tip la usa si mi`a zis ca tre` sa platesc contributia anuala la biserica…
Comment by VisUrat — January 21, 2008 @ 7:47 pm
oare la catolici e la fel???
ce-ar fi sa trecem toti la catolici …sa vedem ce coliva mai mananca preotii astia nesatuli…
Comment by mokki — January 21, 2008 @ 7:48 pm
Nu ar trebui sa vina nimeni sa iti ceara bani pentru biserica… Ala nu e preot e o jigodie infecta ( nu m-ar mira sa fie mason
:D )… Din pacate exista si preoti extraordinari, dar faptele lor sunt umbrite de actiunile jegurilor astora mici…
Numai bine…
Comment by Dan — January 21, 2008 @ 7:52 pm
asa cum sunt si tigani de treaba umiliti de jigodiile care le fac etnia de ras…
Comment by VisUrat — January 21, 2008 @ 8:16 pm
[...] VisUrat ne spune ca “Un mort nu poate fi ingropat pentru ca nu a platit taxa la biserica” [...]
Pingback by Blogul lui Adi » Blog Archive » Blogroll — January 21, 2008 @ 8:40 pm
astia care vin pe la usi sa ceara bani pt Biserica nu sunt neaparat oameni ai bisericii…multi au trecut pe la mine dar n-au primit nimic.Mai bine te duci la biserica si dai banii acolo decat sa-i dai la cineva care nu-ti garanteaza ca banii ajung unde ti s-a zis
Comment by promd — January 21, 2008 @ 8:43 pm
Din pacate, acum mai multi ani (peste 10) si in Bucuresti am auzit o faza similara.
La inmormantarea unui bunic, cat timp “racitura” era dusa in cimitir, o ruda ii platea “aghiotantului” (uit numele “functiei”) jegului de preot taxele de “ingrijire a mormantului”.
Comment by nexus — January 21, 2008 @ 8:56 pm
Da , biserica ca institutie este partial infecta datorita unor astfel de oameni.
Comment by Greeras — January 21, 2008 @ 9:09 pm
Nu pot digera asa ceva. Imi vine sa injur, si intr-o zi am s-o fac.
Comment by Robintel — January 21, 2008 @ 11:26 pm
Taxa de cult exista de multi ani. E taxa pe care cica esti obligat sa o platesti pentru ca apartii de biserica respectiva, ca popa vine si iti binecuvanteaza casa, vine la inmormantare etc. Oricum mi se pare o prostie. La tara e ceva cunoscut si batranii stau cu frica in san ca ii blestema popa daca nu platesc taxa de cult. Nici rostul atator biserici nu-l vad, serios! Mai bine mori cu zile intr-un spital decat, Doamne Feri, sa nu ai 10 biserici falnice!
Comment by lilisor — January 21, 2008 @ 11:56 pm
Scaevola tind sa te contrazic:
Exista si persoane care au ajuns atei din cauza experientelor lor sau a faptului ca inexistenta unui Dumnezeu,fie teist fie deist e mai plauzibila.
Popii insista asupra faptului ca relatia om-divinitate se face prin intermediul preotilor,daca e cum spui tu atunci de ce mai este nevoie de ei?
Daca ghicesc corect si ala care a zis vorba aia e preot,m-ai felicita?
Si apropo,iti recomand sa citesti “The God Dellusion” , asta ca sa-ti arat cat de non-teribilist ar fi un “purtator de cuvant” pentru atei….asta ca sa contrazic “vorba” meseriasului tau.:)
Comment by Zemeflistul — January 22, 2008 @ 4:39 am
haha
oameni care n-au dat de bucluc… good one.
Iti recomand cu aceeasi caldura The God Delusion. Ca de altfel orice publicatie a lui Richard Dawkins.
Pana una alta, dintr-un pdv cat se poate de realist, nu vina preotului ca nu vrea sa ii faca slujba, nu inteleg la ce anume va asteptati. Cu ingroparea e alta treaba. Daca vrei sa fii ingropat, ar trebui sa te ocupi tu. Sau macar sa stii ca ai pe cineva care sa se ocupe.
Comment by mihai — January 22, 2008 @ 5:49 am
Scaevola, am ajuns ateu tocmai in urma unor buclucuri … Chestia interesanta e ca, inainte de a fi totalmente ateu, am avut si eu o relatie personala cu dumnezeu, relatie ce excludea preotii. Asa ca, se pare ca esti pe drumu cel bun
On-topic: auzisem un banc conform caruia un preot nu voia sa ingroape tatal unui cetatean pe motiv “ca nu are timp” (sau nu primea taxa de inmormantare, alegeti voi), se trezeste cu morul in ograda si cu indemnul: eu il las aici, il inmormantati sfintia-ta cand aveti ceva timp liber … Se pare ca bancul e inca actual…
Comment by gambit — January 22, 2008 @ 10:41 am
Sunteti atat de porniti impotriva preotilor incat ajungeti sa-l urati pe Dumnezeu si e mare pacat. E revoltator sa spui ca esti ateu doar pentru ca ai avut o experienta mai neplacuta cu un preot. Doar atat inseamna credinta voastra? Nu stiu pe ce lume traiti voi dar news flash: “nu toti preotii sunt la fel”. Sunt foarte multi care ajuta, care fac mult bine. De ce VisUrat nu scrii si despre preotul care a adoptat 7-8 copii ai nimanui si i-a crescut ca pe copii lui cu multa dragoste, sau despre preotul care se zbate pentru a face rost de bani ca sa le dea zilnic mancare sarmanilor din nu mai stiu exact ce oras sau despre “n” preoti care fac numai bine? Pentru ca faptele bune rar apar la televizor sau in ziare, pentru ca mult mai multa audienta aduc nenorocirile si nedreptalile decat bunatatea , pentru ca e mult mai usor si va da voua astora “drepti” mult mai multa satisfactie sa condamnati pe cineva decat sa iertati. “CEL FARA DE PACAT SA ARUNCE PRIMUL CU PIATRA”
PS.Scarvola are dreptate: daca nu crezi in Dumnezeu inseamna ca inca n-ai dat de “bucluc” si inca traiesti cu iluzia ca esti “invincibil”,
Comment by Raluca — January 22, 2008 @ 11:00 am
mergeti fratilor si dati bani la biserica. cumparati-va un loc in rai
)))).
eu unul daca as avea bani de dat as da unor bolnavi sau copii orfani. da na, fiecare cum crede de cuviinta.
mi-a ramas o imagine in cap de la vizita papei la bucuresti.
a venit omu la noi imbracat cu hainele alea simple ale lor (preotilor catolici) si asta ortodoxu de nici nu stiu cum il cheama sau care mai e acuma avea vreo 2 vile si 3 mertane pe el. numai blanuri de nu stiu ce viezure canadian si pietre pretioase batute pe aur si platina. vorba aia “ajuta-ti aproapele”.
si romanu indoctrinat duce lovele sa ingrase curvele alea de le zice preoti.
nu generalizez. exista intr-adevar si oameni cu har dar sunt extrem de putini si in principiu ii gasesti pe la manastiri nu in biserici la oras.
PAREREA MEA
Comment by intuneric — January 22, 2008 @ 12:06 pm
nu stiu daca sunt “n” preoti care fac bine. aia sunt foarte foarte putini si probabil la manastiri pt ca acolo nu cunosc tentatia. daca i-ai muta pe toti la viata lejera si frumoasa de la oras nu stiu cati ar mai face bine benevol
Comment by cacatul ala de site — January 22, 2008 @ 12:17 pm
Preotii primesc salarii ca orice alt angajat iar datoria lor este ca pe langa slujbele din biserica sa cunune, boteze si inmormanteze GRATUIT. Doar cand se foloseste biserica pentru o cununie, etc se platesc cheltuielile (curent electric si eventual curatenia). Nu are nici o legatura contributia la biserica cu slujba de inmormantare. Lumea este invatata sa indese in mana preotilor bani convinsa fiind ca asa trebuie, asa e normal. Practic individul cere spaga ca sa-si faca datoria.
Comment by Olga — January 22, 2008 @ 12:26 pm
Raluca, crezi ca a da de mancare unor saraci e un lucru bun? Mai gandeste-te … Daca tu ai avea mancare, ai mai munci? Si daca sursa de hrana s-ar epuiza dupa cativa ani? Ai incepe sa muncesti? Ma indoiesc. Porbabil ai incerca sa furi, iar daca ai fi prinsa, probabil ai incerca sa ucizi pentru a scapa. In felul asta cel care ti-a dat de mancare nu a facut un bine ci un rau, a creat un posibil criminal. Nu preoti care dau mancare la saraci vreau sa vad, ci care creeaza locuri de munca (si nu la biserici mamut sau ca vanzator de ziare prin tramvaie), care creeaza burse de studiu pentru copiii dotati si altele asemenea. Cand vei avea exemple de-astea, cred ca multi isi vor schimba opiniile. Pana atunci, sa auzim de bine.
Comment by gambit — January 22, 2008 @ 1:40 pm
asta nu e un motiv sa dev. atei.. credtinta ta proprie nu are treaba cu un popa idiot..
Comment by a — January 22, 2008 @ 3:50 pm
Gambit nu ma lua cu chestii de genul “dai omului un peste si-l vei hrani o zi, dai omului o undita si invata-l sa pescuiasca si se va hrani toata viata”. Macar fac ceva in sensul asta si ajuta si ei cum pot. Asta vroiam sa subliniez: nu preotii sunt inamicul public al oamenilor, nu sunt diavolul in persoana ci sunt trimisii lui Dumnezeu si nu in ultimul rand oameni si, ca orice om, mai gresesc, dar….cine nu greseste.
Asa ca ma repet: “CEL FARA DE PACAT SA ARUNCE PRIMUL CU PIATRA”
Comment by Raluca — January 22, 2008 @ 4:24 pm
Draga Raluca, nu ne indulcesti cu nimic daca ne spui o vorba crestina rasuflata.
Nu devii ateu daca vezi un popa idiot … devii ateu(eu aici dau doar un exemplu…exista o multime de alte motive) cand ti se scarbeste de institutia numita Biserca si de oamenii ei, care se presupune ca sunt cei mai credinciosi dintre toti, cand tu te duci la bis sa te rogi si vezi cum lumea fumeaza si injura si apoi ti se cer bani … apoi incerci sa iti pui intrebari , blablabla.Iar acel “n” al tau nu cred ca are mai mult de 2 cifre.
Lumea da bani la biserica pentru ca s-au obisnuit asa de pe vremea cand popii nu primeau salar … acum primesc, nu ar trebui sa i se dea.
Popii care in loc sa ajute cer bani ar trebui dati afara.Am ramane fara popi, asta este, dar mai grav e ca lumea respecta aceste “javre”(ca bine le zici) si le considera sfinti … tot ce zic ei e rupt din rai.Daca ei fac ceva gresit(si nu ma refer la lucrui banale…gresit e sa storci bani de la oameni), atunci “fa ce zice popa, nu ce face popa”.
Comment by KillerPixie — January 22, 2008 @ 4:56 pm
da, stiu am zis “popa” de o multime de ori…
Comment by KillerPixie — January 22, 2008 @ 4:57 pm
“ci sunt trimisii lui Dumnezeu ”
Raluca, sincer acum, tu te citesti ?
Devii ateu nu pt ca esti scarbit de preoti sau biserica sau ca dumnezeu nu te ajuta. Devii ateu pentru ca iti dai seama ca e totul o mare aberatie. Foarte frumos pusa in practica, din moment ce a mers atat de bine. Si inca merge. Dar nu poti ignora tot ce vezi in jur si cand se intampla cine stie ce coincidenta sa spui ca e interventie divina. Sau chiar sa crezi ca daca ii spui preotului ce ai facut, el ii transmite lui dumnezeu si iti iarta pacatele.
Si ar fi frumos sa dai alte argumente decat “e un mare pacat” si citate din biblie. Chiar Iisus a zis “adu-l la mine pe cel ce nu crede in mine si omoara-l in fata mea.” (Nu stiu exact cum e traducerea in romana, s-ar putea sa fie o varianta mai mild.)
Totusi, nu vad de ce ar trebui sa fie preotul obligat sa il ingroape pe om. Oricum e jaf la drumul mare ca e platit de stat.
Comment by mihai — January 23, 2008 @ 2:41 am
O mica observatie: omul nu devine ateu, ci se naste ateu. Religia ii este impusa. Persoana care a avut de ales (asta presupunand cunostinta de cauza) si a ales religia are respectul meu.
Comment by gambit — January 23, 2008 @ 10:25 am
Nu stiu in ce zona traiti si ce confilcte majore aveti voi cu preotii de-i urati asa de mult.Eu una n-am avut nici o problema cu ei, ba din contra m-au ajutat foarte mult de fiecare data cand am avut nevoie de ei (si nu m-a ajutat doar un singur preot ci mult mai multi). De fiecare data cand m-am dus la o Biserica am gasit sprijin fara sa dau macar un ban (stiu ca poate nu ma credeti dar…asa este) asa ca ma vad nevoita sa-i apar. Nu generalizati rautatea preotilor,nu-s chiar asa rai.Ziarele si televiziunile scriu tot ce vad rau si multiplica cel putin cu 2 ca sa-si vanda ziarul sau sa faca audienta. e mult timp nu-i mai cred pe cei din media.
Oricum credinta mea in Dumnezeu nu are la baza experienta mea personala cu preotii si Biserica ci pur si simplu CRED.E ciudat cum oamenii cred in rau dar nu cred in bine.
Ma rog, asta e parerea mea.
A fi ateu sau nu……e alegerea vostra.
Toate cele bune.
Comment by Raluca — January 23, 2008 @ 11:12 am