7 05
Pirateria, parerea mea
Scris de VisUratCirculau pe net acu` ceva vreme niste filmulete anti-piraterie.
Cum ar fi asta:
Bun. Am înteles ce vor respectivii sa spuna. Adica daca tragi un film de pe net e furt. Ce nu înteleg eu e altceva.
Daca fur o poseta, e a cuiva. Daca intru într`un magazin si iau un CD de pe raft e furt daca nu l`am platit. Daca`i intru lu` unu` în casa si`i fur televizorul e caz penal pentru ca e efractie, alte alea.
Dar…
Daca merg pe




corect, aceiasi marlanie ma fu*e si pe mine la creieri, cea ce nu inteleg eu este altceva: daca tot e atat de interzis/caz penal/infractiune sa dldw-ezi gratis de pe site-uri mp3-uri/filme/jocuri/soft-uri/etc, de ce nu sunt luati la intrebari si cei care ofera pe tava aceste informatii ? e mult mai usor de urmarit un site pe care se ofera moca diverse bunuri decat sa ma urmaresti pe mine ca vizitez site-ul respectiv. adica e ceva de genu “coae io iti dau marijuana gratis, da’ nu-i de la mine si nu-mi asum nici o raspundere pt cea ce faci tu cu ea, e interzis sa o ei, ar terbui sa o cumperi, dar totusi uite aici gratis nu vrei si tu ? “
Comment by aly — May 7, 2007 @ 6:47 am
Buna interpretarea. Si în legatura cu ce a zis aly… zilele trecute a fost închis site-ul torrentbits, i-au gasit pe aia ce îl întretineau. Le-au confiscat colectia de DVD-uri… bla bla
Nu am intrat niciodata acolo, dar presupun ca nu erau doar cei 2 uploaderi.
Apoi… czone? Pe astia, a naibii nu-i gaseste nimeni. Nu ca as vrea asta, dar asa, ca fapt divers… Tracker-ul e subdomeniul lor, si chiar daca pe serverele lor nu este nimic piratat, ei încurajeaza pirateria prin acel site.
Si nu numai ei. Toate retelele de cartier au slogane de genul: “Download muzica, filme… file sharing de mare viteza”, pâna si clicknet avea ceva de genul: “Download muzica”.
Si daca eu cumpar un produs care nu-mi place… am dat banii degeaba.
Comment by lovingvama — May 7, 2007 @ 7:00 am
nu sunt de acord nici cu visurat nici cu cei 2 care au comentat inaintea mea. atitudinea nu e corecta deloc. nu sunt Sf.Pizdimia, si eu fac download de filme si muzica de pe internet, dar daca albumul apartine unui artist care imi place, il iau in original. la fel si la filme, ma duc la cinema, nu se compara cinema cu un ecran de 19″. si ganditi`va ca un film costa zeci si sute de milioane de dolari ca sa`l vedem noi, nimeni nu moare daca da 10 lei pe un bilet la cinema.
Comment by Maddy — May 7, 2007 @ 8:29 am
@lovingvama
Din cauza idiotilor ca tine nu mai avem loc pe net. Cum puii mei sa zici ca un tracker incurajeaza pirateria? Dupa capatana ta proasta ar trebuie eliminate toate aplicatiile p2p (sper ca sti ce inseamna), cum ar fi: torrent, dc++, facilitatile de transmitere de fisiere din Yahoo, MSN si altele asemenea.
Dupa capul unora ca tine ar raspunde penal si programatorii care au creat astfel de programe.
Comment by altul — May 7, 2007 @ 9:03 am
ce spui tu e de bun simt si nu stiu cine sustine contrariul. cel care incalca legea e cel care da filmul, desi nu are drepturi asupra lui, nu cel care il incarca.
Comment by depe — May 7, 2007 @ 9:28 am
e ca si cu o carte. o cumpar, pot sa o imprumut cuiva sa o citeasca, numai sa nu o multiplice. insa de citit… poate sa o citeasca tot cartierul.
Comment by stirist — May 7, 2007 @ 11:44 am
Vreau sa ridic alta problema. Ok, respectarea drepturilor… bla-bla. Dar drepturile mele?
Stau in campus Grozavesti (Bucuresti) iar ISP-ul interzice torrente, huburi, etc (dar are hub propriu!!!), merge printr-un tampit de proxy, iar cand vrei sa descarci LEGAL (GRATUIT) mp3, mpg, avi, rm samd nu poti, ca nu-ti da voie firma. Intreb: Nu este oare liberatea mea sa descarc ce vreau? Desigur ca raspund pt faptele mele. Dar daca eu vreau sa descarc tot internetul.. ce treaba aveti voi?
Am situri romanesti in care este incurajata descarcarea de fisiere video si audio, chiar este incurajata redistribuirea lor, nu trebie nici un drept de autor- nik, deci pot sa le dau si altora, insa nu pot sa le descarc, pt ca firma nu imi da voie. Nu este incalcata libertatea mea?
Sunt situri la care platesti 1-2$/luna si poti descarca tot situl. Sau download.com, are sectiune de muzica, cu mp3-uri gratuite… +… +… +…
Nu sunt firmele de internet cele care ne incurajeaza sa facem smecherii ca sa ocolim anumite bariere?
Comment by kestii — May 7, 2007 @ 11:56 am
Poi tu nu faci diferenta dintre un DVD original si un CD cu film piratat? O faci pe-s prost sau chiar esti ? Erai funny da o dai in sugeala.
Comment by eratul — May 7, 2007 @ 12:04 pm
Daca cineva iti da droguri moka si te prinde e vina lui ca ti-a dat sau a ta ca ai luat? Atat timp cat stii ca exista o lege a drepturilor de autor care spune clar ce e ilegal articolul tau nu prea are nici un sens…
parerea mea
Comment by catalin — May 7, 2007 @ 12:34 pm
nu am citit tot ce scria mai sus.
dar daca filmele/muzica/jocurile ar fi mult mai ieftine s-ar cumpara. eu sunt fan grey’s anatomy si pentru ca imi place mult am dat 130 ron pe primul sezon. scump as zice…
Comment by creionar — May 7, 2007 @ 12:55 pm
‘pirateria’ asta e un fel de ‘extended trial’ pentru mine. In afara de produse microsoft (la care renunt curind, yay!) si evident de majoritatea muzicii (preturile-s exorbitante), daca ceva e fain si bun primeste bani de la mine. Daca e nasol, atunci oricum nu-l mai folosesc. Pentru multe programe comerciale am gasit alternative gratis, dar mai bune… Doar pe telefon am totul pirat… nu neaparat ca ar fi prea scumpe programele, ci pentru ca e inca greu sa le cumperi din romania..
Comment by andi — May 7, 2007 @ 1:59 pm
catalin, filmele nu sunt marfa interzisa. drogurile, da. daca tu cumperi un dvd cu un film de la colt de strada, nu ai de unde sa stii daca dvd-ul e original sau e piratat. nu e obligatia ta, in calitate de cumparator, sa te asiguri de detaliul asta. atunci cand iti cumperi un tricou cu nike, ii verifici autenticitatea pt ca tii tu neaprat sa fie original, nu ca te obliga legea.
Comment by depe — May 7, 2007 @ 4:18 pm
Teoretic, nu-i chiar asa. E ilegal sa iei bani/cd-uri/televizoare/posete de la ala de le da pe strada. Pentru ca trebuie sa ai acte pe tot ce detii. Ai uitat cum te-au controlat politistii in rucsac si ti-au cerut factura pe ce aveai? Daca cineva da ceva de pomana, se intocmeste un act de donatie. Asta inseamna ca ti-a dat legal. Pentru ca daca se gasesc lucruri asupra ta (sau in casa) pe care nu le poti justifica se considera ca sunt provenite ilegal. Repet, teoretic.
Asa si cu filmele, jocurile, muzicile, etc.
Comment by Bulina — May 7, 2007 @ 4:31 pm
@depe Daca cumperi de la coltul strazii cu bon fiscal intradevar nu e vina ta , dar daca cumperi pe incredere e foarte vina ta…si oricum cea mai mare parte a pirateriilor vin de pe torente , dc si alte astfel de canale de unde le iei cu buna stiinta ca sunt piratate, asadar raspunderea cade in seama ta daca esti prins… imi si inchipui la un control BSA zicand ca stii ca windowsu l-am luat de pe torent nu e vina mea ca e piratat cauta-l pe ala de la care l-am luat… nu merge asa treaba.
Comment by catalin — May 7, 2007 @ 4:39 pm
Se incalca legea daca eu cumpar un DVD si apoi umblu cu el prin cartier si imprumutandu-l cunoscutiilor? Din cate stiu eu nu, desi tot un file sharing e.
Comment by altul — May 7, 2007 @ 5:29 pm
@altul teoretic da. Citeste mai bine ce scrie pe el;) Dar daca pirateria e o crima, atunci in Romania azi, daca nu piratezi inseamna ca esti prost.
Comment by macabroo — May 7, 2007 @ 9:59 pm
eu personal daca as avea bani (a se intelege “salar mare”) mi-as lua toate cdurile si dvdurile originale, dar la salariile din romanica…….
anul trecut am fost in grecia si am intrat intr-un magazin de muzica de unde am achizitionat niste cduri. ideea e ca la 800 sau 1000 de euro pe luna cat are grecu’ isi permite sa dea 7 euro pe-un cd sau chiar 20 pe un dvd cu un concert sau un film mai de suflet. la noi la 200 euro amarati pe luna (daca-i ai si pe aia) nu prea-ti convine sa dai 60 sau chiar 100 ron pe un cd sau dvd original. facand o comparatie grecu’ isi ia dintr-un salar aproximativ 100 cduri iar romanul doar vreo 10.
e o diferenta nu-i asa?
acu vin cu intrebarea: de ce e pirateria in floare in romania?
cine stie sa-mi raspunda.
eu nu cred ca daca romanul ar avea salarii mai mari nu ar cumpara cduri originale. cel putin fostul meu coleg care are vreo 2000 de cduri audio, vreo 300 is originale, si asta dintr-un salar de 500 ron pe luna.
alta-i treaba cand cumperi cdul original si ajungi acasa, il pui in cd-player scoti bookletul si te uiti prin el si ai satisfactia ca banii pe care i-ai dat (sau ma rog o parte din ei) ajung la nenea ala cu chitara sau la pletosu ala de la tobe. parca suna si muzica aia mai bine.
parerea mea
Comment by intuneric — May 9, 2007 @ 12:20 pm
daca atunci cand as fii arestat , nu va mai exista byte de piraterie, voi suporta cu placere consecintele faptelor mele.oricum, noi (voi) , downloaderii , suntem (sunteti) numai niste pesti mici pt politie.
that’s why I keep a bottle of acid near my hdd
Comment by p2.peer — May 9, 2007 @ 7:00 pm
[...] Tot Google, o chestie pe care n-o stiam nici eu. Baietii astia au arhiva cu tot ce-am cautat eu pe net din aprilie, anul trecut (intrati aici sa vedeti). Deci daca vor sa ma bage la pârnaie pentru download ilegal… n-am ce contesta. Sau poate am… [...]
Pingback by Netu’ asta… | Blog-ul lui Vlady - lovingvama — May 9, 2007 @ 7:01 pm
VisUrat, nu ai dreptate, si am sa-ti spun de ce. E vina ta ca ai cumparat CD-uri pirat de la unul fara sa stii ca-s furate? Nu, desigur. Atata timp cat imi arati si mie o chitanta sau o factura pe ele
Comment by Iulian Enache — May 14, 2007 @ 11:03 am